سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام جمعه زرند:ما هرچه داریم از دفاع مقدس و برکت خون شهدا داریم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 425 مرتبه
دسته: سایت خبری صدای زرندتاریخ: 1398.07.06
 
05 مهر 1398 - 18:19- شناسه خبر : 82798


امام جمعه زرند با بیان اینکه نماز جمعه از ارکان مهم دین می باشد، بیان داشت: ما هرچه داریم از دفاع مقدس و برکت خون شهدا داریم.



به گزارش صدای زرند، آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه 5 مهر 1398 زرند با حضور پرشور مردم ولایی این شهر در مصلی پیامبر اعظم برگزار شد که در آن امام جمعه زرند با بیان اینکه نماز جمعه از ارکان مهم دین می باشد، بیان داشت: ما هرچه داریم از دفاع مقدس و برکت خون شهدا داریم.

حجت الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” اعلام نمود: ما هرچه داریم از دفاع مقدس است و همین نماز جمعه و برگزاری مراسم عزاداری و دعاها همه از برکت خون شهدا ، دفاع مقدس و از برکت حضور ولایت فقیه در جامعه است.

وی جنگ تحمیلی را یک جبهه جهانی دانست و اظهارداشت: صدام قصد داشت با حمایت دیگر کشورهای جهان چند روزه تهران را فتح کند و تمام دنیا با او بود تا انقلاب اسلامی را شکست دهد و ما هیچ چیز جز توکل به خدا و اسلام ناب نداشتیم.

وی افزود: امروز هم ما در مقابل یک جنگ تمام عیار ایستاده ایم که به برکت اسلام ناب و رهنمودهای رهبری است . بنابراین ما باید قدر خون شهدا و خانواده شهدا را بدانیم.

وی بنا به فرمایشات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) شرط پیشرفت کشور را توکل به خدا، استقامت، امید به آینده، اعتماد به جوانان، حمایت از تولید ملی و قطع امید از بیگانگان دانست و اظهارداشت: عظمت جمهوری اسلامی و نیز عزت کشورهای مظلومی نظیر یمن که اخیراً ضربه بزرگی به شرکت بزرگ نفتی عربستان وارد ساخت به برکت توکل به خدا و استقامت مردم بود.

امام جمعه زرند در خطبه اول با تاکید بر اهمیت زکات اظهارداشت: از پایه های دین، اول نماز است و دوم زکات که اولی ارتباط با خداوند است که برای جلای قلب و دل باید با خدا ارتباط داشته باشیم و در دومین پایه دین، باید با مردم ارتباط داشته باشیم.

وی سومین پایه دین را ولایت دانست و بیان داشت: هیچ کدام از این پایه ها به صورت جداگانه کامل نیستند و نمی‌شود در جامعه نماز و زکات باشد ولی ولایت امام و در زمان غیبت امام عصر ولایت فقیه وجود نداشته باشد.

وی اهمیت زکات را با وجود اشاره به آیه های قرانی بسیار بالا دانست و ادامه داد: شاید برخی بگویند زکات به من تعلق نمی‌گیرد ولی معنای لغوی زکات انفاق است که همه افراد را شامل می شود و معنای اصلی زکات در قران هم همین انفاق کردن است، و نه زکات واجب فقهی که فقط به برخی از کالاها و محصولات اختصاص می یابد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به آیه “إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاهَ وَ هُمْ راکِعُونَ (مائده – ۵۵)” و شرح نزول این آیه اظهارداشت: خداوند هیچ جا به صورت مستقیم نگفته است حضرت علی (ع) جانشین پیامبر است ولی برایش مصداق آورده است و وقتی این نحوه زکات دادن امیرالمومنین (ع) را می بینیم، می فهمیم که معنی واقعی زکات در آیات قران همان انفاق کردن است نه فقط زکات فقهی.

وی با اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: هرچند شیطان می گوید زکات ندهید که فقیر می شوید، اما فلسفه زکات دادن تزکیه نفس و افزایش رزق و روزی است و از بیان حضرت فاطمه زهرا (س) زکات دادن موجب تزکیه نفس و افزایش رزق و روزی می شود و انجام این واجب موجب می شود روح انسان به صورت متوازن رشد کند تا بتواند همه جنبه های انسانیت را ببیند.

وی همچنین با اشاره به وجود برکت پسته در شهرستان در سال جاری، اظهارداشت: در گذشته در باغات پسته درختانی را برای اهداف خاص و انفاق در نظر می گرفتند اما متاسفانه اکنون این فرهنگ کمرنگ شده است و چه خوب است پسته داران هم زکات بدهند و از برکت محصول خود انفاق کنند، هرچند زکات واجب بر پسته وجود ندارد اما زکات پسته را از باب مستحب و انفاق انجام بدهید.


برای دیدن لینک این خبردر سایت خبری صدای زرندکلیک کنید

برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری زرند نیوز کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.