سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

تفکر بسیجی انقلاب اسلامی را شکست ناپذیر کرده است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 425 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.09.07
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/09/02


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا ابا عبدالله (ع) ، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید * که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والامقام شهرستان، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نماز جمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، از عزیزانمان در مصلی ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، بسیجیان عزیز، از سخنران قبل از خطبه ها جناب سرهنگ کردی فرمانده محترم سپاه که به مناسبت آغاز هفته بسیج صحبت کردند، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

در جمعه های گذشته صفات شیعه را از بیان مولا امیرالمومنین(ع) که در نامه ای به یکی از یاران باوفای خود نوشته بودند، خدمتتان عرض کردم. امروز هم بخش های دیگری از این نامه را که حاوی نکات ارزنده ای است ، خدمت شما عرضه می کنم ان شاءالله خدای متعال از همه ما به شایستگی قبول بفرماید .

از کاری که تو را خشنود ومردم را ناراضی می کند بپرهیز:

در این فراز از نامه امیرالمومنین(ع) کارهایی را که نباید یک شیعه انجام بدهد به این صحابی جلیل القدرشان می نویسند و این گونه حضرت نامه را می نویسند : «وَ احْذَرْ كُلَّ عَمَلٍ يَرْضَاهُ صَاحِبُهُ لِنَفْسِهِ وَ يُكْرَهُ لِعَامَّةِ الْمُسْلِمِينَ » (1) از كارى كه تو را خشنود، و عموم مسلمانان را ناخوشايند است بپرهيز، کارهایی که انجام می دهی باید یک معیار داشته باشد، یک معیار مهم ! در تصمیمی که می گیری ، عملی که انجام می دهی و سخنی که بر زبان جاری میکنی ، فقط خودت را در نظر نگیر. ببین اگر آیا جامعه ایمانی و جامعه مسلمان هم راضی به این کار هستند، آن را انجام بده . یا اگر کاری می خواهی انجام بدهی ،خودت راضی وخشنود هستی ولی عموم مسلمانان از آن ضرر می کنند و یا سخنی که می گویی یک گروه خوششان بیاید ولی عموم مردم از آن ناراحت شوند، امام می فرمایند: " واحذر " از این کار بپرهیز ،این نگاه امیرالمومنین است و در مسائل سیاسی و خطی و جناحی حضرت می فرمایند: مصلحت مسلمانان و شیعیان و مصلحت جامعه را در نظر بگیر ، نه هر چه دل خودت خواست و هرچه خودت تشخیص دادی . من این فراز از کلام نورانی امیرالمومنین را به این صورت در آوردم : یک مرتبه انسان تصمیمی می گیرد که هم خودش ، هم مردم و هم خداوند راضی است، این تصمیم را انسان عملی می کند. یک دفعه تصمیمی می گیرد که نباید بگیرد و مردم هم راضی نیستند، خودش هم راضی نیست، پس نباید این کار را انجام بدهد. یک مرتبه می بینیم که تعارضی پیش می آید وخود انسان و چند نفری راضی هستند ولی مصلحت عامه مردم و مصلحت شهر، و مصلحت جامعه اقتضا نمی کند که چنین تصمیمی بگیرد، در اینجا امیرالمومنین(ع) می فرمایند: " واحذر " ؛ سخنی که ایجاد اختلاف و درگیری کند ولو خودت راضی باشی نباید بر دهان جاری کنی .مصلحت جمع را در نظر گرفتن، وحدت را حفظ کردن یعنی در تصمیمات خود مصلحت، خیر و موفقیت جامعه و همین طور وحدت را درنظر بگیر. یعنی خودت را تنها محور قرار نده ، اگر تشخیص تو موافق جامعه و به نفع جامعه است، آن را حتما انجام بده ولی اگر خودت راضی هستی ولی به ضرر عموم مردم است، حق نداری خودپسندی کنی و خودرأیی کنی باید کارت به نفع جامعه و نفع عمومی مردم هم باشد. این یکی از کلمات امیرالمومنین این است که انسانکار ناپسند نسبت به دیگران را باید ترک کند.حضرت علی (علیه‎السلام) می‎فرمایند: « فأحبب لغیرك ما تحب لنفسك و اكره له ما تكره لها » (2)؛ آنچه كه براى خود دوست می‎داری، برای دیگران هم دوست بدار و آنچه براى خود نمى‏پسندى، براى دیگران هم مپسند.

از هر كار پنهانى كه در آشكار شدنش شرم دارى پرهيز كن:

فراز دومی که در این بخش باید خدمتش ما عرض کنم این است: « احْذَرْ كُلَّ عَمَلٍ يُعْمَلُ بِهِ فِي السِّرِّ وَ يُسْتَحَى مِنْهُ فِي الْعَلَانِيَةِ » (1) از هر كار پنهانى كه در آشكار شدنش شرم دارى پرهيز كن، یعنی اگر تصمیم داری کاری را در خلوت انجام بدهی ولی از انجام آشکارای آن در جامعه شرم داری و اگر مردم از آن کار مطلع شوند، مایه شرمساری تو می شود ،آن کار را ترک کن و انجام نده. بنابراین یکی از معیارهای شیعه را که امیرالمومنین می فرماید این است که شیعه ما کسی است که کاری در خلوت انجام می دهد را بتواند در آشکارا هم انجام دهد. برخی افراد حالت نفاق دارند و جانماز آب می کشند. ظاهر را درست می کنند ولی باطن آنها سیاه است مانند اناری که ظاهر خوب ولی باطن خراب دارد. اگر کاری را در جمع بخواهی، انجام نمی دهی و خجالت می کشی و حیا می کنی ،در خلوت هم نباید انجام بدهی. حیا خیلی مهم است، بی شرمی و بی حیایی نسبت به دستورات خداوند انسان را بیچاره می کند، بی حیایی نسبت به دستورات پیامبر و اهل بیت موجب بدعاقبتی است. شیعه ما شرم دارد و اگر کاری در جامعه زشت است را در تنهایی و خلوت هم انجام نمی دهد .

از هر کاری که بعداً تو را مجبور به عذرخواهی می کند دوری کن:

در فراز دیگر حضرت می فرمایند: «وَ احْذَرْ كُلَّ عَمَلٍ إِذَا سُئِلَ عَنْهُ صَاحِبُهُ أَنْكَرَهُ أَوْ اعْتَذَرَ مِنْهُ» (1) از هر كارى كه از كننده آن پرسش كنند، نپذيرد يا عذر خواهى كند، دورى كن، کاری که بعداً مجبور به عذرخواهی شوی و یا شرمنده بشوی انجام نده ،کاری که بعدا پخش شود، شرمنده بشوی و یا عذرخواهی کنی را انجام نده. چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ شرعاً و عقلاً انسان باید بر روی کاری که می خواهد انجام دهد، فکر کند وعواقب کار را در نظر بگیرد . ببیند اگر این کار به صلاح و مصلحت است، انجام دهد ولی اگر پخش شود عذرخواهی به دنبال دارد،آن را انجام ندهد.

امیدواریم ما به عنوان شیعه و دوستدار امیرالمومنین سعی کنیم به این سه فراز از نامه امیرالمومنین عمل کنیم.

خدایا به حق محمدوآل محمد عاقبت همه ما ختم بخیر بگردان

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ، در توصیه به تقوی این بیت شعر حافظ را که شاید اشاره به آمدن حضرت امام(ره) و ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد را خدمتتان عرض می کنم:

مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید * که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید

بسیج نتیجه تفکربزرگ حضرت امام خمینی:

شعر با مسیحا نفس آغاز شده است، کسی که مانند مسیح ، نفسش تاثیرگذار است ، اسم عیسی مسیح روح الله است و مژده آمدن حضرت امام را هم از سرآغاز این بیت حافظ می توان درک کرد که بوی خوش را می فهمیم .از انفاس امام است که جامعه آماده می شود و برای آمدن آن کس که حضرت صاحب الامر است،آماده می شود. این برداشت مطابق با روایات هم می باشد. کار امام(ره) واقعا امامانه بود.یکی از کارهای بزرگ حضرت امام تشکیل بسیج است شاید آن زمان کسی عمق نگاه و عظمت کار حضرت امام را نمی توانست ،درک کند . این شجره طیبه و تشکیل هسته های مقاومت که امروز در دیگر کشورها هم به وجود آمده است ، از همین تفکر حضرت امام نشأت می گیرد. سیدنصرالله آن مرد بزرگ و قاطع در یک سخنرانی های خود گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، ما هیچ چیز نداشتیم و هیچ کدام از مذاهب مسیحی ، شیعه و سنی اصلا پناهی نداشتند و نامی نداشتند . خیلی از شهرها مانند طرابلس که در قدیم ایام شیعه بودند ولی از بس آنها را در فقر وبیچارگی نگه داشتند، کم کم تغییر مذهب داده شد. یکی از این مسیحیان و از افراد بزرگ لبنانی که از سادات هم هست، می گوید: امام(ره) ما را زنده کرد و تفکر بسیجی امام ما را زنده کرد، امروز بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی ، سازمان دفاع المدنی سوریه ، جنبش انصارالله یمن، نتیجه تفکر بزرگ حضرت امام است. امروز تفکر بسیجی است که باعث شده است، انقلاب ما شکست ناپذیر باشد. چهل سال از انقلاب میگذرد ، در هر برهه از انقلاب، دشمنان مانند امریکا در مقابله با ما شکست خورده اند و روز به روز ایران اسلامی در همه جوانب پیشرفت کرده است و در مقابل پسرفت دشمن را با تمام وجود حس میکنیم ،دشمنانی که قصد داشتند ما را ریشه کن و نابود کنند و تعداد زیادی از بزرگان ما را ترور و شهید کردند. یک زمان کل بزرگان دولت ما را یک مرتبه شهید کردند ولی کشور ما روز به روز مستحکم تر شد که از انفاس خوش حضرت امام(ره) است. از برکت شجره طیبه و از برکت دعای حضرت صاحب الامر کشور ما را نگه داشته است.

خدامحوری شاخصه بسیج:

خدا محوری یکی از شاخص های سبیج است ، در همه حال خدا را دیدن و خود را ندیدن، ولی را دیدن و ولایتمدار بودن یکی از شاخص های بسیج است. بسیجی حتی اگر از اهل سنت و مسیحیت هم باشد، ولایتمدار است ، ما شهید اهل سنت داریم، مسیحی شهید داریم، زرتشتی شهید داریم که همه بسیجی بودند و حرکت کردند . همه یک شاخصه داشتند و نگاه آنها به دهان حضرت امام(ره) بود اینکه امام چه می گوید، این تفکر بسیج خدا محوری، ولایتمداری ،حق گویی، تکلیف گرایی، عقل گرایی، ایثار و شناخت همه جانبه دشمن است ، اینکه امروز دشمن کجاست .جبهه دشمن را شناختن، مدیریت جهادی داشتن است، همه از شاخص های این شجره طیبه بسیج است و مبادا کسی پیدا شود که نامش را در این دفتر ننوشته باشد ، واقعا ضرر می کند . دفتری که به فرموده امام (ره) اولین تا آخرین امام پای آن را امضا کرده اند. بسیجی بودن یک افتخار بزرگ است، خود حضرت امام و همین طور مقام معظم رهبری فرمودند : افتخارم این است که خود بسیجی ام. ؛ انسان در هر قشری می تواند بسیجی باشد، پزشک بسیجی ، معلم بسیجی ، روحانی بسیجی و مهندس بسیجی و... .بسیج متعلق به شخص نیست، متعلق به همه است ،مرد بسیجی، زن بسیجی، خانواده بسیجی و... .بسیج یک تفکر ناب ، مبتنی بر اسلام ناب است. ان شاءالله خداوند روز به روز این تفکر را در سراسر دنیا اشاعه بدهد.
نکته دوم ولادت با سعادت پیامبر رحمت است، انسان واقعا باید ناراحت بشود مسیحیت که خیلی گوش به فرمان حضرت مسیح نیست و فقط اسم دارد، برای ولادت عیسی مسیح چه می کند؟ ما مسلمانان چه می کنیم؟ خاتم پیامبران ، پیامبر اعظم، اول مخلوق حضرت محمد(ص) که خودش معجزه خداست و آمدنش هم معجزه است .

اتفاقات زمان تولد رسول خدا(ص):

امام صادق عليه السلام در روايتي كه خلاصه آن را مي آوريم مي فرمايند: در بامداد ولادت آن حضرت(ص) ، هربتي كه بر روي زمين بود از جا كنده شده و به رو افتاد و هیچ بتی درآن روز بر سر پا نبود . و ایوان کسری در آن شب شکست خورد وچهارده کنگره آن فرو ریخت. و دریاچه ساوه خشک شد. و وادی سماوه پُر از آب شد. آتشکده های فارس که هزار سال بود خاموش نشده بود ، در آن شب خاموش گردید. و طاق کسری از وسط شکست خورد و رود دجله در آن وارد شد. و نوري در آن شب از طرف حجاز ظاهر شد و منتشر گرديد تا به مشرق عالم رسيد و فردای آن شب تخت هر پادشاهی سرنگون گردید و خود آنها گنگ گشتند که در آنروز قادر به سخن گفتن نبودند. دانش کاهنان ربوده شد و سحر جادوگران باطل گردید، وهر کاهنی که بود از تماس با همزاد شیطانی خود ممنوع گردید ومیان آنها جدائی افتاد.(3) آمنه مادر پیامبر اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ گفت: بخدا فرزندم که بر زمین قرار گرفت دستهای خود را بر زمین گذارد و سر بسوی آسمان بلند کرد و بدان نگریست و نوری از من تابش کرد و در آن نور شنیدم گوینده ای می گفت: « إِنَّكِ قَدْ وَلَدْتِ سَيِّدَ النَّاسِ فَسَمِّيهِ مُحَمَّدًا » همانا تو سرور و آقای همه ی انسان ها را به دنیا آوردی نام او را محمّد صلّی الله علیه وآله بگذار.(4)

اخلاق خوش رسول خدا(ص) وپیشرفت اسلام :

این الگوی ما ومایه وحدت ماست، وقتی به این شخصیت عظیم، نگاه کنید خواهید دید ، آنچه باعث پیروزی اسلام شد، آن اخلاق خوش رسول خدا بود، اگر رسول خدا(ص) خشک و زمخت می بود و پادشاهی داشت کسی سراغ ایشان نمی آمد. پیامبر خدا (ص) وقتی در میان جمعی بود ،کسی از بیرون وارد می شد، متوجه نمی شد که ایشان رسول خدا(ص) هستند. چنان که رسول خدا(ص) فرمود: «اِنَّما بُعِثْتُ لاُتَمِّمَ مَکارِمَ الاَخْلاقِ »(5) همانا به پیامبری برانگیخته شده‏ ام تا ارزش‏ های اخلاقی را به کمال برسانم.این هفته ، هفته وحدت است. بسیار مهم و واقعی است و سوری نیست .کلمات مقام معظم رهبری را در باب وحدت خدمتتان عرض کنم. تا تکلیف خط و خطوط سیاسی روشن شود بالاخره ما در این خط حرکت می کنیم یا باید به حرف خودمان باشیم یا حرف رهبر و الگوی خودمان اقتدا کنیم.

معنای وحدت از بیان مقام معظم رهبری:

مقام معظم رهبری در تعریفی که از واژه وحدت ارائه نمودند چنین بیان داشته‌اند که «منظور ما از وحدت چیست؟ یعنی همه مردم یک جور فکر کنند؟ نه. یعنی همه مردم یک جور سلیقه سیاسی داشته باشند؟ نه. یعنی همه مردم یک چیز را، یک شخص را، یک شخصیت را، یک جناح را یا یک گروه را بخواهند؟ نه. معنای وحدت این‌ها نیست. وحدت مردم یعنی نبودن تفرقه، نفاق، درگیری و کشمکش، حتی دو جماعتی که از لحاظ اعتقاد دینی هم مثل هم نیستند، می‌توانند کنار هم باشند، می‌توانند دعوا نکنند.»(6)این معنای وحدت است،

تاکید اکثریت مراجع تقلید بر تقریب مذاهب:

اندیشه مقام معظم رهبری اندیشه تقریب وجمع شدن مذاهب است و این اندیشه قرآنی و اندیشه اهل بیت است .حضرت امام و آیت الله بروجردی نیز اندیشه تقریب داشتند.اینکه مذاهب باید به هم نزدیک بشوندودشمن مشترک را بشناسند . آیت الله بروجردی همایش تقریب مذاهب را در کشور مصر برگزار کرد و 50 تن از عالمان سرشناس اهل تسنن را به آن فراخواند. اصرار روی همین اعتقادات بود که باعث شد شیخ شلتوت که بنیان گذار دانشگاه الازهر مصر است، فتوایی تاریخی را مبنی بر این که "عمل کردن به قول ائمه اطهار(ع) مجزی است"، را صادر کند و بر مقبولیت عمل شیعیان صحه بگذارد. شیخ شلتوت فتوا می‌دهد که عمل کردن به فقه جعفری مجاز است و آیت الله بروجردی در این باره می‌گفت که آرزوی ائمه اطهار پس از صد‌ها سال محقق شد و من در قیامت این کار خود را به مادرم زهرا (س) عرضه خواهم کرد.امروز هم مقام معظم رهبری چنین اعتقادی دارند و این تفکر برگرفته از قرآن است،در قرآن مجید آمده است : « قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ »(7) ای پیامبربگو، ای اهل کتاب بیائید به سوی کلمه ای که بین ما و شما مساوی است . بیایید یک کلام مشترک را بگیرید. ای یهودیان، مسلمان، مسیحیان همه در بحث خدا نقطه مشترک داشته باشید و دشمن مشترک را بشناسید.

تلاش دشمنان در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان:

دشمن مشترک ، امروز استکبارجهانی است نمی توان به اسم دین و قرآن و نماز با دشمن رفیق شویم. عده ای تا دیروز دشمن امریکا بودند، امروز امریکا را ستایش می کنند، اینها با هم جمع نمی شود. دشمن، دشمن است . در همین در سخنرانی اخیر رئیس جمهور متکبر و رذل شیطان اعظم امریکا، دیدید که چگونه ملت مظلوم و بزرگ ایران و ضد تروریست را متهم به تروریست بودن کرد. از آن طرف وقتی می خواهد از آل سعود صحبت کند، آل سعودی که از چنگالش خون کودکان یمن می چکد و چه جنایتها را که انجام نداده است ، همه ترور ها کار وهابیون است و تا امروز چقدر شیعه و سنی را کشته اند ، از آل سعود تعریف و تمجید می کند که شاید ولی عهد جوان از این ماجرا خبر نداشته است ولی ایران را محکوم می کند و نوک پیکان حمله به سمت ملت ایران است . ما چنین دشمنانی داریم یک لحظه از دشمنی برنمی گردند. وحدت به معنای این نیست که ما با دشمن رفیق شویم. وحدت یعنی پیرو ولِّی باشیم. حرف ولِّی را گوش بدهیم . کشورمان را بسازیم وهمه با دشمن مشترک استکبارجهانی دشمنی کنیم. در هرجایی همه دشمن را شناختند کشور ما پیشرفت کرد و هر کجا دشمن را ندید کردیم و یا حرف ولی زمین گذاشتیم ،ضربه خوردیم.

معنای وحدت مورد نظر رهبر معظم انقلاب:

معنای وحدت از دیدگاه مقام معظم رهبری این است که همه کمک کنیم کشورمان ساخته شود و کمک کنیم مدیران و مسئولین موفق شوند. خود مدیران و مسئولین نیز به اقتصاد مقاومتی توجه کنند و نگاهشان به غرب نباشد و نگاه به اروپا و امریکا نباشد ، سگ زرد برادر شغال است اروپا هم دنباله رو امریکاست ، آنها جدانشدنی هستند، در همین ماجرای برجام دیدید که شرایطی را که مقام معظم رهبری برای ادامه اجرای برجام گذاشتند را اروپایی ها رعایت نکردند و مدام امروز و فردا می کنند و وقت کشی می کنند. به فرموده رهبر انقلاب دنیا فقط چهار کشور امریکایی و اروپایی نیست، دنیا خیلی بزرگ است ما می توانیم با کشورهای اسیایی ودیگرکشورهای جهان ارتباط برقرار کنیم. اگر اروپایی ها دنبال عمل به برجام نیستند قاطع باید به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل شود ، تاریخ نشان داده است از اول تا به امروز هر کجا فرماندهان سپاه، مدیران و مسئولین به فرمایشات ولی عمل کردند ، بلا استثنا پیروز شدند.و هرکجا حرف ولی خدشه دار شد و زمین گذاشته شد حالا پیامبرخدا باشد یا امام ویا جانشین امام همانجا مسلمانان شکست خوردند. کجای دنیا رهبری چون رهبر ما دارد، مردی بزرگ، فیلسوف، فهمیده، حکیم و دلسوز که چیزی را که دیگران نمی توانند در افق های دور درک کنند، واضح و مبرهن می بیند و توطئه های دشمنان را با سر انگشت تدبیر خود خنثی می کند. چرا به حرفهای این مرد بزرگ عمل نمی کنند تا ایران اسلامی در دنیا از هر جهت اول بشود. اگر به فرمایشات این مرد فرزانه عمل می شد،چنین اتفاقی می افتاد. پرچم این کشور باید به دست امام زمان برسد، این مردم بایددر سراسر دنیا تمدن ساز باشند. اخرین کلام را نیز خدمت شما عرض کنم:

برگزاری اولین نماز جمعه اسلام توسط رسول خدا(ص):

اولین نماز جمعه اسلام ، مثل فردا شانزدهم ربیع الاول توسط پیامبر خدا حضرت محمد(ص) خوانده شد. پیامبر دوازدهم ماه ربیع الاول به شمت شهر مدینه حرکت کردند و چهار روز در دهکده «قبا» (در نزدیکی مدینه )ماندند و مسجد قبا را بنیان نهاد. سپس روز جمعه به سوى مدینه حرکت کرد و به هنگام نماز جمعه به محله «بنى سالم» رسید و مراسم نماز جمعه را به جا آورد. این اولین نماز جمعه‏اى بود که رسول خدا(ص) در اسلام به جا آورد.(8) و امر فرمودند که از این به بعد و برای همیشه مسلمانان باید این نماز را بخوانند و واجب کردند و فرمودند : نباید نماز جمعه ترک شود و اهیمت نماز جمعه را در خطبه ای که حضرت ایراد کردند ، بیان کردند که در اینجا فرصت نیست تا خدمتتان عرض کنم. نماز جمعه امروز ما نیز نتیجه سفره ای است که رسول خدا پهن کردند در قیامت به لطف و رحمت خداوند کسی نزدیک تر است، که بیشترین حضور را در نماز جمعه داشته باشد چنانچه رسول خدا نیز در این باره می فرمایند: « یجلس الناس من الله یوم القیامة علی قدر رواحهم الی الجمعات الاول و الثانی و الثالث.» (9) نزدیکی مردم با خداوند در روز قیامت به مقدار رفتن آنها به نماز جمعه به ترتیب نفر اول و دوم و سوم است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


پی نوشت:

1- نهج البلاغه، نامه 69 ، نامه به حارث همدانى

2- نهج البلاغه، نامه 31

3- بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏15، ص: 259

4- روضة الواعظين و بصيرة المتعظين ج‏1ص64

5- کنز العمّال، حدیث ۵۲۱۷

6- کوثر ولایت (5)، تهران، اداره سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، 1379، ص 74 ــ 73

7- سورهمباغرکه آل عمران،آیه 64

8- محمد باقر مجلسى، بحارالانوار، ج‏86، ص 232، حدیث 66، تفسیر نمونه، ج‏24، ص 130.

9- مستدرک الوسائل/ ج 6/ص 39




http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1825.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1826.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1827.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1828.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1829.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1830.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1831.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1832.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1833.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1834.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.