سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم اهداء جوایز ورزشکاران ورزش کاراته شهرستان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 463 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1398.01.19
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم اهداء جوایز ورزشکاران ورزش کاراته شهرستان زرند مورخه 97/12/26



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



الحمدلله،الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله.

غرض این بود که در جمع شما عزیزان ورزشکار و ورزش دوست حضور پیدا کنم و یک خسته نباشید خدمت شماعرض کنم و از همه مسئولین ورزشی و ورزشکاران و ورزش دوستان شهرستان تقدیر وتشکر کنیم.

مومن باید قوی باشد:

دین خدا واسلام و روایات اهمیت زیادی به ورزش داده است، پیغمبران الهی همه قوی بودند، امیرالمومنین(ع) شخصیت وبدنی بسیار قوی داشتند،پیغمبر خدا(ص) می فرمایند: « المومن القوی افضل من المومن الضعیف. » (1) مومن قوی بهتر از مومن ضعیف است ، امام حسین(ع) می فرمایند: « بادِروا بِصِحَّةِ الأجسامِ في مُدَّةِ الأعمارِ »(2) در مدت عمر نسبت به سلامتی خودت حساس باش وکوشش کن که بدنی سالم وقوی داشته باشی، خدای تبارک وتعالی وقتی حضرت طالوت را توصیف می کند، می فرماید: ما طالوت را در مقابل جالوت فرستادیم زیرا « وَ زادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ » (3)خداوند هم علم زیاد وهم جسم قوی وبدنی سالم به طالوت عنایت کرده است.

والدین نسبت به سلامت جسم فرزندانشان کوشش کنند:

بنابراین خانم شیری توصیه بسیار خوبی داشتند که پدران ومادران نسبت به سلامت جسم فرزندانشان کوشش کنند وهر مقدار که فرزندان بدنشان قوی وسالم باشد آمادگی برای رشد علمی شان هم بیشتر است ، بنده از همه پدران ومادران و همه دست اندر کاران وجناب آقای توحیدی که بنده را به این مراسم باشکوه جشن ورزشکاران دعوت کردند، تقدیر وتشکر می کنم. ان شاء الله که شاهد رونق ورزش ونرمش شهرستان باشیم و ورزش قهرمانی در شهرستان اوج بگیرد، ما جوانان ودختران و پسران مستعدی در بحث ورزشی داریم وما هم تمام تلاشمان این است که بچه های شهرستان بدرخشند وحتی حاضریم وقبلاً هم بوده است عزیزانی که در مسابقات ورزشی پیشرفت داشته اند و جایزه گرفته اند آنها را در مراسم نماز جمعه تشویق کنیم تا جوانان دیگر هم تشویق شوند وخودمان هم سعی می کنیم تا در مراسمات ورزشی شرکت کنیم اگر چه بنده حقیر خودم هنری ندارم ولی ورزشکاران و ورزش دوستان را هم دوست می دارم. ان شاء الله که سالم وتندرست باشید وشهر ما از نظر جسمی و روحی و معنوی ودینی یک شهری آباد باشد .

برمحمد وآل محمد صلوات .

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته


پی نوشت:

1- کتاب پیامبر اعظم(ص)و ورزش تالیف آقای حسین صبوری

2- تحف العقول ، ص 239 .

3- سوره مبارکه البقره،آیه 247

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.