سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مغناطیس خون امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین/دستگیری مدیر شبکه معاند آمد نیوزتوسط سپاه پاسداران

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 381 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.07.28
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/07/26



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال المعصوم (ع) : « بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت ،سلامتی همه زائران حسینی ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).
اولاً خیر مقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ،عزاداران سیدالشهدا، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، عزیزانمان در مصلی که فضا را برای برگزاری نماز جمعه فراهم کردند، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

امام حسین(ع) خون قلبش را داد:

در آستانه چهلین روز شهادت امام حسین(ع) ،فرزندان و یاران باوفای ایشان به عنوان اربعین حسینی هستیم ،تاثیری که خون امام حسین (ع) برای دنیا ، شَرف ، آزادگی و مردانگی داشت این بود که بشریت را آزاد کرد و انسانها را نجات داد، زیارتی است همانند زیارت عاشورا به نام زیارت اربعین که از امام صادق(ع) صادر شده است ،در یکی از فرازها امام خطاب به پروردگار می فرماید: « حسین بن علی بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ » امام حسین (ع) خون قلب خودش را در راه خداوند داد نه خون بدن، با از دست رفتن خون بدن ممکن است انسان از دنیا نرود، دست و پا واعضای دیگر وقتی زخمی می شود و خون می آید ، انسان می تواند نجات پیدا کند ولی وقتی خون قلب بر زمین بریزد دیگر انسان قابل نجات نیست و فوت می کند. امام خطاب به پروردگار می فرماید : حسین بن علی خون قلبش را بخشید «لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ » تا بندگان تورا نجات دهد.ما امروز سر سفره امام حسین (ع) نشسته ایم و سرسفره خون قلب سیدالشهدا نشسته ایم اگر خون قلب سیدالشهدا بر زمین ریخته نشده بود، از اسلام ناب خبری نبود وامروز همه اسلام یزیدی و معاویه ای و اموی داشتیم، اینکه همه ما اسلام ناب را داریم همه از برکت سیدالشهداست ،ما مدیون به سیدالشهدا و مدیون شهدای کربلا هستیم ، امام حسین خون قلب خودش را داد تا بندگان تو را نجات دهد « مِنَ الجَهالَهِ » از جهل و نادانی « وَ حِیرَهِ الضَّلالَه» و گمراهی که معاویه در مقابل اسلام ناب ایجاد کرده بود ،ضلالت و گمراهي که اولی و دومی و سومی ایجاد کردند و اسلام را تیره و تار نشان دادند، امام بزرگوار ما را از اسلام امریکایی نجات داد.

اسلام امریکایی که امروز در دنیا حاکم است و با ظلم و ستم و نامردی و جنایت سازگار است ، نماز می خوانند و روزه می گیرند ولی دهها تن از مردم بی گناه یمن را کشتند و زن و بچه مظلوم آنها را به خاک و خون کشیدند ،این اسلام مانند کفر است و فرقی با آن ندارد ،امام خون قلبش را داد تا انسانها را نجات دهد و اسلام واقعی زنده بماند.امروز شما می بینید که خون سیدالشهدا چه کرده است و در اربعین چه شوری به پا شده است ،من و شما از این ضیافت و دیدار و از این زیارت جا ماندیم ، خوشا به حال کسانی که به زیارت قبر سیدالشهدا رفتند و برگشتند و یا در حال زیارت هستند.

پنج علامت مومن از بیان امام حسن عسکری(ع):

در روایتی از امام حسن عسکری(ع) داریم ، البته این روایت از امام صادق هم این حدیث نقل شده است ،مرحوم شیخ طوسی در دوکتاب خودشان در اقبال این حدیث را نقل کردند که امام حسن عسکری(ع) فرمودند : علامتهاي مؤمن پنج چيز است،مومن در مقابل مسلمان است. مومن از دیدگاه امام حسن عسکری(ع) پنج علامت دارد : 1- پنجاه و يك ركعت نماز فريضه و نافله در شبانه روز(17 رکعت نماز واجب ، دو برابر نماز نافله)،2- « زيارةُ‌ الأربعينَ» زيارت اربعين ( یعنی در چهلمین روز شهادت سیدالشهدا به زیارت آن حضرت مُشَرف شدن ، وقتی به صحنه جهانی نگاه می کنیم، می بینیم این مغناطیس وجود امام حسین چه کرده است ،بذل و بخشش و ایثار و از خودگذشتگی و وحدت و همدلی موج می زند، در خطبه دوم حدیثی را در این زمینه خدمت شما عرض میکنم.)3- « و التَّخَتُّم بِاليَمينِ» انگشتر به دست راست كردن(مسلمانان اهل سنت در یک برهه ای از زمان ،برای اینکه از شیعیان مشخص باشند، چون شیعیان انگشتربه دست راست می کردند،آنها انگشتر را به دست چپ میکردندولی امروزه همه مسلمانان انگشتر را دست راست می کنند)،4- « و تَعفيرُ الجَبينِِ» پيشاني برخاك نهادن درسجده (این علامت شیعه بود و امروز هم می بینید که اهل سنت بر خاک سجده نمی کنند و بر فرش سجده میکنندشاید در بیابان باشند بر خاک سجده کنندولی در کل بر خاک سجده نمی کنند در مسجدالنبی مخصوصا در قسمت اصلی مسجد النبی کاملا فرش است و بخشی از فرش ها سبز است که نشان از جایگاه اولیه مسجد رسول خدا بوده است و کاملا فرش است. بر فرش سجده می کنند. ما شییعان نه تنها بر خاک که بر خاک قبر سیدالشهدا که شفابخش است ،سجده می کنیم .البته هر کدام از اینها یک حکمتی دارد اینکه سجده بر خاک چه تاثیراتی دارد را باید دانشمندان، فواید آن را برای ما بیان کنند) 5- « و الجَهْرُ بِبسم اللهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ»و بسم الله را بلندگفتن (ما شیعیان بسم الله را جز قرآن و جز سوره می دانیم و در نماز سوره ها را با بسم الله می خوانیم ولی اهل سنت با بسم الله شروع نمی کنند یا بسم الله آن را با صدای آهسته می گویند ولی ما برخود واجب می دانیم بسم الله را در نماز بگوییم و در نمازهای صبح و مغرب و عشا هم برمردان واجب است بسم الله را بلند بگویندوظهرو عصر آهسته بگویندولی اهل سنت اعتقادی به این مطلب ندارند.هر کاری با نام خدا شروع نشود ، نتیجه ای ندارد .حتی خطیب نماز جمعه مسجد الحرام با بسم الله شروع نمی کند گویا با بسم الله قهر هستند.) اینها علامات مومن از دیدگاه امام حسن عسکری بود.(2) البته اینها نشانه های ظاهری برای تشخیص شیعه از غیرشیعه است ، مسجدالحرام سنگ است و سجده بر آن مشکلی ندارد ولی در مسجدالنبی چون فرش است سخت است ونمی توان با خود مُهر به آنجا ببریم و فتوای حضرت امام این است که ما در حال تقیه هستیم و چاره نداریم بر فرش سجده کنیم،البته بعضی جاهای مسجد النبی سنگ است و می توان بر آن سجده کرد، یکی از این علامتها زیارت اربعین بودو امروز این زیارت اربعین دلها را جذب کرده است که من در خطبه دوم مطالبی را در این زمینه خدمتتان عرض میکنم.

خدایا به حق محمدو آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خوهران را دعوت می کنم به تقوی الهی و رعایت دستورات خداوند خیراتی که خداوند برای انسان قرار داده است:

ما معمولا وقتی به هم می رسیم می گوییم خدا خیرت بدهد و خدا عاقبت تو را بخیر بکند.حال اگر خدا بخواهد به ما خیر بدهد، چه به ما می دهد؟ اگر در فضای مجازی جستجو کنید می توانید روایاتی را ببینید در آن مشخص شده است که چه چیزهایی را خداوند به عنوان خیر به انسان می دهد. مثلا یکی از این خیرات این است که انسان را نسبت به دین بینا و فقیه در دین باشد، اگر خداوند بخواهد کسی را خیر بدهد او را فقیه در دین می کند، بنابراین احکام خدا را یاد بگیریم و دین شناس باشیم. روایات متعدد و احادیث بسیاری هستند که نشان می دهد که خداوند چه چیزهایی را برای انسان به عنوان خیر در نظر گرفته است .

حُب ومحبت امام حسین(ع) در قلب بندگان از سوی خداوند:

بنده یک روایت آن را خدمت شما عرض می کنم که بسیار عالی و شنیدنی است ، امام صادق (ع) می فرماید: « مَنْ أَرَادَ اَللَّهُ بِهِ اَلْخَيْرَ قَذَفَ فِي قَلْبِهِ حُبَّ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ » اگر خداوند بخواهد به کسی خیر بدهد در قلب او حب و محبت امام حسین را قرا رمی دهد( اینکه می گوید خدا به تو خیر دهد ، یعنی محبت امام حسین را در قلب تو قرار بدهد. ما باید خدارا شکر کنیم که محب امام حسین هستیم) « وَ حُبَّ زِيَارَتِهِ » خدا اگر بخواهد به کسی خیر بدهد محبت و دوستی به امام حسین و محبت زیارت امام حسین را در قلب او زنده می کند(3) خوشا به حال آنهایی که در کربلا و سفر اربعین هستند خداوند این خیر والا را برای آنها خواسته است.

تلاش وهابیون برای انصراف مردم از زیارت اربعین:


در این سالهای اخیر شما معجزه خداوند را ببینید ،تمام دشمنان اسلام ناب همه هَّم و غَّم خودرا گذاشتند تا کسی موفق به زیارت سیدالشهدا نشود، حتی وهابیون در شبکه های خودشان تبلیغ می کنند که زیارت بدعت است و نباید شما به زیارت اربعین بروید،محمدبن عبدالوهاب راجع به زیارت رسول خدا نوشته است اگر به نیت زیارت مسجدالنبی بروید ، اشکال ندارد ولی اگر به نیت زیارت رسول خدا بروی این شرک و بدعت است ، پیامبر رحلت کرد و تمام شد و اگر به زیارت رسول خدا رفتی باید توبه کنی و بگویی اشتباه کردم و الا باید گردن تورا بزنند. این چنین دشمنی با پیامبر را درست کردند که زیارت پیامبر را هم حرام می دانند واجازه زیارت نمی دهند.

حضور مسلمانان سراسر دنیا در پیاده روی اربعین:

حال امروز بیش از بیست میلیون عاشق از سراسر دنیا در اربعین زیارت سیدالشهدا شرکت می کنند نه تنها شیعیان که اهل سنت هم هستند و نه تنها مسلمانان که اهل ارامنه و مسیحیان هم هستند . با کشیشی که از یکی از کشورها به زیارت اربعین آمده بود ، مصاحبه کرده بودند که شما برای چه آمدید؟ به انجیل استناد کردو جملاتی را از انجیل گفت. این عشق امام حسین و این مغناطیس وجود مقدس اوست که دلها را اینگونه می رباید که پای پُر از عرق زائر امام حسین را مامور عراقی می بوسد، کوچک و بزرگ همه شرکت می کنند. یکی از شاعران را تلویزیون نشان می داد که می گفت: من خسته بودم و غذایی را از موکب گرفتم و بیرون نشستم تا بخورم، دیدم آقای تنومندی آمد کنار من ایستاد،من جابجا شدم باز او کنار من آمد ،چند مرتبه جابجا شدم باز او کنار من آمد، از صاحب موکب سوال کردم این بنده خداچه می خواهد؟گفت مردم عراق، هر کدام هرچی داشتند، آوردند، این فرد هیچی نداشته است ، نذر کرده است ، اگر زائری خواست توی آفتاب غذا بخورد ، برای آن زائر سایه بشود. هرکس هرچه دارد می آورد این مغناطیس وجود امام حسین است که دلها را این گونه جذب کرده است . همانگونه که پيامبر اعظم(صلی الله عليه و اله و سلم) فرمود: « إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَینِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً »(4) برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود. ببینید خود شما در محرم چقدر اشک ریختید، از ابتدای عمر به مجالس سیدالشهدا می روید و اشک می ریزید ، هیچ وقت هم نگفتید خسته شدم و این مجالس کهنه نشده است . انسان برای فامیل درجه یک ، شش ماه نهایت یکسال یا دوسال گریه می کند و تمام می شود، خاک محبت را می برد و تمام می شودولی 1400 سال است که برای سیدالشهدا عزاداری می کنیم و هیچ وقت کهنه نمی شود ، از موکب داران عراقی سوال کردند : چرا بلافاصله بعد از اربعین موکب ها را جمع می کنید؟ گفت ما دیگر چیزی نداریم ، ما یک سال جمع کنیم تا اربعین خرج می دهیم بعد از آن دیگر چیزی ندارم،چه برکاتی امام حسین ایجاد کرده است ، مخصوصا راهپیمایی این زمان عامل وحدت شده است کودکان عراقی و ایرانی از کشورهای امریکاو روسیه و... درکنار هم هستند .با یک فرد روسی صحبت می کردند، می گفت وقتی به روسیه برگشتم می خواهم راجع به امام حسین تبلیغ کنم. از انواع و اقسام کشورهای دنیا امام حسین زائر دارد که همه را خود حضرت دعوت کرده است و عشق را در وجود آنها قرار داده است.این وحدت و همدلی بر محور امام حسین است، نتیجه آن به فرموده رهبر انقلااب، زمینه تمدن اسلام فراهم می شود، من امروز نگاه می کردم که ببینم امام زمان (عج) وقتی ظهور می کنند اولین کلماتشان چیست؟ از پنج عبارتی را که حضرت از کنار رکن و مقام به عالم ندا میدهد ،سه ندا آن مربوط به امام حسین است. مثلا می فرماید: « ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان » اگر مردم عالم ، امام حسین را نشاسندو معرفت به امام حسین نداشتند که امام زمان خودشان را به وسیله امام حسین به مردم نمی شناختند، معلوم می شود که این اربعین چقدر تاثیر دارد، علی رغم اینکه اربعین در تمام دنیای خبری صهیونیستی بایکوت شده است، اگر در دنیا پرنده ای پر بزند اینها در سایت های خبری و روزنامه ها و رسانه ها و ماهواره ها تمام دنیا را خبردار می کنند ولی بیش از بیست میلیون نفر بدون آب و غذا به عراق می روند و در اربعین شرکت می کنند و آب و غذای رایگان استفاده می کنند، این اوج ایثار ، مردانگی و محبت است ،کجای دنیا چنین آرامشی هست ؟ علیرغم بایکوت خبری نام و یاد سیدالشهدا جهانی می شود که امام عصر خودش را به نام امام حسین معرفی می کنند.

امام زمان(عج) چنین خودشان را معرفی می کنند:

روایت آن چنین است : « إذا ظهر القائم (عج) قام بين الركن و المقام و ينادي بنداءات خمسة » زمانی که حضرت قائم(عج) ظهور می‌کند، [کنار کعبه] ما بین رکن و مقام می‌ایستد و پنج ندا می‌دهد:

الأول: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم؛ آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم.

الثانی: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم؛ آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده.

الثالث: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند.

الرابع: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جدّ من حسین را برهنه روی خاک افکندند.

الخامس: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا؛ آگاه باشید ای جهانیان که جدّ من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند».(5)سه جمله از پنج جمله امام زمان در مورد امام حسین است ، این نشان می دهد که فرهنگ عاشورا ،در زمانی که حضرت ظهور می کنند جهانی شده است و مردم به معارف سیدالشهدا عرق پیدا کرده اندو این محبت و معارف سیدالشهدا بشریت تشنه را نجات می دهد و دوای درد بشریت است آن هم در جهان امروزی که پُر از ظلم و ستم و جهل است. این نسخه شفابخشی است که در مقابل اسلام امریکایی می تواند بشریت را نجات دهد.

دستگیری مدیر شبکه معاند آمد نیوزتوسط سپاه پاسداران:

من مطالب را کوتاه کنم و در آخر از فرزندان ملت و عزیزان در سپاه، فرزندان شما ملت رشیدو سربازان گمنام امام زمان تشکر کنم که بعد از دوسال کار اطلاعاتی روی شبکه معاند دشمن که متاسفانه فرزند روحانی است که پدرش زمانی رئیس اداره تبلیغات کشور بوده است ، البته فرزند امام معصوم هم می تواند بدعاقبت شود مانند فرزند نوح پیامبر.این فرد از کشور فرار می کندو در فرانسه و انگلیس شبکه ای را تاسیس می کند به نام آمدنیوز و در فتنه بسیار فعال بودو اسناد دروغین زیادی را پخش می کردو می گفت من به اسناد بالادستی دسترسی پیدا کرده ام و به دشمنی با نظام جمهوری سالامی می پردازد و به کمک اربابان پشت صحنه ،در سایت مختلف دروغهای زیادی را به خورد بچه های من و شما می داد. تا بالاخره سپاه آدم خارج نشین را دستگیر می کنند و هنوز شبکه های جاسوسی به کما رفتند چون او یک جاسوس معمولی نبود و دائما ناظر و نگهبان داشته است، اینکه چگونه دستگاه اطلاعاتی سپاه قدرتمندانه وارد می شودو او را فریب می دهدو وارد کشور می کند دست مریزاد دارد برای سلامتی این عزیزان یک صلوات بفرستید. واقعا جای تشکر دارد، در بین همه سران خارج نشین ایجاد خوف و ناامنی شده است که اگر فرزندان ملت اراده کنند، اینها را مانند موش اسیر می کنند، این نشان از قدرت اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی است که تیر خود را در چشم هایی که در دنیا نامحرم هستند، فرو می کند. خدا ان شاءالله این عزیزان حفظ کند، به مقام معظم رهبری وهمین طور به ملت شریف ایران برای چنین داشتن فرزندان عزیز ، رشید و از جان گذشته و هوشیاری باید تبریک گفت که چند روز قبل هواپیمای جاسوسی دشمن را زدند، امروز هم این جاسوس را دستگیر کردند، این قدرت نظام جمهوری اسلامی را نشان می دهد.

بازگرداندن نام شهداء به تابلوی کوچه ها توسط شهرداری:

نکته بعدی اینکه من از شهردار محترم هم باید تشکر کنم ایشان هر کجا که نام شهید از کوچه ها حذف شده بود را برگرداندند، البته نام شهید در دوره ایشان حذف نشده بود،در دوران شهرداران گذشته حذف شده بودکه اگر عمدی بوده کار بدی بود واگر سهوی بوده هم باز هم کار بدی بوده است .مثلا نام کوچه را بجای شهید خلیلی گذاشتند، خلیلی ! سوال پیش می آید خلیلی کیست و چه کاری انجام داده است که نام او را بر کوچه گذاشتند؟ نام شهید را روی خیابان گذاشتند تا مردم و جوانان ما بدانند که ما چه بزرگان و سرداران را داریم و اینها چه جانفشانی هایی برای ما کردند، نام خلیلی به تنهایی بر سر کوچه اثر ندارد ولی وقتی بنویسند شهید خلیلی، دل آدم می لرزد و به فکر می افتد که اینهابرای ما جان دادند.

نصب چندکلامی ازشهید هرمحله درکنار تابلوی آن:

بنده یک پیشنهاد هم برای جوانان هر محله ای دارم بلکه به خود شهرداری که چه خوب است سر هر خیابان که به نام شهید است، یک تابلو دیگر نصب شودو در آن چند کلامی مختصر راجع به عظمت آن شهید نوشته شود که واقعا تاثیرگذار است مثلا شهید عرب از بچه های جنگ است ، وقتی در عملیات کوله پشتی اش آتش می گیرد( وقتی یک خار به دست انسان می رود چقدر ناراحت می شویم ) ولی کوله او آتش می گیرد او خودش را روی کوله می اندازد تا مبادا دشمن شعله آتش را ببیند وعملیات لو برود و هیچ صدایی از او بلند نشود این اوج ایثار است. یا کوچکترین شهید از نظر سن، شهید صادق زاده است که در اردوگاه عراق بود و چه شجاعتی از خود نشان داد و همین طور شهدای دیگر. اینها خیلی بزرگ هستند و به گردن ما حق دارند چه خوب است اول هر خیابانی یک تابلو زده شود و این بزرگان معرفی شوند.

شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی:

شهادت آیت الله سیدمصطفی خمینی را هم تسلیت عرض می کنم ،شروع انقلاب اسلامی و روشنگری ها از برکت شهادت این فرزند حضرت امام است ، سرنگونی حکومت پهلوی بخاطر خون به ناحق ریخته آقا سید مصطفی است .

هفته تربیت بدنی:

هفته تربیت بدنی را هم تبریک عرض می کنم وهمین طور شهادت اویس قرنی را در همین هفته داریم که می توانید در مورد این بزرگوار هم مطالعه داشته باشید.

جابر اولین زائر قبر امام حسین(ع):


ایام اربعین است، اولین زائر امام حسین علیه السلام صحابی رسول خدا (ص) است اگر این زیارت مهم نبود صحابی رسول خدا جابر ابن عبدالله انصاری نابینا از مدینه حرکت نمی کرد تا به اربعین و زیارت امام حسین بیاید. این نشان از اهمیت این قضیه دارد ، جابر به کوفه آمد، یکی از دانشمندان شیعه بنام عطیه عوفی ، که برخی ها می گویند که عطیه غلام اش بوده ویا نام یک عالم و فقیه بزرگ است که آنها شبانه به کربلا می آمدند چون عبیدالله همه جا جاسوس گذاشته بود .عطيّه عوفى مى گويد: همراه با جابر بن عبدالله انصارى براى زيارت قبر امام حسين(عليه السلام) حركت كرديم؛ وقتى به كربلا رسيديم، جابر وارد رودخانه فرات شد و غسل (زيارت) كرد؛ آنگاه لنگى بر كمر بست و حوله اى بر دوش انداخت (همانند لباس محرم) و سپس خود را خوشبو نمود و به سمت قبر امام حسين(عليه السلام) حركت كرد. به هنگام حركت همواره ذكر مى گفت، تا آنكه به قبر نزديك شديم. در آن هنگام به من گفت: دستم را روى قبر بگذار. هنگامى كه دستش را روى قبر گذاشتم، جابر بيهوش بر روى قبر افتاد.من آب به صورت جابر پاشيدم تا به هوش آمد. آنگاه سه بار صدا زد «يا حسين» و ادامه داد: «حَبيبٌ لا يُجيبُ حَبيبَهُ»؛ (آيا دوست، پاسخ دوستش را نمى دهد؟!) سپس با خودش گفت: «چگونه (حسين) پاسخت را بدهد، در حالى كه ميان خون آغشته شده و بين بدن و سرش جدايى افتاده است؟» (6)

الا لعنة الله علی القوم الظالمین، سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ


پی نوشت:

1- مفاتیح الجنان ، زیارت أربعین

2- إقبال الأعمال، ج 3، ص 100؛ عوالي اللئالي، ج 4‌، ص 37، در پاورقي از «مصباح المتهجّد» جزء ثالث، ص 730 (في فضيلة زيارة الأربعين)؛

3- وسائل الشیعه، ج 10، ص 388، بحار الانوار، ج 98، ص 7

4- مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏10، ص 318

5- یزدى حایرى، على‏، إلزام الناصب فی إثبات الحجة الغائب (عج)، محقق، مصحح، عاشور، على‏، ج ‏2، ص 233، بیروت، مؤسسة الأعلمى‏، چاپ اول‏، 1422ق.

6- مقتل الحسين مقرّم، ص 373




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3170.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3171.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3172.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3173.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3174.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3175.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3176.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3177.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3178.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3179.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3180.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.