سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در مسجد امام حسین(ع) شهرک رزمندگان جهت پاسخگویی به مطالبات مردمی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 449 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.10.18
 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در معیت جمعی از روسای ادارات ونهادهای شهرستان مورخه97/10/17 با حضور در مسجد امام حسین(ع) شهرک رزمندگان ضمن گفتگو با مردم به مطالبات ودرخواستهای شهروندان پاسخ دادند.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه پرسش وپاسخ مسجد امام حسین شهرک رزمندگان مورخه97/10/17


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

قال الله الحکیم فی کتابه : « وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ»(1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله ، یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان و بهتر از جانمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ،شهدای والامقامی که عزیزانشان در این مجلس باشکوه حضور دارند، ، سلامتی خودتان ،خانواده و فرزندانتان، اجماعاً صلوات.

من نیز به نوبه خود تشکر می کنم از حضور همه مؤمنین و مؤمنات ونمازگزاران عزیز و اهالی محترم این محله و از روحانی جلیل القدر که امامت این مسجد را به عهده دارند، جناب حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای دهقانی، از فرماندار محترم، مدیران عزیز و سروران عزیز روحانی که شرف حضور دارند.

حواس خود را در معامله جمع کنید:


فردی گلایه داشت که در معامله ای چک گرفته است و چند وقت است که در راه شورای حل اختلاف است و نمی تواند آن را نقد کند، من به او گفتم باید در معامله حواستان را جمع کنید وبا هرکسی معامله نکنید. بزرگترین آیه قرآن در مورد اقتصاد و معامله است.وقتی ما دستورات شرع را رعایت نمی کنیم، کسی جز خودمان مقصر نیست.

پیشگویی رسول خدا(ص) در مورد ملت ایران :

آیه ای را که ابتدای جلسه خدمتتان عرض کردم در سوره حضرت محمد(ص) است. « وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ» این آیه قران است .خداوند می فرماید: « وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا »(2) هنگامی که قرآن خوانده می شود، به آن گوش فرا دهید و سکوت کنید. این دستور قرآن است. به بحث خودمان برگردیم، خدای تبارک و تعالی در انتهای سوره محمد خطاب به مسلمانان در رکاب رسول خدا(ص) می فرماید: « وَإِن تَتَوَلَّوْا »اگر شما روی برتابيد و به اسلام پشت کنید، (این رویگردانی شما از اسلام، ضرری به دین وارد نمی کند )«يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ »خداوند به جای شما مردمی ديگر می آرد «ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ » که هرگز همسان شما نباشند و هیچگاه به دین پشت نمی کنند. یکی از مصداقهای این آیه ملت ایران است. هنگامى كه مسلمانان از پيامبر (صلي الله عليه و آله) درباره اين آيه‏ سؤال كردند که این قوم جایگزین چه کسانی هستند؟ حضرت دست خود را بر شانه سلمان زد و فرمود: سلمان و همشهریهای او. این آیات مربوط به زمانی بود که ایرانیان هنوز مسلمان نشده بودند و زردتشتی بودند .البته تعدادی از ایرانیان مسلمان شده بودند، یمن آن زمان جز پادشاهی ایران بوده است و ایرانی هایی که در یمن زندگی می کردند، مسلمان شده بودند و به محضر رسول خدا مشرف شده بودند،از ایران کنونی فقط سلمان به مدینه آمده بود و مسلمان شده بود وآن زمان هنوز اسلام به ایران نرسیده بود، این پیشگویی رسول خدا بود که فرمودندآن ملت جایگزین که پرچم اسلام را بر دوش می گیرد همشهریهای سلمان است.

ملت ایران دوستدارومحباهل بیت و روح الله:

یک روایت دیگر خدمتتان عرض می کنم که مناسبت آن 22 بهمن و ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است. مرحوم مجلسی نقل می کنند که : « أَقْبَلَ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ وَ الزُّبَيْرُ وَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ جَلَسُوا بِفِنَاءِ رَسُولِ اللَّهِ » ابو بكر و عمر و زبير و عبد الرحمن بن عوف در صحن خانه حضرت رسول (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) نشسته بودند « فَخَرَجَ إِلَيْهِمُ النَّبِيُّ »حضرت رسول(صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم)هم (از حجره خويش) بيرون آمد « فَجَلَسَ إِلَيْهِمْ‏ » و در جمع آنها نشست، « فَانْقَطَعَ شِسْعُهُ فَرَمَى بِنَعْلِهِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع » ناگاه بند كفش آن جناب كنده شد حضرت كفش خود را به على بن ابى طالب عليه السّلام داد تا اصلاح كند « ثُمَّ قَالَ » و فرمود: « إِنَّ عَنْ يَمِينِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْ عَنْ يَمِينِ الْعَرْشِ» همانا از جانب راست خداوند عزّ و جل يا از جانب راست عرش، « قَوْماً مِنَّا» مردمى از ما ( قومی از ما) « عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ » بر كرسى‏هائى از نور هستند « وُجُوهُهُمْ مِنْ نُورٍ » كه صورتهاشان از نور « وَ ثِيَابُهُمْ مِنْ نُورٍ » و لباسهايشان از نور، « تَغْشَى وُجُوهُهُمْ أَبْصَارَ النَّاظِرِينَ دُونَهُمْ » نور آنها چشمهاى بينندگان از غير آنها را پر كند، « قَالَ أَبُو بَكْرٍ» ابو بكر گفت « مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ » آنها چه كسانى هستند يا رسول اللَّه؟ «فَسَكَتَ» حضرت سكوت فرمود « فَقَالَ الزُّبَيْرُ » زبير پرسيد « مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ» يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ « فَسَكَتَ » سكوت فرمود « فَقَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ » عبد الرّحمن پرسيد « مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ » يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ « فَسَكَتَ » باز چيزى نفرمود، « فَقَالَ عَلِيٌّ ع» تا حضرت على عليه السّلام سؤال كرد، « مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ » يا رسول اللَّه آنها كيانند؟ « فَقَالَ هُمْ قَوْمٌ تَحَابُّوا بِرَوْحِ اللَّهِ » فرمود آنها كسانى هستندكه به واسطه روح الله با هم دوستى كنند « عَلَى غَيْرِ أَنْسَابٍ وَ لَا أَمْوَالٍ » و دوستيشان بر پايه نژاد و مال نيست، « أُولَئِكَ شِيعَتُكَ » يا على آنها شيعيان تو هستند « وَ أَنْتَ إِمَامُهُمْ يَا عَلِيُ‏ » و تو امام آنهايي.(3)به شهادت تاریخ از زمان رسول خدا(ص) تا به امروز، عالِم شیعی که مردم را به حق دعوت کرده باشد ومُحِّب علی باشند ومردم هم او را دوست داشته باشند و باعث بشود ملت ایران جایگاهی در پیشگاه خداوند پیدا کند، به غیر از امام روح الله الموسوی الخمینی(ره)کسی نبوده است .بنابراین طبق آیات و روایات متعدد و مستند، انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب پیشگویی شده است . این روایات در کتب شیعه و اهل سنت به صورت متعدد ذکر شده است و این گونه نیست که امروز این روایت ساخته شده باشد، شما می توانید با جستجو در اینترنت،عناوین کتب مربوط به این آیات روایاتی را پیدا کنید و استفاده کنید. بنابراین یک رسالت بزرگی بر دوش ملت ایران است ، ملت ایران جایگزین ملت عرب است و پرچم اسلام را در عصر غیبت امام زمان بردوش دارد و زمینه ساز گسترش اسلام به سراسر دنیا خواهد شد.

پاسخ امیرالمومنین(ع) به اشعث ابن قیس در برخورد با ایرانیها:

اَشعَثِ بن قِیس کِندی یکی از سرداران سپاه کوفه بود . اوانسانی منافق و دشمن امیرالمؤمنین بود وخودش در قتل امیرالمومنین (ع)شرکت داشت ،دخترش جُعده در شهادت رساندن امام حسن مجتبی(ع) و پسرش محمد اَشعث و برادرش در شهادت مسلم بن عقیل درکربلا نقش داشتند یک چنین فردی در نمازجمعه امیرالمومنین شرکت کرد و دید که اکثریت شرکت کنندگان ایرانی هستند . در برابر آن حضرت زبان به اعتراض گشود: ای علی ! این سرخ رویان (ایرانیان) جلو روی تو بر ما غلبه کرده اند و مانع آنها نمی شوی(و به ایرانیان توهین کرد). علی(ع) در حالی که خشمگین بود فرمود: « امروز نشان خواهم داد که عرب چکاره است- آن گاه فرمود-: چه کسی مرا معذور می دارد از این شکم گنده هایی که خودشان در بستر نرم استراحت می کنند و آنها (ایرانیان) در هوای گرم به خاطر خدا فعالیت می کنند. آن گاه از من می خواهند آنان را طرد کنم تا از ستمکاران باشم». و حضرت این آیه قرآن را تلاوت کردندکه « وَمَا أَنَا بِطَارِدِ الَّذِينَ آمَنُوا... » (4) مشرکین به پیامبر گفتند : اگر می خواهی ما ثروتمندان قریش اطراف تو باشیم، فقرا و ضعفا مومن را از خودت دور کن که این آیه قرآن نازل شد : ای یپامبر بگو « وَمَا أَنَا بِطَارِدِ الَّذِينَ آمَنُوا... » من مومنین را از خودم دور نمی کنم. امیرالمومنین(ع) هم این آیه را خواندندو فرمودند من هرگز ایرانی هارا که افراد مؤمنی هستند، از خودم دور نمی کنم. سپس حضرت این گونه ادامه داد : « و الذی فلق الحبة و برء النسمة لقد سمعت محمداً (ص) یقول: لیضرِبنّکم و الله علی الدین عوداً، کما ضر بتموهم علیه بدواً » قسم به آن که دانه را شکافت و آدمی را آفرید از محمد(ص) شنیدم که می فرمود: هر آینه ایرانیان به خدا سوگند شما را با شمشیر خواهند زد، که به اسلام باز گردید آن گونه که شما در آغاز آن ها را به اسلام دعوت کردید. (5)بنابراین مجموعه روایات را که در نظر می گیرید، یک شأن بزرگ برای ملت ایران از طرف خدای تبارک و تعالی برگزیده شده است و این امر به دست حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرده است و منشأ آن حضرت امام و امروز هم مقام معظم رهبری است، هر خیر و نیکی است از برکت امامت و ولایت ، در ایران اسلامی سرچشمه گرفته است. ناخدا این کشتی را به خوبی هدایت می کند (هم حضرت امام(ره) و هم مقام معظم رهبری). ولی در این کشتی ممکن است اختلاف و برخوردهایی هم وجود داشته باشد، ولی ناخدا کشتی را به سلامت به سمت ساحل هدایت می کند و پرچم انقلاب را به دست حضرت صاحب الامر می رساد. ان شاءالله

تلاش دشمنان برای نرسیدن انقلاب اسلامی به چهل سالگی:

ما در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم، دشمنان ما قسم خوردند اجازه ندهند این انقلاب چهل سالگی خود را جشن بگیرد و تمام توان خود را در این راه به کار گرفته اند وبه نقل خودشان بدترین تحریمها را وضع میکنند تا ریشه ملت ایران را بخکشانند. تمام دشمنان هم دست به دست هم داده اند از امریکایی ها ، صهیونیست ها ، آل سعود تا منافقین و سلطنت طلبها ! همه دشمنان داخلی و خارجی دست به دست هم داده اند که نور خدا و نور امیرالمومنین(ع) و نور امامت و ولایت را درایران خاموش کنند، تمام همت دشمنان این است که اجازه ندهند چهل سالگی انقلاب را درک کنیم .دشمنان کار خودشان را می کنند انقلاب هم مسیر خودش را طی می کند کسی نمی خواهد بگوید ایران اسلامی بهشت است و هیچ مشکلی در کشور نداریم، خیر مشکل همیشه وجود داشته است، زمان امیرالمومنین هم مشکل بود و دزدی و زنا می شد و برخی استانداران افراد خوبی از آب در نمی آمدند؛ فتوای قتل امام حسین(ع) را شخصی امضا کرد که قاضی امیرالمومنین بود .

پس ماهم مدعی نیستیم که در نظام اسلامی، معصیت وخلاف نیست. زمان ظهور هم که امام زمان(عج) بیایند، چون شیطان هست بازهم گناه و خلاف هست منتهی عدالت کامل در آن زمان و نیز در زمان امیرالمومنین اجرا می شد.امروز ماهم به آن سمت حرکت می کنیم ، و ادعا نداریم که امروز اسلام ناب و به طور کامل در کشور ما اجرا می شود و یا تمام اهداف اسلامی رابه طور انجام داده ایم بلکه می گوییم ما به سمت اجرای دین خدا حرکت میکنیم. وقتی به کشورهای اطراف خودمان می کنیم ، می بینیم کشور ما گلستانی است که همانند حضرت ابراهیم در میان خرمنی از آتش ، قرار گرفته است.سعودی ها، وهابیون ، داعش ، صهیونیستها ، امریکایی ها از یک طرف ودشمنان خدانشناس فضای مجازی و انواع اقسام عرفانهای کاذب و نوظهور از طرف دیگر در تلاش هستند تا هر کدام به نوعی ما از امامت و ولایت جدا کنند . هزاران تهمت و توهین به مقام معظم رهبری و دین ، مراجع ، مدیران و مسئولین و انواع و اقسام شایعات و دروغها را نشر می دهند تا ایمان مردم ایران را متزلزل کنند و در ایران اسلامی کارشکنی کنند. ولی به لطف الهی تا کنون کشور ما به سلامت از همه این فتنه ها رد شده است، ممکن است ما در این مسیر ریزش هایی هم داشته باشیم ولی صدها رویش هم داریم .جوانان نسل سوم و چهارم در مساجدو در ایام اعتکاف، در راهپیمایی در نماز جماعت ها در سراسر ایران اسلامی حضور فعال دارند . وقتی وضعیت مردم دنیا نگاه می کنیم، می بینیم لطف خداوند و دعای حضرت صاحب الامر همواره پشت سرملت ایران بوده است، خدا را بر این نعمت شکرگزاریم.خداوندوظایف سنگینی را بردوش ما گذاشته است، امروز ما به اسم تشیع و شیعیان امیرالمومنین شناخته شده ایم، پس باید اخلاق ماهم شیعه علی باشد. نمی توان بر هر پلیسی پلیسی گذاشت، هرکس در هرکجا هست باید از نظر اخلاق و رفتار درست باشد.اگر همه ما تصمیم بگیریم هرکسی به سهم خودش هرکجا هست از نظر اخلاق و رفتارو انسانیت خوب باشد، ایران اسلامی گلستان می شود. ان شاءالله؛

« والسلام علیکم و رحمه الله برکاته».


پی نوشت:

1- سوره مبارکه محمّد،آیه 38

2- سوره مبارکه اعراف ،آیه 204

3- بحارالانوار جلد 68 (در برخي از چاپها جلد65) صفحه 139

4- سوره مبارکه هود،ایه 29

5- سفینة البحار، ج 2، ص 693، چاپ سنگی؛ شرح نهج البلاغ ابن ابی الحدید، ج 20، ص 284؛ بحارالانوار، ج 41، ص 118 و ج 34، ص 319


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2207.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2208.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2209.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2210.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2211.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u2212.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.