سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور وسخنرانی امام جمعه محترم درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 295 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.09.19
 
حضور وسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم درجلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که مورخه97/09/18 با حضور روسای ادارات ونهادهای شهرستان در محل تالار الماس زرند برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرند مورخه97/09/18


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج).

بنده هم به نوبه خودم خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما عزیزان وبزرگواران، برادران وخواهر مکرمه ،‌از جناب آقای رشیدی که زمینه برگزاری این جلسه را فراهم کردند تشکرمی کنم، از جناب آقای افشار میزبان محترم امروز جلسه شورا هم تشکر می کنم که این فضای بسیار خوب را برای همشهریان عزیزمهیا کردند. ان شاء الله که مایه خیر وبرکت هم برای خودشان وهم برای همشهریان باشد که از این مکان استفاده می کنند،از فرماندار محترم هم تشکرمی کنم، از نماینده عزیزمان هم که شَرَف حضور دارند تشکر می کنم وهمینطور از میهمان عزیز جلسه جناب آقای وفایی هم صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم، استفاده کردیم از فرمایشات فرماندار محترم وجناب آقای سلطانی وآقای رشیدی.

خداوند برما منت نهاد:

ما داشته های فراوانی داریم وهنجارهای بسیار خوبی هم داریم که اول باید اینها را قدر بدانیم، ما بالاترین نعمت که نعمت ولایت است را داریم که خدای متعال می فرماید: « لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم »(1) خدا منت نهاد (منت ازمن گرفته شده ،در قدیم سنگهایی برای وزن بوده که به عنوان ترازو استفاده می کردند وهر نعمت پُر بهایی را درلسان قران به عنوان منت یاد می کند )بنابراین خدا منت نهاد معنای آن این است که خدا نعمت بزرگ ومهمی را به ما داده است، البته منت بر کسی که پایین است بر کسی که بالاست بگذارد این زشت است مثلاً کسی که پایین است برکسی که بالاست بگوید ما این کار را کردیم این زشت است ویا کسی که بالاست برکسی که پایین است بگوید ما این کار را کردیم این منت زشت نیست، خدایی که ما را خلق کرده است می فرماید: من اینها را به شما دادم وبرشما منت گذاشتم این زشتی ندارد آن کسی که ندارد وکوچک است بخواهد بر بزرگی فخر بفروش، این زشت است ،‌این از یک طرف واصولاً این معنای " لَقَد مَنَّ اللَّهُ " خدا منت نهاد،‌در واقع این منت نعمت گرانبهایی است.

نعمت ولایت ورسالت:

بالاترین نعمت رسالت وامامت و امروز هم نعمت ولایت فقیه است که سایه ایشان بر کشورما یکی ازبزرگترین نعمتهای خدا درعصرغیبت ونظام جمهوری اسلامی است که اگر واقعاً این نعمت پُربها نبود ما امروز نمی توانستیم چهل سالگی انقلابمان را جشن بگیریم، این نعمت بزرگ است که باعث شده که ما انسجام داشته باشیم وتوطئه ها خنثی شود این اولین نکته بودکه داشته های خودمان را قدر بدانیم که امروز بالاترین نعمت ولایت فقیه است وفقیه دانا وعادل وتوانا وحکیم که سایه اش بر سر ما وهدایتگر ماست .

نعمت همدلی و وفاق :

نعمت دوم همدلی و وفاق در سراسرکشور ومخصوصاً در شهرستان ماست ،الحمدلله این آرامشی که ما داریم یکی از نعمتهای خداست که ما در شهرستان داریم که علیرغم وجود سلائق مختلف ولی با هم برای یک هدف کار وفعالیت می کنیم وهمه برای یک منظورقدم برمی داریم وآن پیشرفت کشور و شهرستان واستانمان ونظام اسلامیمان است واین هم دومین نعمت بزرگی است که خدای متعال نصیب این شهرستان کرده است .

پیشرفت شهرستان زرند بعد از انقلاب:

کارهای بسیار خوبی هم صورت گرفته است ودر بحث اشتغال هم همینطور کارهای خوبی انجام شده است.وقتی که ما قبل وبعد از انقلاب را نگاه می کنیم در همین شهرما روسها حاکم وهمه کاره بودند وما فقط یک معدن ذغال سنگ داشتیم ولی امروز با آن توسعه ای که در بحث کشاورزی، صنعتی و داده شده وخدماتی که از ناحیه نظام اسلامی در اقصی نقاط ایران اسلامی و روستاهها انجام شده که آقای فرماندار هم اشاره کردند وحتی در روستاههایی که یک خانواده زندگی می کند هم برق رسانی کرده اند که چقدر هزینه بَر است ولی این نعمت را به همه داده اند،‌ازجهت بهداشت،از جهت بهسازی روستا وآسفالتی که درخودِ روستاهها صورت گرفته است وجاده ها آسفالت شده است ومدارسی که ساخته شده ،‌اصلاً قابل قیاس با زمان طاغوت که هفت میلیون بشکه نفت روزانه از کشورما صادرمی کردندوبا جمعیت بیست وپنج وسی میلیونی اصلاً قابل قیاس نیست وعلیرغم این زمان که جنگ ومشکلاتی نبوده ولی ما هشت سال جنگ وتحریم را داشتیم ووقتی که نگاه می کنیم علیرغم همه این مشکلات ما پیشرفت کرده ایم واین از برکت ولایت است که این همه خدمات صورت گرفته است. البته معنای آن این نیست که ما به تمام اهدافی که باید ، رسیده ایم، خیر!ما هنوز مشکلات وناهنجاریهایی هم داریم وباید کوشش کنیم . آینده نگری نصف عقل است ، خوب ما هم باید آینده نگری داشته باشیم ونیازهایمان را نیاز سنجی کنیم وسعی کنیم که روز به روز مشکلاتمان را کمتر کنیم .

بررسی علل افزایش خودکشی در زرند:

بحثی که برای ما خیلی بغرنج و مهم است بحث خودکشی است که باید تحلیل روی آن صورت بگیرد چه عواملی باعث شده آمارخودکشی ما بالا برود ، بالاخره کسانی که صاحب تحلیل هستند بنشینند وببینند گلوگاه این مسئله کجاست وچه مشکلاتی باعث این مسئله می شود حالا مرکز بهداشت ویا عزیزانمان در اطلاعات که در این زمینه آگاهی دارند آمار بدهند که آیا منشأ آن اعتیاد است یا بیکاری ویا اختلالات روحی وروانی خودِ شخص؟ چون ممکن است شخص اختلالات روحی و روانی داشته باشد ومنشأ آن را پیدا کنیم و جایی که مشکل وجودارد ،کوشش کنیم تا مشکل برطرف شود .

ضرورت نظارت بر قیمتها:

یکی دیگر از کارهایی که باید روی آن برنامه ریزی شود بحث گرانی ونظارت است که خیلی مهم است واین مسئله باید جدی گرفته شود وانسان حس می کند که نظارت در قیمت گذاری اجناس رها شده است وهر کسی هر قیمتی که خواست اجناس خود را عرضه می کند که باید بر روی این مسئله نظارت بیشتری داشته باشید بنده از یک نانوایی نان خریدم ودیدم وقتی که می خوریم زیر دندان صدا می کند ویک مقدارنان خشک هم که خریدم دیدم که بوی ماندگی می دهد ومن امروز آن را در اختیار صنف قرار دادم تا بررسی کنند که چرا باید نانی که دراختیارمردم قرار می گیرد باید خاک داشته باشد ؟ وچرا نان مانده را به مشتری عرضه می کنند؟ ومشخص شد که این نانوایی آزادپَز است ولی در عین حال دلیل نمی شود که ما نظارتی بر کارآنها نداشته باشیم ،مردم مریض می شوند وعوارض دارد وبعد هم مشخص شد آردی که تعاون روستایی توزیع می کند، خاک دارد که باید جلوی آن گرفته شود .چرا این آردی که خاک دارد دربین مردم توزیع می شود؟حالا اگرمن نمی رفتم ونمی گفتم، این نانوایی کارخودش را ادامه می داد. البته بخشی از آن نظارت است وبخشی ازآن خودِ ما مردم هستیم که باید در صحنه ومراقب ومواظب باشیم ، در یکی از کشورها جنسی را ازکارخانه به درب خانه ها می فرستادند، وقتی آن را گران کردند، دیدند که هیچکس آن جنس را نبرده است ودوباره یک پول اضافه ای را گذاشتند وآن کارخانه مرجوع داده شد، ولی ما ولو اینکه کم باشد می گوئیم بی خیال با هم آشنا هستیم، چرا ما باید گزارش بدهیم ؟ اگر همه این طور فکر کنند که کار درست نمی شود وعده ای هم سوء استفاده می کنند. البته برخی بازاری ها واقعا مومن ومتدین هستند مثلاً شما در تبریز دیدید که یک کاسبی می خواست چای به مردم بدهد حتی پاکت آن را هم وزن می کرد واین گونه افراد را هم داریم که مقید هستند ولی از آن طرف هم کسانی را داریم که می خواهند یک شبه پولدارشوند .

کاسب حبیب خداست :

پیامبر اعظم (ص) فرمودند: « اَلْعِبادَةُ عَشْرَةُ اَجْزاءٍ تِسْعَةُ اَجْزاءٍ فى طَلَبِ الْحَلالِ »(2) عبادت ده جزء دارد، که نُه جزء آن، طلب روزى حلال است. ولی متاسفانه برخی می خواهند یک شبه میلیونر شوند ومعمولاً موفق هم نمی شوند ودر کارشان شکست می خورند، این ازیک طرف که دو جنبه دارد و مردم باید پای کار باشند وهم اینکه نظارت ما حساب شده باشد وناظر هم وقتی که می رود ویک خلافی را می بیند نگوید حالا آشنا هستیم وچشم پوشی کند وبه ضررمردم کار کند که واقعاً جای تشکر از مرکز بهداشت دارد که سه ونیم تُن مواد فاسد را کشف ومعدوم کرد ولی کافی نیست وباید در این زمینه نظارتها بیشتر باشد .

تلاش برای اشتغال زایی در شهرستان:

در بحث اشتغال که آقای فرماندار هم اشاره کردند ما پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم که جای تشکر دارد واز نماینده عزیزمان که زمینه اشتغال وصنعتی شدن شهرستان را فراهم کردند صمیمانه تشکر می کنیم ودستشان را هم می بوسیم ، منتهی این درآمدهایی که از این شهر بیرون می رود باید خیرات وبرکاتش هم نصیب مردم شهرستان بشود مثلاً بخشی از عوارض را که باید پرداخته شود را بپردازند تا شهرداری بتواند کارش را انجام بدهد، مراکز فرهنگی ما از آن درآمدهایی که باید اختصاص بدهند، پرداخت شود تا کارهای فرهنگی در شهر برزمین نماند .

در نظر گرفتن پیوست فرهنگی در هر تولید:

در هرتولیدی که صورت می گیرد ما باید پیوست فرهنگی آن را هم مد نظر قرار بدهیم وهر کارخانه ای که درست می شود باید درکنار ان پیوست فرهنگی هم مد نظر قرار بگیرد وکمکهای فرهنگی هم در این زمینه خیلی لازم است ، بنده هم تشکر می کنم واز این جهت هم تقاضاداریم که آن پیوست فرهنگی وصنعتی ماهم مد نظر قرار بگیرد وکارهای خوبی هم صورت گرفته وان شاء الله که در بحث اشتغال با کمک یکدیگر بتوانیم مرحله به مرحله به سطحی برسیم که دیگر بیکار در شهرستان نداشته باشیم ، یکی بیکاری ویکی هم گرانی اگر ما بتوانیم در این زمینه نظارت کنیم موفق خواهیم شد . البته ما نسبت به شهرهای دیگر جلو هم هستیم ولی نمی خواهیم به این اکتفا کنیم بلکه ما می خواهیم اول باشیم ودربین شهرستانهای دیگر سرامد باشیم چون هم مردم و جوانان ما استعداهای خوبی دارند وهم الحمدلله ظرفیتهای شهرستان ما ظرفیتهای شناخته شده ای است وهنوزهم ظرفیت های ناشناخته ای دارد که ان شاء الله شناسایی شوند وبرای پیشرفت همه جانبه شهرستان بکار گرفته شوند .باز هم از همه شما بزرگواران صمیمانه تشکر می کنم وان شاء الله که این جلسه ما مورد رضای امام زمان(عج) وپروردگار قرار بگیرد .

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته



پی نوشت:


1- سوره مبارکه آل عمران، آیه 164

2- بحارالأنوار، ج 103، ص 9، ح 37.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1972.jpg


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.