سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سنت های رسول خدا(ص)/ثواب شتاب در رفتن به نمازجمعه

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 378 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1398.01.17
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه98/01/16



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها برادر عزیز و گرانقدرمان ، جانباز 60./. درصد نظام جمهوری اسلامی جناب آقای صادقی که به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز در این هفته مطالبی را عرض کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

سنت های رسول خداست

موضوع این هفته در مورد سنت های رسول خداست، ما طبق قرآن مجید دستور داریم به سنت ها ، روش زندگی ، گفتار و سخنان رسول خدا عمل کنیم. هر آنچه را پیامبر(ص) می گوید و انجام می دهد و امضا می کند، امضا و دستور و گفتار خداست، پس ما وظیفه داریم از سنت و روش رسول خدا تبعیت کنیم. سنت پیامبر(ص) یعنی قول پیامبر(ص)، سخنی که از رسول خدا به ما مسلمانان رسیده است . فعل پیامبر(ص) یعنی کاری را که پیامبر(ص) انجام داده است ، تقریر پیامبر(ص) یعنی شخصی سخنی می گوید و یا کاری را در منظر و محضر رسول خدا پیامبر را انجام می دهد و پیامبر خدا(ص) هیچ چیز نمی گویند این سکوت پیامبر یعنی این کار درست بوده است . این سکوت یعنی امضای رسول خدا که حجت است، پس گفتار ، اعمال و کردار رسول خدا ، تقریر و تایید کار یک نفر برای ما هم حجت است .ما مسلمانان وظیفه داریم به این سنت و روش رسول خدا عمل کنیم.

پیامبر الگوی شماست:

دلیل آن را هم خدای متعال در قرآن مجید می فرماید: «لَقَد کانَ لَکم فی رَسولِ اللَّهِ اسوَةٌ حَسَنَةٌ » (1) پیامبر الگوی شماست ، ببینید پیامبر چه می کندو چه عملی را انجام می دهد، او راهنمای شما در زندگی تا قیامت است و یا در جای دیگر در قرآن آمده است: «مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا » (2)آنچه پیامبر(ص) آورده است، محکم بگیرید و عمل کنید و آنچه را پیامبر ما نهی کرده است ، انجام ندهید. و یا این آیه شریفه : «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي » (3) ای پیامبر به مردم بگو اگر مرا دوست دارید، از من تبعیت کنید شما مسلمانان اگر محبت به خداوند دارید از من که رسول خدا هستم و از طرف او سخن می گویم تبعیت کنید پس آنچه را پیامبر خدا انجام می دهد، سیره ایشان ، روش وسبک زندگی است ما مسلمانان وظیفه داریم سبک و اداره زندگی مان بر اساس سبک زندگی پیامبر خاتم حضرت محمد باشد .پس نکته اول اینکه طبق دستور خدای تبارک و تعالی در قران مجید ما مسلمانان وظیفه داریم از سنت و روش رسول خدا تبعیت کنیم.

آثار تبعیت از فرمایشات رسول خدا(ص):

نکته دوم این است که این تبعیت واطاعت چه فایده ای دارد؟ به هر حال هر عملی انسان انجام می دهد ،آثاری دارد حال اینکه ما مسلمانان باید روش رسول خدا را روش زندگی خود قرار دهیم، چه آثاری می تواند داشته باشد را از قران مجید پاسخ می دهیم: اولین آیه در این باب این آیه شریفه است که : «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم ۖ »(4)مومنین دعوت خدا و رسول خدا را بپذیرید ، وقتی شما را صدا می زند و به شما می گوید وقتی از شما می خواهد کاری را انجام دهید، استجابت کنید ، قبول کنید و روی نگردانید این برای این است که شما زنده شوید و حیات پیدا کنید .عمل به دستور پیامبر باعث می شود قلب ما زنده شودو حیات مادی و معنوی و اجتماعی پیدا کنیم ، بنابراین توجه ما مسلمانان در زندگی شخصی، خانوادگی و زندگی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی به فرمایشات رسول خدا برای این است که ما زنده و شاداب بمانیم و جسم ما، روح ما و فکر ما حیات پیدا کند. این اولین خاصیت توجه به فرمایشات رسول خداست.

محبوب خدا می شویم:

خاصیت و فایده دوم این است که خدا ما را دوست می دارد و محبوب خدا می شویم. خداوند خالق ماست برای اینکه ما را دوست داشته باشد باید به روش رسول خدا(ص) عمل کنیم و فرمایشات رسول خدا را در زندگی پیاده کنیم و گوش ما به دهان رسول خدا باشد. اگر فرمایشات رسول خدا را در زندگی خانوادگی، زناشویی، تربیت فرزند، همسایه داری ، نماز ، روزه ، خرید و فروش و معاملات و همه برنامه های زندگی پیاده کنیم، اولاً زنده می شویم ثانیا خداوند ما را دوست می دارد. به چه دلیل ؟ دلیل آن در قرآن است : «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي » اگر خدا را دوست دارید از من تبعیت کنید ، « یحببکم الله » محبوب خدا می شوید. آنچه گفته شد، فصل اول صحبت بنده بود که همه وظیفه داریم به فرمایشات رسول خدا توجه کنیم و آثار آن را هم گفتیم که ما زنده می شویم و خدا ما را دوست دارد.

ازدواج سنت رسول خدا(ص):

حال روش پیامبر چیست؟ چه چیزهایی سنت پیامبر است، این روایت از رسول خداست که : « النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی » (5) ازدواج یکی از سنت های رسول خداست، سنت های رسول خدا زیاد است ،در اینجا سنت رسول خدا را در ماه شعبان خدمتتان عرض می کنم.

شعبان ماه رسول خدا(ص):

امروز جمعه آخر ماه رجب است و به ماه شعبان نزدیک شده ایم، همه مقدماتی که گفتم برای این نکته مهم است که روش رسول خدا حضرت محمد(ص) در ماه شعبان را بیان کنم: می رویم سراغ فرمایش امام سجاد (ع)؛ در صلوات هر روز شعبان که از امام سجاد علیه‌السلام روایت شده، حضرت چنین می فرمایند: « هذا شَهْرُ نَبِیِّکَ » شعبان ماه پیامبر(ص) است ، ( خودحضرت رسول(ص) فرمودند : «رجب شهر الله و شعبان شهری و رمضان شهر امتی » (6) ماه رجب، ماه خداست و ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امتم . پس ماهی در پیش داریم ماه رسول خداست، ببینیم روش پیامبر(ص) چگونه بوده است و او در این ماه چه می کرده است و عمل به فرمایشات رسول خدا غیر از اینکه خدا ما را دوست می دارد و حیات پیدا می کنیم ، چه آثار دیگری دارد؟

عبادت پیامبر(ص) در ماه شعبان:

امام سجاد (ع) درباره ماه شعبان می فرمایند: « هذا شَهْرُ نَبِیِّکَ » اين است ماه پيامبرت، « سَيِّدِ رُسُلِكَ » آن سید و پیشوای همه پیامبران « شَعْبَانُ الَّذِي حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ » شعبانى كه آن را به رحمت و رضوانت پوشاندى، ( سراسر ماه شعبان را رحمت قرار دادی و به آن توجه داری و در این ماه تمامی گناهان را می بخشی و از خطای آنها در می گذری این ماه را با مهربانی و رحمت خودت در هم آمیخته ای .سنت رسول خدا در این ماه چه بود؟ ) « الَّذِي كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ [سَلَّمَ ] يَدْأَبُ فِي صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ فِي لَيَالِيهِ » ماهى كه رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش باد) در روزه دارى و بپادارى عبادت در شب ها آن را برپا می داشت.(نماز شب پیامبر با نماز شب ما اگر خدا توفیق بدهد، فرق داشت. ما نزدیک اذان صبح بیدار می شویم و 11 رکعت میخوانیم ولی رسول خدا از نصف شب بیدار می شدندو مسواک می زدند و وضو می گرفتند و چهار رکعت هم نماز شب می خواندند ، می خوابیدند و دوباره بیدار می شدند ، چون نماز شب بر پیامبر(ص) واجب بود. باز چهار رکعت نماز می خواندند و می خوابیدند . دوباره بیدار می شدند و سه رکعت بعدی را میخواندند وبه اذان صبح و نماز صبح وصل میکردند، این شیوه نماز خواندن به رسول خدا وسعت روح می داد.

برکات خواندن نماز شب:

خدا حفظ کند آیت الله شوشتری را که امام جمعه اسبق این شهر بود. من از خود ایشان شنیدم که نیمه شعبان یک مراسم احیا برگزار کردند، شاید برخی از شما در این مراسم احیا که در دفتر امام جمعه برگزارشد ، حضور داشتید. واقعا برنامه معنوی بود، و در آن راز و رمز خیلی از دعاها را می گفتند از جمله می گفتند: من شروع کردم به خواندن نماز شب به این روش یعنی چهار رکعت نماز می خواندم و می خوابیدم و باز بیدار می شد و چهار رکعت دیگر نماز می خواندم و می خوابیدم وباز بیدار می شدم، سه رکعت دیگر را می خواندم . یک شب که نمازشب می خواندم دیدم روح از بدنم جدا شد وتوی اتاقی که بودم اتاقهای دیگر و جاهای دیگر را می دیدم، ساعت را نگاه کردم دیدم ساعت دو نصف شب است ،حالت عادی که پیدا کردم چراغ را روشن کردم وبه اتاقهای دیگر رفتم دیدم هر چه دیده بودم دقیقا همان بود. وسعت روح ، خالص شدن و پاک شدن نتیجه عمل به این سنت رسول خدا بود ، در ادامه دعا امام سجاد(ع) می فرمود: رسول خدا(ص) ماه شعبان را کامل روزه می گرفتند) « يَدْأَبُ فِي صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ فِي لَيَالِيهِ وَ أَيَّامِهِ »روزهایش را روزه می گرفتند وشبها را به عبادت بر می خواستند « بُخُوعا لَكَ فِي إِكْرَامِهِ وَ إِعْظَامِهِ إِلَى مَحَلِّ حِمَامِهِ » تا زمانی که زنده بودند بخاطر تعظیم و خضوع در مقابل پروردگار این امور را انجام میدادند. ( بعد امام سجاد(ع) وقتی این نکته را از سنت رسول خدا ذکر می کنند )می فرمایند : « اللَّهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَى الاسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ »خدایا ما را کمک کن در ماه شعبان ما به سنت پیامبر عمل کنیم .( یعنی همه انچه گفته شد برای این کلام بود خدایا مارا کمک کن تا در ماه شعبان به سنت پیامبر عمل کنیم.)« وَ نَيْلِ الشَّفَاعَةِ لَدَيْهِ »تا به شفاعتش برسیم (7) این یک فایده از عمل به سنت رسول خدا بود .فایده دیگرش را از امام صادق(ع) خدمتتان عرض می کنم:

روزه شعبان ذخیره روز قیامت:

امام صادق می فرماید: « صِيَامُ شَعْبَانَ ذُخْرٌ لِلْعَبْدِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ » روزه شعبان ذخيره روز قيامت بنده است ( یک ذخیره بانکی در نزد پروردگار است این یک برکت آن است ) «وَ مَا مِنْ عَبْدٍ يُكْثِرُ الصَّوْمَ فِي شَعْبَانَ» و هر بنده اى که در ماه شعبان زياد روزه بگيرد « إِلَّا أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ مَعِيشَتِهِ» خداوند امر معيشت او را سامان بخشد «وَ كَفَاهُ شَرَّ عَدُوِّهِ » و شرّ دشمن را از او دفع کند (و کمترین چیزی که خداوند به روزه دار ماه شعبان عنایت می کند این است که )« وَ إِنَّ أَدْنَى مَا يَكُونُ لِمَنْ يَصُومُ يَوْماً مِنْ شَعْبَانَ أَنْ تَجِبَ لَهُ الْجَنَّةُ» کمترین چیزی که برای صائم در شعبان هست، خدای تبارک وتعالی بهشت را بر او واجب می‌کند.(8)پیامبر خدا(ص) هلال ماه شعبان را هرگاه می دیدند ، به منادی امر می فرمود که در کوچه های مدینه ندا کند: « ای اهل مدینه من از جانب خداوند به سوی شما مبعوث شدم، آگه باشید که شعبان ماه من است. پس خدا رحمت کند کسی را که مرا بر ماه من یاری کند یعنی روزه بدارد.»(9) همین طور رسول خدا(ص) می فرمودند: شعبان ماه من است هر کس یک روز از این ماه را روزه بدارد، بهشت بر او واجب می شود، و در برخی احادیث از شعبان به سید و سرور ماهها تعبیر شده است.(10) در روایتی از امام صادق(ع) نیز آمده است که امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: « ما فاتنی صوم شعبان مذ سمعت منادی رسول اللّه ص ینادی تلی شعبان فلن یفوتنی ایّام حیاتی صوم شعبان ان شاء اللّه»(11) از زمانی که شنیدم منادی رسول خدا(ص) فریاد می کرد، روزه ماه شعبان از من فوت نشد و هرگز روزه ماه شعبان از من در ایام زندگانی ام فوت نخواهد شد ، اگر خدا بخواهد.
برادران و خواهران ان شاءالله تصمیم بگیریم در ماه رسول خدا(ص) برای اینکه محبوب خدا بشویم و حیات طیبه پیدا کنیم و زندگی گوارا بشود و شر دشمنان وامریکا از سر مملکت کوتاه شود، هر مقدار می توانیم درماه مبارک شعبان المعظم روزه بگیریم ، اگر روزه قضا نداریم، مستحبی بگیرم.ان شاءالله خداوند همه این برکاتی که درباره توجه به سنت رسول خدا خدمتتان عرض کردم را نصیب همه ما بگرداند.

خدایا عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

ثواب شتاب در رفتن به نمازجمعه:

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی . در توصیه به تقوی یک حدیث ناب و قیمتی از سخنان گهربار پیامبر را خدمتتان عرض می کنم.زیرا خداوند فرموده است : «مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ » (12)آنچه پیامبر آورده است، محکم بگیرید و عمل کنید . رسول خدا (ص) فرموده است: « ثَلَاثٌ لَوْ تَعْلَمُ أُمَّتِی مَا لَهُمْ فِيهَا لَضَرَبُوا عَلَيْهَا بِالسِّهَامِ» سه کار است که اگر امت من پاداش عظیم آن را درک می کردند، برای به دست آوردن آن، ازدحام و قرعه کشی می نمودند:« الْأَذَانُ » اذان «وَ الْغُدُوُّ إِلَى يَوْمِ الْجُمُعَةِ » شتاب در رفتن به نماز جمعه «وَ الصَّفُّ الْأَوَّل‏ »در صف اول نماز جمعه و جماعت قرار گرفتن.(13)از پيامبر(ص) روايت شده است كه فرمود: روز جمعه فرشتگان فرستاده مي‏شوند تا بر در مساجد بايستند و نام شركت كنندگان در نماز جمعه را به ترتيب، از فرد اول به بعد، بنويسند.(14)مثلا می نویسند فلانی نفر اول آمد ، فلانی قبل از خطبه ها آمد، فلانی بعد از اتمام خطبه ها آمد و فقط به نماز رسید . پیامبر خدا به زود آمدن برای نماز جمعه ، اهمیت می دادند ، نزدیک ترین فرد روز قیامت به رحمت خدا کسی است که بیشترین حضور را در نماز جمعه داشته باشد. پس این نماز جمعه بسیار قیمتی است ،نمازجمعه، یک نماز عادی نیست . امام جمعه هر کسی می خواهد باشد آنچه مهم است حضور در نماز جمعه است ،برخی نماز جمعه را حزب چپ و راستی و کند و تند می کنند شما به حرف آنها گوش ندهید، برای تقرب به پروردگار در نماز شرکت کنید، امام هر کسی میخواهد باشد به هر حال هرکس که به عنوان امام جمعه انتخاب می شود، یا مستقیم از طرف ولِّی و یا از طرف نماینده ولِّی انتخاب شده است . مانند این است یک دفعه امام حسین جناب مسلم را نماینده خودشان انتخاب می کنند و یک مرتبه جناب مسلم می فرمایند: ای هانی شما نماینده من هستی یعنی هانی بالواسطه نماینده امام حسین است.حضور در نماز جمعه اینقدر مهم است که پیامبر می فرماید: اگر مردم می دانستند چقدر نماز جمعه اجر عظیم دارد، ولو راهشان دور بود سوار مرکب می شدند وخود را اول وقت به نماز جمعه می رساندند.
بخشی از مناسبتهایی که داریم به اختصار خدمت شما بزرگواران عرض می کنم.

کمک رسانی به مردم آسیب دیده از سیل:

خدا را شاکریم که نعمت های فراوانی به ما داده است و در سیلاب اخیر، خسارنی به شهر ما وارد نشد، اگر سیل به شهر ما آمده بود، الان شهر را گل و لای فرا گرفته بود و منتظر بودیم تا یک نفر یک لقمه نان ویا یک لیوان آب و یا یک پتو برای خواب برای ما بیاورد. متاسفانه در شهرهایی که سیلاب آمده بود خانه ها تا سقف زیر گل و لای رفته اند،سیلاب ، آب روان که نیست ،گل و لای هم به همراه دارد و هر کجا برود هزار مریضی همراه خودش می آورد، گل و لای سیلاب فاضلاب شهر را پُر می کند و فاضلاب وارد سیلاب می شود ، نمی توان دیگر در این شهر زندگی کرد. خدا را شکر می کنیم که خدا نعمت سلامتی به ما داده است. برای شکرانه این سلامتی ما هم باید به مردم آُسیب دیده از سیل،کمک کنیم .هر کس هرمقدار در توان دارد .این سیل خروشان در 70 سال اخیرسابقه نداشت ولی برکات زیادی هم داشت . سالها بود خشکسالی بود و هر سال اعلام می کردند دیگر آب نیست . یکی از برکات سیل این بود که زمین خشک، سیراب شدو چاهها از آب پُر شدو ان شاءالله کشاورزی ها رونق پیدامی کند و ساخت و ساز شروع می شود و از نو زندگی ها ساخته می شودو به لطف الهی بهتر از گذشته هم ساخته می شود.منتهی ماهم وظیفه داریم تا کمک کنیم ، آنچه در این سیل خروشان مهم بود ،همت مردم بود ، مردانگی، همدلی ، برادری ، تعاون و همکاری مردم از سراسر ایران اسلامی بسیار چشمگیر بود، «چو عضوی به درد آورد روزگار * دگر عضوها را نماند قرار » هرکس هر مقدار توانست کمک کرد، این خیلی مهم است. در امریکا حدود 3-4 ماه پیش سیل آمده بود و آتش سوزی شده بود ولی هنوز هم کسی به داد آسیب دیدگان نرسیده است، اصلا در کشورهای غربی کنار خیابان کسی را بزنند و بکشند کسی نگاه نمی کند، روح انسانیت مرده است و مردان سگ و گربه خودشان را از زن و بچه بیشتر دوست دارند، انسانیتی برای مرد و زن غربی نمانده است.

این اسلام است که این چنین همه ما را به هم وصل کرده و دلسوز هم و « رحما بينهم » قرار داده است. چون ما امت پیامبر هستیم، وظیفه داریم در مشکلات به داد هم نوع خود برسیم .در هفته گذشته هم مبلغی درنماز جمعه جمع شد ، ان شاءالله این هفته هم مبالغ اهدایی شما عزیزان را جمع آوری و ارسال می کنیم، هر مقدار در توان داریدکمک کنید،الحمدالله ارتش و سپاه به میدان آمدند و خیلی خوب اوضاع را در مناطق سیل زده مدیریت کردند، واقعا باید به ارتش و سپاه بسیج و مردمی که کمک می کنند، دستمریزاد بگوییم.از آن طرف هم نامردی غربی ها را ببینید، اینکه رهبر انقلاب می فرمایند سران استکبارجهانی و امریکا وحشی و مانند گرگ درنده هستند، به دلیل رفتارها و خوی حیوانی آنهاست.

تحریم هلال احمر توسط آمریکائیها

هلال احمر با نامهای مختلف ، در تمام دنیا کمک های مردمی را آزادانه جمع آوری می کند و به مردم آسیب دیده می رساند. ولی امریکایی ها هلال احمر ما راتحریم کردند تا ایرانیان خارج از کشور و مسلمانان دنیا نتوانند دارو و پولی را برای مردم سیل زده ایرانی بفرستند . از آن طرف رئیس جمهور امریکا می گوید ما مردم ایران را دوست داریم و با مردم ایران خوبیم دروغ شاخداری از این بزرگتر در دنیا نداریم. تو اگر مردم ایران را دوست دارید چرا جلوی حساب هلال احمر راگرفته اید تا نتواند به کودکان و مردان و زنان بی پناهی که خانه و زندگی شان در اثر سیل تخریب شده است ، کمک کنند؟ این جنایت علیه بشریت است ،برای همین می گوییم اینها وحشی هستند زیرا بویی از انسانیت نبرده اند و اینها افراد شروری هستند که به مردم خودشان هم رحم نمی کنند ، حالا در کشور ما ، یک عده توقع کنند اینها به داد مردم ایران برسند! و کشور ما راآباد کنند و میگویند باید با امریکا ارتباط داشته باشیم تاپیشرفت کنیم ! امریکا و حتی اروپا دشمنان ما هستند و دائما در حال توطئه و نیرنگ هستند تا به ایران اسلامی ضربه بزنند، خداوند سایه رهبر معظم انقلاب ،این مرد بزرگ را بر سر ما مستدام بدارد که اگر این مرد بیدار و فرزانه نبود، خدا می داند چه آدمهایی در داخل کشور به خاطر منافع شخصی ، قصد داشتند امریکا را بزک کنند تا دوباره او را به جان کشور ما بیندازند.ولی این مرد بزرگ ،بیدار ، روشن و هوشیار است و از دلهای اینها باخبر است . او حجت خدا ، حافظ اسلام و قران و حافظ مملکت و ناموس این مملکت است، در هیچ جای دنیا چنین رهبری دلسوز پیدا نمی شود .او همانند جدش امیرالمومنین(ع) ومانند جدش پیامبر(ص) مهربان است ولی نسبت به کفار حواسش جمع است. خدا ان شاءالله عمر رهبر مارا طولانی کند و سایه اش را بر سر ما نگه دارد.

پذیرش حوزه های علمیه :

نکته بعد اینکه حوزه علمیه نیرو می گیرد ، همان طور که ما در جامعه به طبیب نیاز داریم به روحانی و عالم دینی هم نیاز داریم . بالاخره یک عده هم برای فرزندان ما در آینده باید مجتهد بشوند. همانطور که امروز ما رهبر داریم در آینده هم نیاز به رهبر داریم ، مادری باید فرزندی صالح را به دنیا بیاورد و او را به حوزه بفرستد تا بتواند مرجع دینی ما بشود همانندحضرت امام و آیت الله بروجردی . هر کدام از فرزندان و نوه هایتان که توان و استعداد دارند را در حوزه علمیه ثبت نام کنید. البته حوزه علمیه از ابتدا تا امروز مانند دریا بوده است و این طور نیست که هر کس به حوزه علمیه رفت، صد در صد انسان خوبی است نه، ولی اگر یکی خوب شد می شود حضرت امام (ره)، شهید بهشتی و شهید مطهری . این طور نیست هر کس حوزه رفت و عمامه گذاشت ولی ما در آینده به روحانی نیاز داریم کشورهای دنیا نیاز به روحانی دارند، اسلام باید به سراسر جهان برسد از قم اسلام و شیعه باید به سراسر عالم برود ما نیاز داریم به طلابی داریم که به زبان های خارجی مسلط باشند، تا با عالم صحبت کنند و از حضرت زهرا(س) وامیرالمومنین(ع) و دین خدا و از امام زمان(عج) دفاع کنند. باید به فکر نسل آینده باشیم ، همانطور که فرزندان خود را به دانشگاه می فرستید ، هر کدام از فرزندانتان که توان و استعداد دارند و خوش اخلاق هستند را به حوزه علمیه بفرستید، قطعا ضرر نخواهید کرد، این را از من داشته باشید، صد درصد خیر می بینید منتهی مراقب و مواظب باشید و به حوزه علمیه کمک کنید زیرا حوزه های علمیه هیچ بودجه ای ندارد، پدر و مادرها کمک کنند تا ان شاءالله فرزند شما تربیت بشود و برای آینده یک مجتهدو فقیه برجسته شود تا بتواند دلها را هدایت کندو مرزبان دین و تشیع باشد این توصیه را از من داشته باشید.

ولادت با سعادت امام حسین(ع) و رو زپاسدار

ولادت با سعادت امام حسین(ع) و رو زپاسدار را در همین هفته داریم، به همه پاسداران عزیز تبریک عرض می کنم. ولادت آقا ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز را در پیش داریم که به جانبازان عزیز تبریک عرض می کنیم.

ولادت امام سجاد(ع) را هم داریم که تبریک عرض می کنم.

خدایا به حق محمدو آل محمد آنچه را گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرار بده و عاقبت همه را ختم بخیر بگردان.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه الاحزاب ،آیه 21

2- سوره مبارکه الحشر،آیه 7

3- سوره آل عمران ،آیه 31

4- سوره مبارکه الأنفال آیه ۲۴

5- شعیری، محمد بن محمد، جامع الأخبار، ص 101، مطبعة حیدریة، نجف، بى تا.

6- نيل الأوطار من أحاديث سيد الأخيار شرح منتقى الأخبار، محمد بن علي بن محمد الشوكاني(1255ق)، ج4، ص334؛ فيض القدير شرح الجامع الصغير، عبد الرؤوف المناوي(1031ق)، ج4، ص24، ح4411.

7- کلیات مفاتیح الجنان، صلوات هر روز شعبان از امام سجاد علیه‌السلام

8- وسائل الشيعه ج : 10ص 505

9- بحارالانوار، ج 94 و 79 باب 56.

10- وسایل الشیعه، ج 8، ص 98.

11- المراقبات، ص 173.

12- سوره مبارکه الحشر،آیه 7

13- مجلسی، بحارالانوار، ج 84، ص 156

14- كنزالعمال، حديث 21056.


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2997.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2998.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2999.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.