سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دیدارهای عمومی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 288 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1398.04.02
 
همرمان با اولین روز از هفته گرامیداشت قوه قضائیه حجت الاسلام محمدی ریاست محترم دادگستری در معیت جناب آقای قویدل دادستان محترم و جمعی از کارکنان این اداره مورخه98/04/01 با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم دیدار وگفتگو کردند.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در دیدار کارکنان دادگستری زرند مورخه98/04/01


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)

خوشامد عرض می کنم خدمت شما بزرگواران از دستگاه قضا، رؤسا و اساتید خوب دانشگاه که شَرَف حضور دارند. هفته قضا را هم به همه شما عزیزان تبریک عرض می کنم.

شخصیت برجسته شهید بهشتی:

خدا رحمت کند شهید بهشتی و یاران شان را که شخصیتی جامع الاطراف بودند. دهه شصت ، دهه ای بود که منافقین برنامه ریزی کردند تا تمام یاران حضرت امام را به شهادت برسانند و به این وسیله شعله انقلاب را خاموش کنند. سوءقصد به جان مقام معظم رهبری ،شهادت رئیس محترم قضا شهید بهشتی و یاران شان ،شهادت شهید رجایی و شهید باهنر همه در دهه شصت اتفاق افتاد. منافقین، بزرگان با وفای زیادی را از ما گرفتند و به شهادت رساندند. دستگاه قضا که مدیون شهید بهشتی است جای خودش ، قانون اساسی ما هم مدیون شهید بهشتی است . با اینکه درآن زمان آقای منتظری رئیس خبرگان بودند ولی هدایت ومدیریت این اصول قانون اساسی بر عهده شهید بهشتی بود .

راهکار شهید بهشتی در تصویب اصل صد وده قانون اساسی:

وقتی که می خواستند اصل 110 قانون اساسی را تصویب کنند لیبرالها شروع به سر و صدا کردند و بنی صدر در مجلس شروع به توهین کرد که شما می خواهید دیکتاتوری آخوندی وعمامه را درست کنید واین لیبرالها به قدری توهین کردند که برخی از فقهایی که در خبرگان آن زمان بودند غش کردند و سر وصدا خیلی زیاد شد وهدایت این جلسه هم برعهده شهید مظلوم بهشتی بود ، ایشان فرمودند که این سر وصداها وغش کردن ها لازم نیست وبنی صدر قائل به بحث آزاد بودند وقتی که از جلسه بیرون رفت به همه اعلام کرد که هیچ کس نتوانست درمقابل بحث کند و بهترین راه همان بحث آزاد است وحالا یک یا دو نفر را در این مجلس انتخاب کنید تا بیاید و با بنی صدر مناظره کند وهمان جا اعلام کردند که آقای دکتر بهشتی خودتان مناظره کنید وخودتان هم مدیریت این بحث آزاد را برعهده بگیرید ودرهمان جلسه خبرگان در عرض پانزده دقیقه این شهید بزرگوار وبنی صدر با هم مناظره کردند ودر همین چند دقیقه کم انواع واقسام حکومتهای موجود دردنیا را تبیین کردند تا اینکه رسیدند به اصل مطلقه ولی فقیه وامامت وبه قدر صریح ومتقن بحث ولایت فقیه را مطرح کردند وکسانی که آنجا بودند نقل کردند که بنی صدر مانند یک گنجشکی در قفس شده بود ونتوانست کاری انجام بدهد واینگونه مجاب شد تا اصل ولایت فقیه تصویب شد ودر قانون اساسی قرار گرفت واین شخصیت بزرگوار اینگونه اصل ولایت فقیه را تبیین کردند .امروز مترقی ترین قانون اساسی دنیا ، قانون اساسی جمهور ی اسلامی ایران است و هیچ قانونی مترقی تر از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران واصل 110 این قانون نیست و در واقع سرپرست جمهوری اسلامی ولی فقیه است وآن اینکه اگر ولی فقیه گناه کبیره انجام بدهد خود به خود عزل می شود ودیگر حق حاکمیت ندارد ؛ این اصل مترقی در قانون اساسی مدیون شهید بهشتی است یعنی اکنون قانون اساسی ما مدیون هدایتها و راهنمائی ها ومدیریت این شهید بزرگوار است .

شهید بهشتی واعتقاد به کار تشکیلاتی:


خدا رحمت کند شهید بهشتی را که معتقد به کار تشکیلاتی بودند ، دستگاه قضا نبض سلامت همه دستگاههاست. اجرای عدالت آرزوی همه ماست ، نه تنها زمینیان نگاه به دستگاه قضا دارند،چشم آسمان هم بهقلم دستگاه قضاست که اگر اجرای عدالت داشته باشد، رحمت خداوند بر مردم نازل می شود و باران نازل می شود. اگر خدای نکرده عدالتی درکار نباشد، رحمت خداهم از مردم گرفته می شود تا این اندازه قضاوت مهم است که آسمان هم به قلم قاضی نگاه می کند که چه حکم می دهد، بنابراین کار شما بسیار کار مهم و حساسی است جایگاه شما جایگاه بسیار مهمی است، خداوند ان شاءالله شما را حفظ کند که بتوانید حق را اجرا کنید، از همه شما بزرگواران صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. گزارشات خوبی ارائه شد، کارهایی بسیار خوبی انجام شده بود، این امنیت و احساس امنیتی که امروز وجود دارد، مدیون زحمات شورای پیشگیری و کارهایی است که انجام شده است، ان شاءالله از این بهتر هم خواهد شد، الحمدالله حضرتعالی و دادستان محترم ،هم عالِم و دانشمند و هم وارد به مسائل هستید. ان شاءالله به کمک شما شهرستان ما از هر جهت نمونه خواهد شد، از زحمات شما تشکر می کنم، ان شاءالله خدای متعال توفیقات روزافزون به شما بزرگواران عنایت کند. ما در خدمت شما هستیم و اگر گاهی سوالی و یا مطلبی را مطرح می کنیم به معنای دخالت در دستگاه قضا نیست بلکه به این علت است که اگر کسی در نزد ما انتقادی به دستگاه قضا کرد ، ما هم در جریان امور باشیم و بتوانیم پاسخ قانع کننده ای را به او بدهیم. ان شاءالله موفق و سربلند باشید و خداوند عزت روزافزون به شما عنایت کند. الحمدالله مجموعه قضا، مجموعه بسیار خوبی در شهرستان است، مجموعه ای پُرکار و هم فکر که ارزشمند است . مجموعه دستگاه قضای ما از نیروهای بسیار خوب ودلسوزی است، بحث پیشگیری هم همانطور که دادستان اشاره کردند ، طرح موفقی بودند . ما هم در دفتر امام جمعه در خدمت شما هستیم ، در بخش های مختلف شهرستان هم مانند یزدانشهر و خانوک و... برنامه ریزی داشته باشید . تیم دستگاه قضا ، شهر را به شش قسمت تقسیم کردند، می توانید هر ماهی در یک قسمت شهر در جمع شهروندان حضور پیدا کنید تا اگر کسی سوالی و مطلبی داشت، بتواند مطرح کند. حضرتعالی هم می توانید به همراه مجموعه قضا ، همانطور که هیئت دولت به استانها سفر می کند ، اگر فرصت داشته باشید ماهی یکبار به قسمت های مختلف شهرستان و حتی به بخش های دیگر شهرستان سفر کنید و در جمع مردم حضور داشته باشید و سخنان آنها را بشنوید که در جهت پیشگیری می تواند موثر باشد. من از حضور شما بزرگواران تشکر می کنم ، هفته قضا را هم به شما تبریک عرض می کنم. ان شاءالله زمینه ای باشد تا از زحمات خوب شما تشکر کنیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3272.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.