سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نگاهی به آموزه های تربیتی در زندگی حضرت خدیجه علیها السلام/ایستادگی و استقامت در مقابل استکبار جهانی تنها راه برون رفت از مشکلات کشور

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 393 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.02.28
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه98/02/27




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


[b
اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والامقام شهرستان،شهدای مدافع حرم،یگانه شهید مدافع حرم شهرمان شهید والامقام شهید عظیمی ، اولین شهید والامقام ستاد نماز جمعه شهید صمدانی ، شادی دو شهیدگرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال،این حضور مؤمنانه شما عزیزان را در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ،سیستم صوت و دست اندرکاران مصلی ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

برادران و خواهران خدای متعال را شکرگزاریم که توفیق عنایت فرمود تا کار ساخت و ساز مصلی به این مرحله رسید و ما می توانیم نماز را در مصلی برگزار کنیم، از همه عزیزان دست اندرکار و همه کسانی که کمک کردند تا مصلی به اینجا برسد، صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم. البته هنوز تکمیل کار مصلی کمک شما مردم عزیز و بزرگوار را می طلبد.

از سخنران قبل از خطبه ها جناب آقای عباس زاده که خود تولید کننده است و به نمایندگی از تولید کنندگان شهر صحبت کردند تا ما هم برای رونق تولید ارزشی قائل شده باشیم، از ایشان تشکر می کنم .
نگاهی به آموزه های تربیتی در زندگی حضرت خدیجه علیها السلام
روز گذشته وفات ام المومنین مادر مومنان و همسر با وفای رسول خدا(ص) و ام الائمه مادر امامان و ام الایتام مادر یتیمان حضرت خدیجه کبری(س) بود. من فکر کردم ظلم است درباره این بزرگوار و خدماتی که این بانوی بزرگوار به انسانیت و بشریت و اسلام انجام داده اند ، چیزی نگویم . علاوه بر آن، این بزرگوار و حضرت زهرا (س) الگوی زنان در جهان و الگوی زنان در نظام جمهوری اسلامی هستند و بانوان ما باید در زندگی خود به این دو بزرگوار و حمایت های آنها از دین خدا نگاه کنند .حضرت خدیجه شخصت بسیار ممتازی دارند . یک بانوی عاقله و فهمیده یک بانوی دانشمند، سرآمد ،هوشمند، یک بازرگان و یک تاجر به تمام معنا هستند. در دوران جاهلیت زمان حضرت خدیجه که دختران را زنده به گور می کردند و زن بهایی نداشت و در آن جامعه جاهلی، این بزرگوار این گونه درخشیده است. ایشان از نسل ابراهیم خلیل هستند و جد ایشان قصی با جد چهارم پیامبر یکی هستند،پس حضرت خدیجه نیز با چند واسطه دختر عموی پیامبر(ص) بودند و از جهت ریشه خاندانی با یکدیگر متحد می‌شوند. (1)در دوران جاهلیت به این بانو طاهره به معنای پاک و پاکیزه است. اگر اوضاع دوران جاهلیت را مطالعه کنید مخصوصا در شهر مکه ، خواهید دید که فساد در آن زمان علنی بود و برخی بر سر در بسیاری خانه ها پرچم فساد و بی بندباری نصب می کردند ولی این بزرگوار در این دوران لقب طاهره داشت و پاک بود . واقعا این پاکی درسی برای بانوان ما در نظام جمهوری اسلامی نیست؟ بانویی که در عصر جاهلیت این گونه خودش را از لحاظ حجاب و پاکی حفظ کرده است ،نمی توان گفت چون در کوچه و بازار همه بدحجاب هستند یا خانواده می خواهند ما بدحجاب باشیم ، ما هم بد حجاب شویم.این بزرگوار در دورانی زندگی کرده است که بی حجابی و بدحجابی و گناه سرآمد آن دوران بوده است ولی ایشان پاک زندگی کرده اند . در آمد و ثروت حضرت خدیجه(س) به تنهایی با ثروت تمام بازرگانان قریش آن دوران برابری می کرد. ایشان در منزل خود جلسات علمی و مشاوره ای برگزار می کردندو از هوش سرشار برخوردار بودند ، همین طور اطلاعات دقیقی از اطراف و کشورهای دیگر داشتند تا بتوانند تجارت خوبی داشته باشند و این درسی برای تُجار است، با آنکه آن زمان هنوز بحث ربا مطرح نشده بود، ایشان اهل ربا نبودند و اهل مضاربه بودند و این بزرگوار اموال خود را از راه حلال کسب می کردند و نه از راه رشوه و ربا خوری که رایج آن زمان بوده است ، ایشان اموال تجارتی خود را در اختیار کسانی که دوست داشتند، تجارت و معامله کنند، و معامله حلالی داشته باشند قرار می دادند تا جایی پیامبر خدا حضرت محمد(ص) نیز چندین نوبت رهبری کاروان تجارتی ایشان را بر عهده گرفتند .حتی در عصر جاهلیت هم زندگی ایشان به ربا و گناه اقتصادی و مالی آلوده نبوده است ولی متاسفانه در دوران نظام جمهوری اسلامی عده ای ربا می کنند. گرچه تاجران خوب هم بسیار هستند ، در همین شهر مغازه داری سراغ دارم که اجناس خود رابه همان قیمت قبل و آن ده درصد حلال خودش می فروشد. جنسی که ممکن است امروز قیمت بالاتری پیدا کرده است ولی ایشان به همان قیمت قبلی که خریداری کرده است می فروشد اینها برای همه ما درس است.

ازدواج ساده حضرت خدیجه(س):

ازدواج حضرت خدیجه (س) هم ازدواج بسیار ساده ای بود که با توجه به ثروت زیاد ایشان ، بسیار عجیب است. شخصیت هوشمندی مانند حضرت خدیجه که از طریق کنیزش به نام نفسیه به پیامبرخدا(ص) پیشنهاد ازدواج می دهند واقعا ایشان انسان شناس و فهمیده بودند. وقتی پیشنهاد خود را از طریق نفیسه مطرح کردند ، پیامبر خدا(ص) فرمودند: باید با عمویم ابوطالب مشورت کنم. زیرا آن زمان رسول خدا در منزل ابوطالب زندگی می کردند و با ایشان مشورت کردند و قبول کردند .حضرت خدیجه مهریه شان را هم از اموال خودشان قرار دادند. عموی حضرت خدیجه میخواستند خطبه را بخواند که موفق نشد و خود حضرت خدیجه خطبه را با زبان فصیح خواندند .درباب شوهرداری ایشان سرآمد بودند به قدری به همسر خود ابراز عشق و علاقه می کنند که در تاریخ نمونه ندارد . در اینجا به برخی از روش های تکریم شوهر و همسرداری حضرت خدیجه اشاره می کنیم:

ابراز محبت:

حضرت خدیجه در فرصت های مناسب به همسر گرامی خویش ابراز علاقه و محبت می کرد . او در قالب اشعاری زیبا درباره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، مکنونات قلبی خویش را چنین ابراز می دارد:

فلو اننی امشیت فی کل نعمة
ودامت لی الدنیا وملک الاکاسرة
فما سویت عندی جناح بعوضة
اذا لم یکن عینی لعینک ناظرة (2)

«اگر تمام نعمت های دنیا و سلطنت های پادشاهان را داشته باشم و ملک آن ها همیشه از آن من باشد، به نظر من به اندازه بال پشه ای ارزش ندارد زمانی که چشم من به چشم تو نیفتد .»

این درس محبت ،عشق و علاقه برای همه بانوان ماست. چرا امروزه باید خانواده های ما از هم بپاشد؟ حضرت خدیجه فرزندان خود را هم همین گونه تربیت کردند ، ابوجهل تمام هم و غم خودش را گذاشت تا در زندگی دوتن از دختران رسول خدا اختلاف ایجاد کند و آنها زندگی خودرا رها کنند و به منزل پدر برگردندو برای پدر دردسر درست شود ولی دختران شوهر دوست تربیت شده بودند و هرگز حاضر نشدند زندگی خود را رها کنند. شوهرداری و شوهردوستی از ویژگی آنها بود . آنچه از تربیت حضرت خدیجه و پیامبر سرآمد و ماندگار شد ، حضرت زهرا بود که چه تربیت والایی داشتند .

طرح غیرمستقیم خواسته ها

حضرت خدیجه علیها السلام خدمات زیادی را در خانه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله انجام داده و صدمات فراوانی متحمل شده بود، از این رو به صورت طبیعی می توانست انتظارات و توقعاتی را نیز از آن حضرت داشته باشد، اما او هیچ گاه خواسته های شخصی خویش را به صورت مستقیم بیان نمی کرد بلکه سعی می کرد آن ها را به عنوان یک پیشنهاد و یا خواهش غیر مهم و در کمال ادب و احترام مطرح نماید .

آخرین خواسته حضرت خدیجه از پیامبر(ص):

حضرت خدیجه در آستانه وفات خویش هنگامی که وصیت های خود را بیان می کرد، آن ها را در قالب یک گفت و گوی صمیمانه و محبت آمیز مطرح نمود . وی خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله عرض کرد: «یا رسول الله! چند وصیت دارم، البته من در حق تو کوتاهی کردم، مرا عفو کن .» پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: هرگز از تو تقصیری مشاهده نکردم . تو نهایت درجه تلاش خود را به کار گرفتی و در خانه من زحمات و مشکلات زیادی را متحمل شدی و تمام دارایی خود را در راه خدا مصرف کردی .

حضرت خدیجه علیها السلام عرض کرد: یا رسول الله! می خواهم خواسته ای را توسط دخترم فاطمه به شما برسانم و شرم دارم آن را مستقیما بازگو نمایم .پیامبر از منزل خدیجه بیرون رفت .آن گاه خدیجه دخترش فاطمه را صدا کرد و به او گفت: عزیزم! به پدر بزرگوارت بگو که مادرم می گوید: من از قبر هراسناکم، دوست دارم مرا در لباسی که هنگام نزول وحی به تن داشتی کفن کرده و در قبر بگذاری . فاطمه علیها السلام به نزد پدر آمده و پیام مادرش را رساند . پیامبر صلی الله علیه و آله آن لباس را برای خدیجه فرستاد . هنگامی که فاطمه علیها السلام آن را آورد، نشاط زایدالوصفی وجود خدیجه را فرا گرفت . آنگاه حضرت خدیجه با دلی آرام چشم از جهان فرو بست . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مشغول تجهیز و غسل و حنوط وی شد، هنگامی که خواست خدیجه را کفن کند، حضرت جبرئیل امین نازل شد و گفت: یا رسول الله! خداوند سلام می رساند و می فرماید: کفن خدیجه به عهده ماست و آن یک کفن بهشتی خواهد بود . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اول با پیراهن خود و از روی آن با کفن بهشتی خدیجه را کفن کرد . کسی که اموال فراوان در اختیار داشت ولی یک سرسوزن منتی بر رسول خدا(ص) نگذاشت و همه را وقف اسلام کرد. همه اینها برای بانوان سرزمین ما درس است. شوهردوستی، تربیت فرزند و محبت به همسر اینها درس است.

وجهه اجتماعی خوب حضرت خدیجه(ص):

وجهه اجتماعی ایشان هم برای ما درس است، به ایشان می گویند ام الایتام ، بسیارسفره دار بودند و همیشه فرزندان یتیم بر سفره ایشان بودند و سرپرستی ایتام را بر عهده داشتند که درسی است برای ماکه امروز به یتیمان رسیدگی کنیم واز پول وامکاناتی که خداوند به ما داده است ، گره ای از کار گرفتاران باز کنیم که در غیر این صورت جز آه و حسرت و بدبختی پیزی برا ما نمی ماند. طبق فرموده قرآن،هنگام مرگ و در آن لحظه ای که جان انسان به ترقوه می رسد، اولین مطلبی که فرد ازخدا می خواهد این است که « رَبِّ لَوْ لا أَخَّرْتَني‏ إِلي‏ أَجَلٍ قَريبٍ فَأَصَّدَّقَ »خدایا یک بار دیگر من را به این دنیا برگردان تا صدقه بدهم ،کار خیر انجام دهم وگره گشایی کنم « وَ أَکُنْ مِنَ الصَّالِحينَ » واز صالحین بشوم(3) . ولی عمر آنها تمام است و دیگر به آنها فرصت داده نمی شود،بنابراین تا زنده هستیم ، به دست خودمان کار خیر انجام بدهیم .اینکه وصیت کنیم بعد از مرگ، فلان کار خیر انجام شود چه ارزشی دارد؟ یکی از سرمایه داران مدینه وصیت کرد که انبار خرمای او را پیامبر اسلام(ص) به بینوایان انفاق کند. پس از مرگ او، رسول خدا(ص) تمام خرماها را به بینوایان داد، آن گاه یک عدد خرمای خشکیده و کم مغز برداشت و به مسلمانان فرمود: سوگند به خدا که اگر خود این مرد، این یک دانه خرما را به بدبخت و گرسنه ای می داد، پاداش آن نزد پروردگار بیش از همه این انبار خرماست که من به دست خود که پیامبر خدا هستم، به فقرا و بینوایان دادم. (4) انسان باید اهل خیر باشد ، بچه های یتیم زیادی در جامعه هستند ، امروز هم از کمیته امداد آمدند و کسانی می خواهد یتیم نوازی و کمک کنند، می تواند مراجعه کنند . اینها درس هایی هستند که از وجود حضرت خدیجه می توانیم بگیریم و درس دیگری که آن بزرگوار به ما می دهد، این است که ایشان تمام اموال خودش را در راه اسلام دادند و وجودشان را وقف راه خدا کردند و حامی درجه یک رسول خدا بودند. بنابراین ما هم حامی نظام جمهوری بوده و هستیم و خواهیم بود.حضرت خدیجه به ما درس ولایت مداری و حمایت از دین خدا را می دهد. ایشان به قدری در راه حمایت از رسول خدا ، ایستادگی کردند که وقتی می خواستند حضرت زهرا(س) را به دنیا بیاورند، زنان قریش با کینه ای که از ازدواج ایشان با پیامبر(ص) به دل داشتند، از کمک به او سر باز زدند و به یاری او نیامدند ولی خدای تبارک و تعالی مزد او داد و زنان بهشتی حضرت آسیه ، مریم و ساره را برای کمک او فرستاد که (5) حضرت خدیجه (س) با خدا معامله کردند و خداوند هم مزد ایشان را دادند. اینها همه درس است که ما باید از نظام ودین خودمان حمایت کنیم ونگاه به توطئه دشمنان نداشته باشیم.نگاه ما به رهبر باشد، همانطور که حضرت خدیجه نگاه به پیامبر داشتند و خواست پیامبر را بر همه چیز ترجیح می دادند. یک مشاور بسیار خوب بودند و تمامی اموال خودشان را در راه پیشرفت اسلام خرج کردند. این نمونه عالی زن تربیت شده اسلام است. وفات این بانوی بزرگوار را به حضرت صاحب الامر (عج) و به سادات معظم و به همه ارادتمندان و علاقمندان تسلیت عرض می کنم .ان شاءالله از زیارت مزار شریف ایشان در شهر مکه و شفاعتشان در آخرت برخوردار بشویم.

برمحمدو آل محمد صلوات

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی .

به بندگان خدا رحم کنیم :

برادران وخواهران ، ماه ،ماه رحمت است و ماهم باید اهل رحم باشیم.چنانچه امام على (عليه السلام) می فرمایند : « إرحَمْ تُرحَمْ »(6)رحم كن، تا به تو رحم شود . رحم و مروت خودمان را در خانواده و نسبت به پدر و مادر و فرزندان و همسایه ها واجتماع بیشتر کنیم. اگر تاجر ،مغازه دار ویا خریداریم رحم داشته باشیم. اگر جنسی را می خریم ، پولش را به موقع پرداخت کنیم واگر جنسی می خواهیم بفروشیم قیمت عادلانه باشد. ماه ،ماه مبارک است شیاطین در غُل و زنجیر هستند، رمضان ماه تمرین بندگی است ،سعی کنیم بنده خوب خدا باشیم و باهم مهربان باشیم. تخته را از زیر پای هم نکشید، دروغ نگویید، تهمت نزنید ،شایعه پراکنی نکنید،کاری نکنید نماز جمعه خلوت شود ، خدا از سر تقصیرات کسانی که به دروغ شایعه پراکنی می کنند،نمی گذرد. برای برپایی این بنای مستحکم خون هزاران شهید ریخته شده است، ، با دروغ ، غیبت و تهمت نباید مراکز دینی را خلوت کنیم .خدا هرگز از کسانی که ظلم می کنند، نمی گذرد خصوصا کسانی که عالمانه و عامدانه در جهت تخریب دیگران قدم بر می دارند، خدا آنهارا هدایت نمی کند .

خداوندا هرکس به هر امیدی و به هر حاجتی امروز در نماز جمعه شرکت کرده است ،ازجوان و پیر ،مردو زن به ذات اقدست و به عظمتت قسم ، به اسمای حسنی واسم اعظمت قسم همه مارا حاجت روابگردان.

مناسبت های هفته را به اختصار خدمت شما عرض می کنم.

رحلت عارف و فقیه بزرگ آیت الله العظمی بهجت

امروز جمعه 27 اردیبهشت رحلت عارف و فقیه بزرگ آیت الله عظمی بهجت(1388ش) را داریم. خداوند این مردم بزرگ را رحمت کند . یک جمله ای از ایشان نقل شده است که زمانی که مقام معظم سفر یک هفته ای به قم داشتند، مردم به استقبال آمدند . آیت الله بهجت در سن 90 سالگی نیز جز جمعیت مستقبلین بودند، بعد از ایشان سوال کنند شما چرا آمدید؟ فرمودند اگر مردم می دانستند استقبال از این سید چه ارزشی نزد خداوند دارد، یک نفر هم در خانه نمی ماند . این سخن این مرد بزرگ است ،حالا یک عده پیدا می شوند ، نمی دانند ،نمی شناسند وخبر ندارندو از روی جاهلیت یک حرفهایی میزنند ولی بدانند مقام رهبر انقلاب بسیار والاست و بزرگان به این امر واقف هستند، علامه حسن زاده آملی تعبیری به نام خامنه ای کبیر دارند.

عقد اخوت میان رسول خدا(ص) و حضرت علی(ع)

دوشنبه شنبه 28 اردیبهشت مصادف با 12 رمضان انجام عقد اخوت میان رسول خدا(ص) و حضرت علی(ع)(1 ق) است.

روز ملی جمعیت

30 اردیبهشت برابر با 14 رمضان روز ملی جمعیت است. برادران وخواهران کشور ما در حال رفتن به سمت یک مشکل بسیار بزرگ است . حدود 25-30 سال دیگر جمعیت کشور ما مسن سال می شود و تعداد پیران بیشتر از جوانان خواهد بود و نسبت های عمو ،عمه، خاله ودایی معنایی پیدا نمی کند. چون رشد جمعیت منفی شده است و بعد از جنگ یک تصمیم نپخته گرفته شد که ظاهرا امام هم راضی نبود و رشد جمعیت را متوقف کردند تا آثار جنگ را ترمیم کنند وگرفتاری ها را برطرف کنند . منتهی محدوده زمانی خاصی داشت که عمل نشد . رشد جمعیت امروز ما حتی سن جانشینی را هم ندارد ، جمعیت شناسان می گویند متاسفانه روند رشد جمعیت در کشور طوری برنامه ریزی شده است که اگر پدر و مادری از دنیا رفتند، حتی جانشین خودشان را هم ندارند یعنی تعداد کسانی که می میرند از تعداد افرادی که به دنیا می آیند، بیشتر است واین موجب می شود، رشد جمعیت منفی شود.

رشد2.1 درصدی جمعیت یعنی حداقل سن جانشینی ولی متاسفانه ما همین را هم در کشور نداریم، چون عده ای در کشور ازدواج نمی کنند و عده ای ازدواج می کنند ولی بچه دار نمی شوندو یا فرزندان آنها فوت می کنند . بنابراین اگر هر خانواده ای که ازدواج کرده است، 4 فرزند به دنیا بیاورد، رشد جمعیت 2.1 خواهد شد و این حداقل سن جانشینی است و وقتی نسبت به کل جمعیت کشور سنجیده می شود ، سن جانشین داریم ولی متاسفانه امروزه هر خانواده ای یه یک فرزند دارد یا دوفرزندو نهایت سه فرزند دارند. رشد مطلوب این است که هر خانواده 5 فرزند داشته باشد ، البته این امر نیازمند حمایت دولت از مردم است ، دولت باید به میدان بیاید و کمک کند تا با حل مشکلات مسکن و اشتغال خانواده ها را ترغیب به فرزندآوری کند. همه اینها یک مجموعه به هم پیوسته است، خطر بیخ گوش مردم ایران است . وقتی در زمان بعد از جنگ طرح کاهش جمعیت مطرح شد، مردم سیستان و بلوچستان گوش ندادند ولی در بقیه مناطق کشور این طرح اجرایی شد تا رشد جمعیت متوقف شود ولی مردم سیستان بلوچستان زیر بار نرفتند، معنای این حرف را شما متوجه می شوید، این خطر بزرگی برای کشور شیعه است. 25 سال دیگر تعداد جوانان و پیران برابر می شود و 30 سال دیگرجمعیت پیر می شود. در آن زمان باید برای نیروی جوان و نیروی کار از خارج کشور وارد کنیم. برنج و گوشت را می توانیم از خارج وارد کنیم ولی جوان نمی توانیم از خارج وارد کنیم.این یک خطر بزرگ است که باید جدی گرفته شود . و طراحی دشمن بود ، آنها از ابتدا در زمان جنگ سیم خاردار و نخ بخیه برای دوختن جراحت رزمندگان نمی دادند ولی نخ بخیه برای جلوگیری ازبچه دار شدن رایگان در اختیار ما قرار می دادند. کیسینجر، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اعلام کرده بود که نیازی به جنگ نظامی علیه ایران نیست، ما برنامه ای داریم که تا سال فلان جمعیت ایران پیر و فرسوده می شود . اینجا کشور شیعه و متعلق به امام زمان است بنابراین کسانی که واقعا توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دارند ، باید خطر را حس کنند. همان زمان جنگ هم امام فرموده بودند که کسانی می خواهند جمعیت را محدود کنند، باید صبرکنند تا زمانی که جمعیت به 200 میلیون رسید ،آن وقت به محدود کردن جمعیت اقدام کنند . حرف آن زمان امام این بود ، گنجایش کشور ما بیشتر از این مقدار است. ولی متاسفانه این سیاست غلط اجرایی شده است . ما هم مقصربویدم اینکه کهرهبر انقلاب فرموند استغفار کنیم برای این است که ما هم در منابر و خطبه ها این حرف غلط را تکرار کردیم و ضررش هم در آینده متوجه کشور خواهد بود.

ولادت سبط اكبر، امام حسن مجتبی(ع) و روز اکرام

سه‌شنبه 31 اردیبهشت ،مصادف با 15 ماه رمضان ، ولادت سبط اكبر، امام حسن مجتبی(ع)(3 ق) و روز اکرام ، را داریم. چقدر زیباست وقتی یک سفره ای پهن می شود ،خانمی که سلیقه داشته باشد وسط سفره دسته گلی قرار می دهد . خدای متعال هم سفره مهمانی این ماه مبارک را پهن کرده است و وسط این ماه، دسته گل محمدی ولادت سبط اكبر، امام با کرامت را قرار داده است . از طرفی هفته‌ی كمك به محرومان و مستضعفان (15 تا 21 رمضان) است که در خطبه اول عرض کردم تا زنده ایم، اهل خیر باشیم و با خدا معامله کنیم کسانی که در زندگی با خدا معامله کردند دیگر از هیچ چیز نمی ترسند. با خیرین صحبت کنیم ، فکر نکنیم اگر چیزی را در راه خدا انفاق کردیم، آن را از دست دادیم، بلکه آن را به دست می آوریم. کسی که انفاق می کند برای عشق و زنده بودن و برای انسانیت انفاق می کند، این را قدر بدانیم و یک گوشه کار را بگیریم و خودمان را وقف خدا کنیم. و با خیرات ، مردم داری، اخلاق و رفتار خوب و کمک به ایتام، چراغی را برای روشن کردن، تاریکی های آخرت پیش بفرستیم.

چهارشنبه 1 خرداد 16 رمضان معراج پیامبر اسلام(ص) را داریم.

گوشه ای از صحبت های مقام معظم رهبری را هم خدمت شما عرض می کنم .

تهدیدات استکبار نشانه ی ضعف و نابودی دشمن است[/b]

برادران وخواهران دشمن عربده زیاد می زند، باد در غبغب می اندازد و داد می زند . این داد زدن نشان قدرت نیست بلکه نشان ترس است. اینکه عربده بکشد، نشان ضعف است به قول خودشان ناوهای جنگی شان را به خلیج فارس می آورند و می گویند ما کاری می کنیم که فروش نفت ایران را به صفر می رسانیم. بعد دو بازو برای خودشان قرار دادند یکی امارات و یکی عربستان . امارات و سعودی ها اعلام کردند اگر قرار باشد جلوی فروش نفت ایران گرفته شود، ما نفت بیشتری را وارد ایران کنیم تا این کمبود جبران شود و ایران ضربه نخورد. لطف خدا را ببینید هفت پهباد از طرف مردم مظلوم یمن که سالها محاصره هستند به سمت مرکز نفت امریکا که پمپاژهای نفت را از شرق به غرب و شرکت آرامانکو امریکایی که بزرگترین شرکت نفتی است و به خودش می بالد، شلیک شد و در عرض نیم ساعت،صادرات 30-40 درصد نفت متوقف شد. عجیب این است که رادارهای آنها هم نتوانست این هفت تا پهباد را رهیابی کند، اینهایی که ادعا داشتند پرنده ای در هوا پرواز کند را متوجه می شوند و چشم های بینا دارند ولی این پهبادها را نتوانستند شناسایی کنند به لطف خدا یمن به چه صنعت پیشرفته ای دست یافته است . 7-8 کشتی بزرگ نفتی که در بندر امارات در الفجیره بود و دو نفتکش آن متعلق به سعودی ها بود مورد شلیک یمن قرار گرفت و منهدم شد. بالافاصله ترامپ عقب نشینی کرد. رهبر انقلاب فرمودند : تنها گزینه پیشروی ما ایستادگی و مقاومت است. دشمن می خواهد ما راتسلیم کند . بعد از گذشت 40 سال از انقلابی که با خون و زحمت بسیار به دست آمده است، عده ای در داخل به دشمن کمک می کنند. دشمن را بزرگ بکنند که اگر با دشمن سازش نکنید ،بدبخت می شوید. رهبر انقلاب فرمودند :کم هزینه ترین راه، استقامت است .آینده ما ،آینده درخشانی است و دشمن بار دیگر از دست ملت ایران شکست خواهد خورد.

کمک برای ساخت ادامه مصلی نماز جمعه:

در پایان سخن عرض کنم برادران وخواهران انصافا مصلی نیاز به کمک دارد .مارا در نصب شیشیه های پنجره کمک کنید ، مصلی متعلق به شماست . هزینه شیشیه های دوجداره هر دو پنجره 500 هزار تومان است. برای مصلی خودتان و شهرتان دل بسوزانید ، خیرین ما را در ساخت مصلی یاری کنید، هنوز گنبد دوم ، زیرسازی و سقف و گرمایشی مانده است ،کار زیاد است . به عنوان مثال هزینه محراب جلوی مسجد 150 میلیون فقط هزینه کاشی کاری است ،کمک کنید . دست خالی نمی توان کار کرد تا امروز هم به لطف خدا کار تعطیل نشده است و تا هستیم اجازه نمی دهیم کار تعطیل شود. شما هم کمک کنید تا مصلی ساخته شود . ببینید الان چقدر راحتیم در آب وهوا خوب ، دو رکعت نماز جمعه می خوانیم. در کنار مصلی هم آشپزخانه ای درست کردیم تا بتوانیم محرم و صفر و مراسمات دیگر را آنجا برگزار کنیم. نیازمندکمک خیرین هستیم، یک بنیان خیر از خودتان به یادگار بگذارید.

خدایا به حق محمدو آل محمد، عاقبت همه مارا ختم بخیر
بگردان


پی نوشت:

1- اصفهانی، ابو الفرج، مقاتل الطالبین، ص۲۹.

2- مستدرک سفینة البحار، ج 5، ص 44

3- سوره مبارکه منافقين ، آیه 10

4- مونه معارف اسلامی، ص 419.

5- روضة الواعظین ؛ ج 1 , ص 143

6- الأمالي للصدوق : 278/308 .

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2817.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2818.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2819.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2820.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2821.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2822.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2823.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2824.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2825.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2826.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2827.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2828.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2829.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2830.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2831.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2832.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2833.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2834.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2835.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2836.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2837.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2838.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2840.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2841.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2842.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2843.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2844.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2845.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2846.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2847.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2848.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2849.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2850.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.