سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با رادیو کرمان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 397 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1398.06.27
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با رادیو کرمان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام مورخه98/06/09


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



بسم الله الرحمن الرحیم

بنده هم خدمت حضرتعالی ،تهیه کننده محترم وهمه شنودگان عزیز سلام عرض می کنم وعرض تسلیت دارم به مناسبت ایام عزای سیدالشهداء (ع)، یک حدیث ناب وگهر باری را خدمت حضرتعالی وشنودگان عزیز عرض می کنم .

اهمیت برپایی مجالس عزداری برای سیدالشهداء(ع)

امام صادق(ع) به یکی از یاران خودشان بنام فضیل فرمودند:" یا فضیل! تجلسون و تحدثون؟ " ای فضیل آیا می نشینید ومجلس عزا برپا می کنید وآیا احادیث ویاد ما را زنده نگاه می داریدودر مجالس خودتان ذکر می کنید ؟ فضیل نقل می کند که من گفت:" نعم ، جعلت فداك " چقدر مودبانه با امام صحبت می کندو می گوید: جانم به فدایتان ای امام معصوم ، بله ما مجلس عزا برپا می کنیم ونام شمارا می بریم وبه یاد شماو اهلبیت به یاد جَّد غریبتان حسین(ع) هستیم وامام فرمودند: ما هم این مجالس را دوست داریم" إن تلك المجالس أحبها فأحیوا أمرنا یافضیل " وبعدامام فرمودند: امر ما را احیا کنید وبعد برای همه شیعیان وهمه کسانی که در چنین شبی زیرخیمه های عزا و عاشق سیدالشهداء(ع) و مُحب اهل بیت هستند دعا می کنند ومی فرمایند:" فرحم الله من أحیی أمرنا " خدا رحمت کند بنده ای که امر مارا احیا کند(1)

چرا اهل بیت در ماه محرم محزون می شوند:

نمی دانم که شما هلال ماه را دیدید یا نه، من اولین لحظه ای که هلال ماه را دیدم غم در دل من ریخت وهر کسی که این ماه محرم را می بیند غم دل او را فرا می گیرد .من امروزسِّرش را فهمیدم، در یک کتابی که آیت الله ری شهری در مود ویژگیهای امام حسین (ع) نوشته اند حدیثی از امام صادق(ع) دیدم که وقتی اصحاب از ایشان سوال کردند چرا وقتی که هلال ماه محرم پیدا می شود شما اشک می ریزید وشیعیان شماهم محزون می شوند چه سِّری دراین نهفته است؟امام فرمودند: یک فرشته ای است که پیراهن پاره پاره و غرق به خون سیدالشهداء(ع) رادر شب اول ماه محرم در آسمان دنیا برافراشته می کند وما وشیعیان مان وقتی که با بصیرت نگاه می کنیم این را می بینیم ودر نتیجه غم ما را فرا می گیرد ومحزون می شویم ودر سراسرشهرستان زرند همه تکایا وحسینیه ها و مساجد شور وغوغا برپاست ومصیبت سیدالشهداء(ع) قلبها را محزون کرده است ودر باب کربلا که اشاره کردید فردا کاروان امام حسین(ع) به کربلا می رسند تمام انبیاء از کربلا عبورکرده اند، از حضرت آدم تا خاتم همه ازاین سرزمین عبور کرده اند و وقتی که به این سرزمین رسیده اند محزون شده اندوهمه یک غمی به دلشان رسیده است وامام حسین(ع) هم وقتی که به کربلا رسیدند تعریف کردند که روزی با پدرم امیرالمومنین (ع) از جنگ صفین برمی گشتیم ودر همین سرزمین کربلا امیرالمومنین(ع) که خواب بودند بیدار شدند وشروع به اشک ریختن کردند ، سوال کردم پدر جان چرا گریه می کنید؟ فرمودند: درعالم خواب دیدم که این سرزمین دریای خون است وحسین در این دریا دست وپا می زند وهر چه فریاد می زند کسی به فریاد او نمی رسد ،گریه من به خاطر این است وبعد سوال کردم پدر اگر آن زمان را در کنی چه خواهی کرد؟ فرمودند: من صبرمی کنم(2) . به همه عزاداران سیدالشهداء(ع) باز هم عرض تسلیت دارم.

والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته


پی نوشت:

1- بحارج 44 ، ص 289

2- مقتل، ص 162 تذکرة الخواص ابن جوزی، ص 225 و کتاب صفین، نصربن مزاحم، ص 58.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.