سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

دلیل غیبت امام زمان (عج) از ناحیه مردم است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 463 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1397.08.26
 
25 آبان 1397 - 23:09- شناسه خبر : 71663

به گزارش صدای زرند، حجت اسلام والمسلمین ابراهیمی با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) به همه شیعیان بخصوص امام زمان (عج)، گفت: امام علی (ع) در نامه به حارث همدانی بزرگ شمردن نام خداوند را بسیار مهم دانسته است. بنابراین نباید بی‌جهت قسم دروغ و ناحق به نام خداوند نسبت بدهیم.

وی افزود: در عظمت نام خداوند، عیسی نبی به یارانش سفارش می‌کند، مبادا به نام خداوند قسم بخورید، چه راست چه دروغ، فقط در جایی که حقی را می‌خواهی احیاء کنی، اجازه داری به عظمت نام خداوند قسم بخورید تا حقی ضایع نشود؛ اما امروزه برخی از کاسب‌کاران به خاطر اینکه به سود بیشتری برسد قسم خداوند را به دروغ به راحتی می‌خورد و عظمت نام خداوند را ضایع می‌کند.

ابراهیمی گفت: امام علی (ع) در فرازی دیگر از نامه به حارث که گل سرسبد این نامه است فرمود: «ای حارث در همه‌ی کارها خود خداوند را در نظر بگیر و دائم به فکر مرگ باش»، علتی که امروز داخل جامعه گناه و بی‌قیدی زیاد شده فراموشی مرگ و حساب و کتاب است.

حجت اسلام ابراهیمی با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) به همه مهدی‌‌باوران و منتظران دولت مهدوی بیان کرد: علت غیبت امام عصر (عج) از ناحیه خود مردم است، اگر مردم به اندازه‌ای که احتیاج به یک لیوان آب دارند، منتظر صاحب الزمان (عج) بودند ایشان از پرده غیبت بیرون می‌آمدند و جهان را پر از عدل می‌کردند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به هفته بسیج، اظهارداشت: بسیج یک شجره طیبه است، و شاخصه بسیجی بودن بصیرت و آگاهی نسبت به مسائل، اخلاص در نیت و اعمال، و زمان شناسی می‌باشد.

وی این شاخصه‌ها را خیلی مهم دانست و گفت: در زمان سیدالشهدا (ع) مردم زمان‌شناس نبودند که این موضوع باعث شد که بعد از امام حسین (ع) بیش از 4000 نفر شهید شدند.

وی افزود: امروز هم مردم ایران باید زمان‌شناس و تابع ولی فقیه باشند. در دنیا قدرت استکبار جهانی با رهبری آمریکا رو به افول است. در غزه با دستگیری جاسوسان استکبار و 400 موشک در یک روز ضربه سختی به پیکره دشمنان اسلام زده شد و با خفه کردن جنگ در نطفه به دنیا نشان داد ظلم‌های وحشیانه ظالمان رو به خاموشی است.

ابراهیمی بیان کرد: همه مردم و مسئولان باید گوش به فرمایشات رهبری داشته باشد و مسئولان بازنشسته زمینه جوان‌گرایی را فراهم کنند و با مسئولیت دادن به جوانان متعهد و توانمند، دشمنان از تحریم‌ها سیلی محکمی خواهند خورد.

وی با نگاهی به نابسامانی های اقتصادی اظهار کرد: کسانی که کاسب بازار هستند باید در کسب روزی حلال انصاف داشته باشند و گران‌فروشی نکنند و آحاد مردم هم نباید اجناس گران را بخرند و اجازه سوء استفاده عده‌ی سود جو را ندهند.

وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی ضعیف عمل می‌کنند، اظهار کرد: هرکسی قیمت اجناس را خودش تعیین می‌کند. دستگاهای نظارتی و قیمت‌گذاری باید فعال شوند و قیمت‌ها را با در نظر گرفتن رضایت و توان خرید مردم و نیز با درنظر گرفتن یک سود عاقلانه برای تولیدکنندگان، به صورت معقول تعیین کنند.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صدای زرند کلیک کنید


برای دیدن لینک این خبر درسایت خبری زرند نیوز کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.