سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

گردهمایی توجیهی آموزشی یاوران نمازشهرستان های شمال استان کرمان در زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 534 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1397.10.08
 
کد خبر : 25436- ۱۳۹۷/۱۰/۰۸- دسته بندی : آخرین خبرها, اجتماعی, اخبار ویژه, زرند, فرهنگی



‍گردهمایی توجیهی آموزشی یاوران نمازشهرستان های شمال استان کرمان در زرند برگزار گردید.

این گردهمائی با حضور حجت الاسلام عربپور مسئول ستاد اقامه نماز استان کرمان، امام جمعه موقت شهر کرمان ،کازرونی مسئول هسته ی یاوران نماز استان ،حجت الاسلام تیکدری مسئول آموزش نماز استان،حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند ،صادق زاده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و جمعی از مدیران ومسئولان شهرستان ودست اندرکاران و فعالان نماز شهرستان های شمال استان کرمان در محل تالار فرهنگیان زرند برگزار گردید.

دراین مراسم حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان در این گردهمایی گفت:یکی از برکات مساجد جذب جوانان در بحث نماز می باشد و کسانی که در بحث نماز فعالیت و همکاری می کنند بایستی نسبت به این امر حساسیت بیشتری داشته و با اقدامات مناسب جوانان را نسبت نماز و مسجد جذب نمایند، که این اقدام می تواند از سوی ائمه جماعت مساجد به خوبی صورت گیرد و بازخورد مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نماز موجب حفظ انسان از منکر می‌شود افزود: برای اینکه اقشار مختلف جامعه از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی حفظ شود باید همه افراد جامعه را نماز گزار واقعی کرد.

حجت الاسلام سلطانی مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان زرند ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان این مراسم هدف از برگزاری این گردهمایی را بحث و تبادل نظر در مورد راهکارهای ترویج و توسعه فرهنگ نماز دانست و از همه شرکت کنندگان خواست تا نسبت به این امر مهم تلاش کنند.

وی در ادامه از همه یاوران نماز استان که همواره با برنامه ها و طرح های خود مروج فرهنگ نماز در سطح شهرستان بوده اند تشکر کرد.

در ادامه علی صادق زاده معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ضمن بیان مطالبی در خصوص اهمیت نماز اظهار داشت: شهرستان زرند دربین شهرستان های استان باشکوهترین نماز جمعه را برگزاری می کند که این خود ویژگی برتری برای شهرستان می باشد. مسئولان امر باید با انعکاس ارزشهای دینی و معنوی از جمله نماز، جوانان را به این سمت سوق داده و با این اقدام معنوی نسل جوان از گزند آسیب های اجتماعی به دور خواهند ماند.

صادق زاده با اشاره به برپایی نمازهای جماعت در ادارات و نهادهای این شهرستان گفت: اعزام روحانیون به ادارات و نهادها با هدف برگزاری نمازهای جماعت از جمله اقدامات ارزنده ستاد اقامه نماز شهرستان زرند در ادارات بوده است.

حجت الاسلام عربپور رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان در این همایش، با تاکید بر اهمیت و جایگاه نماز، نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز در جامعه را نیازمند عزم عمومی دانست و اظهار داشت: با هدف توسعه فرهنگ نماز در استان در سال های اخیر برنامه های متعددی از سوی ستاد اقامه نماز استان صورت گرفته است و در سال نیز جاری هسته های یاوران افتخاری نماز را در شهرستانها راه اندازی کردیم و بایستی تلاش نمائیم تا فرهنگ نماز در سطح جامعه بویژه بین جوانان و نوجوانان گسترش یابد.

وی در ادامه افزود : مسئله یاوران نماز یک تکلیف است و تاکید بر امربه معروف و نهی از منکر در بعضی آیات بهد از نماز نشانه اهمیت این موضوع می باشد.

حجت الاسلام عربپور تاکید کرد: نقطه آغاز فعالیت یاوران نماز از خانواده شروع می شود و سپس گسترش می یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان کرمان در پایان سخنانش گفت: اگر فرهنگ نماز در جامعه نهادینه شود بر اساس آیات قرآن که می فرماید: نماز انسان را فحشا و منکر دور می کند ، آسیب های اجتماعی کاهش می یابد و در نتیجه بودجه ای را که صرف مبارزه با آسیب های اجتماعی می شود را می توان به قسمت های دیگر اختصاص داد. پس در نتیجه ترویج و گسترش فرهنگ نماز بر همه ی ابعاد جامعه تاثیر می گذارد.



برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری زرند نیوز کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.