سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مسئولیت انسان در برابر دیده‌ها و شنیده‌ها/ وظیفه یک دانشجوی انقلابی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 290 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1397.09.17
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/09/16




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیام یَومِ الدین .

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والامقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، از عزیزانمان در مصلی ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب آقای دکتر ابراهیمی مسئول محترم بهزیستی شهرستان ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

مسئولیت انسان در برابر دیده‌ها و شنیده‌ها :

در خطبه های گذشته موضوع بحث ما نامه امیرالمؤمنین(ع) به یکی از اصحاب باوفای خود به نام حارث همدانی بود. مطالب بسیار مهم ،سرنوشت ساز و تاثیرگذاری که نیاز امروز جامعه ماست را حضرت در این نامه بیان کردند. همانطور که امیرالمؤمنین (ع) خودشان امام هستند. کلمات، نوشته ها و خطبه های امیرالمؤمنین (ع) ، امام و پیشوای همه کلمات است، امروز فراز دیگری را از این نامه را خدمتتان عرض می کنم که در باب آداب سخن گفتن است اینکه چکار کنیم از زبان در راه صحیح استفاده کنیم : « وَ لَا تُحَدِّثِ النَّاسَ بِكُلِّ مَا سَمِعْتَ بِهِ فَكَفَى بِذَلِكَ كَذِباً » (1) گفتیم بزرگترین نعمت خدای متعال به ما انسانها نعمت نطق است،وقتی انسان گنگ باشد تازه می فهمد که از چه نعمتی محروم شده است و سخن گفتن نعمت والایی است که مانند یک قله رفیع است که در کنار آن دره عمیقی قرار گرفته است ،هرچه قله برافراشته تر، دره کنارش عمیق تر است و خطراتش هم بیشتر است. برادران و خواهران بزرگترین گناهان کبیره،گناهانی است که از ناحیه زبان صادر می شود.

دروغ گناه کبیره:

یکی از مهمترین گناهان کبیره دروغ گفتن است. در روایتی از امام عسکرى(علیه السلام) داریم که حضرت مى فرماید: «جُعِلَتِ الْخَبائِثُ کُلُّها فِى بَیْت وَ جُعِلَ مِفْتاحُهَا الْکَذِب» (2) تمام پلیدیها در اتاقى قرار داده شده وکلید آن دروغ است. دروغ ایمان را از انسان می گیرد، چه مؤمن و چه غیر مؤمن قطعاً در لحظه دروغ گفتن،فرد مؤمن نیست. برای اینکه حارث گرفتار دروغ ، این گناه کبیره نشود که از مشروب خوردن هم گناهش بالاتر است ، حضرت می فرمایند: ای حارث ! مراقب باش این گوش فیلتر ندارد، هرکس یک سخنی گفت را نپذیر. پیامبر اعظم (صلی اللّه علیه وآله وسلم) فرمودند: «کفی بالمرء کذبا أن یحدث لکل ما سمع » (3) در دروغگو بودن فرد همین بس که هرچه را شنید، نقل کند.انسان بی فکر جاهل دروغگو هرچه راشنید بازگو کند. انسان باید تحلیل داشته باشد و شنونده خوبی باشد ولی تصمیم گیرنده سریع نباشد. هر سخنی انسان می شنود، احتمال صدق و کذب دارد ،می تواند راست یا دروغ باشد. بنابراین امروز در جامعه ما شایعات فراوان شده است. کسی این شایعات را نقل کند در دروغگو بودنش از دیدگاه امیرالمؤمنین(ع) شک کند، انسان هرچه را که شنید نباید نقل کند. روایات زیادی هم در این زمینه داریم که باید بخشی را خدمت شما عرض کنم .

میان حق وباطل چهار انگشت فاصله است:

در یکی از خطبه ها مولا امیرالمؤمنین(ع) چنین می فرمایند : « أَیهَا النَّاسُ » ای مردم! « مَنْ عَرَفَ مِنْ أَخِیهِ وَثِیقَةَ دِینٍ وَسَدَادَ طَرِیقٍ » آن کس که از برادرش اطمینان و استقامت در دین، و درستی راه و رسم را سراغ دارد (یعین تو می دانی شیعه است و آدم خوبی است،)« فَلَا یسْمَعَنَّ فِیهِ أَقَاوِیلَ الرِّجَالِ » باید به گفته مردم درباره او گوش ندهد. « أَمَا إِنَّهُ قَدْ یرْمِی الرَّامِی، وَتُخْطِئُ السِّهَامُ، وَیحِیلُ الْکَلَامُ، وَبَاطِلُ ذلِکَ یبُورُ، وَاللَّهُ سَمِیعٌ وَشَهِیدٌ.» آگاه باشید! گاهی تیرانداز، تیر افکند و تیرها به خطا می‏رود، سخن نیز چنین است، درباره کسی چیزی می‏گویند که واقعیت ندارد و گفتار باطل تباه شدنی است، و خدا شنوا و گواه است. (چه بسا این فردی که مورد اطمینان شماست مورد رمی قرار گرفته است . یعنی حرفهایی که در موردش می زنند مانند تیر است، روحش را مجروح می کند او را ساقط می کند.سنگ ها و تیرهای خطاگونه به سمتش روان است . مواظب باشید روز قیامت خداوند شاهد این رفتار است، کسی را که شما میدانستی انسان خوبی است و تیرهایی از سخنان مردم به سمت او رها شده است،اگر شما این سخنان را باور کردی و جای دیگر نقل کردی، روز قیامت خدا شاهدو ناظر بر رفتار توست وتو را محاکمه می کند.) در ادامه حضرت می فرماید: « أَمَا إِنَّهُ لَیسَ بَینَ الْحَقِّ وَالْبَاطِلِ إِلَّا أَرْبَعُ أَصَابِعَ » بدانید که میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست. « فسئل‏ علیه السلام، عن معنی قوله هذا،» پرسیدند: معنای آن چیست؟ « فجمع أصابعه و وضعها بین أذنه و عینه ثم قال:» امام علی‏ علیه السلام انگشتان خود را میان چشم و گوش گذاشت و فرمود: « الْبَاطِلُ أَنْ تَقُولَ سَمِعْتُ » باطل آن است که بگویی شنیدم « وَالْحَقُّ أَنْ تَقُولَ رَأَیتُ! » و حق آن است که بگویی دیدم. (4) یعنی هرچه را گوش شنید دلیل بر درست بودن نیست .اگر با چشم خودت دیدی درست است. قرآن می‌گوید: «ولا تَقْفُ ما لَیسَ لک به علم اِنَّ السَّمْعَ والْبَصَرَ والفُؤاد کُلُّ اولئکَ کانَ عَنْهُ مَسْئُولاً » (5)در پی آنچه به آن علم نداری نیفت و پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه اینها مورد باز خواست قرار خواهد گرفت. ما روزانه سخنان زیادی را در مورد افراد مختلف می شنویم، آیا از نظر شرعی مجازیم هر حرفی را شنیدیم، نقل کنیم؟ خیر مجاز نیستیم و از دید فقها حرام است که هرچه را که انسان می شنود، برای دیگران بازگو کند.این عمل نشانه دروغگویی و اشاعه فحشاست. بالاتر از آن ، آیا آنچه را که انسان با چشم خودش دیده است، مجاز است بازگو کند؟ آیا هر مطلب حقی را هم می توان گفت؟ اگر دروغ گفتیم که هم دروغ و بهتان است و هم تهمت ولی اگر راست بود چه بسا هر راستی خون به پا می کند و بسیاری از خانواده ها از هم پاشیده شده است، پس هر راستی را هم نمی توان گفت ،چه برسد به نقل شایعاتی که نمی دانیم راست است یا دروغ ؟

مراقب زبان خود باشیم:

بنابراین وظیفه مؤمنین(ع) این است که مراقب زبان و آنچه می گوییم، باشیم و هرچه را شنیدیم، بازگو نکنیم. یک نمونه از شایعاتی که پشت سر خودم گفته اند را خدمت شما عرض می کنم. یک روز یکی از برادران بازنشسته سپاه پیش من آمد و گفت در مورد شما سخنی شنیدم که می خواهم از زبان خودتان بشنوم. گفت : شنیدم شما یک ماشین وانت و راننده از ذوب آهن گرفته ای و کار شخصی انجام می دهید. من گفتم برعکس است، وانت را بنده با پول شخصی خودم خریدم و راننده هم از ذوب آهن ندارم و کارهای مصلی را با آن انجام می دهیم. حتی در راهپیمایی ها و مراسمات هم از همین وانت شخصی خودم استفاده می کنم. نه تنها از ذوب آهن ماشین نگرفتم بلکه از ماشین شخصی خودم برای امورات مصلی هم استفاده می کنم. یا یک نفر دیگر پیش من آمد و گفت، می گویند : امام جمعه یک نفر را از فولاد بیرون کرده است ، بیمه اش را قطع کرده و پسر خودش را جای او گذاشته است، پناه برخدا ! من چطور می توانم اینکار را بکنم، این چه ایمانی است که انسان یک نفر را از کار بیکار کند و بیمه اش را قطع کند که بخواهد فرزند خودش را بکار ببرد. یا یک روز پشت سر فرماندار می گفتند : فرماندار هر کاری کرده برای خودش می کند. اول پسرهای خودش را توی فولاد سرکار برده است، هر کس بشنود می گوید فرماندار عجب آدمی است، اول به فکر خودش است و پسرهای خودش را سر کار برده است، بنده خدا فرماندار، اصلا پسر ندارد!! حالا این حرف گفته شد،آیا نقل آن درست است؟ بحث امروز ما این است. امروز شایعات در فضای مجازی علیه مدیران و مسئولین، افراد و خانواده ها فراوان شده است، وظیفه مؤمنین و متدینین چیست؟ تا انسان حرفی را نزده باشد، اختیار آن در دست خودش است ولی به مجرداینکه این حرف از دهان ما خارج شد، ما در گرو آن کلام هستیم و از دست ما خارج شده است. ما فکر می کنیم حرف مهم نیست ودر جمع های خصوصی و غیر خصوصی می توانیم هر حرفی را پشت سر بقیه بزنیم، با همین حرفهاست که خانواده ها رااز هم می پاشد و دلسرد می کند و مانع ازدواج دختران و پسران می شود و زندگی های روبراه از هم پاشیده و خون ریخته می شود. این زبان خیلی قدرت دارد، حرف خیلی اثر دارد. درس امیرالمؤمنین(ع) در این کلام این است که حارث من به تو درس می دهم که هرچه را شنیدی بازگو نکن والا جز دروغگویانی و از گناهان کبیره است. هر چه را می دانیم نباید بگوییم بلکه هر چه را می دانیم هم نباید بگوییم.آیا رسول خدا(ص) از باطن اصحاب خود خبر نداشت؟ آیا پیامبرخدا(ص) از آینده آنها و خیانت هایشان بی خبر بودند؟ پس چرا پیامبر رازداری کردند و آبروی آنها را نبردند. پیامبر دانسته آبرو نمی بردند ولی ما ندانسته آبروی مردم را می بریم. این واقعا یک درد بزرگ اجتماعی است که امروزه همه ما گرفتارش هستیم ، غیبت ،تهمت ، بهتان، اینها چیزهای کوچکی نیست، پیامبران از این رذایل پرهیز داشتند.حضرت می فرماید: اگر پراکنده گویی شما نبود، آنچه من که می دیدم، شما نیز می دیدید. دلیل سقوط ما این است که هر چه را شنیدیم ، می پذیریم و برای دیگران بازگو می کنیم. این خطایی است که ا مروز گرفتاریم.

امیدوارم درس زبرگ امیرالمومنین (ع) برای ما این باشد که آنچه را یقین نداریم، نگوییم و آنچه را یقین داریم، باید فکر کنیم آیا گفتن آن به مصلحت هست یا نه ؟

خدایا به حق محمد و آل محمد، عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

نماز جمعه حج فقیران ونیازمندان:

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛ مرد عربی خدمت پیامبرخدا (ص) آمد و گفت : من بارها مقدمات سفر حج را فراهم کردم ولی قسمت نشد تا به حج بروم. رسول خدا (ص) به او فرموده‌اند: «عَلَیْكَ بِالْجُمُعَةِ فَإِنَّهَا حَجُّ الْمَسَاكِینِ»(6) برشما باد نماز جمعه که حج فقیران و نیازمندان است. همین طور رسول خدا (ص) فرمود: « ان لکم فی کل جمعة حجة و عمرة » هر روز جمعه برای شما ثواب یک حج و یک عمره است، « فالحجة الهجیرة للجمعة » حج شما شتاب و مبادرت به نماز جمعه «و العمرة انتظار العصر بعد الجمعة » و عمره شما انتظار اقامه نماز عصر پس از نماز جمعه است. (7)

دست پنهان استکبار جهانی وآل سعود در حوادث چابهار ویمن:

ان شاءالله که از نماز جمعه غفلت نکنیم. در هفته ای گذشت ، حادثه غم انگیز تروریستی در چابهار اتفاق افتاد که تعدادی از براردان و خواهران هموطن ما مجروح و شهید شدند. قطعا در این حوادث دست خارجی ها در کار است ، دست سعودی ها و استکبارجهانی ،امریکا و اسرائیل در کار است، اسرائیل کشوری است که در ذاتش آدمکشی است. آل سعودی نیز در ذات آدمکش هستند. در یمن هزاران مسلمانان خانه هایشان را تخریب و بمباران کردند و انسانهای زیادی زیر خاک و خاکستر جان دادند و قطعه قطعه شدند، آل سعودی با اره مخالفینش را به دو نیم می کند و از آن طرف رئیس جمهور جنایتکار امریکا از این جنایتکاران حمایت می کند. این وضع زمان ماست که از طرف مستکبرین ،ظلم به نهایت رسیده، خدا ان شاءالله هر چه زودتر ریشه این جنایتکاران را بخشکاند و یوسف زهرا(عج) را هرچه زودتر به فریاد مظلومین و محرومین و شیعیان جهان برساند.

ارتحال آیت الله گلپایگانی:

در این هفته ارتحال حضرت آیت الله گلپایگانی را داریم ، مرجع تقلید و شخصیتی که کارهای خیر زیادی از ایشان به جا مانده است ، طلاب زیادی در مدرسه ای که ایشان ساختند درس می خوانندو عالم می شوند.

شهادت آیت الله دستغیب:

شهادت معلم اخلاق و متعهد به اسلام شهید دستغیب را در همین هفته داریم. از طرفی شهادت خلبان شهید احمد کشوری را نیز در پیش داریم که مورد تحسین همگان بوده است، خداوند روح این بزرگواران را شاد کند و منافقین را به درک واصل کند.

16آذر روز دانشجو:

16 آذر روز دانشجو را داریم . چهار ماه بعد از کودتای 28 مردادی که امریکایی ها در این کودتا دولت قانونی را سرنگون کردند و مردم زیادی را کشتند، نیکسون معاون وقت رئیس جمهوری امریکا به ایران آمد و در همان دانشگاهی که دانشجویان دست به یک حرکت ضد استبدادو استکباری زدندو چند نفر از آنها نیز به دست حکومت پهلوی به شهادت رسانده بودند، در همان دانشگاه به این مرد جنایتکار، دکترای افتخاری دادند. از آن زمان 16 آذر روز دانشجوشد. منتهی سالها بعد از انقلاب، گروهک های منافقین سوءاستفاده کردند ، 16 آذر را که روز دانشجوی انقلابی و روز دانشجوی ضد امریکا و دانشجوی ضد استکبار بود، تبدیل کردند به روز دانشجوی علیه جمهوری اسلامی .خود دانشجویان باید مراقب باشند، از دانشجو توقع گفتمان انقلاب ، بصیرت سیاسی و تشخیص درست می رود، اگر این گونه شد کشور درست می شود. امام می فرماید: اگر دو چیز درست شد، کشور درست می شود. معلم و دانشجو. نقش دانشجو و دانشگاه بسیار مهم است ، ما باید جامعه را آگاه کنیم.

وظیفه یک دانشجوی انقلابی:

وظیفه یک دانشجو آگاه سازی در جهت مبارزه با ستم وظلم ، مطالبه عدالت ومیدان داری در جنبش نرم افزاری است، او باید کمک کند تا تمدن اسلامی در دنیا تحقق پیدا کند و این یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی است که جهان به سمت تمدن ناب برگردد،نظام اسلامی که در رأس آن امام عصر(عج) حاکم است و زمینه آن را دانشجوی انقلابی فراهم می کند و دانشجو باید چنین نقشی داشته باشد. مراقب باشید تا گرفتار افراط و تفریط گروهک ها نشوید و به اهداف انقلاب پشت کنید، پیام رهبر انقلاب را در باب نماز شنیدید. یک جمله از این پیام بسیار مهم را خدمتتان عرض می کنم :

پیام رهبر انقلاب به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز :

« ... آموزش و پرورش میتواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد. مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه است.» . الحمدالله در مدارس ما نماز و همین طور نام و یاد شهدا بسیار باشکوه برگزار می شود. اگر جامعه ای بخواهد سالم باشد ، باید فرزندان ما در مدارس اهل نماز تربیت شوند.

حمایت از واگن سازی شهرستان :

نکته بعدی مربوط به شهرمان و کارخانه واگن سازی است . الحمدالله شرکت واگن سازی در شهرستان، موفق است. الان ده واگن مسافربری ساخته شده است که 40 میلیارد تومان قیمتش است ، متاسفانه آن دستگاههایی که این واگن هارا سفارش داده اند نه پول را پرداخت می کنند و نه جنس را می برند.به نظر شما اگر شرکتی 40 میلیارد تومان طلبکار باشد، میتواند روی پای خودش بایستد؟ قطعاً دود این بدقولی ها به چشم جوانان و خانواده ها می رود، من از نماینده محترم، از فرماندار محترم وهمین طور استاندار محترم وهمه دستگاههای مرتبط تقاضا می کنم به این مسئله رسیدگی کنند و قول و قراری که دستگاهها می گذارند را پیگیری کنند ؛ این که باید به تولید داخل اهمیت بدهیم معنایش همین است که وقتی خودمان می توانیم واگن بسازیم، ازدیگر کشورها واگن نخریم و به نیروی داخلی اعتماد کنیم. مثلاً نسل جوان زرندی 40 واگن بسیار با کیفیت ساخته است ، استفاده کنیدو پولش را پرداخت کنید .معنای اقتصاد مقاومتی همین است که شرکت هایی را که در داخل فعال هستند را کمک کنیم ولی متاسفانه نمی دانم در کشور چه اتفاقی افتاده است ، ارز کشور که مانند ناموس است را مفت و مجانی در اختیار یک عده سودجو قرا دادند و مشخص نشد این پولها چه شد و کجا رفت که دیگر برنگشت. این چه مدیریتی است ؟! یا از یک طرف شرکت های بزرگی مانند هفت تپه را که سالها تولید داشته است و در قانون اساسی آمده است واگذار کنید. این شرکت عظیم را به دو سه تا جوان 28 ساله (از دار و دسته خودشان) دادند که متاسفانه اینجا نمی توانم نام ببرم. این شرکت را نابود کردندو هر روز تظاهرات!! آیا این معنای شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است ؟ من تعجب می کنم، از یک طرف از کارخانه ها حمایت نمی کنندو از آن طرف دیگر چنین چوب حراج به ارز می زنند .بجای اینکه روی این مطلب مانور داده شود، مشکلات را چیز دیگری عنوان می کنند، مشکل همین بی تدبیری است.یا اینکه سوء تدبیر است و یا عمداً این بازیها را بر سر ملت در می آورند. دو جا دشمن می تواند مانور بدهد و تشویش ایجاد کند، یکی موضوع بیکاری و دیگری بحث گرانی. ما این همه کارخانه فعال داریم مانند واگن سازی که می تواند کار بکند ولی متاسفانه واگن سفارش می دهند و تحویل نمی گیرند ویا پولش را نمی پردازند و واگن دست دوم از خارج وارد میکنند! این خیانت است. ورشکست کردن کارخانه داخلی و نابود کردن سرمایه های داخلی خیانت است.ما ازرئیس جمهور کشور توقع داریم که به احترام مردمی که به او رای داده اند، یک تیم اقتصادی خداترس و خدا باور و اهل تدبیر را به کار گیرد تا بتوانند گره های اقتصادی مملکت را باز کنند .همه مشکلات کشور ما که از ناحیه امریکا و اسرائیل نیست، بعضی از آنها به بی تدبیری و سوءمدیریتی و آینده نگر نبودن برخی مسئولین است که این زمینه را برای سوء استفاده دشمن فراهم می کند. اینها خیانت به اقتصاد کشور است. ما بهترین مردم وبیشترین امکانات را داریم. کشور ما و همین طور استان ما چهار فصل است ، بهترین نعمت های خدادادی را خدا به ما داده است .برخی کشورها حتی خاک ندارند و مجبورند از دیگر کشورها خاک بخرند ولی کشور ما سرشار از نعمت است و این همه نعمت خداداد شناخته شده و شناخته نشده در آن قرار دارد، ولی این گونه چوب حراج به سرمایه کشور زدند و به نسل جوان بی اعتنایی کردند، این غیر از بی تدبیری یا سوء تدبیر چیز دیگری نیست، من نمی دانم اینها فکر نمی کنند که دوباره انتخابات در کار است و باید از همین مردم رأی بگیرند؟

برخورد قاطع دادستان در برخورد با آرایشگاههای خاطی:

از قاطعیت دادستان محترم در برخورد با آرایشگاههای خاطی تشکر می کنم. دو هفته پیش در نماز جمعه اعلام کردم که برخی از آرایشگاهها به اعتماد مشتریان خود خیانت می کنند و فیلم عروس را در فضای مجازی و اینترنت برای سراسر دنیا پخش می کنند. الحمدالله خود دستگاهها از قبل برنامه ریزی کردند و وارد شدندو دادستان محترم هم برخورد کردند و هشت آرایشگاه شناسایی شد وتا کنون چهارتای آنها پلمپ شده است.از یکی از مدیران این آرایشگاهای متخلف سوال کردم ، گفت: ما 200 نفر بودیم که باهم در ترکیه آموزش دیدیم.

این برنامه ریزی دشمن است که200 نفر را از سراسر ایران 200 جمع کرده است، واقعا دلش برای نسل جوان ما می سوزد که برای آنها دوره آموزش آرایشگری گذاشته است؟ یا پشت صحنه چیز دیگری است و هدف ترویج بی بندو باری است؟یکی دیگر از مدیران این آرایشگاهها به من زنگ زد که من اشتباه کردم،هدف من فقط تبلیغات بوده است. چگونه در نظام جمهوری که اینهمه شهید دادیم، اینگونه فحشا و منکر ایجاد می کنند؟ آیا عروس و داماد ویا خانواده های آنها راضی به این کار هستند که فیلم خصوصی شان را به سراسر دنیا پخش کنید. شما امین مردم هستید، نباید در امانت خیانت کنید. واقعا ازتلاشهای دادستان و قضات محترم و از نیروی انتظامی صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. برخی از کاروانهای عروسی هم ایجاد مزاحمت میکردند که دستگاههای قضا وارد شده است و جلوی آنها گرفته شد، تشکر می کنم.

قدردانی از مرکز بهداشت در جهت معدوم کردن گوشتهای فاسد:

همین طور از مرکز بهداشت هم باید تشکر کنیم که سه و نیم تن مواد غذایی فاسد شده را کشف و ضبط کردند. سه و نیم تن رقم کمی نست. اگر خدای نکرده این مواد فاسد وارد چرخه می شد و مردم بدون اطلاع، استفاده می کردند چه می شد؟ چرا یک عده خیانت می کنند.چرا برخی از مغازه دارها و فروشنده ها خیانت می کنند . این مطلب را عرض کردم تا شهرواندان عزیز حواسشان را جمع کنند و بدانند یک عده سودجو هستند و به فکر سلامت ما نیستندو اقلام تاریخ گذشته وفاسد را به خورد ما می دهند. شما باید هوشیار باشید و دقت کنیدو تاریخ مصرف مواد غذایی را نگاه کنید . اقدام قابل توجهی را مرکز بهداشت انجام داد، از آنها تقدیر و تشکر می کنم.

روز جهانی معلولین را داریم که اقدامات خوبی درشهر صورت گرفت، یک مرکز گفتاردرمانی و توانبخشی حرفه ای مخصوص دختران راه اندازی شدکه باید از مسئول محترم بهزیستی و همکارانشان و مدیر کل محترم آن هم تشکر می کنم.

خدایا به حق محمد و آل محمد* عاقبت همه ما را ختم بخیر بگردان.


پی نوشت:

1- شرح نامه ۶۹ نهج البلاغه ـ نامه به حارث همدانى

2- «جامع السعادات»، جلد 2، صفحه 233 / «بحار الانوار»، جلد 66، صفحه 263

3- نهج الفصاحه ، حدیث۲۱۳۰

4- خطبه 141 نهج‏البلاغه معجم المفهرس محمد دشتی، دستور معالم الحکم ص 139: قاضی قضاعی (متوفای 454 ه)

5- سوره مبارکه الاسراء، آیه 36

6- تهذیب‏ الأحكام، ج‏3، ص‏236

7- «کنز العمال/ج 7/ ص 737/ حدیث 21173»


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1957.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1958.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1959.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1960.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.