سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حارث شیفته ولایت/ راهپیمایی اربعین نمایش وحدت بین امتهای اسلامی

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 403 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.08.13
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/08/11




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند مورخه 97/08/11


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

السلام علیک یا ابا عبدالله (ع) ، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن،شادی ارواح طیبه شهدا،شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی،شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ،این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً ازحضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیزدر نمازجمعه ، از مدیران و مسئولین محترم ،دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، از عزیزانمان در مصلی ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها جناب فرماندار که وقت شناسی کردن و به موقع قبل اذان صحبت هایشان راتمام کردندو صحبت های بسیار خوبی هم داشتند، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از دانش آموز عزیزی که پیام دانش آموزان بسیجی را به مناسبت روز دانش آموز بسیار با استحکام و با قوت و صحت کلام قرائت کردند، از بسیج دانش آموزی و همه بسیجیان دانش آموز صمیمانه تقدیر وتشکر می کنم.

خطبه اول را اختصاص می دهم به یکی از نامه های امیرالمؤمنین(ع) که در نهج البلاغه آورده شده است، نهج البلاغه را سید رضی (ره) جمع آوری کردند و در آن هم خطبه ها و هم نامه های امیرالمومنین و هم کلمات قصار و کوتاه حضرت را جمع آوری کرده است. البته اینها همه ی نامه ها و خطبه های امیرالمؤمنین نیست، بلکه از هر خطبه ای گلی چیده است، و نگاه سید رضی به مهمترین و شاخص ترین کلمات امیرالمؤمنین بوده است. از جمله این نامه ها ،نامه ای است که حضرت به یکی از اصحاب باوفا و مخلص خود به نام حارث همدانی نوشته است.

قبیله هَمْدان، از قبیله های شیعی و بزرگ یمن، در طول تاریخ به ارادتمندی نسبت به حضرت علی علیه السلام ، مشهور و معروفند. آنها ابتدا دریمن ساکن بودند؛ در زمان خلافت امام علی علیه السلام ، به کوفه هجرت کرده و در آنجا ساکن شدند. (1) عشق این قبیله به امام علی علیه السلام به قدری زیاد بوده که حضرت امیر علیه السلام شعری در فضیلت این قبیله سروده است: « فلو کُنتُ بوّاباً علی باب جنّة لَقُلتُ لهمدان اُدخلوا بسلام » (2) اگر من دربان درب بهشت باشم، به قبیله همدان می گویم: به سلامت وارد بهشت شوید.

شیفته ولایت

حارث، شیفته ولایت بود و علاقه زیادی به امام علی علیه السلام داشت. حارث، گاه و بی گاه در محضر امام علی علیه السلام حضور می یافت تا با دیدن حضرت دلش آرام گرفته و از دریای بی کران علم امام استفاده کند. شبی از شبها شوق دیدار علی علیه السلام ، حارث را به سرای مولای محرومان کشانید. حارث در زد، حضرت درب منزل را باز نمود؛ حارث را مشاهده کرد، فرمود: حارث! در این وقت شب برای چه به اینجا آمده ای؟ حارث گفت: به خدا سوگند! محبّت تو مرا به اینجا کشانده است . حضرت فرمود: اگر راست می گویی، در سه جا مرا خواهی دید:
الف) هنگام جان دادن. ب) وقتی که به صراط برسی. ج) هنگام ورود به حوض کوثر. (3)

سه شرط حضرت علی (ع) برای رفتن به میهمانی:

مولای متقیان در زندگی بسیار ساده و بی تکلف بود و انتظار داشت دوستانش نیز همین طور باشند. روزی حارث هَمدانی که از یاران نزدیک امیر المؤمنین بود و از دوستان حضرت به شمار می رفت. برای دعوت امام به خانه خود، نزد ایشان رفت و از امام خواست که دعوت او را بپذیرد. امام فرمود: «دعوت تو را می پذیرم اما سه شرط دارم» پرسید: آن سه شرط چیست؟ امام فرمود: غذایی از خارج منزل تهیه نکنی، هر چه در منزل یافت شد، بیاوری و دیگر این که خانواده ات را به زحمت نیندازی. او پذیرفت و به اتفاق امام به منزل رفت، ولی در خانه جز نان، چیز دیگری برای صرف غذا وجود نداشت، حارث به خود می پیچید و میل داشت که چیزی برای حضرت تهیه کند، ولی گمان می کرد که حضرت به او این اجازه را ندهد، تا این که حضرت به او فرمود: ای حارث تو را چه می شود؟ عرض کرد: اینها پول است، دلم می خواهد هر چیزی برایتان بخرم و لکن قادر نیستم! امام فرمود: «او لیس لک قلت لاتکلف لی مماوراء بابک فهذه مما فی بیتک » مگر یادت نیست که به تو گفتم که با تهیه چیزی که بیرون از خانه تو است خود را برای من به زحمت نیفکنی، پس همین که در خانه تو است کافی است. (4) منظور حضرت این بود که حارث خودش را به زحمت نیندازد و از بیرون منزل چیزی تهیه نکند و از آنچه در خانه است، پذیرایی کند که شامل پول هم می شد. پس اگر مهمان دعوت کردی و پول هم داشتی،می توانی از آن پول برای او غذا تهیه کنی.حارث هَمْدانی را از تابعین، برگزیدگان و یاران نزدیک امام علی و امام حسن علیهماالسلام می دانند. او که مقیم کوفه بود، فقه و معارف اسلامی را نزد امیرالمؤمنین آموخت. و در علم فرائض (تقسیم بندی طبقات و مسائل ارث) داناترین مردم بود. دانشمندان رجالی او را ستایش کرده و این القاب را به وی داده اند: فقیه ترین عالمان عصر خود، شیفته امام علی علیه السلام و مورد عنایت ایشان. (5)حضرت برای حارث نامه ای نوشت و نکات بسیار مهمی در این نامه ذکر کردند. در فرصتی که در اینجا هست، چند کلام از این نامه را خدمتتان عرض می کنم. ان شاءالله این کلمات امیرالمومنین را آویزه گوش خودمان قرار بدهیم.

به ریسمان الهی چنگ بزن:

در جمله اول این نامه حضرت فرمود: « وَ تَمَسَّكْ بِحَبْلِ الْقُرْآنِ » به ريسمان قرآن چنگ زن، (یعنی اهل قرآن باشید ، تلاوت ، مطالعه و تدبر در قرآن)«وَ اسْتَنْصِحْهُ » و از آن نصيحت پذير، (از نصایح قرآن درس بگیر چرا؟ زیرا قرآن، بهترین کتاب خودسازی و هدایت و متقن ترین راهنمایی است که هیچ شک و شبهه ای در آن نیست وراهنمای ما در دنیا و دستگیر ما در آخرت است . می گویند : روز قیامت یکی از شاکیان قرآن و شاکی دیگر پیامبر خدا حضرت محمد(ص) است. رسول اعظم صلی الله علیه و آله وسلم در روز رستاخیز گلایه ها و شکایت ها دارد، از جمله از مهجور ماندن قرآن و رها کردن امت، احکام حیات بخشش را، شکایت می کند. در قرآن آمده است: « و قال الرسول یا رب ان قومی اتخذوا هذا القرآن مهجورا ». (6) پیامبر گفت: پروردگارا ! قوم من این قرآن را رها کردند و از آن فاصله گرفتند. قرآن باید در متن زندگی باشد ولی متاسفانه امروزه در حاشیه قرار گرفته است،گاهی یک آیه می خوانیم و یا در مجلس ختم یک صفحه از قرآن را می خوانیم. این قرآن مهجور و در حاشیه است.قران و پیامبر با این وضعیت از ما شکایت میکند. قرآن باید در اصل زندگی قرار بگیرد. چند روز پیش آقایی با خانمش به دفتر آمدند پسرکلاس هفتم را فرستاده بودند قم تا حافظ قرآن شود. از این بچه نورانی هرچه سوال می کردیم به زیبایی جواب می داد. صفحه های قرآن، آیه ها و سوره ها را به صورت ضربدری پایین به بالا همه را می خواند. الحمدالله مجامع قرآنی شهر بسیار فعال است بچه ها از ابتدا با قران آشنا کنید. این شخص می گفت من معتاد بودم ولی الان ده سال پاک شدم و بچه اش را به کلاس قرآن فرستاده بود. این بچه نورانی و مایه خیر و برکت می شود. همه کلاسهای آموزشی خوب است. کلاس زبان، موسیقی و... استاد می گیرید و خرج می کنید در کنار اینکه تلاش دارید تا فرزندانتان دکتر مهندس بشوندو باشخصیت بشوند ، فرزندتان را هم با قرآن کنید. اگر در بچگی با قران آشنا شد، این نورانیت برای همیشه همراه فرزند شما خواهد بود و مایه خیر و برکت است. قرآن، هرکجا باشد نورافشانی می کند و مایه خیر و آبرو استان و کشور و آبرو مسلمانان در سراسر جهان است . آیا فقط بچه های شهرهای بزرگ تهران و اصفهان حافظ می شوند و فرزندان ما نمی توانند و کم استعداد هستند؟ خیر با استعداد هستند فقط پدر و مادران باید وقت بگذارند و هزینه کنند و دلسوزی کنند. خصوصاً در سالهای اول ، راه درست را که فرزندانتان نشان دهید، دیگر خودشان در آن مسیر حرکت می کنند. چرا برخی فرزندان بزرگ می شوند، معتاد می شوند؟ چون والدین در کودکی آنها را با خود به جلسات مذهبی و نماز جماعت نمی برند و فقط به فکر کار کردن هستند و برای زندگی خودشان وقت نمی گذارند ، بعد هم خدای نکرده چشم باز می کنندو می بینند فرزندشان از دست رفته و منحرف شده است و نمی توان کاری کرد. از این کمپ به آن کمپ، آخرش هم نتیجه نمی گیرند. راه درمان این است که از بچگی فرزنداتان را با قرآن آشنا و مأنوس کنید.تا قرآن با پوست و گوشت و خون آنها ممزوج و مخلوط بشود و از هدایت و نورانیت قرآن بهره ببرند، این توصیه را جدید بگیرید اگر می خواهید نسل خوبی داشته باشید و برایتان دعا کنند اگر می خواهید یک ذخیره خوب و ارزشمند برای خودتان به یادگار بگذارید، حتما فرزندان خودتان را به مجامع قرآنی ببرید.این است که امیرالمؤمنین در نامه خود به حارث همدانی می فرماید: « وَ تَمَسَّكْ بِحَبْلِ الْقُرْآنِ وَ اسْتَنْصِحْهُ » از نصیحت و خیرخواهی قران طلب بگیرید.

گذشتگان را تصدیق کن:

« وَ أَحِلَّ حَلَالَهُ وَ حَرِّمْ حَرَامَهُ »حلالش را حلال، و حرامش را حرام بشمار ،« وَ صَدِّقْ بِمَا سَلَفَ مِنَ الْحَقِّ » و حقّى را كه در زندگى گذشتگان بود تصديق كن .یک جمله دیگر هم عرض می کنم و خطبه را جمع میکنم.یکی از جملات نورانی که در این نامه حضرت به حارث تذکر دادند ، اهمیت نماز جمعه بود. «...و لاتسافر فی یوم جمعه حتی تشهد الصلاه - الا فاصلا فی سبیل الله او فی امر تعذر به..»(7) در روز جمعه تا نماز را نگذاری به سفر نرو، مگر این است که سفرت در راه جهاد برای خدا خدای تعالی، یا برای کاری عذر داشته باشی، باشد... یعنی نماز جمعه این قدر اهمیت دارد که اگر مسافرت هم میخواهی بروی، سفرت را بگذار بعد نماز جمعه برو و حتماً در نماز جمعه شرکت کن و نماز جمعه را در هیچ حالی ترک نکن مگر اینکه معذور باشی و واقعا نتوانی. این اهمیت نماز جمعه از دیدگاه امیرالمؤمنین است.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛

هر کجا که نام امام زمان را آوردید به احترام حضرت بایستید تا مورد لطف و عنایت حضرت قرار بگیرید. احترام به نام پروردگار ، ائمه و مخصوصاً احترام به نام مقدس رسول خدا(ص) از اهمیت والایی برخوردار است. هنگامی که نزد امام صادق(ع) ، نام پیامبر(ص) را می بردند، حضرت سرش را پایین انداخت و مرتب نام رسول خدا را تکرار می کردند و می فرمودند: جان خودم و مادرم و پدرم همه فدای رسول خدا (ص). دعای سلامتی امام زمان(عج) بسیار قیمت است . ان شاءالله خداوند شما را زنده بدارد و به هر نیت و حاجتی در نماز جمعه شرکت کرده اید به آبروی حضرت صاحب الامر همه حاجت روا بشوید. صلوات برمحمدو آل محمد(ص).

اولا از تاکسی بی سیم 1840 که امروز زحمت کشیدند و پذیرایی کردند و هم برنامه گذاشتند تا نمازگزاران را رایگان به نماز جمعه بیاورند، تشکر می کنم. اگر همه تاکسی تلفنی ها این کار را انجام بدهند ما از آنها ممنون می شویم و تشکر می کنم.

راهپیمایی اربعین نمایش وحدت بین امتهای اسلامی:

اولین نکته راهپیمایی و پیاده روی اربعین باشکوه برگزار شد.کسانی که در این زیارت شرکت کردند، زیارتشان قبول باشد و سال آینده و سالهای آتی هم خدا نصیبشان کند. این پیاده روی نمایش وحدت بین امت اسلامی و وحدت بین شیعیان و ملت عراق و ایران را به نمایش گذاشت . چقدر هزینه کردند تا با تبلیغات منفی بین ملت ایران و عراق جدایی بیندازد. امام(ره) فرمودند: بعد از جنگ بخاطر حرم های مطهر دو ملت ایران و عراق با هم وحدت پیدا می کنند که امروز مصداق این سخن را در پیاده روی اربعین می بینیم. چقدر دشمنان هزینه کردند تا دشمنی و تفرقه ایجاد کنند که به لطف خداوند، نتوانستند ،زیارت اباعبدالله الحسین برکات زیادی دارد که از سراسر دنیا عاشقان حضرت در این پیاده روی باشکوه شرکت کردند. برخی افراد از کنگره امریکا به زیارت آمده بودند ، تلویزون مصاحبه یک خانم امریکایی را نشان می داد که می گفت : به عشق سیدالشهدا آمده ام ، از کسی که پا برهنه در این پیاده روی شرکت کرده بود، سوال شد برای چه شرکت کردید؟ گفت : برای اینکه اخلاصم بیشتر شود. چه کرده سیدالشهدا با دلها که بعد از 1400 سال روز به روز دلها را بیشتر جذب خود می کند.بنده از همه عزیزانی که دست اندرکار این امر بودند ، صمیمانه قدردانی می کنم. از دستگاههایی که زمینه را فراهم کردند و از دستگاههای امنیتی و انتظامی که امنیت را برای زائرین ایجاد کردند آن هم در جهانی که ما این همه دشمنان قسم خورده داریم ، تشکر می کنم. گروههای تکفیری ،دشمن اهل بیت وشیعه هستند ولی الحمدالله مراسم امسال ، بسیار باشکوه برگزار شد و آثار بسیار خوبی هم داشت. بزرگترین راهپیمایی و پیاده وری مذهبی جهان در حالی برگزار شد که تمام دستگاههای تبلیغی دنیا از کفر و نفاق چشم خودشان را بر این همه عظمت بستند . بیش از بیست میلیون زائر در این راهپیمایی شرکت کردند، بدون اینکه حتی یک ریال از جیب خودش برای غذا خرج کنند، آن هم در زمانه ای که دشمنان ما را تحریم کردند و گرفتاریهای اقتصادی زیادی را به وجود آوردند، همه نه به استکبار گفتند و با عشق و علاقه به زائران اباعبدالله خدمت کردند، واقعاً جای تشکر و قدردانی دارد ، ان شاءالله که همه کسانی که زحمت کشیدند و در هرچه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم، تلاش کردند نزد سیدالشهدا مأجور باشند.

13 آبان روز استکبار ستیزی:


نکته بعد : 13 آبان را در پیش داریم روز مرگ بر امریکا و استکبار ستیزی . مرگ بر امریکا شعار اصلی ما بوده است، امروز امریکایی ها گفته اند: می خواهیم ملت ایران را تحریم جدید کنیم. انگار ما از ناحیه دشمن تا کنون در رفاه و آسایش بودیم. از قبل انقلاب و ابتدای انقلاب تا به امروز چه زمانی تحریم نبودیم ؟ چه کاری دشمنان می توانستند علیه ملت ایران، انجام بدهند که انجام ندادند. ما در همیشه تحریم بودیم و آنها هر چه در توان داشتند علیه ما بکار بردند. بقیه اش هیاهو و تبلیغات است .اینکه ترامپ می گوید: من دیوانه ام و یا می گوید : من گاو شاخ زن هستم ؛ می خواهد همه را از دیوانگی اش بترساند. وگرنه خیلی هم هوشیار است. با این کارها می خواهد به دنیا اعلام کند که سر به سر ترامپ نگذارید و هرچه گفت اطاعت کنید، چون ممکن است دیوانگی کند و شاخ بزند .اینها میخواهند با ترساندن ،کارشان را پیش ببرند . البته دست امریکایی ها برای ملت ایران رو شده است.آنها هرکاری می توانستند در این سالها برای خاموش کردن نور خدا انجام دادند. شما ببینید آیا کسی توانست نور علی و نور سیدالشهدا را خاموش کند؟ آیا توانستند زیارت اباعبدالله را به روی مشتاقان ببندند؟ در طول تاریخ ، چندین مرتبه قبر امام حسین(ع) را خراب کردند وحتی شخم زدند تا آثار آن را هم از بین ببرند و زائرانش را کشتند ،زمانی برای رفتن به زیارت اباعبدالله دست و پای زائران را می بریدند ولی هیچکدام کاری از پیش نبردند، نور خدا و نور سیدالشهدا خاموش شدنی نیست و امروز نور اهل بیت از ایران اسلامی به سراسر دنیا می تابد. نور انقلاب اسلامی، نور مبارزه با ظلم و ستم و نور ایستادگی بر فرمایشات رسول خداو اهل بیت ،نور خدا خاموش شدنی نیست. ولی ممکن است زحمت درست کنند.

در مقابل توطئه های دشمن هوشیار باشید:

برادران وخواهران همانطور که تا کنون بیدار بودیم باید بیدارتر شویم. جوانان و نوجوانان ما باید بیدار باشند. دشمن از راههای مختلف دشمنی می کند. امروز و این هفته را پدافند غیر عامل می گویند ، یک زمان دشمن با جنگ نظامی و توپ و تانک حمله می کند که ما سنگ در مقابل سنگ ، شمشیر در قابل شمشیر ، موشک در مقابل موشک ایستادگی می کنیم ولی یک زمان دشمنان از ابزار نظامی استفاده نمی کنند با جنگ نرم و از راههایی که بر فکر وذهن اثر می گذارد، کار خود را پیش می برند. آن روز سخت تر و دفاع مشکل تر خواهد بود. چون ممکن است عده ای خام بشوند و فریب بخورند. امروز استکبار جهانی از راه جنگ مطمئناً نمی تواند برعلیه ملت ایران کاری بکند چون به مجرد اینکه کوچکترین خطایی کنند، ایران تل‌آویو را با خاک یکسان می کند و صهیونیست ها را به درک واصل می کند ،برای این است که جرأت نمی کنند به ایران حمله نظامی کنند، منتهی از راه جنگ اقتصادی و فرهنگی وارد می شوند و ایران را محاصره می کنند و اجازه نمی دهند با دنیا ارتباط برقرار کنیم وکاری می کنند تا نتوانیم نفت مان را بفروشیم و منابع را نتوانیم به کشور وارد کنیم تا مردم دچارتنگنا بشوند و شورش و جنگ داخلی درست بشود. در این فعالیت ها الحمدالله دشمن شکست خورده است دشمن روز به روز به افول است و این طور نیست هر کاری خواست، بتواند انجام دهد و امریکا ابرقدرت غرب نتوانست در عراق و سوریه کاری پیش ببرد، حزب الله لبنان جمعیت کوچکی است ولی امریکایی ها با بمب اتم، انواع و اقسام سلاح های هسته ای و غیر هسته ای هم نمی توانند در مقابل آنها کاری از پیش ببرند. امروز قدرت امریکا رو به افول است و آنها نمی توانند هرکاری بخواهند، انجام بدهند ولی با تبلیغات سوء،می توانند مشکلاتی را درست کنند، این است که ما باید آمادگی داشته باشیم . مخصوصا جوانان ما ؛ دشمن روی نسل جوان سرمایه گذاری کرده است. اولا کاری کرده است که مردم ما بچه دار نشوند ، دوماً اگر هم بچه دار شدند ،روی افکار فرزندان چنان کار بکند که از دین و فرهنگ خود فاصله بگیرند ، از راه اعتیاد، خلاف ،انحرافات جنسی و... . استکبار انواع اقسام راهها را برای انحراف نسل جوان ما به کار گرفته است که این بیداری و هوشیاری همگانی ملت ایران را می طلبد . چیزی به پیروزی کامل و ظهور امام زمان(عج) نمانده است ، آنچه ما را پیش می برد امید ماست ، راهی را که ملت ایران اسلام و انقلاب شروع کرده است ، شکست بردار نیست. این پرچم به دست صاحبش می رسد به طور قطع و یقین امریکایی ها در توطئه هایشان شکست خواهند خورد. ظلم ماندنی نیست واز بین خواهد رفت همانطور که رهبر عزیز و بزرگوار فرمودند، منتهی شرطش این است که همه دست بر زانوی خود بگذارند و اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیرند و زمینه ظهور فراهم شود، در بحث فرهنگی تحت تاثیر دشمن قرار نگیریم و استکبار ستیزی را کنار نگذاریم .امام(ره) فرمودند: رابطه ما و امریکا رابطه گرگ و میش و رابطه بره و گرگ است هیچ وقت گرگ خیرخواه بره نیست. منافقین ابتدا ضد امریکا و امریکا ستیز بودند ولی الان در دامن امریکا هستند ، گروههای دیگر مانند نهضت آزادی و جبهه ملی پادوی امریکا و دنبال رابطه با امریکا هستند.

امریکایی ها دنبال چپاول و غارت ملت ایران هستند . من در کلمات حضرت امام دقت می کردم، امام فرمودند: امریکایی ها می خواهند ملت ها را بدوشند. عین این کلام را که حضرت امام سالها قبل فرموده بودند ، ترامپ چند وقت پیش به زبان آورد که سعودی ها گاو شیرده هستند باید آنها را بدوشیم. این همان کلام است. امریکایی ها دنبال منافع خودشان و غارت منابع ما هستند و نه دوستی با حزب چپ را میخواهند و نه دشمنی با حزب راست، آنها دشمن ملت ایران هستند، چپ ،راست، اصول گرا ، اصلاح طلب همه باید حواسمان جمع باشد.

مبارزه با امریکا:

راه اصلی ملت ایران، مبارزه با امریکاست که نباید آن را فراموش کرد. منتهی جبهه ملی و نهضت آزادی و یک عده دیگر، دگر اندیش شده اند . تا دیروز مرگ بر امریکا می گفتند ولی کم کم عوض شدند. این امر امکان دارد؟ بله زمان رسول خدا(ص) همه همراه رسول خدا بودند و پیامبر را دیدند ولی کم کم منافع دنیا بر آنها اثر گذاشت، مگر طلحه و زبیر انسانهای کمی بودند؟ در انقلاب ما هم کسانی که تا دیروز مرگ بر امریکا میگفتند امروز دنبال رابطه برقرار کردن با امریکا هستند. تعجب ندارد آنها دنیا طلب شدند ولی راه اصلی همان راه امام است. امام(ره) فرمودند: مبارزه امریکا در رأس است و مرگ بر امریکا نباید فراموش شود.

حضور با شکوه در راهپیمایی 13 آبان امسال:

13 آبان امسال باید تماشایی باشد و همه اعم از بازاری، کشاورز، کارگر، استاد، دانش آموز ،معلم و ... باید در این راهپیمایی شرکت کنند، راهیپیمایی ساعت صبح شروع می شود، همه باید بیایند تا این قدرت اسلام را به رخ همه بکشند و به دشمنان اعلام کنند که بعد از 40 سال می خواهید نور علی را در این مملکت خاموش کنید ؟ کور خواندید نور اسلام خاموش شدنی نیست و این انقلاب پر نورتر خواهد شد و به دست امام زمان(عج) به سراسر دنیا می رسد، ان شاءالله . خداوند شما مردم را حفظ کند که خیلی روشنگرتر از برخی مدیران ومسئولین ، مسائل را تحلیل می کنید و می فهمید، این نور خدا ، لطف خداو دعای حضرت صاحب است که دلهای مردم و روح مردم را چنان بیدار کرده است که حق را به خوبی می توانند تشخیص بدهند.

با وقف کردن ماندگار شوید:

هفته وقف را در پیش داریم، کار خیر خوب است تا زنده ایم اهل خیر باشیم، با مرگ دست ما از همه جا کوتاه می شود. مولا امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه می فرمایند : « اِنّ اَعْظَمَ النّاسِ حَسْرَةً یَوْمَ القیامَةِ » بیشترین حسرت در روز قیامت « رجلٌ اِکْتَسَبَ مالاً مِنْ غَیْرِ طاعَةِ اللّهِ » از آن کسی است که مالی از راه حرام به دست آورده « فَوَّرثَهُ رَجُلاً اَنْفَقَهُ فی طاعَةِ اللّهِ »و برای کسی به ارث گذاشته که آن را در اطاعت خداوند مصرف کرده و « فَدَخَلَ بِهِ الجَّنَةَ »به سبب آن به بهشت رفته « و دَخَلَ به الأَوَّلُ النّار »ولی فرد اول ـ که آن را از راه حرام تحصیل کرده ـ به سبب آن در آتش شده است . (8) پس بالاترین حسرت قیامت حسرت کسی است که مال بسیار بدست آورده است (از راه حلال یا حرام ) و آن را جمع کرده و بعد از مرگ او به وارثانش می رسد که یا وارث در طاعت مصرف می کند یا در معصیت . اگر در بندگی مصرف کنند، برای شما حسرت آور است که چرا خودتان این کار را نکردید (و وارثان با این پول عاقبت بخیر شدند و شما باید جوابگو باشید که این پول را از چه راهی به دست آورده اید.) و اگر در معصیت مصرف کند باز برای شماحسرت آور است. تا زنده ایم اهل کار خیر باشیم. هر کدام از ما برای بعد از مرگ خود، یک یادگاری همانند ذخیره بانکی داشته باشیم تا بعد از مرگ هر روز و هر لحظه و هر ساعت به حساب ما واریز می شود، روزی که ما نیستیم ولی حسابمان نزد خدا کار می کند ، تلاش کنیم از کار خیر جا نمانیم ، شهادت سبط اکبر امام حسن (ع) و رحلت جانگذار رسول خدا (ص) را تسلیت عرض می کنم، ان شاءالله زیارت حضرت رسول خدا از راه دور در مساجد فراموش نشود .شهادت علی ابن موسی الرضا را هم تسلیت عرض می کنم.


پی نوشت:

1- تهذیب الکمال فی اسماء الرجال، ص 19 و اعیان الشیعه، ج 4، ص 366.

2- اعیان الشیعه، ج 4، ص 366.

3- الخرائج و الجرائح، ج 1، ص 216.

4- رجال کشی، ص 82- چاپ نجف : ذیل شرح حال حارث بن اعور همدانی.

5- دائرة المعارف تشیّع، ج 6، ص 11.

6- سوره مبارکه فرقان، آیه 30

7- نهج البلاغه، نامه 69

8- نهج البلاغه (568/2).


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1663.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1664.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1665.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1666.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1667.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1668.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1669.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1670.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1671.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1672.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1673.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.