سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اهمیت کار از دیدگاه قرآن و روایات/ توطئه های دشمنان در 22 بهمن خنثی شد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 494 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.11.27
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/11/26



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قالَ الله الحکیم فی کتابه : « هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ ذَلُولًا فَامْشُوا فِي مَنَاكِبِهَا وَكُلُوا مِن رِّزْقِهِ ۖ وَإِلَيْهِ النُّشُورُ » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار و بهتر از جانمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم ، مؤذن محترم که از پرسنل کمیته امداد هستند، سخنران قبل از خطبه ها جناب مهندس مهدلو شهردار محترم،که مطالب بسیار مهمی در مورد خدمات ایشان و مجموعه همکارانشان درشهرداری ، ارائه کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم .

در خطبه های گذشته یکی از مهمترین نامه های امیرالمومنین(ع) را مورد بحث قرار دادیم. من این نکته را تذکر بدهم در مورد نظرسنجی هفته قبل، من فقط یک برگ از این نظر سنجی را دیدم که یکی از خواهران پُرکرده بود و نوشته بود مطالبی که در خطبه ها ارائه می شود سبک و ضعیف است. بنده هر مطلبی را در خطبه ها بیان می کنم از نهج البلاغه و قرآن و روایات است، آیا پُربارتر از نهج البلاغه و قرآن هم داریم؟ بنابراین کسی که می خواهد در نظر سنجی شرکت کند، ابتدا سوال را کامل مطالعه کند که چه گفته شده و از او چه می خواهند، بعد واقعیت را بنویسد. قوی تر از نامه امیرالمومنین(ع) ومسائل روز چه مطلب دیگری هست که در خطبه ها گفته شود؟ البته بلندگوی قسمت خواهران قبلاً مشکل داشت که صدا آن قسمت خوب نبود کسی هم که صدا را واضح نداشته باشد، متوجه مطالب نمی شود ، از این جهت حق با خانمهاست که ندانند چه مطالبی گفته می شود. حدود دو میلیون و پانصد هزینه کردیم برای خرید باند تا قسمت خانمها هم صدا خوب باشد.

در تفسیر نامه امیرالمومنین (ع) به حارث رسیدیم به این جمله که حضرت فرمودند: « ای حارث! از نشستن در گذرگاههاى عمومى و بازار، پرهيز كن كه جاى حاضر شدن شيطان است » . بعد بحث بازار اسلامی را آغاز کردیم، حال برای اینکه مطلب امیرالمومنین را با عمق وجود درک کنید که آیا منظور حضرت این است که کار و تلاش و تجارت ، بد است یا منظور این است که بیهوده سر کوچه و بازار ننشینید، چون در گذشته در ورودی بازارها پاتوق بود و بیکارها آنجا می نشستند ،حضرت از تجارت بدگویی نمی کند برعکس تشویق به کار کردن می کند. امروز و در این خطبه اهمیت کار از دیدگاه قرآن و روایات را خدمتتان عرض می کنم.

مهمترین عامل حیات کار است :

آیا اینکه در اسلام گفته شده انسان باید زاهد و بی اعتنا به دنیا باشد، معنایش تنبلی و کار نکردن است ؟ اینکه یک گوشه بنشینیم و بگوییم برای چه دنبال دنیا بدویم، رزق را خدا می دهد ؟ آیا منظور این است یا زهد معنای دیگری دارد و منظور از نچسبیدن به دنیا و دنیا را هدف قرار ندادن و غفلت نکردن از آخرت است؟ این واژه ها را بررسی کنیم. برادران و خواهران؛کار ،مهمترین عامل حیات است. حیات یک انسان بستگی به کار و تلاش او دارد ، سربلندی یک ملت و تمدن و عزت یک جامعه در اثر کار و تلاش شبانه روزی ایجاد می شود .کار مایه سعادت و خوشبختی است.آیات و روایاتی که در این زمینه داریم را خدمتتان عرض می کنم ؛ منتهی قبل از آن بگویم منظور از کار ، کار مفید است. طبق آمار ، در ادارات ما در طول یک هفته باید 44ساعت رسمی و 8 ساعت اضافه کاری که مجموعا 52 ساعت کار مفید باشد ولی در عمل طبق نظر سنجی که انجام شده است، کار مفیدی که در ادارات تحویل داده می شود، 7 ساعت است . در کل کشور میانگین کار مفیدی که در طول یک هفته کارمندان انجام می دهند، 7ساعت و 8 دقیقه است ، این میانگین را با دیگر کشورها مقایسه کنیم، ما باید از کشورهای پیشرفته این مسائل را یاد بگیریم ، متوسط کار مفید در انگلیس روزی 6 ساعت و 15 دقیقه است. ولی در کشور ماهفته ای 7ساعت و 8 دقیقه !! در کشور پرتغال میانگین کار مفید، روزی 8ساعت و 20 دقیقه و در کشورهای ژاپن و کره جنوبی از این مقدارهم بیشتر است. یک زمانی در همین ایستگاه زرند ، دستگاههایی را از ژاپن خریده بودند، برای نصب آن مهندسان ژاپنی آمدند،این ژاپنی ها از صبح که لباس کار می شدند، یکسره کار می کردند و یک دقیقه هم بیکار نمی نشستند! این فرهنگ کار کردن است، فرهنگ کار داشتن، بسیار مهم است . خدای تبارک و تعالی می فرماید: « هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ ذَلُولًا »خداوند این زمین را برای شما رام قرار داده است، در اختیار شما قرار داده است، «فَامْشُوا فِي مَنَاكِبِهَا »بر دوش زمین سوار شوید و در زمینی که خدا در اختیار شما قرارداده است ،کار کنید «وَكُلُوا مِن رِّزْقِهِ ۖ »از این زمین رزق و روزی در بیاورید و رزق حلال و پاک بخورید«وَإِلَيْهِ النُّشُورُ » به این فکر کنید که این دنیا ماندنی نیست.(1) یا اینکه می فرماید: ما شب و روز را دو نشانه توحید و عظمت خود قرار دادیم سپس نشانه شب را محو کرده «وَ جَعَلْنا آيَةَ النَّهارِ مُبْصِرَةً » و نشانه روز را روشنی بخش ساختیم « لِتَبْتَغُوا فَضْلاً مِنْ رَبِّکُمْ » تا ( در پرتو آن ، ) فضل پروردگارتان را بطلبید ( و به تلاش زندگی برخیزید ) ...(2) .

چند رباعی بسیار جالب در مورد کار و منسوب به امیرالمومنین (ع) را خدمتتان عرض می کنم :

اهمیت کار وتلاش از بیان امیرالمومنین(ع):

« لَنقُل الصّخرِ مِن قُللِ الجبالِ * اَحبُّ اِلىَّ مِن مِننَ الرّجالِ » حمل سنگ های سخت از بالای کوه ها برای من دوست داشتنی تر و آسان تر است از این که زیر بار منت کسی بروم . « یَقولُ النّاسُ لی فی الکسبِ عارٌ * فإنّ العارَ فی ذُلِّ السّؤالِ » مردم به من می گویند: کار نکن ، کار کردن شما ، عار و مایه سرشکستگی است، ولی من می گویم: ننگ و عار، پذیرش ذلت و دست نیاز به سوی دیگران دراز کردن است .

امیرالمومنین(ع) امام و پیشوای ماست،ما باید به حضرت اقتدا کنیم. در رباعى دیگرى باز، حضرت (علیه السلام)مى فرمایند: « کَدّ کَدّ العبدِ إن احببتَ أن تصبحَ حرّاً * واقطع الامالَ مِن بنی آدم طُرّاً » اگر مى خواهى آزاد زندگى کنى، مثل برده زحمت بکش و آرزویت را از مال هرکس که باشد، قطع کن. (مثل کارگر و غلام کار کن و مانند ارباب زندگی کن. روی پای خودت بایست و نگاهت به دست دیگران نباشد. ) « لاتَقُل ذا مکسب یزری فقصدُ النّاسِ أزری * انتَ ما استغنیتَ عَن غیرک أعلى النّاسِ قدراً » نگو این کار مرا پست مى کند؛ زیرا از مردم خواستن، از هر چیز بیش تر ذلّت مى آورد. وقتى که از دیگران بى نیاز باشى، از همه مردم بلند قدرتر هستى. دست نیاز پیش دیگران دراز کردن، ذلت و خواری است، اگر دستت جلوی کسی دراز نباشد، با ارزش می شوی. پس با کار کردن کسی ذلیل نمی شود.

شخصی می گفت من با جمع کردن همین کارتن های در مغازه ها و فروختن آنها، توانستم ماشین بخرم و کم کم پیشرفت کردم،کار ننگ نیست،کار عزت است . ذلت آن است که دستت را جلوی دیگران به گدایی دراز باشد این دین ما و اسلام است که پیشرفت یک جامعه در بیان رهبر به اقتصاد مقاومتی است که اهمیت کار کردن را می رساند.

اهمیت کار وکسب روزی حلال در نظر رسول خدا(ص):

همانطورکه علم واجب است و انسان از لحظه ای که به دنیا می آید تا می میرد نیاز به دانش دارد، به کار هم نیازمندیم. پیامبر خدا می فرمایند: «طَلَبُ الحلالِ فَرِيضَهٌ عَلَي كُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمهٍ» (3) به دست آوردن روزي حلال بر هر مرد و زن مسلماني واجب است. عرق ریختن و تلاش کردن دوری از تنبلی وکسلی بر همه زنان و مردان واجب است، کار خیلی مهم است ، خانمها هم باید کار کنند البته شغل هایی که با روحیه و توان شان مناسب باشد.

گناهانی که با کار کردن پاک می شوند:

در اهمیت کار کردن ، حدیثی از رسول خدا را خدمتتان عرض می کنم. گناهانی وجود دارد که هیچ چیز آنها را پاک نمیکند ،می گویند نماز های یومیه همانند نحر آبی است که هر روز 5 وعده خود را در آن می شویید، در این صورت هیچ چرک وگناهی برای انسان نمی ماند .نماز این چنین گناهان راپاک می کند و همین طور دادن صدقه که خشم و غضب خدا را خاموش میکند.ولی پیامبر خدا(ص) می فرمایند: « إنَّ مِنَ الذُّنُوبِ ذُنُوباً لا یُكَفِّرُها صَلاهٌ وَ لا صَدَقَهٌ، »بعضی از گناهان به وسیله نماز و صدقه هم آمرزیده نمی شوند. « قِیلَ یا رسولَ اللهِ فَما یُكَفِّرُها »سؤال شد یا رسول الله! پس چه چیز موجب آمرزش آن است؟« قالَ الهُمُومُ فی طَلَبِ المَعِیشَهِ » فرمود: جدیت و تلاش در طلب معیشت. (4) پس گناهانی که حتی با نماز و صدقه پاک نمی شود با کار کردن می توان پاک کرد.حتی می گویند اگر قرار باشد ، امروز به جهاد و جنگ بروی ، نباید فعالیت اقتصادی خودت را تعطیل کنی ، این شیوه دین ماست. ولی متاسفانه امروز ما فرزندان خود را برای پشت میز نشینی تربیت می کنیم! مگر چقدر این میزها جا دارد ، همه آن پُر شده است، در خطبه دوم عرض می کنم چه فعالیت های اقتصادی سالمی می توانیم داشته باشیم. کار فقط کار دولتی و پشت میز نشینی نیست. مهم این است که انسان هنری در بازوی خودش داشته باشد و از هنرش بتواند پول دربیاورد ومخارج زندگیش را تامین کند، درکلاس های فنی حرفه ای شرکت کنید ومهارت های فردی خودتان را افزایش دهید.

برشما باد کسب روزی حلال:

علی بن عبدالعزیز می گوید: امام صادق علیه السلام روزی از من احوال عمر بن مسلم را پرسید . عرضه داشتم: فدایت شوم او از تجارت دست برداشته و به عبادت و نماز و دعا روی آورده است . امام فرمود: «وای بر او! آیا او نمی داند که هر کس به دنبال دنیا و کسب روزی حلال نرود، دعایش مستجاب نخواهد شد .» سپس امام افزود: «هنگامی که آیه «من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب » (5) «هر کس تقوای الهی پیشه کند (خداوند) راه خروج از مشکلات را برایش قرار می دهد و از جایی که گمان نمی برد روزی اش می دهد .» نازل شد، تنی چند از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله از کسب و کار دست کشیده و درها را به روی خود بسته، مشغول عبادت شدند تا خداوند متعال روزی آنان را از طریق عبادت برساند .

هنگامی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله خبردار شد، آنان را احضار نمود و فرمود: شما به چه انگیزه ای از کسب و کار دست کشیده و از جامعه فاصله گرفته و به عبادت پرداخته اید؟! گفتند: یا رسول الله! خداوند روزی ما را تکفل کرده و ما هم به عبادت او روی آورده ایم! رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «انه من فعل ذلک لم یستجب له، علیکم بالطلب» هر کس چنین کند دعای او پذیرفته نخواهد شد، بر شما باد به کسب [روزی و درآمد] . (6) در باب اهمیت کارکردن، روایات زیاد است ولی در این خطبه به همین مقدار اکتفا می کنیم اگر عمری باشد در زمینه کار و اشتغال و فعاالیت و آیات و روایتی که در آن تشویق به کار شده در هفته های دیگر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

با کار کردن پول حلال در بیاورید:


امام مجتبی علیه السلام فرمودند: «كُنْ لِدُنْیاكَ كَأَنَّكَ تَعیشُ اَبَداً » برای دنیایت چنان باش كه گویی جاویدان خواهی ماند « وَ كُنْ لِاخِرَتِكَ كَأَنَّكَ تَموتُ غَداً » و برای آخرتت چنان باش كه گویی فردا می میری.(7) اینگونه باید باشیم. انسان باید با کار کردن پول حلال درآورد.کجای اسلام فعالیت اقتصادی را منع کرده است؟ مرد باید ده نفر از دست او نان بخورند. اینکه شغلی ایجاد کنید و چندین نفر از کنار آن نان بخورند ، هنر است . هنر این نیست که پولش را در بانک سپرده کندو از سود آن زندگی را بگذراند . پول باید در چرخه تولید وارد شود،با آن کارخانه ساخته شود ویا زمینی برای کشاورزی و دامداری خریداری شود ویا صنعت ایجاد شودو چند نفر شغول کار شود، این شیوه اسلام است.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی.

اهمیت حضور در نماز جمعه:

در توصیه به تقوی اهمیت نماز جمعه را خدمتتان عرض می کنم.در دین ما کار کردن از اهمیت بالایی برخوردار است ولی همان خدایی که دستور به کار و تلاش داده است و امامان ما که در طول هفته ، همواره مشغول کار بودند ، جمعه را تعطیل می کردند و جمعه مختص یادگیری مسائل دینی و شرعی بوده است. انسان تا زنده است باید کار و فعالیت کند ولی روز جمعه را به فعالیت های دینی و مذهبی اختصاص بدهد. این دستور پروردگار است که روز جمعه در وقت نماز جمعه ، نماز بر کار ترجیح دارد،چنانچه در قرآن نیز امده است : « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِذا نُودِيَ لِلصَّلاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلي‏ ذِکْرِ اللَّهِ وَ ذَرُوا الْبَيْعَ ذلِکُمْ خَيْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ » (8) ای کسانی که ایمان آورده اید ، هنگامی که برای نماز در روز جمعه ندا درداده شد پس به سوی یاد خدا ( اقامه نماز جمعه ) بشتابید و داد و ستد را رها کنید که این برای شما بهتر است اگر بدانید.

نماز جمعه یاد و ذکر خداست:

نماز جمعه یاد و ذکر خداست . نمازش یاد خدا و خطبه ها ذکر خداست ، پس همین حرفهایی هم که الان می زنیم ، در واقع ذکر خداست.این مطلب در روایات نیز آمده است : ابوذر غفاری می گوید: « رسول خدا(ص) فرمود: چون روز جمعه فرا رسد، خداوندفرشتگانی که قلمهایی زرین و دفاتری از نقره دارند، می فرستد. آنها می آیند، بردر مساجد می ایستند و نامهای کسانی که به مسجد وارد می شوند به ترتیب می نویسند. چون تعداد نمازگزاران به هفتاد می رسد، می گویند: تعداد اینها به اندازه هفتادنفری است که حضرت موسی(ع) از میان امتش انتخاب کرد. سپس به میان صفها می روندو از حال کسانی که در نماز حاضر نشده اند، می پرسند و می گویند: فلانی کجاست؟ درپاسخ گفته می شود: او بیمار است. آنها دعا می کنند و می گویند: خداوندا، شفایش بخش تا نماز جمعه اقامه کند. [سپس سراغ غایب دیگر را می گیرند و] می گویند: فلانی کجاست؟ پاسخ داده می شود که به سفر رفته. فرشتگان چنین دعا می کنند: خدایا، به سلامت بازگردانش که از نمازگزاران جمعه بود. [آنگاه از غایب دیگرپرسیده،] می گویند: فلانی کجاست؟ پاسخ می دهند: در گذشته است. فرشتگان دعامی کنند: خداوندا، او را بیامرز که نماز جمعه می خواند. » پس نماز جمعه ، همانند کارخانه ای است که هنگام ورود انگشت می زنند تا ساعت ورود ثبت شود ،ملائکه هم میزان حضور و ساعت حضور در نماز جمعه را می نویسند.

نماز جمعه در رأس همه امور است :

نمازگزار جمعه باید توجه داشته باشد که خطبه های نماز جمعه بخشی از نماز است و در واقع به جای دو رکعت از نماز ظهر است. همین طور فرمود: « روز جمعه فرشتگان فرستاده می شوند تا بر در مساجد بایستند و نام شرکت کنندگان در نماز جمعه را به ترتیب،از فرد اول به بعد، بنویسند. هنگامی که امام جمعه در جایگاه قرار گرفت، دفاتر ثبت نام برچیده می شود پیچیده و براى شنیدن ذکر (خطبه ها)، مى نشینند »(9) . این اهمیت نماز جمعه است، توصیه بنده این است حتما در نماز جمعه شرکت کنید، امام جمعه از طرف دستگاه ولایت منصوب شده است، نماز را ترک نکنید و حتما حضور پیدا کنید ، چون دستور خداست اینکه چه کسی نماز را می خواند مهم نیست. بعضی افراد متاسفانه با حرف و حدیث های مختلف سعی دارند تا مانع از حضور مردم در نماز جمعه شوند، حتی اگر آن فرد حرف حقی هم داشته باشد، خلاف امر خداست چون ترک نماز جمعه خلاف امر پررودگار است . اقامه نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی، از برکت حضرت امام(ره) است . امام (ره) می فرمایند: مجلس در رأس امور است ولی برای نماز جمعه می گویند نماز جمعه در رأس همه امور است. این حرف بلندی است .اگر مجلس رأس است، یک آقا بالا سر دارد آن هم حضور در نماز جمعه است، نماز جمعه موجب حفظ و استحکام نظام جمهوری اسلامی و در واقع عمود خیمه نظام جمهوری اسلامی است که با حضور مردم برگزار می شود. نظام امامت و ولایت با زور و سرنیزه دوام ندارد ، پایه های نظام امامت در قلب مردم است و با حضور در نماز جمعه این قلب ها ساخته می شود. برای همین است هیچ کس نباید نماز جمعه را عمداً ترک کند. چنانچه رسول خدا(ص) فرمود: «من ترک ثلاث جمعات من غیر عذر کتب من المنافقین.»(10) هر کس بدون عذر سه نماز جمعه را ترک کند، از منافقان شمرده می شود. یعنی ارتباط خودش را با امامت و ولایت قطع کرده است، تا این حد باید به نماز جمعه و نقشی که دارد، توجه کرد و نباید کاری نکنند که به یکی از مهمترین سنگرهای دفاع از اسلام و قرآن خدشه وارد شود، والا مسئول خواهند بود.

توطئه های دشمنان در 22 بهمن خنثی شد:

روز 22 بهمن کاری کردید کارستان، یکی از مهمترین شکست های استکبار جهانی در روز 22 بهمن رقم خورد و یک سیلی بسیار محکمی بر گوش ترامپ ، نخست وزیر و جان بولتون مشاور ترامپ نواخته شد که گفته بودند ما اجازه نمی دهیم ، مردم ایران در 22 بهمن امسال 40سالگی انقلاب خود را جشن بگیرند ولی با این حضور جانانه همه توطئه های آن نقش بر آب شد. بنده دست و بازوی همه شما را می بوسم و به شما افتخار می کنم .کار بزرگی را انجام دادید،شما باعث شدید نظامی که از برکت حضرت امام و شهدا شکل گرفته بودو خواست رسول خداو امیرالمومنین بود، تحقق پیدا کندو حفظ شود .

22بهمن تحقق عینی غدیر است:

مقام معظم رهبری می فرمایند: 22 بهمن تحقق عینی غدیر است یعنی از آن زمان که رسول خدا (ص)، دست امیرالمومنین علی (ع) را به عنوان امام و پیشوا بلند کرده بودند ، عملی نشده بود و تشکیل جامعه اسلامی عملی نشده بود تا زمان انقلاب اسلامی که این امر تحقق پیدا کرد. در 22 بهمن و با تشکیل نظام جمهوری اسلامی حرف خدا و پیامبرخدا(ص) عملی شد ، این حضور چنین نقشی داشت، درود بر شما مردم بصیر و فهیم وانقلابی و همیشه در صحنه. هرچه از عظمت کار شما گفته شود، زبان الکن است و نمی توان اهمیت آن کار را نمی رساند. حضور در راهپیمایی 22 بهمن مانند یاری کردن سیدالشهدا در روز عاشورا بود. وقت شناسی مهم است که باید همان روز حضور داشته باشید. اگر این اتفاق نمی افتاد و مردم نمی آمدند نظام جمهوری شکست می خورد که در واقع شکست امام(ره) و شهداو شکست قرآن و اسلام بود که دشمن از این امر سوءاستفاده زیادی می کرد. الحمدالله کار بزرگی صورت گرفت . مسئولین باید قدرشناس این ملت باشند و تا می توانند برای این مردم کار کنند. نوکری شما مردم در واقع سروری و آقایی است. گره مشکلات مردم را باز کنید و مشکلات را برطرف کنید تا پیشرفت حاصل شود.

سالروز شهادت دبیر كل حزب‌الله لبنان

شنبه 27 بهمن شهادت سیدعباس موسوی دبیر كل حزب‌الله لبنان (1992م) و همنی طور شهادت شیخ راغب حرب، روحانی مبارز ضد صهیونیستی (1984م) را داریم.خداوند این دو بزرگوار را مورد رحمت خود قرار دهد.

وفات حضرت ام البنین(س)

سه‌شنبه 30 بهمن مصادف با 14 جمادی‌الثانی وفات ام‌البنین همسر امام علی(ع) و مادر گرامی حضرت ابوالفضل العباس(ع) (64 ق) را داریم که این روز را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری کرده اند. باید از مادران و همسران شهدا تجلیل می کنیم، این مادران برجسته بودند که چنین فرزندانی را تربیت کردند و این همسران شهدا بودند که قبول کردند همسرشان در جبهه باشدو رنج بزرگ کردن فرزند را به تنهایی تحمل کردند ،خدای متعال بهترین پاداش را به همه آنها عنایت بفرماید.

روز روحانیت و دفاع مقدس

چهارشنبه 1 اسفند شهادت حجت‌الاسلام شیخ فضل‌ الله محلاتی (1364 ش) و همین طور روز روحانیت و دفاع مقدس را داریم. شما می دانید که بیشترین حضور در جبهه از نظر آماری و بیشترین شهدا از میان طلاب و روحانیون بودند . شهدای روحانی در شهرستان ما حرف اول را از لحاظ تعداد و میزان حضور در جبهه می زنند.

همین جا عرض کنم که ثبت نام در حوزه علمیه شروع شده است شما می توانید فرزندانتان رادر حوزه ثبت نام کنید تا درس بخوانند و راه امام و شهدا و اهل بیت را ادامه بدهند و فقیه و عالم بشوند تا ان شاءالله تبدیل به مردان بزرگ از این خطه شوندو در آسمان ایران زمین بدرخشند.

شهادت مالكوم ایكس رهبر مسلمانان سیاه‌پوست امریكا

پنجشنبه2 اسفند، شهادت مالكوم ایكس رهبر مسلمانان سیاه‌پوست امریكا (1965م) را داریم، یک امریکایی ضد امریکا کسی که رهبری نهضت سیاهان آمریكا را داشت.کسی که عقاید انقلابى و مبارزاتى او علیه نژادپرستى، مورد خشم محافل نژادپرست و سازمان‌هاى جاسوسى آمریكا واقع شد، به‌همین‌دلیل، مخالفانش به او تهمت رواج نژادپرستى و خشونت زدند و در هنگام سخنرانى ، گروهى از عناصر تندرو به مسلسل بسته و به شهادت رساندند.

شهادت مظلومانه مدافعان امنیت در جاده خاش- زاهدان:

حادثه تروریستی و شهادت پاسداران عزیز را شنیدید که چه مظلومانه وشبانه یک گروه داعشی جنایتکار که جیره خوار امریکا و اسرائیل و آل سعود بودند این عزیزان را که نیروهای مرزبان وحافظ امنیت کشور بودند را به شهادت رساندند.این گروه تروریستی تفکرات وهابی داشتند .چند روز پیش هم شنیدید که یك وهابى تندروى سعودى ۴۰ ساله در جنایتى وحشتناك، كودك شیعه ۶ ساله را به جرم محبت به پیامبر مكرم اسلام(ص) و خاندان مطهرشان، در برابر چشمان مادرش در مدینه منوره به شهادت رساند. قاتل قسى القلب «زكریا بدر على الجابر»، راننده اتومبیلى بود كه مادر وكودك را به مقصد زیارت مرقد مطهر پیامبر اكرم(ص) مى‌برد و زمانى كه فرد جانى پس از فرستادن صلوات مادر كودك، متوجه شد وى شیعه است، پس از متوقف كردن اتومبیل اقدام به شكستن شیشه یكى از مغازه‌ها كرده و با استفاده از شیشه، گلوى این كودك ۶ ساله را در مقابل چشمان مادرش و شاهدان این جنایت برید. جنازه این کودک مظلوم را در حسینیه آقا عمری نماز می خواندند و روضه علی اصغر را برایش خواندند. این دواعش این چنین موجوداتی هستند، رحم ندارند اینها از یهود هم بدترند ،خدا ریشه همه اینها را بخشکاند. اگر رزمندگان مدافع حرم در سوریه نبودند،این وحشیان تا نزدیکی مرزهای ما پیش آمده بودند ، آنها ایران را دشمن اصلی خود می دانند وقصد نابودی ملت وکشور ما را دارند، اگر ما بیرون از مرزها با آنها نجنگیم و اگر نیروهای از جان گذشته ما، در سوریه و عراق دفاع نمی کردند. امروز باید در داخل خاک ایران با آنها می جنگیدیم . اینها حتی به کودک 6ساله رحم نکردند، چطور به زن وناموس وفرزندان شیعه ما رحم می کنند؟! این دشمنان وقتی که حضور باشکوه مردم را در 22 بهمن دیدند و توطئه هایشان شکست خورد، شبانه بر سر راه اتوبوسی که حامل پاسداران عزیزی بود که برای استراحت می رفتند، بمب گذاشتند و تعداد زیادی از آنها را به شهادت رساندند. خدا ریشه همه تروریست ها و تکفیری را بخشکاند و همه انها را نیست ونابود بگرداند .ما نیز این حادثه تروریستی را به شدت محکوم می کنیم.

بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب:

فرمایش رهبر معظم انقلاب را در گام دوم انقلاب داشتیم. بزرگ مردی که جانشین حضرت ولی عصر(عج) است و با رهنمود های خود دلها را هدایت و گرما می بخشد . رهبر انقلاب در این بیانیه ای راه ومسیر انقلاب را به ما ،خصوصاً به جوانان نشان دادند. جوانان نیز باید این سخنان را لبیک بگویند که آینده ای بسیار درخشان در انتظار کشور ماست. این راه را باید مرحله به مرحله طی کنیم تا به اهداف بزرگ برسیم . از هفته آینده فصلی را در تشریح فرمایشات مقام معظم رهبری باز می کنم . عمده حرف حضرت آقا این است که جوانان باید به میدان کار و فعالیت وارد شوند، کشور متعلق به جوانان است.

آینده درخشان شهرستان زرندبا چرخه کامل فولاد:

چند کلامی نیز راجع به فعالیت های اقتصادی در شهرستان بیان می کنم.الحمدالله گامهای بلندی در جهت پیشرفت شهرستان برداشته شده است که ان شاءالله آینده خوبی برای شهرستان رقم خواهد خورد. نباید بی انصافی کنیم،همه اینها از برکت امام و شهداست . شما یادتان است که تنها چیزی ما قبلا در شهرستان داشتیم، زغالسنگ بود که آن هم در دست روسها بود و انها دور خودشان هم خط کشیده بودند تا کسی جرات نکند به محدوده آنها وارد شود. ولی امروز یکی دیگر از مکانهای پیشرفت شهرستان ، کارخانه فولاد شهرستان است که غوغا کرده است. قبل از انقلاب ، دشمنان مارا هیچ حساب نمی کردند ولی امروز پشت این سیستم های پیچیده جوانان شهرستان هستند که هدایتگر شده اند.با اینکه هنوز جای کار بسیار دارد ولی حدود 800-900 نیرو جذب کرده اند.ما 7000 بیکار در شهرستان داریم که همه آنها را نمی توان در کارخانه فولاد جذب کرد. امروز کارخانه فولاد980 نفر را جذب کرده است که 90 درصد آنها بچه های زرند هستند . درست می گویند تعداد زیادی از پیمانکاران آنها غیر زرندی هستند ولی پیمانکاری با جذب شدن و همیشه ثابت بودن، فرق می کند. پیمانکاران از اصفهان آمدند و وقتی کار روبراه شد ، کار را به خود جوانان زرندی واگذار می کنند. ولی گفتند در استخدام جدید 90 درصد بومی زرند و 8 درصد هم بومی استان 2درصد هم خارج استان داریم. البته هنوز فولاد کامل راه اندازی نشده است.در یک جلسه ای که بنده با آقای پورمندو سهراب نژاد از مسئولین فولاد داشتیم و جناب آقای فرماندار ، نماینده و استاندار نیز حضور داشتند، مسئولین فولاد گفتند ما به تعداد زیادی فوق دیپلم رشته متالوژی نیاز داریم ولی در زرند این تعداد تحصیل کرده در این رشته وجود ندارد. گفتیم از رشته های دیگر جذب کنید که گفتند به این جوانان متخصص نیاز داریم که در کنار کوره بلند فولاد بایستند. کوره بلند ، تنها کوره ذوب اهن است که توسط مهندسین ایرانی ساخته می شود. قبل از این یک کوره بلند در ایران داشتیم که توسط خارجی ها ساخته شده بود و این دومین کوره بلند است که قرار است در ایران و در زرند ساخته شود، باید افرادی در کنار آن کار کنند که با این رشته مرتبط باشند که فردا خدای نکرده انفجاری رخ ندهدو اگر مشکلی پیش آمد بداند چه کند. قرار شد در آینده جوانان زرندی که در رشته متالوژی فنی حرفه ای تحصیل می کنند ،جذب بشوند و با هزینه خود فولاد در دانشگاه باهنر اموزش های لازم را ببینند و بعد از گذراندن دوره 7-8 ماهه به آنها فوق دیپلم این رشته را بدهندو مشغول کار شوند و در بحث جذب نیروهای لیسانس ،قرار شد 100 نفر از بچه های زرند را جذب کنند.

همین طور جناب آقای فرماندار یک لیست 45نفره ازفرزندان خانواده جانبازان و شهدا تهیه کردندکه شرکت فولاد قبول کردند آنها را نیز جذب کنند و حتی گفتند مایه برکت فولاد است که این عزیزان در این کارخانه کار کنند. شرکت میدکو یک قله بزرگ است و دهها شرکت ادواری در ایران و خاورمیانه دارد که نصف سرمایه آن ، بلکه 55 درصد سرمایه آن به زرند آورده شده است. اصفهان بخاطر داشتن ذوب آهن پیشرفت کرد. همان اصفهان هم که ابتدای راه اندازی تنها 800 تن تولید داشت ولی فولاد زرند در مرحله اول با تولید یک میلیون و 700 تن شروع به کار کرده است یعنی یک اصفهان، با همه دم و دستگاهش درزرند است . فولاد امروز چنین جایگاهی را در زرند دارد، همین فرزندان شما هستند که باید آموزش ببینند و کارها را پیش ببرند. بخاری که از دودکش های آن بلند می شود و بوی بدی دارد ، نشان می دهد اینها دارند کار می کنند.32میلیون یورو هزینه شده است که سرد کردن کک که قبلا با آب سرد انجام میشد( زغالسنگ داغ می شود و کک از آن استخراج می شود ،چنان حرارت بالایی دارد که مانند جهنم است ). قرار است کک را که قبلا با ریختن آب سرد می کردندو باعث می شد، بخار از آن بلند شود و بو هم همراه آن بیرون بیاید را با گاز هیدروژن سرد کنندو از گاز تولید شده آن نیز برق تولید کنند . در فولاد کارهای زیادی در حال انجام گرفتن است، دست همه آنها را می بوسیم، چون اینها هستند که با ایجاد اشتغال در صف اول مبارزه با امریکا هستند. یک عده ای متاسفانه جمع میشوند و اعتصاب راه می اندازند ،همین اعتصاب اخیر ، سه ماه کار را عقب انداخت. چرا باید این امر صورت بگیرد ما باید قدر دان این همه زحمت باشیم، اینها سرمایه گذار هستند.سرمایه گذار با سرمایه دار فرق دارد،جلوی پای سرمایه گذار همانند حاجی که از مکه برگشته باید قربانی بکنید. اینها سرمایه های خودشان را در خدمت به نظام به کار گرفته اند تا ان شاءالله یک چرخه کامل فولاد را در شهرستانداشته باشیم. ما قبلا خام فروشی داشتیم که مقام معظم فرمودند: نباید با خام فروشی ، سرمایه ها را از کشور خارج کنید. فولاد امروز طبق فرمایش مقام معظم رهبری جلوی خام فروشی را گرفته است و ان شاءالله چرخه کامل فولاد در شهرستان از صفر تا صد راه اندازی می شود که مایه افتخار است. همین صنایع پایین دستی فولاد هم از اهمیت زیادی برخوردار است. شاهین شهر اصفهان نیز با راه اندازی همین صنایع پایین دستی پیشرفت کرد. چون شمش بیاید کارخانه های بعدی ان ساخته شده است. از این جوانان با استعداد و همین طور سرمایه داران زرندی خواهش می کنم که پولهایشان را در خارج استان سرمایه گذاری نکنند و در همین داخل شهرستان خرج کنندو کارخانه قطعه سازی را راه اندازی کنند،ان شاءالله آینده شهرستان بسیار درخشان خواهد بود.

کارخانه های دیگری هم در شهرستان مشغول به کار هستند که بنده چند وقتی یکبار سر می زنم اینها باعث استقلال کشور ما هستند و دست نیاز ما را به دشمنان قطع می کنند تا با کمک جوانان و مهندسین شهرستان، روی پای خودمان می ایستیم . همه اینها مایه افتخار است ،آن را قدر بدانید و در جریان باشید که چه اتفاقاتی در شهرستان در حال وقوع است ، وبه شایعاتی هم که زده می شود که بخار و دود این کارخانه موجب تولد کودکان ناقص الخلقه می شوند هم توجه نکنید که اینها همه دروغ است. در دودکش کارخانه سنسوری کار گذاشته شده است که اگر سرسوزنی آلایندگی داشته باشد، در محیط زیست کرمان، بلافاصله تشخیص داده می شود،حتی آلایندگی اینها 5 درصد کمتر از حد مجاز است.

خدایا به حق محمدو آل محمد عاقبت همه ماراختم بخیر بگردان

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه الملک ،آیه 15

2- سوره مبارکه الاسراء ،آیه 12

3- بحار الانوار ، ج100، ص9، باب1

4- مستدرك الوسائل، جلد 13، صفحه 13

5- سوره مباارکه طلاق،آیات 2-3 .

6- تهذیب الاحکام، ج 6، ص 323 .

7- وسائل ، ج /2ص 535، چاپ امیربهادر (حدیث 2 از باب 82 از ابواب مقدمات تجارت) .

8- سوره مبارکه جمعه ،آیه 9

9- مستدرک الوسائل، ج 6، ص 38

10- کنز العمال، ج 7، ص 729، حدیث 21135


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2556.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2557.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2558.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2559.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2560.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2561.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2562.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2563.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.