سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضور امام جمعه محترم در اردوگاه المهدی تذرج سربنان

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 555 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.09.17
 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم در معیت حجت الاسلام حسینی نژاد مسئول دفتر امام جمعه مورخه97/09/16 با حضور در اردوگاه المهدی تذرج دهستان سربنان از کاشت بذر بادام کوهی وآنغوزه توسط حامیان محیط زیست شهرستان زرند بازدید کردند.




سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم کاشت بذر اردوگاه المهدی تذرج سربنان مورخه97/09/16


الحمدلله، الصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله آل الله

السلام علیک یا رسول الله ،السلام علیک یا صاحب الزمان(عج).

عرض سلام دارم خدمت بینندگان و شنوندگان عزیز ، ان شاءالله روز خوبی داشته باشید. امروز عصر جمعه است و بعد از نماز جمعه بنده به جمع دوستانمان از طرفداران حفظ محیط زیست آمده ام ، برنامه بسیار خوبی را این عزیزان از صبح اجرا کردند.

مراقب محیط زیست اطرافمان باشیم:

اولین قدم پاکسازی بوده است که یکی از وظایف ما نگهداری از محیط زندگی مان بوده است این عزیزان اول پاکسازی و تمیزی کوه و دشت را مدنظر داشتند وبعد برای حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش خاک بذر آنغوزه و آلاله کوهی را کاشتند که جای تشکراز این عزیزان، دارد. وظیفه همه ماست که محیط زندگی خودمان را حفظ کنیم. این سرمایه خاک سرمایه ارزشمندی است، طبیعت ارزشمند است. یک سانتی متر خاک بخواهد تشکیل بشود از سیصد سال تا پانصد سال طول می کشد ولی با از بین بردن محیط زیست و نابودی بوته و درختان، ممکن است با یک رگبار و یک باران همه خاک شسته شودو از بین برود.همه ما وظیفه داریم قدردان این طبیعت باشیم.

اهمیت حفاظت زمین از بیان رسول خدا(ص):

از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است که: «تحفظوا من الارض فإنها أمکم»(1) یعنی از زمین حفاظت کنید به درستی که آن مادر شماست. زمین حرمت و احترام دارد، همانطور مادر برای ما عزیز است و احترام دارد زمین هم حکم مادر برای فرزندان دارد. در جهت حفظ محیط زیست همه انسانها خصوصاً مسلمانان و همشهریها قدم برداریم ،ان شاءالله کاری کنیم که شهرستان ما یک شهرستان آباد شود. متاسفانه خشکسالی ها بیشتر شده است و منابع آبی ما کمتر شده است، هرکسی محیط زندگی خوش را محافظت کند، چه اشکالی دارد هرکس 2-3 درخت جلوی خانه خودش بکارد ویا بذر با خود بردارد و به طبیعت که می رود، آنها را بکارد بعد به قدرت الهی و باران و آفتاب پرروش می یابد و سرسبز می شود و تبدیل به درختی برای نسل آینده می شود. من صمیمانه از شما جوانان عزیز که طرفدار محیط زیست و حافظ محیط زندگی هستید، صمیمانه تقدیر و تشکر میکنم. امروز هم رسماً آمدم تا از این عزیزان تشکر کنم، ان شاءالله که موفق و سربلند باشید، از خبرنگاران عزیزی هم که این کارهای خوب و پسندیده را پوشش می دهند، تشکرمی کنم.


پی نوشت:

1- مجمع البیان، جلد 10، صفحه 526.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1963.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1964.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.