سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ايثار و بخشش هاي حضرت زهرا(س)/ 22بهمن روز وفاداری وتجدید عهد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 454 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.11.23
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/11/19


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال رسول الله (ص) : « یا سَلْمانُ، مَنْ أَحَبَّ فاطِمَةَ ابْنَتی، فَهُوَ فِی الْجَنَّةِ مَعی » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، السلام علیک یا فاطمه الزهرا سیدة النساء العالمین .

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ،در این ایام سوگ و عزا بر حضرت زهرا(س) و در این ایام خجسته دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی این حضور مؤمنانه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ،نماینده محترم، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از هیأت امنای مسجد جامع ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم جناب حجه الاسلام و المسلمین محمدی که اذان بسیار خوبی را گفتند ، از سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه فرماندار محترم که بخشی از گزارش عملکرد یکساله نظام جمهوری اسلامی را دهه مبارک فجر بیان کردند ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم . ان شاءالله خدای متعال این سعی همگانی در برپایی نماز باشکوه جمعه از همه ما قبول بدارد.

ایام سوگ و عزای فاطمیه را تسلیت عرض میکنم، مناسب است که در خطبه اول چندکلامی را درباره حضرت صدیقه طاهره با هم گفتگو کنیم.حضرت آیت الله جوادی آملی مفسر بزرگ در درس تفسیر می فرمودند ما هرچه داریم از برکت خاندان رسول خدا و از برکت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و از تربیت فرزندان حضرت زهرا داریم. حدیثی که خدمتتان عرض کردم:

هر کس فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من خواهد بود:

پیامبر اعظم - صلّی الله علیه و آله وسلم - به سلمان فرمودند : « یا سلمانُ مَنْ احبَّ ابنتی فهو فی الجنةِ معی» (1) ای سلمان هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من خواهد بود. این ایام ، ایام ابراز عشق و علاقه ما به ساحت مقدس حضرت زهراست .کوشش کنید تا در مجالس فاطمیه شرکت کنید. الحمدالله مجالس بسیار خوبی در شهرستان برگزار شده و می شود. مخصوصا حضور جوانان مومن، متدین و عاشق حضرت زهرا که بسیار چشمگیر است و انسان تعجب می کند که با وجود این همه تبلیغات سوء دشمنان برای انحراف جوانان ما و بی دین کردن و جدا کردن ملت ما از اهل بیت، بازهم این جوانان پُرشور و مومن ، اینگونه عاشقانه در مساجدو هیئت ها و حسنیه ها و حتی در خانه ها عزاداری می کنند. مرحبا بر این مردم مومن ، متدین و دلداده ! خصوصا به مرحبا جوانان عاشق اهل بیت و فدایی حضرت زهرا(س) .

خدارا شکر می کنیم که جوانان ما اینگونه فهیم ، عاشق و ولایی هستند ، خدا رابر این نعمت شاکریم. زندگی حضرت زهرا(س) برکات بسیار زیادی دارد در این فرصت اندک، به گوشه ای از آن اشاره می کنم.

سه چیز محبوب حضرت زهرا(س):

حضرت فاطمه زهرا علیها السلام می فرمایند: « حُبِّبَ إلی مِن دُنیاکُم ثَلاثٌ» سه چیز از دنیای شما محبوب من است: «تِلاوَةٌ کِتابِ‌اللهِ » اوّل خواندن قرآن،(پای سفره قرآن نشستن،کلام خداوند را قرائت کردن و فهمیدن و تعمق کردن را دوست دارم )« وَالنَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ‌اللهِ » دوم نگاه کردن به چهره‌ی رسول‌الله (نگاه به چهره پدر ، حفظ حرمت پدر ) « وَالإنفاقُ فی سَبیلِ‌اللهِ » و سوم انفاق در راه خدا ( کار خیر انجام بدهم ).(2)

ايثار و بخشش هاي حضرت زهرا(س):

انفاقات حضرت زهرا بقدری مهم است که پاداش آن را خداوند متعال داده است و سوره ای کامل شأن حضرت زهرا نازل شده است .یکی از انفاقات حضرت زهرا ماجرای بخشیدن پیراهن نو به فقیر در شب عروسی بود که جریان این چنین بود:پیامبر صلی اللَّه علیه و آله و سلم در عروسی زهرا سلام الله علیها یک دست پیراهن نو به حضرت زهرا داده بود تا در شب عروسی بپوشد، هنگامی که فاطمه به خانه ی زفاف رفت، بر سجاده ی عبادت خود نشسته بود و با خدا مناجات میکرد، ناگاه مستمندی به در خانه ی فاطمه آمد و با صدای بلند گفت: «از در خانه ی نبوت یک پیراهن کهنه میخواهم». حضرت زهرا سلام الله علیها پیراهن نو را به فقیر داد. فردای آن شب هنگامی که پیامبر صلی اللَّه علیه و آله و سلم پیراهن کهنه را در تن او دید. پرسید: «چرا پیراهن نو را نپوشیده ای؟ حضرت زهرا سلام الله علیها عرض کرد: آن را به فقیر دادم.پیامبر صلی اللَّه علیه و آله و سلم فرمود: «اگر پیراهن نو را برای شوهرت میپوشیدی بهتر و مناسبتر بود».فاطمه سلام الله علیها عرض کرد: این روش را از شما آموخته ام،که این آیه قرآن را برای ما خواندند که : « لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِیمٌ »(3) هرگز به حقیقت نیکوکاری نمی رسید مگر آنچه را دوست دارید انفاق کنید. پیامبر صلی اللَّه علیه و آله و سلم تحت تأثیر محبتها و خلوص دخترش زهرا سلام الله علیها قرار گرفت قطره ای اشک از چشمانش سرازیر شد، فاطمه را به نشانه ی محبت به سینه اش چسبانید.(4) یا آن ماجرا که سه شب پشت سرهم یک فقیر در خانه حضرت رو می زنند و حضرت سهمیه نان خود را انفاق می کنند (5) و زبان قال و حالشان این است که : « إِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُريدُ مِنْکُمْ جَزاءً وَ لا شُکُوراً » (6)جز این نیست که ما شما را برای رضای خدا اطعام می کنیم از شما پاداش و سپاسی نمی خواهیم. کار خالصانه همین است که می فرمایند: ما از شما مزد و حتی تشکر نمی خواهیم . این درس بزرگ حضرت زهرا برای ماست که پرکار وبی توقع باشیم. گاهی ما در قبال کار خیری که انجام می دهیم ، انتظار جبران و حداقل تشکر داریم. ولی حضرت زهرا می فرماید ما بدون توقع کار خیر انجام دادیم و انتظار تشکر هم نداریم. این شنان اخلاص است، حضرت زهرا در تربیت فرزند هم بسیار برجسته و نمونه هستند و فرزندانی را تربیت کرده اندکه سرآمد همه انسانها هستند؛ مکتب اسلام از برکت تربیت فاطمه است . از برکت سید الشهدا و از برکت حضرت زینب است. انسانیت ، بشریت و راه انبیاه نیز مدیون تربیت فاطمه است . خداوند در حدیثی قدسی آمده است: «ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم.»(7) شوهرداری حضرت زهرای مرضیه(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است. رفتار حضرت زهرا(س) با شوهر در عالی ترین مرحله صفا و مهربانی بود. نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاند بلکه یاوری مهربان برای او بود. حضرت علی(ع) می فرمایند: «سوگند به خدا، رگاه به چهره او «زهرا(س)» نگاه می کردم هر گونه غم و اندوه از من برطرف می شد.»(8) حضرت فاطمه(س) با آن همه فضیلت، همسری نیکو و مطیع برای امیر مؤمنان علی(ع) بود. حتی یک مرتبه هم بر خلاف میل همسر خود قدمی برنداشت و بر خلاف میل قلبی امیر مؤمنان رفتار نکرد، او از خواسته قلبی همسر خود نیز خبر داشت. ولایتمداری حضرت زهرا نیز یک درس بزرگ برای همه ماست. حضرت زهرا(س) ،یگانه شخصیت فدایی امیرالمومنین است.

استفاده حضرت زهرا(س) از القاب وتعابیر زیبا :

یکی از ویژگی‌های رفتاری حضرت فاطمۀ زهرا (س) در زندگی با امام علی(ع)، استفاده از القاب و تعابیر زیبا در هنگام خطاب مولا علی (ع) در محیط خانه است و می فرمودند: «نفسی لک الفدا» جانم به فدایت ؛ «روحی لک الفدا » روحم به فدایت یا علی ؛ جانم به قربانت؛ یا علی تا زنده ام اجازه نخواهم داد در سختی باشی و به شما آسیب بزنند. اینها درسهای بزرگ حضرت زهرا(س) بر ماست ، خدا را بر نعمت محبت فاطمه (س) شکرگزاریم. آخرین حرف این است که ما نمی توانیم حقیقت وجود فاطمه را درک کنیم، خدا و رسول خدا(ص) باید به ما بگوید. فاطمه را فاطمه نام گذاشتند چون دست مردم از شناخت حقیقت وجودی فاطمه کوتاه است.حقیقت وجود فاطمه مانند شب قدر پنهان است و کُنه ذات فاطمه(س) قابل معرفت برای همه آفریده ها نیست.

مقام والای حضرت زهرا(س):

در روایتی از امام صادق نقل شده است که حضرت فرموده است: «انا انزلناه فی لیلة القدر ، اللیلة فاطمة و القدر الله » مراد از لیله فاطمه و مراد از قَدر خداوند است؛ « فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد ادرک لیلة القدر » پس هر کس فاطمه را به درستی بشناسد، شب قدر را درک کرده است.«و انما سمیت فاطمة لأن الخلق فطموا عن معرفتها» و فاطمه به آن جهت فاطمه نامیده شده است که خلق از کنه معرفتش بریده شده و عاجزاند.(9) چون کسی نمی تواند حقیقت وجود این بانوی مبارک را درک کنند. امیدوارم بتوانیم فرزندان فاطمی تربیت کنیم و اخلاق ما علوی و فاطمی باشد ؛ در مجالس حضرت زهرا(س) شرکت کنیم و در منزل برای حضرت روضه بگیریم، این خیلی مهم است.

عنایت حضرت زهرا(س) به مسئول اسلحه خانه:

عنایت اهل بیت در زندگی بسیار گره گشاست، به عنوان نمونه فردی مسئول اسلحه خانه بوده است، روزی متوجه می شود که 4-5 تا از اسلحه های او نیست، با توجه به عواقب گم کردن اسلحه ها، (زندان یا اعدام) بسیار مضطرب شده بود و نگران این می شود که جواب بازرسین را چگونه بدهد. در نزدیکی این انبار مهمات ، کوهی قرار داشت که این فرد می گوید: من چندین شب به آنجا می رفتم و با گریه و زاری به امام زمان(عج) متوسل شدم و از حضرت برای حل مشکلم کمک خواست و گفتم یا امام زمان خودت گره از کارم باز کن تا این اسلحه ها پیدا شود، خدا می داند بخاطر دزدیده شدن این اسلحه ها چه بر سر من بیاورند .چندین شب تا صبح متوسل به امام زمان متوسل شدم ولی نتیجه ای نگرفتم تا اینکه یک شب که بسیار ناراحت بودم ، گفتم یا حضرت زهرا(س) چند شب است که به پسرت التماس می کنم ولی جواب نمی گیرم، شما به ایشان بگویید تا گره از کار من باز کند . جان من در خطر است، از او بخواهید جان مرا نجات دهد و با حضرت زهرا(س) درد دل کردم و همانجا روی ماسه ها خوابم برد ، این اتفاق در مشهد افتاده است، در عالم خواب به من گفتند به فلان مغازه در فلان خیابان برو ، پیرمردی آنجاست، او گره از کارت باز می کند . من خوشحال شدم و آن پیرمرد را پیدا کردم که به مردم چایی می داد. عقب ایستادم تا خلوت شود ، نزد او رفتم و خودم را معرفی کردم و گفتم این روزها کسی سراغ مرا نگرفته است؟ گفت : چند روزی است که یک طلبه سراغ شما را می گرفت ولی امروز نیامده است . با خودم گفتم شاید من لیاقت دیدار امام زمان (عج) را ندارم ، در نامه ای نوشتم : السلام علیک یا صاحب الزمان اغثنی به حق امک فاطمه » امام زمان(عج) به حق مادرت زهرا(س) گره را از کار من باز کن. این نامه را نوشتم و به پیرمرد دادم و گفتم هر وقت آن سید جوان آمد ، این نامه را به او بده. می خواستم به حرم امام رضا بروم ولی خیلی خسته بودم، مدتی روبروی حرم ایستادم و دوباره به نزد آن پیرمرد برگشتم و از او پرسیدم آن طلبه جوان نیامد؟ پیرمرد گفت : اتفاقا آمد و نامه را به او دادم و جوابش را هم زیر آن نامه نوشته است. نامه را بوسیدم و دیدم که نوشته اند،سارقین پنج اسلحه را داخل گونی کرده اند و زیر تل خاکی در نزدیکی انبار مهمات دفن کرده اند ، منتهی توی این شبها چون تو بیرون می آمدی، آنها جرات نمی کردندآنها را بردارند،الان اسلحه ها کنار یک سنگ زیر ماسه ها هستند، هرچه زودتر آنها را بردار ،چون آنهخا تصمیم دارند امشب اسلحه ها را از آنجا بردارند. به همان نشانی که داخل نامه نوشته شده بود، رفتم و اسلحه ها را آنجا پیدا کردم. برادران و خواهران امروز هم توسلات به حضرت زهرا(س) نتیجه می دهد و نجات بخش است.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ، اولین کلام در خطبه دوم توصیه به تقوی است، تقوی سیاسی ، اجتماعی، تقوی فردی و خانوادگی ؛ در هر کاری خدای متعال را در نظر بگیرید و دستورات پروردگار را مراعات کنید. مناسبتهای هفته را به اختصار خدمت شما برادران و خواهران مکرمه عرض می کنم.

شهادت حضرت زهرا(س):

اولین مناسبت، فردا شنبه 20 بهمن مصادف با 3 جمادی‌الثانی ، شهادت حضرت زهرا(س) به روایت 95 روز و آغاز ایام فاطمیه ‌ی دوم(11 ق) را داریم. کارهای فردا را تعطیل کنید و در مراسماتی که به نام فاطمیه منعقد می شود ،حضور پیدا کنید. الحمدالله خطبا ، سخنرانان و مداحان بسیار خوبی در شهرستان حضور دارند . ان شاءالله بتوانید از عزاداری ها و سخنرانی های این عزیزان بیشترین بهره را ببرید.

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران:

دوشنبه 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران و سقوط رژیم 2500 ساله شاهنشاهی (1357ش) را داریم .روز 22 بهمن ،روز معجزه بزرگ الهی است. شما زیاد شنیده اید که 22 بهمن را یوم الله نامیده اند. این نامگذاری یک فلسفه قرآنی دارد. روزهای خاصی در قران به یوم الله نامگذاری شده است. البته همه روزها، روز خدا و از ایام الله است، اما اضافه‌شدن کلمه روز به خدا (ایام الله)، به روزهای خاصی اشاره دارد که در آنها اتفاقات مهمی روی داده است یا به علل دیگر، از اهمیت خاصی بر خوردارند؛ به یک نمونه از ذکر (ایام الله) در قرآن اشاره می کنم. خدای متعال به حضرت موسی چنین دستور داده است: « وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ » ای پیامبر ما به امتت روزهای خدا را یادآوری کن تا فراموش نکنند و چنین می فرمایند: « وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسي‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ » و حقّا که ما موسی را با نشانه ها و معجزات خود فرستادیم که قوم خود را از تاریکی ها به سوی نور ( ایمان ) بیرون آر ، «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ » و ایّام اللَّه را به یادشان بیاور « إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ » که همانا در این ( تذکر ) نشانه هایی است برای هر شکیبای سپاسگزار. (10) روزی که فرعون نابود شد، و خداوند از ظلم انتقام گرفت، این روز ، روز نصرت الهی و روزی است که قدرت خداوند ظهور کرده و بندگانش را نجات داده است. روزی است که نعمت بزرگی به بندگان خود دادیم. به بندگانم بگو فراموش نکنید که چگونه اسیر ظلم فرعون بودید و فرزندان شما را می کشت و زنان شمارا به بیگاری می گرفت و فحشا و منکر را رواج داده بودند؛ ما فرعون را شکست دادیم و نابود کردیم و شما را نجات دادیم، آن روز ، روز خداست.مهمترین روز در نظام جمهوری اسلامی 22 بهمن است . روزی که طاغوت 2500 ساله شکسته شد، روزی که قدرت خدا ظهور کرد و ملت ایران را نجات داد .پس این روز ،روز خداست . یوم الله یک فرهنگ قرآنی است، این روز را نباید فراموش کنیم. 22بهمن روز سرنوشت ساز است ، باید همیشه به یاد داشته باشیم که چه بودیم؟ ما برده طاغوت بودیم، دین ما ، جان ما در دست طاغوت اسیر بود، امام هم جان ما ،هم دین ما وهم کشور ما را آزاد کردند. امام ما را مستقل کرد، آزادی بخشید و به ما هویت بخشید. ما را هیچ حساب نمی آوردند ، روزی چندین میلیون بشکه نفت ما را غارت می کردندو منابع ما را به تاراج می بردند، و ما را تحقیر می کردند وبرای حضور در ایران علاوه بر حقوقی که می گرفتند ،مبلغی را به عنوان حق توحش می گرفتند و می گفتند ما در بین یک ملت غیر متمدن و وحشی زندگی می کنیم . امام ما را آزاد کرد. « وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ » در زمان طاغوت یک پاسبان از دور می آمد، همه مردم می ترسیدند و ساواک در هر خانه ای نفوذ کرده بود.حتی در خانه نمی توانستیم راحت حرف بزنیم ، ولی امروز ما بر سرنوشت خودمان حاکم هستیم و بزرگترین قدرت های جهان هم نمی توانند به ما زور بگویند. نعمت آزادی ، استقلال و حاکمیت از نعماتی است که برکت انقلاب نصیب ما شد. حضرت امام (ره) نسبت به 22 بهمن تعبیرات عجیبی دارند که چند جمله ای را خدمتتان عرض می کنم.

22بهمن یوم الله:

22 بهمن روز معجزه بزرگ خدا ،روز تجلی قدرت خدا بر روی زمین،هدیه ای از عالم غیب ربوی، آشکار شدن نعمت بزرگ الهی، جلوه گر شدن نور خدا ،پیروزی حق بر باطل است. همین طور امام می فرمایند: « در چنین روز فرخنده‌ای حق بر باطل و جنود رحمانی بر اولیای شیطان و حزب اللّه‌ بر طاغوت و طاغوتیان غلبه نمود و حکومت عدل اسلامی مستقر گردید. و دست انتقام حق از آستین ملت رزمندۀ ایران بیرون آمد و نصرت اعجازآمیز اسلام بر کفر تحقق یافت.» (11) برای این است که 22 بهمن را یوم الله می نامند و باید سالگرد آن را گرامی بداریم.مقام معظم رهبری نیز در مورد 22 بهمن تعبیر بلندی دارند که باید بسیار به آن توجه کنیم : « بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت.» (12)

علت حضور در راهپیماییی 22 بهمن:

چرا باید 22 بهمن را گرامی بداریم و در راهپیمایی حضور پیدا کنیم ، این حضورچه آثاری برای خودمان و چه آثاری برای خارج دارد؟ این حضور اولاً تجدید عهد و بیعت است، حضور ما تجدیدی بیعت با آرمانهای امام و همین طور تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است که همچنان پیرو و پشتیبان ولایت هستیم ما مردمی وفاداریم و مانند مردم کوفه نیستیم که رهبر خود را تنها بگذاریم و دین را رها کنیم. ما همانند مانند امت موسی نیستیم که یک جا بنشینیم و به امام خود بگوییم تو خودت برو بجنگ . ولی ما ملت ایران همواره در صحنه هستیم و تا زنده ایم ، وفادار خواهیم بود. ما ملت ایران، 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدون ترس و واهمه و بدون توجه به توطئه های دشمنان خارجی و منافقین داخلی ، به دنیا اعلام میکنیم که همچنان به امام و رهبر و آرمان های انقلاب وفاداریم.

22بهمن روز وفاداری وتجدید عهد:

پس نکته اول اینکه 22 بهمن روز وفاداری و تجدید عهد است، بنابراین بسیار مهم است. نکته دوم حضور ما در 22 بهمن، بازدارنده است . اگر مردم ما حضور نداشته باشند، دشمنان توطئه هایش را بیشتر خواهد کرد، پس شرکت ما در راهپیمایی حکم بازدارندگی دارد و باعث حفظ امنیت و استقلال ما می شود و نشان از اقتدار مملکت ماست . نکته سوم این است که دشمنان به دنبال ناامید کردن ما از اسلام ، قرآن و نظام جمهوری اسلامی هستند تا مردم فاصله بگیرند و ناامید شوند. حضور ما به دنیا اعلام می کند که ما هرگز ازانقلاب خود ناامید ونیستیم و تا جان در بدن داریم،پای انقلاب خود هستیم و همواره در صحنه خواهیم بود. همچنین حضور ما به دیگر کشورهای مظلوم دنیا و همین طور بیداری اسلامی اعلام می کند که اگر استقامت کنید ، پیروز می شوید .حضور ما نشان می دهد که بعد از 40 سال و با وجود هزاران توطئه دشمنان، ملت ما همچنان پای انقلاب خود ایستاده اند، این حضور نه تنها به ما قدرت می دهد بلکه به جلیقه زردهای فرانسه و مردم امریکا نیز قدرت می دهد . حضور ما گرمابخش نهضت های آزادی در سراسر دنیاست ،ما نقطه امید آنها هستیم چون اگر ما شکست بخوریم و در جشن پیروزی انقلابمان شرکت نکنیم ، استکبار جهانی به آنها خواهد گفت شما نه ملتی چون ملت ایران دارید و نه رهبری مانند ایران ؛ ما آنها را شکست دادیم پس شکست شما هم قطعی خواهد بود. ولی اگر مردم ایران در صحنه باشند و اعلام حضور کنند، دیگر کشورهای مظلوم هم قوت می گیرند و در مقابل ظلم استقامت خواهند کرد، مردم فلسطین و لبنان قوت می گیرند، مردم سراسر دنیا و بیداری اسلامی در سراسر دنیا قدرت می گیرد.

الهام گرفتن انقلابهای دنیا از انقلاب اسلامی ایران:

شما دیدید که در جنبش ضد سرمایه داری در فرانسه ،عکس حاج قاسم سلیمانی را نشان می دادند .بنده مصاحبه آن را که گوش دادم می گفت: ما از انقلاب سال 57 ملت ایران آموختیم و بر علیه ظلم و ستم مبارزه می کنیم. این بسیار مهم است بنابراین حضور ما امیدبخش ملت های مستضعف در سراسر دنیاست. مزیت دیگر حضور ما ناکام گذاشتن توطئه دشمنان است و پاسخی محکم به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان علیه ملت ماست . اینکه مردم ما علی رغم همه دشمنی ها و مشکلات باز هم در صحنه حضور دارند و پشتوانه مهمی برای نظام اسلامی و دولتمردان هستند و نشان وحدت و همدلی است ، وحدت و همدلی که موجب 40 ساله شدن انقلاب اسلامی شد. 22 بهمن روز بیعت چهار نسل انقلاب با آرمانهای انقلاب است .( نسل اول دوم و سوم و چهارم) . چهار نسل وفادار به اسلام و قرآن و امیرالمومنین(ع) هستند . 22 بهمن سرآغاز باشکوه دهه پنجم فجر انقلاب اسلامی است. برادران و خواهران حضورشما بسیار مهم است، هر چه بگوییم کم است ، حضور در 22 بهمن مانند این است که انسان در کربلا حضور داشته است،اگر در 22 بهمن حضور نداشته باشید و بخواهید در روز دیگری جبران کنید، مانند قیام توابین است و دیگر فایده ای ندارد. حضور در روز 22 بهمن نشان از فهم و بصیرت دارد، ان شاءالله که به کمک شما یک راهپیمایی بسیار باشکوه و جانانه وسرزنده ای را در روز 22 بهمن در شهرستان خودمان داشته باشیم. خداوند ان شاءالله همه شما مردم عزیز شهرستان زرند را حفظ کند. خداوند یاور همه شما در همه آلات ولحظه ها باشد.

نکته آخر اینکه قرار است با خانواده ای شهدا این یادگاران دفاع مقدس مصاحبه کنند .پدران ، مادران و دوستان شهدا ، رزمندگان اگر خاطراتی از شهدا دارند حتما در این مصاحبه شرکت کنند تا این خاطرات در تاریخ ماندگار شود ، حتی در آینده از این خاطرات شهدا فیلم ساخته می شود ومی تواند در سراسر دنیا الهام بخش شود. امروز هم عزیزانمان از نیروی انتظامی با لباس فرم در نماز جمعه شرکت کردند که از این حضور تقدیر و تشکر می کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



پی نوشت:

1- بحار الانوار، ج 27، ص 116

2- صحیفةالزهرا، قول 19 ؛ نهج‌الحیاة، ص 271

3- سوره مبارکه آل عمران، آیه 92

4- ریاحین الشریعه ج 1 ص102و105

5- « وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلي‏ حُبِّهِ مِسْکيناً وَ يَتيماً وَ أَسيراً » / سوره مبارکه انسان،آیه 8

6- سوره مبارکه انسان،آیه 9

7- احمد رحمانی‌ همدانی‌، فاطمة‌ بهجة‌ قلب‌ المصطفی‌، ص‌9، به‌ نقل‌ ازکشف‌ اللئالی‌، صاحب‌ بن‌ عبدالوهاب‌ بن‌ العرندس‌.

8- حسینی، سیدعلی، کرامات و مقامات عرفانی حضرت زهرا(س)، ص44.

9- فرات کوفی، ابوالقاسم، تفسیر فرات کوفی، تهران، سازمان چاپ و نشر وزارت ارشاد، 1410ق، ج1، ص581.

10- سوره ابراهیم، آیه ۵

11- ‏پیامهای امام خمینی(س) ‏‏‏موضوع: یوم‌الله بیست و دوم بهمن ‏‏ (22 / 11 / 1357) ‏

12- بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 04/11/1368




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2478.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2479.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2480.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2481.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2482.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2483.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2484.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2485.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2486.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.