سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

سیره اخلاقی امام حسین علیه السلام در خانواده/ ولِّی فقیه مهمترین عامل اقتدار کشور

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 494 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.07.01
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 97/06/30



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG




خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال رسول الله (ص) : « مَثَلُ أهلِ بَيتي مَثَلُ سَفينَةِ نُوحٍ؛ مَن رَكِبَها نَجا و مَن تَخَلّفَ عَنها غَرِقَ» (1)

السلام علیک یا ابا عبدالله (ع) ، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَ نَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان ، اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه همه شما عزیزان در نماز جمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را در نماز جمعه ، از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد (ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران وخواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ،دوستداران ، علاقمندان سیدالشهدا ،از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، از عزیزانمان در مصلی ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

اهل بیت کشتی نجات هستند:

حدیثی که خدمتتان عرض کردم، به حدیث معروف سفینه معروف است و در این حدیث، پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله ) اهل بیت را به عنوان کشتی نجات معرفی می کند. پيامبر خدا (صلى الله عليه و آله ) فرمودند : مَثَل اهل بيت من، مثل كشتى نوح است كه هر كس سوارش شد نجات يافت(کسانی که مومن شدند و به حضرت نوح ایمان آوردند وسوار کشتی شدند نجات یافتند) و هر كس كه از آن باز مانْد غرق گشت.(کسانی که تخلف کردند ولو همسر نوح و پسر نوح در دریای متلاطم غرق شدند) (1). پیامبر خدا بعد از خود، اهل بیت را کشتی نجات در دریای متلاطم زندگی معرفی می کردند.امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا (س)و یازده فرزندشان تا حضرت مهدی (عج)، نجات بخش بشر هستند. مردم عصر پیامبر (ص) نه تنها با این کشتی نجات، همراهی نکردند بلکه از در مخالفت هم بیرون آمدند و ضرر و زیانی بزرگ به امت اسلامی وارد شد تا به شهادت امام حسین رسید.

عرض تسلیت دارم به مناسبت شهادت سیدالشهدا ، فرزندان و اصحاب باوفای ایشان ، این ایام هم ایام اسارت آل الله و اسارت حضرت زینب و اسارت دختران و فرزندان امام حسین (ع) و یاران اهل بیت است. از حضور پُر شور شما مردم عزیز در مجالس عزاداری و هیئت های سینه زنی و زنجیر زنی و تعزیه خوانی و همین طور از برپایی مجالس بسیار گرمی که در این ایام در شهرستان و در شهر و در روستاها و بخش ها برگزار شد، صمیمانه تشکر می کنم. از همه شما مؤمنین، خواهران و برادران مؤمن و از همه دست اندرکاران و برنامه ریزان و سروران عزیز روحانی، از مداحان و رؤسای هیئت ها و از عزیزانی که عزاداران را اطعام کردند، شربت دادند و تشنگی ها را رفع کردند،تقدیر و تشکر می کنم. الحمدالله مجالس عزاداری بسیار عالی و باشکوه برگزار شد، خصوصاً حضور پُر رنگ نوجوانان و جوانان، علی رغم جنگ رسانه ای دشمن در ماهواره ها ودر فضاهای مجازی چقدر باشکوه برگزار شد. واقعا باید خدا را شکر کنیم که مردمی آگاه و بیدار و عاشق و دوستدار اهل بیت(ع) داریم . در این مجالس نوجوانان از سنین مختلف را دیدم که پرچم سیدالشهدا را در دست داشتند و پا برهنه پیشاپیش دسته عزاداری بودند. کم سابقه است یک نوجوانی که این قدر مواظب دست و پای خودش است، به عشق امام حسین (ع) پرچم سیدالشهداو ابوالفضل و عاشورا و محرم را دست گرفته و پا برهنه جلوی دسته عزاداری می رود. واقعا چه عشق و علاقه ای است ، آن هم بعد از 1400 سال .

عشق به امام حسین(ع) هیچگاه سرد نمی شود:

پیامبر(صلی الله علیه و آله) می فرمایند: «إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ حَرَارَةً فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لَا تَبْرُدُ أَبَدا» (2) در قتل حسین(سلام الله علیه) حرارتی است در دلهای مومنین که هرگز سرد نمی شود.با شهادت امام حسین (ع)یک جوششی در قلب مومنین پیدا می شود که هیچ وقت سرد نمی شود. الحمدالله که مراسمات با شکوه برگزار شد . در این خطبه موضوعی که می خواهم مطرح کنم. علاوه بر عشق و علاقه به عزاداری سیدالشهدا باید سعی کنیم مرام ومعرفت حسینی را هم در زندگی مان پیاده کنیم. علاوه بر عبرتهای عاشورا که موضوع بحث من نیست، اخلاق امام حسین و سبک زندگی امام حسین(ع) اینکه چگونه زندگی کردند و چه رفتاری با خانواده و فرزند داشتند. سبک زندگی خیلی مهم است ، من در دو موضوع کوتاه مطالبی را خدمت شما بزرگواران عرض می کنم. موضوع اول آنچه که از دیدگاه امام حسین (ع) باعث می شود در نگرش انسانها تغییر ایجاد شود و تغییرات اساسی و بنیادی در انسان به وجود بیاورد، معرفت و شناخت پروردگار است. اگر در زندگی از خدای متعال شناخت درستی صورت بگیرد ، در همه زمینه ها کار درست می شود.

معرفت و شناخت پروردگار ازبیان امام حسین(ع):

« عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ » از امام صادق (عليه السّلام) نقل شده كه فرمود: « خَرَجَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ (ع) عَلَى أَصْحَابِهِ فَقَالَ» : امام حسين عليه السّلام در ميان اصحاب خود فرمود :« أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ ذِكْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلَّا لِيَعْرِفُوهُ» اصحاب من ! خداوند مردم را آفريد تا او را بشناسند ( انسان نبود، بود شد و این بودن دست خود انسان و کس دیگری نیست بلکه دست خالق و آفریننده آنهاست. چشم را خداوند شور آفریده است، که اگر شیرین بود، پیه چشم نابود می شد، آبی که از گوش می آید، تلخ آفریده شده است تا حیوانات موذی وارد گوش نشوند . آب بینی را طوری آفریده است که فضولات از مغز سرازیر شود . هر کس در وجودش خودش نگاه کند، حکمت های زیادی را از پروردگار خود خواهد دید. طاووس زیبا نشان خالق است. شما اگر تبلو نقاشی از یک طاووسی را ببینید می گویید چه نقاش زبردستی ، چه خوب نقاشی کرده است . حالا خدای بزرگی که طاووس به این زیبایی را آفریده است ، نمی بینیم. خداوند بندگان را خلق کرده تا او را بشناسند) « فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ » وقتى شناختند او را مى پرستند « فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَا سِوَاهُ » وقتى او را پرستيدند از پرستش ديگران دست مي كشند. «فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ » مردى عرض كرد: «يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي فَمَا مَعْرِفَةُ اللَّهِ » يا ابن رسول اللَّه پدر و مادرم فدايت ، معنى معرفت خدا چيست؟ «قَالَ مَعْرِفَةُ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ إِمَامَهُمُ الَّذِي يَجِبُ عَلَيْهِمْ طَاعَته» فرمود: همان معرفت و شناخت امام زمان خود توسط اهل هر زمانى . (3) پس معرفت خدا به این حاصل می شود که در هر زمان و در هر برهه ای مردم آن زمان، پیشوا و آن امامی که از ناحیه خدا مشخص شده است را اطاعت کنند. امروز و در زمان ما ، امام واجب الاطاعه ولی فقیه،رهبر بزرگوار حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظ الله تعالی ) است. دستورات و فرامین و توجهات او توجهات امام زمان و خداوند است چون دست ما به امام عصر(عج) نمی رسد و امام زمان در پس پرده غیبت است ما نمی توانیم احکام و مسائل خود را از او سوال کنیم بنابراین حضرت جانشین تعیین کردند ، همانطور که امام حسین(ع) جناب مسلم را به عنوان جانشین خود برای مردم کوفه تعیین کردند. آن نصب خاص بود و در عصر غیبت، نصب فقها ، نصب عام است .

ولی فقیه جانشین امام زمان(عج) است است و امروز رهبر عالیقدر ما جانشین امام زمان(عج) است. معرفت خدا به این است که مردم ولی فقیه را بشناسند و خوشبختی و سعادت خود را به فرامین او گره بزنند. این نکته اول بود، اگر معرفت خدا در جامعه صورت بگیرد همه نگرش ها عوض می شود. اینکه مردم به حرف ولی فقیه گوش بدهند یا طاغوت فرقی ندارد؟ اگر شاه ظالم حاکم باشد تا ولی فقیه حاکم باشد نگرشها فرق ندارد؟ خیلی فرق دارد. این از یک طرف، از طرف دیگر مردم باید دشمنان اسلام را در هر برهه ای بشناسند . بدانند که پرچم کفر و یزید زمان دست کیست و پرچم حق در دست کیست. این شناخت باعث می شود انسان خوشبخت وسعادتمند زندگی کند و تبلیغات دشمن را بشناسد .

در خطبه دوم به تبلیغات رسانه ای دشمن در این برهه از زمان اشاره خواهم کرد. نکته دوم در بحث مسائل خانوادگی امام حسین (ع) چگونه رفتار می کردند. اصول کلی رفتار با خانواده را قرآن مشخص کرده است:

توصیه قرآن به رفتار نیک با زنان:

خداوند در قرآن درباره معاشرت خانوادگی می‌فرماید: « عاشر‌‌وهن بالمعروف» با زنان به شایستگی رفتار کنید « فان کرهتموهن فعسی ان تکر هوا شیئا و یجعل‌الله فیه خیرا کثیر » و اگر به جهتی از آنها خوشتان نمی‌آید، چه بسا چیزهایی که ناپسند شماست، در حالی که خداوند در آن، خیر فراوانی برای شما قرار داده است.(4) همیشه که نباید زن و شوهر به نقاط منفی هم نگاه کنند بلکه باید جنبه های مثبت زندگی را هم ببینند. متاسفانه امروز در جامعه که نگاه می کنیم هنوز مرکب عقدنامه خشک نشده که کار به دادگاه کشیده شده است . قرآن می فرماید: صبر کنید شاید خیر شما در این باشد: « فعسی ان تکر هوا شیئا و یجعل‌الله فیه خیرا کثیرا ». فردی نزد امام حسین آمد و با خوشحالی گفت : بالاخره طلاق دخترم را گرفتم. امام فرمود: وای برتو ! که آسمان را به زمین آوردی و زمین را به آسمان آوردی ! اگر رگ های آنهارا زنده زنده از بدنشان جدا می کردی ( اگر به بدترین حالت آدم کشته بودی ) ، بهتر از این کار بود. تو باید صلح ایجاد کنی و زندگی آنها را درست کنی ، آنها جوان بودند و اشتباهاتی را داشتند . نه اینکه به اختلافشان دامن بزنی و آنها را از هم جدا کنی. این شیوه امام حسین (ع) در زندگی است.

سیره اخلاقی امام حسین علیه السلام در خانواده :

جابر بن عبدالله انصاری از امام باقر (علیه السلام) نقل می کند: «عده ای بر امام حسین (علیه السلام) وارد شدند، ناگاه فرش های گران قیمت و پشتی های فاخر و زیبا را در منزل آن حضرت دیدند. عرض کردند: این فرزند رسول خدا! ما در منزل شما چیزهایی می بینیم که خوشایند نیست (وجود این وسایل را در خانه شما مناسب نمی دانیم!) حضرت فرمود: «پس از ازدواج، مهریه زنان را پرداخت می کنیم و آنها هر چه دوست داشتند، برای خود می خرند. هیچ یک از وسایلی که دیدید، از آن ما نیست.» (5) از این روایت در می یابیم که امام حسین (علیه السلام) به حس زیبایی دوستی همسرانش احترام می گذاشت و امکانات لازم را در حد متعارف برای آنها فراهم می کرد.

ضرورت رابطه خوب همسران با یکدیگر:

در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است : « ایما امراة قالت لزوجها » هر زنی به همسرش بگوید: « ما رایت قط من وجهک خیرا » من از روی تو خیری ندیدم « فقدحبط عملها» عملش ضایع و حبط خواهد شد. (6) پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله وسلم ) هم می فرمایند: «فای رجل لطم امراته لطمة » هر کس به صورت زنش سیلی بزند، « امرالله عزوجل مالک خازن النیران فیلطمه علی حر وجهه سبعین لطمة فی نار جهنم» خداوند به آتشبان جهنم دستور می دهد تا در آتش جهنم هفتاد سیلی بر صورت او بزند . (7) اینها آداب زندگی است، اهل بیت(ع) اینگونه زندگی می کردند. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: زنی که بدون جهت درخواست طلاق نماید، بوی بهشت را استشمام نخواهد نمود.(8)ما امروزعلاوه بر عشق و علاقه ومحبت و عزاداری برای سیدالشهدا به رفتار و اخلاق سیدالشهدا نیاز داریم. هنر این نیست زن و مرد دائماً در جلسات دعای زیارت عاشوراف حدیث کسا و... شرکت کنند . همین دعای کساء درس زندگی است. نحوه صحبت با فرزندان و پدر بزرگ و همسر را بیان می کند. در روایات داریم ، هر مقدار محبت مردم به ما اهل بیت زیاد شود، عشق و علاقه به زندگی نیز باید بیشتر شود و علاقه همسران به هم بیشتر شود. این نشان علاقمندی صحیح به اهل بیت است. متن روایت چنین است: امام صادق عليه السلام می فرماید: « كُلُّ مَنِ اشتَدَّ لَنا حُبّا اشتَدَّ للنِّساءِ حُبّا و للحَلْواءِ »(9) هر كس علاقه اش به ما بيشتر باشد، علاقه اش به زن و شيرينى بيشتر است. نقل شده است که امام حسین (ع) در مورد علاقه به همسر و دختر گرانقدرش سکینه چنین فرموده است : « اِنّى لاَُحِبُّ داراً تَکُونُ بِهَا السَّکینَهُ وَ الرُّبابُ » (10) دوست دارم آن خانه اى را که سکینه و رباب در آن باشند. رباب در شهادت امام حسین(ع) یک مرثیه سرود، یک جمله از آن را خدمت شما عرض می کنم، دارای معانی بسیار زیبا بوده و خلوص و ارادت رباب را نسبت به آن حضرت نشان می دهد: « ای فرزند پیامبر(ص)! تو آن چنان کوه محکمی بوده که من بدان پناه می بردم و تو با رحمت و از سر دینداری با ما همنشینی داشتی.» (11) شوهر خوب باید پشتیبانه محکمی برای همسر خودش باشد. تو از سر دینداری با من همنشین خوبی هستی ، اینها درس هایی که امروز جامعه ما نیاز دارد، این است که می بینیم آمار ازدواج کمتر می شود ولی آمار رسمی طلاق بالا رفته است، آمار غیر رسمی هم بماند. پیامبر اسلام (ص) نیز نگاه محبت آمیز به همسر را یکی از وسایل جلب رحمت خدای رحمان ، بیان می کند : « إِنَّ الرَّجُلَ إِذا نَظَرَ إِلَى امرَأَتَهُ وَ نَظَرَت إِلَیهِ نَظَرَ اللَّهُ تَعالى إِلَیهُما نَظَرَ الرَّحمَةً » (12)وقتى مرد بزن خود نگرد و زنش بدو نگرد خداوند به دیده رحمت بر آنها مى ‏نگرد.

خدایا به حق محمد و آل محمد، عاقبت همه ما راختم بخیر بگردان.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛

غیرت اباعبدالله الحسین(ع) نسیت به خانواده خود:

در توصیه به تقوی سعی کنیم جامعه مان پاک باشد. غیرت سیدالشهدایی داشته باشیم. در آن لحظات آخر که هرکسی با سر نیزه و شمشیر و سنگ به بدن مطهر می زدند، حضرت متوجه شدند که یزیدیان قصد دارند به خیام حرم حمله کنند، امام با هر سختی بود فریاد زد : « فَصَاحَ‏ وَیْلَکُمْ یَا شِیعَةَ آلِ أَبِی سُفْیَانَ إِنْ لَمْ یَکُنْ لَکُمْ دِینٌ وَ کُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَکُونُوا أَحْرَاراً فِی دُنْیَاکُم‏ »(13) واى بـر شـما اى پيـروان آل سـفيان، اگر دين نداريد و از روز قيامت نمى ترسيد، پس حداقلّ در دنياى خودتان آزادمرد باشيد. شمر صدا زد منظور شما چیست؟ امام فرمود: تا من زنده هستم، به زنان و فرزندان من کاری نداشته باشید. این غیرت حسینی و غیرت اباعبدالله است. امروز جامعه ما به عفاف و حجاب و غیرت سیدالشهدا نیاز دارد. متاسفانه می بینیم خانمی چادری است ولی دخترش بدحجاب است و از فرهنگ بیگانه ، تاثیر پذیر شده است و یا مردان به بدحجابی همسران اعتراض نمی کنند حتی خوشحال هم هستند و می گویند باید امروزی باشیم. این فرهنگ غلطی است که باعث شده است آمار ناسازگاری در خانه ها بیشتر شود و آمار طلاق بالا رود. بی حجابی و بدحجابی در دنیای کفر، زندگی ها را به خاک سیاه نشانده است. این زندگی نیست مُردگی است و باعث از هم پاشیدگی خانواده هاست. بنابراین غیرت سیدالشهدا اقتضا می کند تا به حفظ حجاب و غیرت و پاکی توجه ویژه داشته باشد .

نقش کاروان اهل بیت در پیام رسانی عاشورا:

نقش کاروان اهل بیت در پیام رسانی عاشورا ، از دیروز عصر شروع شد. در همان لحظه ای حضرت زینب کنار بدن مطهر آمد، چنان خطبه ای خواند که همان دشمنانی که سیدالشهدارا به شهادت رسانده بودند، شروع کردند به اشک ریختن. وقتی حضرت زینب (س)وارد کوفه شد ، مردم همه هلهله و شادی می کردند و کسی به اهل بیت گوش نمی داد، در این لحظه حضرت زینب چنان اعجاز کرد و نهیب زد که یک دفعه همه جمع ساکت شد. حتی زنگوله شترها از صدا افتادو سکوت محض همه را جا را گرفت و آن خطبه غرا را خواندند. واقعا اگر اهل بیت در کربلا نبودند،چه می شد؟ آیا امام نمی دانستند که قرار است شهید بشوند؟ می دانست ولی اگر حضرت زن و بچه خود را نیاورده بودند،اگر حضرت زینب نبود، اگر اسارت خاندان رسول الله نبود، یزیدیان کار را تمام می کردند و نامی از امام حسین باقی نمی ماند. تبلیغات آن زمان چه بود؟ تبلیغات این بود که حسین از دین خارج شده است و بر علیه امام و خلیفه وقت شورش کرده است و اگر کسی نبود، دشمنان کار اهل بیت را تمام می کردندو هیچگاه جنایات آنها افشا نمی شد. این نقش خانواده شهدا و بازماندگان سیدالشهدا ، نقش مهم قافله سالار حضرت زینب، است امروز ما هرچه داریم همه از برکت حضرت زینب و از برکت کاروان اسرا است.این نکته اول بود.

نکته دوم در این هفته ، آغاز هفته دفاع مقدس و همین طور شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس را داریم. جا دارد در اینجا از زحمات ریاست محترم آموزش وپرورش وهمکارانشان تشکر و قدردانی می کنم.

در باب آغاز بازگشایی مدارس سه نکته خدمتتان عرض می کنم،

مهمترین وظیفه آموزش وپرورش در تربیت دانش آموزان:

نکته اول:مهمترین وظیفه آموزش و پرورش، آموزش و تربیت دانش آموزانی که در تراز جمهوری اسلامی باشند. این دانش آموزان و فرزندان ما هستند که باید پرچم انقلاب و پرچم اسلام را بر دوش بگیرند و حافظ این نظام باشند . این یک وظیفه سنگین بر دوش اساتید و معلمان است.

تکیه بر اقتصاد داخلی خود:

نکته دوم: دشمن ما را تحریم کرده است و جنگ اقتصادی علیه ما راه انداخته است و راهکار مقابله با آن، توجه به اقتصاد مقاومتی و دست بر زانو خود زدن است. ما حدودا 18 میلیون دانش آموز و دانشجو داریم. این 18 میلیون وسایل آموزشی و لباس می خواهند .در این شرایط اقتصادی اگر همین 18میلیون نفر به سمت خرید تولیدات داخل بیایند، چقدر کشور ما پیشرفت می کند. دشمن به دنبال نابودی و سرنگونی ماست ما حدود 3میلیون و هفتصد دانشجو و 14 میلیون دانش آموز و تعداد زیادی معلم و استاد و کادر آموزش و پرورش داریم. اینها لباس می خواهند قلم و دفتر می خواهند وسایل آموزشی می خواهند اگر پدران ومادران دقت کنند در خرید وسایل و غیرت داشته باشیم و ازتولید داخل استفاده کنیم چرخ اقتصاد می چرخد و دیگر بیکاری و نابودی وازهم پاشیدگی خانواده ها و اعتیاد نداریم.

شکست حصر آبادان:

آغاز هفته دفاع مقدس و پنجم مهرماه شکست حصر آبادان راگرامی می داریم. آبادان برای دشمن از خرمشهر هم مهمتر بود. در سال 60 امام دستور دادند، حصر آبادان باید شکسته بشود. اولین تجربه وحدت سپاه و ارتش است، بنی صدر که نمی گذاشت.در عملیات شکست حصر آبادان، چند صد کیلومتر آزاد شد و آبادان آزاد شد.در این عملیات بیش از 3000 نفر از نیروهای دشمن کشته و مجروح شدند و نزدیک 2000 نفر اسیر و نزدیک 150 نفر شهید شدند. عملیات ثامن الائمه، اولین عملیات موفق بود، چه بسا شما رزمندگان دفاع مقدس، هم در آن عملیات حضور داشتید. خدا رحمت کند همه شهدا و شهدای عملیات حصر آبادان را .

وحدت و همدلی این گونه اثرگذار است. چقدر تانک گرفتند و چقدر هواپیما سرنگون کردند ؛ تنها جنگی که در این سده های اخیر ، یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتاد، جنگ تحمیلی بود و این افتخار است .از زمان هم روز به روز کشور از جهت نظامی پیشرفته تر شده است. به طوری که امروز دشمن جرأت نمی کنند ، به ایران اسلامی حمله نظامی بکنند. اگر دشمنان می دانستند دست ما خالی است و اقتدار نظامی نداشتیم، حمله نظامی می کردند. امروز هم امریکا از برجام خارج شد تا برجام دیگری را بر ما تحمیل کنند. هسته ای مان را تا اندازه ای فلج کردند. نقشه بعدی آنها از بین بردن موشک های دوربرد ما بود که اسرائیل را تهدید می کند. اینها عوامل اقتدار است. دشمن با برنامه ریزی وبا تبلیغ در رسانه هایش ، هم در بحث اقتصاد و هم رسانه جنگ با ایران است . با رسانه چه کاری می توان انجام داد ؟ با رسانه می توان ، نقطه قوت را به نقطه ضعف تبدیل کرد. چنانچه امام حسین(ع) نقطه قوت است ولی تبلیغ می کردند که حضرت از دین خارج شده و بر امام حاکم شورش کرده است . ابتدا ترور شخصیت کردند، بعد هم حذف فیزیکی کردند. اول شخصیت سیدالشهدا را می گیرند بعد شخص سیدالشهدا را حذف می کنند.

ولِّی فقیه مهمترین عامل اقتدار کشور :

امروز هم مهمترین عامل اقتدار این کشور ولی فقیه و دستگاههایی که زیر نظر ولی فقیه کار می کنند.تمام هجوم دشمن به این نقطه قوت است که آن را به یک نقطه ضعف تبدیل کنند. سپاه یک نقطه قوت است ، پیشرفت هسته ای و موشکی هم یک نقطه قوت است. بعد شروع می کنند به آسیب و این دروغ را نشر می دهند که جمهوری اسلامی قادر نیست کشور را اداره کند. اقتصادتان از همه پاشیده شده و جمهوری اسلامی نیز چند وقت دیگر از هم پاشیده می شود. اینها تبلیغات رسانه ای دشمن است . علاقمندان به قرآن و اسلام و نخبگان وظیفه مهمی در خنثی سازی نقشه دشمن دارند. به همین مقدار اکتفا می کنم. از همه عزیزانی که در ایام عاشورا ، از وعاظ و مداحان و رؤسای هیئت ها و از حضور شما مردم که باعث گرمی مجالس سیدالشهدا شدید و همین طور عزیزان از نیروی انتظامی که امنیت عزاداری را برعهده داشتند، صمیمانه تشکر می کنم.

کمک به ساخت مصلی نمازجمعه:

دو نکته دیگر خدمتتان عرض کنم و عرضم را تمام کنم. یکی کمک به مصلی است ، هر هفته که شما می آیید، یک کار جدید انجام می شود. ولی واقعیت این است که ما دیگر هیچ بودجه ای برای ادامه کار نداریم. بودجه دولتی که از ابتدا نداشتیم و همان مقدار که از قسمت های مختلف گرفتیم، تمام شده است . الان هم منتظر کمک شما مردم هستیم و الّا ما مجبوریم مصلی را تعطیل کنیم ولی با چنگ و دندان تا الان نگه داشتیم . اگر خودتان می توانید کمک کنید ، احداث مسجد و مصلی یک بنیان خیر است و تا قیام و قیامت ماندگار است، همه کمک کنید. اگر هم خودتان نمی توانید کمک کنید« الدّالُ عَلَی الخَیرِ کَفاعِلِه »(14) اگر کسانی را که می شناسید که دست بخیر هستند و کلام آنها مؤثر است را معرفی کنید. امروز یکی از مصادیق همت و کار خیر همین مصلی پیامبر اعظم است.

کمک به آماده سازی مصلی جهت برگزاری نماز جمعه:

نکته دوم این است که اماده کردن مصلی برای نماز جمعه و انداختن فرش ها زحمت زیادی دارد . تعدادی ازعزیزان کمک کنیم تا هر هفته فرش ها را بیندازند و جمع کنند ؛ آب و جارو کردن مسجد ثواب دارد و روشنایی در قبر است. یک مقدار زودتر بیایید، فرشها را پهن و جارو کنید ، جارو کردن مصلی ، جارو کردن خانه خداست و همین کارهای کوچک در پیشگاه خداوند با ارزش است و گره ها را باز می کند. اینکه زمینه را فراهم کنید تا چهار هزار نفر خدا را عبادت و بندگی کنند ، ثواب بی پایانی دارد . هر هفته در این مورد نیز دست ما را بگیرید و کمک کنید . خدا شما را خیر بدهد.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشت:

1- كنز العمّال : ۳۴۱۵۱.

2- محدث نوری، مستدرک الوسائل، ج10، ص318.

3- علل الشرايع ، ص 9 عنه البحار ، ج 5 ، ص312 ، ح 1.

4- سوره مبارکه نساء ، آیه 19

5- کافی، ج 6، ح 1، ص 476.

6- من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 440.

7- مستدرک الوسائل، ج 14، ص 250

8- گناه و آثار شوم آن در زندگى امت از قرآن و سنت ، عبدالله بن محمد السدحان.

9- مستطرفات السرائر : 143/8

10- تنقیح المقال ، ج ۳، ص ۸۰

11- اعیان الشیعه، ج 6، ص 449 ؛اعلام النسا المؤمنات، ص 347؛ منتهی الامال، ج 1، ص 335.

12- نهج الفصاحه ،ص ،378

13- ابن طاووس، على بن موسى، ترجمه، فهرى زنجانى، احمد، اللهوف على قتلى الطفوف، ص 120، جهان، تهران، چاپ اول، 1348ش.

14- من لا یحضره الفقیه، جلد 4، صفحه 380


http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1937.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1938.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1939.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1940.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1941.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1942.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1943.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1944.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1945.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1946.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1947.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1948.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1949.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1950.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1951.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1952.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.