سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

جایگاه و اهمیت دهه آخر ماه مبارک رمضان/ رهبری حکیمانه امام خامنه ای بر ملت ایران:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 400 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.03.11
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه98/03/10



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، شادی ارواح مؤمنین و مؤمناتی که اهل نماز جمعه بودند و از دنیا رفتند، خاصه مرحوم آقای معین الدینی که همیشه صف اول نماز جمعه بودند و متاسفانه دار فانی را وداع کردند و این اولین جمعه ای است که ایشان در نماز حضور ندارند، همین طور سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعا صلوات.
درود خدا و سلام خدای جلیل و بلند مرتبه بر شما مردم شریف ، مؤمن ، متدین و روزه داران با بصیرت که لبیک گویان به ندای حضرت امام(ره) پاسخ دادید و با حضور خود در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر با آرمان حضرت امام(ره) تجدیدعهد و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردید، امروز دل امام زمان و دل مستضعفین جهان و دل رهبر عزیز و روح امام و شهدا را شاد کردید. خدای متعال بالاترین و والاترین اجر و ثواب را به همه شما عنایت بفرماید که در جهت حفظ اسلام و ارزشها با دها ن روزه به میدان آمدید. درود خدا بر شما مردم خوب، نجیب و وفادار شهرستان زرند ، زن و مرد و پیر و جوان . اجر شما با خدای تبارک و تعالی؛ خداوند همه شما را حفظ کند و ان شاءالله هرکس به هر آرزو و به هر نیتی امروز آمده است ، به حق این روز و به عظمت این روز و به حق صاحب این روز همه حاجت روا شوید. من از حضور همه شما عزیزان تشکر می کنم . از سروران عزیز روحانی ، مدیران و مسئولین ، دست اندرکاران ستاد نماز جمعه خصوصا از حجه الاسلام ایزدی که زحمت زیادی را برای باشکوه برگزار کردن نماز جمعه ، می کشند ، از بچه های مصلی و سیستم صوت که زمینه را برای حضور شما عزیزان فراهم می کنند، تشکر می کنم اجرشان با خدای تبارک و تعالی ، ان شاءالله.

برادران و خواهران ما در دهه سوم ماه مبارک رمضان هستیم. معمولا ما فکر می کنیم که بعد از شب های قدر ، عظت ماه مبارک افت می کند. خطبه اول من در مورد همین نکته است که مبادا دچار غفلت بشویم، عظمت دهه سوم از همه دهه ها بالاتر است که مطالب مربوط به آن را خدمتتان عرض می کنم.منتهی صحبتم را با یک مقدمه عرض می کنم.

عشق ومحبت خداوند به بندگانش:

در حدیث قدسی آمده است که حضرت داود علیه السلام به خداوند گفت: «یا رَبّ لِماذا خَلَقْتَ الخَلْق؟ » پروردگارا! برای چه مخلوقات را آفریدی؟ «قال: کُنْتُ کَنزا مَخفّیا » خدای تعالی فرمود: من گنجی پنهان بودم،«فَاَحبَبْتَ اَن اُعْرَف » دوست داشتم که شناخته شوم، «فَخَلَقْتُ الخلَقَ لاُِعرَف» پس خلق را آفریدم تا مرا بشناسند. (1) بندگان خوب خدا ، خداوند انسانها را با عشق و محبت آفریده است، مرحوم آقای دولابی می فرماید:با خود بگویید خداوند مرا دوست داشته است که آفریده است، اگر مرا دوست نداشت مرا نمی آفرید . این حرف را قرص و محکم بگو تا دری به روی تو باز شود. خداوند همه انسانها رادوست داشته است و تارو پود زندگی هیچ کس را سیاه نیافریده است. در روایتی از امام رضا(ع) چنین نقل شده است: «...وَ لِعِلَّةٍ أُخْرَى أَغْرَقَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِرْعَوْنَ وَ هِیَ أَنَّهُ اسْتَغَاثَ بِمُوسَى لَمَّا أَدْرَکَهُ الْغَرَقُ وَ لَمْ یَسْتَغِثْ بِاللهِ » فرعون وقتى در آستانه غرق شدن قرار گرفت، به جای آن‌که از خداوند طلب یاری نماید، به موسی پناهنده و از او طلب یاری نمود؛« فَأَوْحَى اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیْهِ » این‌رو، خداوند به موسی(ع) فرمود: « یَا مُوسَى مَا أَغَثْتَ فِرْعَوْنَ لِأَنَّکَ لَمْ تَخْلُقْهُ وَ لَوِ اسْتَغَاثَ بِی لَأَغَثْتُه‏» از اى موسى فرعون را پناه ندادی؛ زیرا او را نیافریدى، و اگر به من پناه آورده بود، البته به فریادش رسیده بودم. (2) خدا ما را با عشق آفریده است، این را باور کنیم و باور کنیم خداوند بندگانش را دوست داشته است.

نفرین حضرت موسی در حق کافران :

یکی از انبیا حضرت نوح است که در قرآن، در سُور مختلف آیات متعدّدی راجع به او وجود دارد که در این آیات به نفرین او هم اشاره شده است .در قرآن آمده است ، نوح هر کافر مَن فِی‏الأرضی که بر روی زمین وجود داشت را نفرین کرد : « وَقَالَ نُوحٌ رَبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّارًا » نوح گفت پروردگارا هيچ كس از كافران را بر روى زمين مگذار .« إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبَادَكَ وَلَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِرًا كَفَّارًا» چرا كه اگر تو آنان را باقى گذارى بندگانت را گمراه مى كنند و جز پليدكار ناسپاس نزايند.(3) بعد از آنکه حضرت نوح نفرین کرد ، جبرئیل به اذن خدا در پیش او و به شمایل یک انسان ظاهر شد . شغل نوح کوزه گری بود، کوزه هائی از گِل درست می کرد . جبرئیل کوزه ها را از نوح می خرید و همانجا آنها را می شکست . نوح ناراحت شد و اعتراض کرد . جبرئیل گفت: من آنها را خریده ام و اختیارش را دارم . نوح گفت: من صانع آن هستم . جبرئیل گفت: کوزه هایی ساخته ای نه اینکه خلق کرده ای من که آن را می شکنم تو ناراحت می شوی چطور نفرین کردی که این همه خلق خدا هلاک گردند؟ ! بعد از این قضیه آنقدر گریه کرد که نامش نوح گردید . (4)خداوند بندگانش را عاشقانه دوست دارد . در جای دیگری خداوند متعال به حضرت عیسی (ع) خطاب می کند : «یا عیسی کم أطیل النّظر و أحسن الطلب و القوم فی غفلة لا یرجعون »(5) ای عیسی چه‌قدر نگاه‌های خود را طولانی کنم(چشم انتظار بنده گانم باشم) و مشتاقانه آنها را بخواهم و مردم در غفلت باشند و به سوی من بازنگردند. در حديث قدسى دیگری هم آمده است: « يَابنَ آدَمَ ، خَلَقتُ الأَشياءَ لِأَجلِك » (6) اى آدميزاد! همه چيز را براى تو آفريدم « وخَلَقتُكَ لِأَجلي » و تو را براى خودم آفريدم تا مرا بشناسی و با من عاشقی کنی. با این مقدمه به سراغ اصل مطلب می روم.

جایگاه و اهمیت دهه آخر ماه مبارک رمضان/ دهه آخر زمان اجابت دعاست
برادران و خواهران دهه پایانی دهه مزد است ، دهه برداشت است، در روایت رسول خدا (ص) می فرماید : ماه رمضان سه دهه است، دهه اول رحمت است یعنی مهربانی و بخشایش خداوند شامل حال بنده است . و دهه دوم مغفرت و پاک شدن گناهان است و دهه سوم دهه اجابت است، دعاها مورد قبول واقع می شود. متاسفانه مساجد ما در دهه آخر ماه مبارک خلوت می شود، ما بیش از دویست مسجد در شهرستان داریم که همه امام جماعت دارند و روحانیون بسیار خوب و دلسوزی در آنجا برنامه دارند، از وجود آنها فیض ببرید. یکی از بافضیلت‌ترین ایام و لیالی، دهه آخر ماه مبارک رمضان است. طبق روایات رسیده از اهل بیت (ع) پیامبر اکرم (ص) دهه پایانی ماه مبارک رمضان را به اعتکاف گذرانده و به عبادت و شب زنده داری مشغول بودند. امام رضا (ع) هم می‌فرماید: « کانَ أَبى علیه‏ السلام یَزیدُ فى الْعَشْرِ الأَواخِرِ مِنْ شَهْرِ رَمَضانَ فى کُّلِ لَیْلَةٍ عِشْرینَ رَکْعَةً » (7) پدرم در دهه آخر ماه رمضان در هر شب بیست رکعت به نمازهاى مستحبّى شبهاى ماه رمضان مى‌افزود. قدر با قیمانده این ماه را بیشتر بدانید.این دهه ، دهه اجابت و برداشت محصول است ، چند روز بیشتر به روز عید فطر باقی نمانده است، این روزها را قدر بدانید و بیشترین استفاده را ببرید.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی . مجددا از حضور شما در راهپیمایی بسیار باشکوه روز جهانی قدس ، تشکر می کنم از همه دست اندرکاران و برنامه ریزان و عزیزانمان در نیروی انتظامی و سپاه عزیزانی که وسایل صوت را مهیا کردند و عزیزانی که شعار دادند، از سخنران این مراسم و سخنران قبل از خطبه ها جناب آقای الهی و همه شما روزه داران تشکر و قدردانی می کنم. از زن و مرد پیرو جوان که مایه آبرو برای اسلام و شهر شدید و دل امام زمان را شاد کردید، تشکر می کنم. برادران و خواهران این حضور از برکت ولایتمداری و عمل به فرمایشات اهل بیت خصوصاً امیرالمومنین است.

دشمن ستمگر و يار ستمديده باشيد

در وصیت نامه امیرالمومنین به فرزندانشان و شیعیانشان آمده است: « وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً » (8) دشمن ستمگر و يار ستمديده باشيد. این حضور باشکوه ملت ایران که یادگار ارجمند حضرت امام و در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری است، در واقع عمل به فرمایشات امیرالمومنین است. برادران و خواهران هفتاد سال است یک ملت مظلوم زیر بار ظلم و ستم قرار گرفته اند، بیش از پنج میلیون از مردم فلسطین آواره کردند ،کشورشان را اشغال کردند و آنها را از خانه و زندگی خود راندند، خانه هایشان را بر روی سر آنها خراب کردند و فرزندانشان را در جلوی چشمانشان کشتند. هیچکس هم در دنیا از آنها حمایت نمی کرد تا اینکه امام بزرگوار ما این علم را برداشت و از قبل از انقلاب حمایت خودش را از این ملت مظلوم اعلام کرد و با آن دید الهی خودشان جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس و روز کمک به مردم مظلوم فلسطین قرار دادند . این روز ، روز اسلام و قرآن است. در سراسر دنیا چه تحولی ایجاد شد، این پیام باعث شد مردم به خودشان آمدند و استقامت و ایستادگی کردند. باریکه غزه با محیط کم، بیش از یک میلیون جمعیت دارد که زیر هجوم انواع و اقسام موشک ها قرار دارد و از نظر آب و غذا ودارو در محاصره است ولی استقامت کردند و زیر بار ظلم نرفتند ، بخاطر اندیشه و پیام امام بود که در مقابل کفر، استقامت کردند.

معامله قرن ترامپ:

امروز و در این دوران، ترامپ رئیس جمهور امریکا بعد از اینکه قدس خانه خدا را به عنوان پایتخت صهیونیستها اعلام کرد ، گفت باید کاری کنیم تا برای همیشه صهیونیست ها آسوده باشند و نام اسم آن را معامله قرن گذاشت . معامله قرن یعنی پنج میلیون آواره فلسطینی همچنان اواره باشند و فقط در کرانه باختری و غزه ، دولتی به نام دولت فلسطین تشکیل شود ، منتهی قدس متعلق به اسرائیل باشد و شهرک سازی برای اسرائیل باشد و این دولتی که تشکیل می شود نباید ارتش داشته باشد و فقط می تواند پلیس داشته باشد ، به عبارت دیگر فلسطین تبدیل به یک استان برای اسرائیل شود. طرح آن هم عمیق است و هنوز همه برنامه ها را اعلام نکرده اند. از آن زمانی که ترامپ ، رقص شمشیر را با بن سلمان اجرا کرد ، آنها را خرید و با خود هم داستان کرد تا هم آنها را بدوشد و از آنها پول بگیرد و تحقیرشان کند وهم اینها خیانت کنند. عربستان در این داستان با امریکا و اسرائیل هم داستان شد و همه سران عرب به فلسطین و اسلام پشت کردند . تنها رهبر بزرگ ایران حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظ الله تعالی علیه) ومردم ایران که پیرو مولا امیرالمومنین(ع) هستند، محکم در مقابل استکبار ایستادگی کردند و به لطف خدا الحمدالله امروز ترامپ که هیچ ، بالاتر از ترامپ هم نمی تواند اسرائیل را نجات بدهد . آنها بخاطر این همه ظلم و ستمی که در طول این سالها انجام داده اند، روز به روز ضعیف تر و حقیرتر می شوند. اگر قبلا جنگهای آنها 33 روزه و 18 روزه بود، امروز کمتر از 48 ساعت می توانند مقاومت کنند. این نشان می دهد که اسرائیل آسیب پذیر شده است و روز به روز به سمت نابودی می رود. وعده قرآن حق است ، ان شاءالله قدس و فلسطین آزاد می شود و به لطف خدا استکبار شکست می خورد و اسرائیل نابود می شود و دنیا به سمت ظهور حضرت صاحب الامر می رود . برادران این حضورشما بسیار مهم است.

اینها زمینه ساز برای ظهور امام زمان(عج) است و ابراز دشمنی با بدترین دشمنان خداست. این حضور با بصیرت بسیار قیمتی است. امروز شما نه تنها برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین آمده اید، بلکه این راهپیمایی در جهت حفظ اقتدار کشور خودمان نیز هست، این حضور آگاهانه در جهت امنیت کشور خودمان است. خداوند ان شاءالله بهترین پاداش را به شما مردم شریف عنایت بگرداند . ترامپ هم بار دیگر شکست خواهد خورد و این معامله فروش قدس سر نخواهد گرفت. قدس فروشی نیست و ماندگار خواهد ماند و به دامان اسلام بر می گردد. ان شاءالله

سالگرد ارتحال جانسوز امام خمینی(ره):

نکته بعدی این است که ارتحال جانسوز حضرت امام(ره) را در این هفته داریم، خدا رحمت کند حضرت امام این مرد بزرگ را که همه کارهای او امام گونه بود، یکی از آنها قراردادن روز قدس است. برادران و خواهران حرکت جهان به سمت کفر بود و ایران عددی نبود، نصف دنیا در دست کمونیستها بود که ضد خدا بودند و نصف دیگر آن هم در سلطه سرمایه داری غرب و کاپیتالیست که انها هم ضد خدا بودند. در زمانی که جهان خدا را نمی شناخت و مسیحی از مسیحیت متنفر شده بود و مسلمان از مسلمانی خسته بود ، امام(ره) جهان را به سمت خدا دعوت کرد. مسیحی ، مسیحی تر شد و مسلمان مسلمان تر شد . خدا رحمت کند این مرد بزرگ را که علامه امینی(ره)، صاحب کتاب الغدیر می گوید: «الخمینی ذخیرةالله للشیعة» خمینی، ذخیره خداوند برای شیعیان است . امام (ره) اسلام را آزاد کرد، کشور ما را آزاد کرد ، دین خدا را آزاد کرد. اسلام و دین در چنگال طاغوت اسیر بود.

رهبری حکیمانه امام خامنه ای بر ملت ایران:

بعد از امام(ره) هم، امام خامنه ای کبیر (حفظ الله تعالی) پرچمدار این انقلاب شد، این مرد بزرگ ،صاحبدل ،متخصص در رشته های مختلف سکان دار کشور شد و در این طوفانها نگاه کنید که چگونه کشور را حفظ کرده است. کشور افغانستان بایانکه یک میلیون کشته داده است ولی هنوز موفق نشده است، انقلاب های کشورهای مصر، عراق و الجزایر همین طور بی ثمر مانده است ولی انقلاب اسلامی در مقابل ابرقدرت غرب چوم کوه ایستاده است ، زیرا امام و پیشوایی چنین مقتدر دارد. ان شاءالله خداوند این مرد بزرگ را حفظ کند و سایه اش را بلندمرتبه بگرداند که همانند نخ تسبیح همه دانه ها دور جمع کرده است و کشور را حفظ کرده است . معنی امامت همین است، به لطف خداوند از روزی که جانشین حضرت صاحب الامر سکان دار انقلاب شده است ، این گونه کشور را از تهاجمات حفظ کرده است وگرنه چه برنامه و خوابهایی را که دشمنان برای ما دیده بودند، یک نمونه آن داعش بود که دیدیم که در سوریه و عراق چه کردند و چه بر سر دختران و زنان شیعه در سوریه و عراق آوردند، آنها جوانان شیعه را سر می بریدند و ماشین های گران قیمت خود را با آن تزیین کردند. چنین برنامه هایی برای ایران در سر می پروراندند، آنها می خواستند ریشه ایران را بخشکانند ولی با بیداری این مرد بزرگ خدا کشور ما را حفظ کرده است. باید قدردان این نعمت بزرگ بود. اگر قدردان نایب امام زمان باشیم ،می توانیم قدردان امام زمان هم باشیم ولی اگر پیمان شکنی کریدم، امام زمان می گوید شما با نایب من پیمان شکستید چگونه بر سر پیمان با من می مانید؟ الحمدالله ملت ایران تا کنون وفادار بوده است ، خداوند این مردم را حفظ کند.

شهادت مظلومانه امام جمعه کازرون:

همین چند روز شنیدیم که یکی از ائمه محترم جمعه را به شهادت رساندند . شهید لیله القدر حجه الاسلام محمد خرسند که بعد از ذکر بک یا الله ناجوانمردانه به شهادت رسید. در نگهداری و حفاظت از دستگاههای حساس باید توجه بیشتری باشد. یک زمانی شهید بهشتی شهید شد ، همه بارها شعار دادیم دشمن در چه فکری است، ایران پر از بهشتی است! کجا هستند بهشتی ها؟! ما انسانهای بزرگی را چون شهید مطهری و شهید صدوقی را از دست دادیم . متاسفانه دشمن از تل‌آویو حرکت می کند ، دانشمند هسته ای جوان ما را شناسایی می کند و بمب می گذارد و با خانواده او را شهید می کند ولی ما نمی توانیم آنها را شناسایی کنیم.کجا هستند دستگاههای نظارتی که باید از نیروهای انقلابی ونخبه ما محافظت و مراقبت کنند ، دشمن در اسرائیل ارزش این افراد را می داند ولی خود ما ارزش قائل نمی شویم و حفاظت نمی کنیم ، اینها سرمایه ما و بازوان امام هستند که دشمنان آنها را از امام و انقلاب گرفتند. دستگاههای نظارتی باید در جاهای حساس مراقبت بیشتری داشته باشند،متاسفانه آنکه از دست رفت دیگر به دست نمی آید . این شهادت را به خانواده آن شهید عزیز تبریک و تسلیت عرض میکنم، ان شاءالله کسانی که عامل بودند را خداوند نابود بگرداند.

توصیه مقام معظم رهبری برای میدان دادن به جوانان:

یکی از نکاتی که رهبر انقلاب می فرمایند : کشور باید به دست جوانان اداره شود، اینها یک کد و راهنماست که اگر می خواهید مشکلات کشور حل شود ، به جوانان میدان بدهید .البته نه هر جوانی ،متاسفانه برخی جوانان به خودی گل می زنند و بجای اینکه دشمن را بشناسند دوست را هدف قرار می دهند. همین آقایی که امام جمعه کازرون را به شهادت رساند، سوار بر اسب و شال و عبا بر تن داشت و تیپ امام زمانی به خود گرفته بود ولی بجای مقابله با دشمن ، خودی را زد. پس نه هر جوانی بلکه جوان متعهد ،بیدار و حزب الهی . چنین جوانانی باید در دهه پنجم انقلاب روی کار بیایند. اینها یک راهنماست که جوانان حزب الهی، متعهد سکان دار دولت باشند ، همانهایی که جنگ را اداره کردند، دولت تشکیل دادندو کشور را هدایت کردند. امروز هم نیاز به همین تیپ جوانان مومن و با بصیرت، ولایتمدار و دشمن شناس است که باید به صحنه بیایند و پا به رکاب شوند و گره ها را یکی پس از دیگری حل کنند، به این موضوع هم توجه کنید.

آمار بالای مصرف مشوربات الکی در شهرستان:

برادران و خواهران متاسفانه دو سه ناهنجاری درشهر داریم که باید مورد توجه قرار بگیرد، هفته گذشته هم خدمت شما عرض کردم که مصرف مشروبات الکلی در شهرستان بسیار زیاد شده است. متاسفانه جوانی که زندگی مشترک خود را آغازکند در جشن ازدواج خود از مشروبات استفاده می کند، شروع زندگی با حرام که باشد آن زندگی دوام و برکت نخواهد داشت. در تمام ادیان الهی مشروبات الکی حرام اعلام شده است ، خصوصا مشروبات دست سازی که در زرند تولید می شود ، مراقب جوانان خود باشید . متاسفانه برخی کسانی که اعتیاد را ترک می کنند دوباره به دامن مشروب می افتند . مشروب یک بلای خانمان سوز است که عقل را از انسان ذایل می کند، عقل که نباشد انسان از هر حیوانی بدتر و درنده تر است. متاسفانه برخی دختران هم در جلسات خانوادگی از مشروب استفاده می کنند. از روحانیون معزز و اساتید محترم دانشگاهها خواهش می کنم مضرات و اثرات مخرب مشروب این ام الفساد ، عامل بدبختی وتباهی را برای مردم و دانشجویان بیان کنند.

رعایت نکات ایمنی در هنگام بیرون رفتن از منزل:

نکته دوم متاسفانه آمار سرقت هم در شهرستان زیاد شده است، سرقت احشام و سرقت سیمها و... . البته از نیروی انتظامی تشکر می کنیم که چند گروه سارق را همین چند روز قبل دستگیر کردند، سارقین از شهرهای دیگر هم می آیند. ما هم مسئولیم نباید موتور و ماشین خودمان را بدون قفل رها کنیم یا مغازه خود را مجهز به دوربین نمی کنیم ، باید برای حفاظت بهتر از ابزار روز استفاده کنید. بستن و قفل کردن عیب نیست، وقتی قصد مسافرت داریم ، در خانه خود را محکم قفل کنیم . البته از طرف دیگر ،جدیت دستگاه قضا و نیروی انتظامی را می طلبد که اگر یک سارقی را دستگیر کردند، به شدت با او برخورد کنند، بنده یک روز قبل در این مورد صحبت می کردم که مردم باید در شناسایی سارقین با مسئولین مربوطه همکاری کنند که یکی از آقایان حرفی زد که ان شاءالله صحت ندارد،گفتند ما زنگ می زنیم و گزارش می دهیم که فلان جا فلان برنامه است . بلافاصله به آن آقای خاطی خبر می دهند ، خدا نکند چنین چیزی باشد و به مجرم خبر بدهند . که اگر این گونه باشد، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود، اصلا چنین چیزی نیست . بنده با آقای دادستان صحبت کردم، گفتند سامانه ای به نام سامانه جامع اطلاعات مردمی راه اندازی شده است که هر کدام از شما می توانید در این سامانه ثبت نام کنید و رمزی به شما داده می شود که محرمانه اشت و شما می توانید هر جرمی را می بینید مانند خیانت، سرقت، مشروب فروشی و.. را گزارش بدهید، کسی هم متوجه نمی شود و دستگاهای امنیت و قضا به گزارشات مردمی در این سایت رسیدگی می کنند.

برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان:

نکته بعدی اینکه اوقات فراغت نوجوانان را در پیشرو داریم، برای دین و ایمان فرزندانتان هزینه کنید و آنها را به کلاس های قرآن بفرستید . اگر فرزندان ما از کودکی با قرآن مانوس شدند،در آینده پاک وخوبی خواهد داشت. همانطور که برای ورزش و دروس علمی فرزندان خود هزینه می کنید برا دی دین و قرآن هم هزینه کنید و اهمیت بدهید تا نتیجه درخشان آن را در آینده ببینید.

برگزاری نماز عید فطر در مصلی نماز جمعه

در آستانه عید سعید فطر قرار داریم، ا نشا ءالله به خواست خدا نماز عید فطر در مصلی پیامبر اعظم برگزار خواهد شد، شروع مراسم عید، ساعت 6 صبح با قرائت دعای ندبه خواهد بود و به شرط بقا و سلامتی ، نماز عید فطر ساعت 7.5 صبح خوانده می شود. زیر انداز با خود داشته باشید زیرا مکان بزرگ است و همه جا را نمی توانیم فرش کنیم.
خدایا به حق محمدو آل محمد، عاقبت همه مارا ختم بخیر بگردان


پی نوشت:

1- این حدیث شریف با الفاظ متفاوت در کتب عرفا آمده است؛ از جمله: کنتُ کنزاً مخفیاً فاحببتُ اَن اعرف فخلقت الخلق لکی اعرف (فیض کاشانی، 1342، ص33؛ فناری، 1374، ص387؛ حسن زاده آملی، 1378، ص72)؛ کنتُ کنزاً مخفیاً فاحببتُ اَن اُعرف فخلقتَ الخلَق و تعرفتُ الیهم فعرفونی (فیض کاشانی، 1342، ص33)؛ کنتُ کنزاً لم اَعرف فاحببتُ اَن اعرفُ فخلقتُ الخلقَ و تعرفت الیهم فعرفونی (ابن عربی، بی تا، ج2، ص112، 232، و 322؛ ج3، ص267؛ ج4، ص 428)؛ کنتُ کنزاً مخفیاً فاحببتُ اَن اُعرف قبل ایجاد العالم و الآدم (انوار، 1337، ص388)؛ کنتُ کنزاً لا اعرف فاردتُ اَن اُعرف فخلقتُ خلقاً و تحببتُ الیهم بالنعم حتی عرفونی فبی عرفونی (ابن دباغ، بی تا، ص123؛ ر.ک: ابن سینا، 1383، ص8)؛ کنتُ کنزاً مخفیاً فاردتُ ان اعرف... (جندی، 1423ق، ص45)؛ کنتُ کنزاً مخفیاً فاحببتُ اَن اَعرف فخلقتُ الخلق فبه عرفونی (حسن زاده آملی، 1378، ص162)؛ و کنتُ کنزاً خفیاً... (موسوی خمینی، 1384، ص14).

2- شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 1، ص 59، قم، کتاب فروشی داوری، چاپ اول، 1385ش؛ شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا(ع)، محقق، لاجوردی، مهدی، ج 2، ص 78، تهران، نشر جهان، چاپ اول، 1378ق.

3- سورة مبارکه نوح، آیات 26 -27

4- داستانهای پراکنده از آثار شهید دستغیب ج 2 ص 37

5- الکافى، ج۸ ، ص۱۳۴

6- شرح الأسماء الحسنى : 139 ، رسائل الكركي : 3 / 962 وفيه «يا إنسان ...» ، وفي مصابيح القلوب : 458 «خلقت جميع العالم لكم وخلقتكم لي» ، المواعظ العددية : 420 وفيه «خلقت الأشياء كلّها لأجلك وخلقتك لأجلي وأنت تفرّ منّي» .

7- قرب الاسناد: 207

8- نامه ۴۷ :از وصيت‏هاى آن حضرت است به حسن و حسين عليهما السّلام وقتى كه ابن ملجم لعنة اللّه عليه به او ضربت زد


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3112.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3113.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3114.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3115.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3116.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3117.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3118.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3119.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u3120.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.