سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

شیوه های تبلیغی اهل بیت(ع)/ راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز تشکیل تمدن اسلامی است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 376 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.06.30
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 98/06/29



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ كَفى‌ بِاللَّهِ حَسِيباً » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ،شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای خدمت ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً خیرمقدم عرض می کنم خدمت شما نمازگزاران عزیز، برادران و خواهران مکرمه ،عزاداران سیدالشهدا، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، عزیزانمان در مصلی که فضا را برای برگزاری نماز جمعه فراهم کردند، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب آقای کاظمی مدیر محترم آموزش و پرورش شهرستان، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

شیوه های تبلیغی اهل بیت


در هفته گذشته گفتیم کار امام حسین (ع) از سِنخ کار همه انبیاست،نهضت حضرت براساس آزادی بخشی و همین طور بر پایه عدالت ،عقل و عدل شکل گرفته است واین سوال مطرح شد که چرا امام حسین(ع) با توجه به اینکه می دانستند سرانجام کارشان به شهادت می رسید و خانواده عزیز و گرامی شان و ذریه رسول خدا به دست نامحرمان اسیر می شوند،آنها را همراه خودشان به سرزمین کربلا بردند؟در جواب گفتیم که خود حضرت فرمودند: خدا اراده کرده است ، خانواده مرا اسیر ببیند. یعنی این نهضت باید برای تمام بشریت پیام رسانی داشته باشد تا راه و روش و سیره سیدالشهدا برای همیشه زنده بماند واگر حضرت زینب(س) وامام سجاد (ع) واسرای کربلا نبودند، قیام عاشورا تحریف می شد و ناکام می ماند و دیگر اثرگذار نبود، امروز دراین خطبه به شیوه های تبلیغی اهل بیت می پردازیم، هدف این شد که اهل بیت و اسراءکربلا مبلغ و پیام رسان باشند، حال اهل بیت باچه شیوه ای در فضای خفقان آن زمان تبلیغ می کردند؟ اهل بیتی که به دست انسانهایی اسیر شده بودند که هیچ رحم و مروتی نداشتند، کسانی که حتی به کشته ها هم رحم نکردند، در هیچ جنگی سر نوزاد شیرخواره را از تن جدا نمی کنند ولی اینها سرهای شهیدان را از تن جدا کردند و به کشته ها رحم نکردند و بر بدن سیدالشهدا اسب تاختند چنین دشمنانی باخوی وحشی گری به تمام معنا بودند ،حال اهل بیت درجمع چنین دشمنان خون آشامی چگونه باید رفتار کنند تا به مردم آگاهی بدهند و پیام رسانی کنند. تاریخ چنین دشمنانی را به این پستی در خودش ندیده است ، از هر حیوان درنده ای بدتر بودند، خون آشام به تمام معنا، و به اسم دین و به اسم قران بزرگترین جنایات را انجام می دادند.
دلیل اینکه امام حسین(ع) اهل بیت خود را به کربلا بردند.

اولین نکته ای که خدمت شما برادران عزیز و خواهران مکرمه عرض می کنم این است که شیوه تبلیغی اهل بیت بر اساس همان شیوه تبلیغی پیامبر و همه انبیاست یعنی همان روشهایی که همه پیامبران الهی و پیامبر خاتم حضرت محمد(ص) پیش در گرفتند، چون بحث ،بحث آگاهی بخشی و توجه به اسلام ناب و توجه به خدای تبارک و تعالی و پرهیز از ظلم وستم و طاغوت بود، اهل بیت هم همان شیوه پیامبران الهی را انتخاب کردند. و این وظیفه همه مُبلغان دینی و خانواده های عزیز شهدا را سنگین می کند که اگر خود خانواده شهید در صحنه نباشند ، ممکن است خون شهیدشان پایمال شود . اگر مُبلغان دینی نباشند ، اهداف اسلام ناب از بین می رود، اولین نکته این است که درتبلیغ دین، مردم باید به گوینده سخن اعتماد کنند و مورد وثوق آنها باشد ، اگر به او اعتماد نداشته باشند، او در تبلیغ موفق نمی شود . برای همین امام حسین خاندان خودش را به کربلا آورد، حضرت زینب، ام الکلثوم ،رباب و امام سجاد و دیگر اهل بیت را با خود به کربلا آورد، زیرا اینها مورد اعتماد و مورد وثوق مردم بودند وصحنه های کربلا را دیده بودند و اگر در کربلا نبودند ،چه بسا دیگران می خواستند کربلا را حکایت کنند و بگویند در کربلا چه خبر بوده است ، قطعا نمی توانستند عین حقیقت را روایت کنند وپیام رسانی ناقص صورت می گرفت، پس ببینید چقدر مهم است که امام حسین خانواده خود را با خود آورده است تا صحنه ها را ببینند و مورد اعتمادو مورد وثوق مردم باشند تا پیام رسانی کامل صورت بگیرد .

تبلیغ چیست ومُبلغ کیست:

درباب تبلیغ ، معنای تبلیغ از ماده بلغ به معنای رساندن است منتهی هر رساندنی را تبلیغ نمی گویند یعنی مبلغ آن کسی نیست که فقط پیامی را برساند بلکه مبلغ کسی است که درفکر واندیشه و رفتار بتواند دگرگونی ایجاد کند. مبلغ باید به صورت صحیح و واقع گرایانه تبلیغ کند تا پیامی را که می رساند، بتواند دگرگونی ایجاد کند. چنانچه اهل بیت این دگرگونی و تحول را ایجاد کردند.

پیام رسانی حضرت زینب(س) وامام سجاد(ع) در شام:


وقتی اسرای کربلا را وارد شهر شام کردند، شهر شام را آذین بسته و جشن گرفته بودند، اهل بیتی که این همه رنج و غصه را داشتند که نوشته شده : رنگ پوست صورت آنها در آفتاب از بین رفته بود،سختی های فراوان کشیده بودند. خود امام سجاد فرمودند وقتی از دروازه ساعت وارد شهر شدیم تا کاخ یزید فاصله کمی بود ولی یک نصف روز معطل کردند در چنین شهری که همه مردم ، یزیدیان را تمجید می کردند و به اهل بیت به دید دشمن نگاه می کردند و به طرف آنها سنگ پرتاب می کردند و خاکستر به سر و روی کاروان اهل بیت می پاشیدند، در چنین شهری بخواهید پیام رسانی کنند و تحول ایجاد کنند، بسیار کار پیچیده و مشکلی است ، با وجود همه اینها وقتی نگاه می کنید اهل بیت موفق شدند آن هم در برابر کسانی که هیچ رحم و مروتی و عطوفتی نداشتند ؛ با روایت گری های اهل بیت از کربلا ، کار به جایی رسید که سفیر روم به یزید اعتراض کرد این چه کاری بود که انجام دادید اوضاع به گونه ای تغییر کرد، یزید جنایتکار هم گفت من تقصیری ندارم و همه تقصیرها را به گردن عبیدالله انداخت که او باعث شد و من این کار را انجام نمی دادم. مانند امروز ترامپ این همه جنایت کرده است و حال که شکسته خورده است و دراهداف خودش ناکام مانده است ، همه چیز را گردن معاون خودش جان بولتون انداخته است که او مرتب ما را تشویق به جنگ می کرده است ، منظور بحث بر سر شیوه های تبلیغی اهل بیت است که از چه شیوه هایی استفاده می کردند. این خودش بحث مفصلی است که شاخص تبلیغی رسول خدا چه بوده است.

زمان شناسی انبیاء در تبلیغ واطلاع رسانی:

پیامبران خدا در زمینه های مختلفی مانند دعوت به توحید ، اجتناب از طاغوت ، توجه دادن به قیامت ، زنده کردن دلها، تبلیغ می کردند و هشدار دهنده و بیم دهنده بودند، اولین نکته ای که ما در تبلیغ رسول خدا می بینیم این بود که حضرت از زمان و مکان مناسب استفاده می کردند یعنی استفاده از فرصت مناسب، مثلا پیامبر خدا(ص) دعوت مخفی خودش را در موسم حج انجام می دادند ، در زمان قبل از اسلام مردم از مناطق مختلف برای انجام حج به مکه می آمدند، پیامبر خدا در سه سال دعوت مخفی بهترین فرصت تبلیغ را در ایام حج و درکنار جمره عقبه می دیدند ، جمره عقبه قبلا دره ای بوده است ولی امروز آن را صاف کرده اند ، پیامبر خدا با مردمان مختلف در این مکان ملاقات داشتند، حضرت علی هم در جلوی تنگه نگهبانی می دادند ،در سه سال متوالی دعوت مخفی( سالهای هفتم تا دهم ، مردم مدینه در اینجا به محضر رسول خدا می رسیدند و با اسلام اشنا می شدند و در این مکان مسجدی به نام مسجد البیعه ساخته شد ،البته الان بازسازی نشده است و مسجد تاریخی است محمدبن عبدالوهاب این مسجد را مذمت بسیار کرده است و اهل سنت اعتنایی به این مسجد ندارند ولی اولین پایه های اسلام در این مسجد بنا گذاشته شده است ، منظورم سراستفاده از فرصت است، امام باقر(ع) وصیت می کنند که چند سال در منا برای من روضه خوانی کنید ، این فرصت مناسب و زمان مناسب اقدام کردن خیلی مهم است. به عنوان مثال دیگر عرض کنیم توابین به رهبری سلیمان بن صُرَد امام حسین برای آنها نامه نوشتند ولی آنها در آن زمانی که باید به صحنه می آمدند،تردید کردند و نیامدند اما بعد از شهادت امام حسین پشیمان شدند و 5000 نفر تحت عنوان توابین قیام کردند و کشته شدندو قیام آنها به قیام توابین معروف شد، با اینکه توبه کردند و گریه و زاری می کردند وگفتند که ما کوتاهی کردیم و 5000 نفر هم شهید شدند ولی شما بیینید در این ایام محرم نامی از اینها در تاریخ نیست ولی نام حبیب بن مظاهر ، زهیر چقدر باشکوه برده می شود وچه عظمتی دارند، چون اینها به موقع حرکت کردند و زمان را به موقع تشخیص دادند و به موقع حرکت کردند، انبیا الهی زمان شناس بودند یعنی می دانستند در هر زمانی چه باید انجام بدهند . در نظام جمهوری اسامی ایران هم همین گونه بود ، طومار فتنه را مردم جمع کردند، فتنه ای که تا نزدیک بیت مقام معظم رهبری رفته بود و به عنایت سیدالشهدا اینها جمع شد. روز عاشورا فتنه گران به امام حسین جسارت کردند و روز بعد مردم تهران و سراسر ایران اسلامی حرکت کردند، طومار فتنه گران را هم در هم پیچیدند، زمان شناسی بسیار مهم است، در تبلیغ هم زمان شناسی و مخاطب شناسی بسیار مهم است ، اهل بیت زمان شناس و وقت شناس بودند، هنگام ورود حضرت زینب به شهر کوفه ، خطبه های حضرت زینب دلها را لرزاند و تاثیرگذار بود ،سخنان امام سجاد تاثیرگذار بود و هر کدام به یک شیوه برای مردم سخن گفتند،در نزد عبیدالله با شجاعت حرف زدند ، در کاخ یزید وقتی خطیب بالای منبر می ورد، امام سجاد با استفاده از فرصت مناسب ،چه خطبه بسیار مهمی را ایراد کردند شهر متحول شد، در لحظه لحظه این سفر و در جای مناسب اهل بیت برای روشنگری استفاده کردند و جنایات امویان و یزیدیان را افشا کردند و خودشان را معرفی کردند ، در شهر اعلام کرده بودند اینها خارجی هستند و بر علیه خلیفه اسلام قیام کرده اند و خلیفه هم آنها را از بین برده است ، در شهر هم همه خوشحال هستند که دشمنان اسلام نابود شده اند، کشته شدندو اسیر شده اندو الان اسرای آنها به شهر وارد می شوند.

خطبه خوانی امام تاثیرگذار امام سجاد(ع) در مجلس یزید:

در مجلس یزید، امام سجاد(علیه السلام)خطبه غرایی را خواندند و چنین خودشان را معرفی کردند: « أَیُّهَا النَّاسُ أَنَا ابْنُ مَکَّةَ وَ مِنَی » ای مردم! من فرزند مکه و منایم و ادامه دادند: « أَنَا ابْنُ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَی أَنَا ابْنُ عَلِیٍّ الْمُرْتَضَی » من فرزند محمد مصطفی (ص) و علی مرتضایم (ع)، «... أَنَا ابْنُ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ أَنَا ابْنُ سَیِّدَةِ النِّسَاءِ » من فرزند فاطمه زهرا بانوی بانوان جهانم(2) . من فرزند حسین هستم و شروع می کند از فضایل امام حسین سخن گفتن . خطبه امام سجاد (ع) باعث گریه حاضران در مجلس شد که یزید که از سخنان امام ترسیده بود، دستور داد مؤذن اذان بگوید. هنگامی که مؤذن گفت: «اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ»، حضرت سجاد فرمود: «چیزی از خدا بزرگتر نیست»، و هنگامی که مؤذن گفت: «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ»، علی بن الحسین (ع) فرمود: «مو، پوست، گوشت و خون من به یگانگی خدا شهادت می دهند» و سپس مؤذن گفت: «أشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ» که امام سجاد (ع) خطاب به مؤذّن گفت: «تو را به حقّ محمّد ساکت باش تا من سخنی بگویم.» آنگاه از بالای منبر خطاب به یزید فرمودند: «ای یزید! این پیغمبـر، جد من است و یا جد تو؟ اگر گویی جد خودت است، همه می دانند که دروغ می گویی، و اگر جد من است پس چرا پدر مرا از روی ستم کشتی و مال او را تاراج کردی و اهل بیت او را به اسارت گرفتی؟! به خدا سوگند اگر در جهان کسی باشد که جدش رسول خداست، آن منم، پس چرا این مرد، پدرم را کشت و ما را مانند رومیان اسیر کرد؟! ای یزید! این جنایت را مرتکب شدی و باز می گویی محمد رسول خداست؟! و روی به قبله می ایستی؟! وای بر تو! در روز قیامت جد و پدر من در آن روز دشمن تو هستند.»(3) و تیر خلاصی را این گونه بر دشمن زد و یک تحول بزرگ ایجاد کردند، بنابراین وظیفه اهل بیت پیام رسانی بوده است وبه نحو شایسته هم پیام رسانی کردند و اگر در تعبیر دید که پیامبر می فرماید: « حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ » (4) امام حسین(ع) هم باید بگوید ، هرچه دارم از زینب است ، اگر حضرت زینب نبود چیزی به نام دین نبود، شیوه های تبلیغی مختلفی را امام سجاد استفاده کردند یکی از آنها جنگ روانی بود یعنی تحقیر دشمن و هدف دشمن را شناختن با آن مقابله کردن ، حضرت زینب به یزید رو می کند و می گوید: « یابن طلقا » (5) تا او را تحقیر کند و او را « ای یزید» صدا می کند، در زمان معاویه و یزید کسی جرات نداشت آنها را به اسم صدا بزند و با هزار القاب او را صدا بزند ولی حضرت زینب او ر ا تحقیر کرد و « یابن طلقا » صدایش کرد یعنی تو آزاد شده دست جد ما ، رسول خدا هستی . تو اسیر بودی ما تو را آزاد کردیم و همین طور نسبت به عبیدالله نگاه تحقیر آمیز داشتند، بنابراین آنچه امروز ما داریم از برکت شیوه های تبلیغی که اهل بیت ایجاد کردند، یکی از آنها روضه خوانی و برپایی مجلس عزا و تحریک احساسات بود، در خود کاخ یزید کار به جایی رسید که سه روز تا هفت روز برای سیدالشهدا عزاداری کردند . ما هرچه داریم از برکت حضرت زینب و امام سجاد است، چه بسا باید عزاداری ها از بعد عاشورا و شهادت سیدالشهدا و یارانش باید باشد ولی متاسفانه نگاه می کنیم امروز بعد از عاشورا در مساجد و تکایا و حسینیه ها بعد عاشورا خبری نیست، حال آن که بعد عاشورا روضه ها شروع می شود و چه خوب بود درشهر یی دو مجلس باشکوه برای روضه و عزادرای داشتیم که متاسفانه جای آن خالی است.

خدایا به حق محمدو آل محمد عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

گسترش فرقه ها وعرفانهای کاذب در ایران:

اولین نکته در خطبه دوم باید تشکر کنم از دستگاه قضا که با گروههای منحرف و عرفانهای کاذب برخورد کردند ، بیش از هفت هزار فرقه و نحله و گروههایی که معنویت‌گرا و مادی گرا هستند در سراسر جهان است و بیش از هزار تا از این عرفانهای پوچ و دروغین پایشان را در ایران گذاشته اند که به آنها عرفانهای کاذب و دروغین می گویند و مانند علف هرز در هرگوشه ای رشد کرده اند و دست هایی هم در کار است تا این عرفانهای دروغین را به ایران اسلامی سرازیر کنند تا آن معنویت و عرفان واقعی واسلام ناب از دست ملت ایران گرفته شود، عامل استقامت و پیروزی اسلام ناب است . دشمنان قصد دارند تا از راههای مختلف ایمان و حقیقت مردم ما را بگیرند وقتی موتور حرکت دهنده را گرفتند و خاموش کردند ، نابودی ملت آسان می شود این از یک طرف، از طرف دیگر ما مردم ایران مدگرا و مصرف گرا هستیم وهرچیز تازه ای را استقبال می کنیم ، همین خصلت در وجود ماست که باعث شده است این عرفانهای نوظهور و دروغین هم وارد ایران شود و عده ای جذب این عرفای کاذب شوند ، دراستان کرمان هم اینها برنامه ریزی کردند و شعبه های مختلفی را در سیرجان و دیگر شهرهای استان تاسیس کردند و به شهر ما هم آمدند و نام فرقه خود را شکرگزاری گذاشتند که بنده عرفان شکرگزاری را باز کنم. این شکرگزاری در مقابل پروردگار نیست که نعمت هایی به انسان می دهد و انسان از خداوند تشکر می کند بلکه اسم آن غلط انداز است، آنها می گویند هرچیز انسان را سرخوش کند، انسان باید از آن تشکر کند هرچه باشد ، به خدا هم کاری ندارد . یکی از مشکلاتی که این عرفان دارد این است به گناهان اعتراف می کند که این در دین مسیحیت است ، بخشی از خواستگاه آن هم ایالات متحده امریکاست و برخی سرخ پوستی است ، بخشی هم از هند آمده است و بخشی هم از عرفانهای دروغین از چین می آید اینها در کل حرفشان این است که ادیان سنتی مانند اسلام مسیحیت و یهودیت قدیمی شده است وما باید دنبال دین جدید بگردیم، اصل و باطن قصه این است و این عرفانهای نوظهور در واقع می گویند ادیان گذشته منسوخ شده اند و به درد نمی خورد ، انسان امروزی نیاز به این عرفانهای نوظهور دارد که بخش های مختلفی دارند و در ایران هم چندین سال است که پا گذاشته اند و متاسفانه آرام ارام در شهرهای کوچک و روستاها جوانان را جذب می کنند، دختران و پسران نمی دانند ته قضیه چیست ، ظاهرا بحث شکرگزاری است و خوب است ولی اگر تا ته قصه بروند،خواهند دید که بحث شکرگزاری و تشکر از خدا نیست هرچه عیش انسان را کامل کند، از او باید تشکر کند. این تشکر به معنای این نیست که انسان احساس دین و تکلیف نسبت به خدا داشته باشد، این جز عرفانهای کاذب منسوخ و پوچ است و خواستگاه بخشی از آن هم در امریکا و هند و چین است و وارداتی است ،مواظب فرزندانتان باشید.اگر می خواهند در جلسه شکرگزاری شرکت کنند، خوشحال نباشید که شکرخدارا میگویندو دعا می خوانند. باطن چیز دیگری است شکرگزاری واقعی این است که انسان نماز بخواند ،به مسجد وهیئت برود، سینه بزندو عزاداری بکند.

بهترین عرفان را در دعاهای امام سجاد ببیند که بارقه عرفانهای ناب را اسلام دارد، همه عرفانهای پوچ و مانند علف هرز هستند، باید مراقب و مواظب باشیم تا فرزندان ما در چنگال اینها نیفتند واینها به شدت مدیریت افکار دارندو افکار جوانان را آن طور که خودشان می خواهند، پیش می برندو روی افکار تاثیرگذار هستند ،تا در رفتار بتوانند تغییر ایجاد کنند.

دیدار موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب:

نکته دیگر موکب داران عراقی را به ایران دعوت کردند و اول آنها را به زیارت امام رضا آوردند چون عراقی ها خیلی مشتاق زیارت امام رضا هستند وعلاقه بسیار دارند سران موکب داران عراقی را آستان قدس دعوت کردند و چند روزی به ایران آمدندبعد به قم زیارت حضرت معصومه آمدندو بعد به دیدار مقام معظم رهبری رفتند که از ایشان و ملت عراق تشکر کردند نکات مهمی را مقام معظم رهبری در باب راهپیمایی اربعین فرمودند که بخشی از این نکات را خدمت شما عزیزان و بزرگواران عرض می کنم.

راهپیمایی عظیم اربعین:

این راهپیمایی اربعین اولا لطف خداست و زمینه ساز تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی است تعبیر مهمی است، یعنی آینده انقلاب اسلامی آخرین مرحله تشکیل امت اسلام وتمدن اسلامی است این از برکت معرفت به امام حسین ایجاد می شود ، در این راهپیمایی اربعین دنیا نسبت به امام حسین معرفت پیدا می کند و از طریق امام حسین با اسلام و قرآن آشنا می شود و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است، پس هرکس که بتواند به این راهپیمایی عظیم کمک کند خیلی مهم است و در اصل به زمینه سازی تمدن ناب اسلامی بر محوریت امام حسین و معرفت به سیدالشهدا(ع) کمک کرده است . جمله دیگری را که حضرت آقا فرمودند این بود که راهپیمایی بزرگ اربعین آیت عظمای الهی است و نشانه اراده پروردگار بر نصرت الهی است ، تمام یزیدیان در طول تاریخ هدف شان این بود که نور امام حسین خاموش شود، داعش نیز همین افکار را داشت وقصد داشت نور سیدالشهدا را در عراق و سوریه خاموش کند ولی امروز چند میلیون نفر از سراسر دنیا بر محور محبت و عشق به سیدالشهدا به حرکت در می آیند و رهبر معظم انقلاب فرمودند: این آیت بزرگ خداو نشانه اراده پروردگار و نصرت امت اسلامی است .

هفته دفاع مقدس:

هفته دفاع مقدس را گرامی داریم و به همه رزمندگان سالهای حماسه و خون و آزادگان سرافراز وخانواده های عزیز جانباز و شهدا تبریک عرض می کنم. پیروزی و موفقیتی که امروز نصیب ما شده است از برکت آن استقامتی است که در دفاع مقدس داشتیم، عراق ،سوریه، لبنان ،یمن و دیگر کشور های اسلامی هم از ایران یاد گرفتند وراه استقامت را در پیش گرفتند تابه پیروزی رسیدند.

نابودی شرکت نفتی آرامکو توسط پهبادهای یمنی:

اخرین نکته را در باب مردم یمن عرض کنم که چگونه گلوگاه امریکا را مورد هدف قرار دادند و شرکت نفتی آرامکو را که روزی ده میلیون بشکه نفت صادر می کرد را به اتش کشیدند. آرامکو بزرگترین و ثروتمندترین شرکت نفتی جهان است وهیچ شرکتی در جهان به پای پولداری و تاثیرگذاری آرامکو امریکایی در عربستان نیست، برای حفاظت از این شرکت در اطراف آن و اطراف میادین نفتی موشکها و هواپیماها و آواکسها را قرار دادند ولی به لطف خدا پهبادها از یمن حرکت می کنند و آواکس ها آنها را نمی بینند و آرامکو را مورد هدف قرار می دهند، از طرفی عجیب است که برخی نیروها از داخل شرکت آرامکو به یمنی ها کمک کردند، از شیعه و غیرشیعه و چه ضربه سنگینی را بر آن وارد کردند که شما در اخبار شنیدید تا جایی که الان این شرکت صادرکننده نفت درجهان تبدیل به یک وارد کننده شده است ،خدا را شکر می کنم ، دست یمنی ها درد نکند درست به هدف زدند و در موقعیت حساسی که جان بولتون و دیگران اعلام کرده بود ایران را تحریم کنید و فروش نفت ایران را صفر کنید و نگران کمبود نفت نباشید شرکت آرامکو همه نفت مورد نیاز اروپا را تامین میکند چون اروپا وابسته به سوخت است ،حال به کار جایی رسیده است که صادرات نفت آنها 5 میلیون کم شده است و ماهها طول می کشد تا نفت جایگزین شود. این از کجا جوشیده است؟ همه از برکت دفاع مقدس و استقامت است .

جنگ تحمیلی در بیان امام خمینی(ره)

امام خمینی (ره)می فرمایند : «ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده ایم. ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ایم. ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زده ایم. ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناخته ایم. ما در جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. ما در جنگ ریشه های انقلاب پربار اسلامیان را محکم کرده ایم. ما در جنگ حسن برادری و وطن دوستی را در نهاد یک یک مردمان بارور کردیم. ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال می توان مبارزه کرد. جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت. جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند. » همه اینها از برکت رزم رزم آوران است در شهرستانی زندگی می کنیم که افتخار 12هزار رزمنده دارد ، امروز اگر استقامتی از شیعیان و مسلمانان در سراسر دنیا مشاهده می کنیم از برکت همین رزم رزم آوران ایران اسلامی است که از چهار گوشه ایران اسلامی بپا خواستند و برخی شهید و جانباز شدند، برخی نیز از آزادگان دفاع مقدس شدند وامروز نیز به نظام جمهوری اسلامی خدمت می کنند. خدا را بر این نعمت بزرگ شکرگزار هستیم.

آغاز سال تحصیلی جدید:

شروع سال تحصیلی جدید را هم گرامی می داریم ، جناب اقای کاظمی در این رابطه صحبت کردند، تا می توانید به مدارس کمک کنید و اهل خیر باشد.

هیچ مذاکره با آمریکا صورت نخواهد گرفت:

آخرین نکته راهم خدمتتان عرض می کنم ، رهبر معظم انقلاب فرمودند: تا آمریکا به این سبک و سیاق است ،هیچ گونه مذاکره ای با امریکا صورت نخواهد گرفت . درود بر رهبر بزرگ و هدایتگر ما که ایران اسلامی را بر بال ملک نشانده است ، به خواست خداوند آینده ایران اسلامی به مراتب بهتر دیروز است.

خدایا عاقبت همه ما راختم بخیر بگردان

پی نوشت

1- سوره مبارکه الاحزاب ،آیه 39

2- عوالم العلوم ؛ ج 17 , ص 438

3- من لا یحضره الفقیه ؛ ج 1 , ص 288

4- كامل الزيارات ؛ ج 1 , ص 52

5- سیرة ابن هشام ج ۲ ص ۴۱۲

6- صحيفه نور ج21 ص 283



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2954.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2955.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2956.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2957.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2958.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2959.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2960.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2961.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.