سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام حسین(ع) کشتی نجات وچراغ هدایت/همه روزها عاشورا وهمه زمینها کربلاست/علت تشدید تحریمهای دشمن بر علیه جمهوری اسلامی ایران

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 524 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1397.06.24
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 97/06/23



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَ مَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد صلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» (1)

السلام علیک یا ابا عبدالله (ع) ، السلام علیک یا صاحب الزمان(عج) ، یا بقیة الله یا اباصالح (ع)، ادرکنا و اغثنا.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار مان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای مدافع حرم، یگانه شهید مدافع حرم شهرستان شهید سرافراز علی عظیمی ، شادی دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شادی ارواح مطهر شهدای گمنام شهرستان ، سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان و برآورده شدن حاجات، اجماعاً صلوات.

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه ، نمازگزاران عزیز در نمازجمعه ،دوستداران ، علاقمندان سیدالشهدا ، از مدیران و مسئولین محترم ، دانش آموزان مدارس ، اقشار مختلف ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، از عزیزانمان در مصلی ، فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، سروران معظم روحانی ، از قاری محترم، مجری محترم و مؤذن محترم ، از سخنران قبل از خطبه ها ، سردار سالهای حماسه و خون جناب آقای ایرانمنش که به مناسبت به امر به معروف مطالب خوبی را بیان کردند ، صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

بنده هم در این خطبه ، در مورد مهمترین درس جاودانه نهضت حسینی چند کلامی خدمت شما عرض می کنم.

امام حسین(ع) نور خداست :

اولا عرض تسلیت دارم به مناسب ایام محرم، ایام حزن واندوه بر سرور وسالارشهیدان اباعبدالله الحسین و یاران با وفای سیدالشهدا ، برادران و خواهران امام حسین نور خداست که دشمنان در صدد خاموش کردن نور خدا هستند. « يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ » مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند، ولی به لطف خدا روز به روز نور سیدالشهدا جهان را روشن تر کرده و روشن تر خواهد کرد. مگر می شود نور خورشید را خاموش کرد.

امام حسین(ع) باب الله :

امام حسین (ع) باب الله است. امام صادق(ع) فرمودند: «کلنا سفن النجاة ولکن سفینة جدی الحسین أوسع وفی لجج البحار أسرع»(2) همه ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم، ولی کشتی جدم حسین علیه السلام وسیع‌تر و در عبور از امواج سهمگین دریاها سریعتر است.

امام حسین(ع) کشتی نجات وچراغ هدایت :

مرحوم شيخ جعفر شوشترى رحمه الله درباره شخصيت ابا عبداللّه الحسين عليه السلام می فرمایند: « باب من أبواب الجنة و سفينة للنجاة و مصباح للهدى » درى از درهاى بهشت ، كشتى نجات و چراغ هدايت است.« فالنبى و الأئمة عليهم السلام كلّهم أبواب الجنان » پيامبر صلى الله عليه و آله و ائمّه عليهم السلام همگى درهاى بهشت اند ؛ « لكنّ باب الحسين أوسع» امّا درِ حسين عليه السلام گشوده تر است .« و كلّهم سفن النجاة » همگى كشتى نجات اند ؛ « لكنّ سفينة الحسين مجراها فى اللجج الغامرة أسرع و مرساها على السواحل المنجية أيسر » امّا كشتى حسين عليه السلام در ميان امواج توفان هاى شديد، پُرشتاب تر، و پهلو گرفتنش در ساحل هاى نجات، آسان تر است . « و كلّهم مصابيح الهدى» همگى ، چراغ هدايت اند ؛ « لكنّ الاستضاءة بنور الحسين أكثر و أوسع» امّا پرتو گرفتن از نور حسين عليه السلام ، بيشتر و وسيع تر است. « و كلّهم كهوف حصينة » همگى، پناهگاه هاى مستحكم اند؛ « لكنّ منهاج كهف الحسين أسمح و أسهل » امّا راه رسيدن به پناهگاه حسين عليه السلام ، هموارتر و آسان تر است.(3)

امتیازات خداوند به امام حسین(ع):

امروز، روز چهارم محرم است . چشم بر هم بگذارید ایام محرم و عاشورا تمام می شود . در مجالس سیدالشهدا حضور پیدا کنیم، خودمان را در معرض جاذبه و مغناطیس امام حسین(ع) قرار بدهیم تا دلهای مارا جذب کند. سیدالشهدا همه چیزش را برای خدا داد وخداوند نیز امتیازاتی را به امام حسین (ع)داده است که به کسی نداده است. خداوند ، ائمه و پیشوایان ما را همه از نسل سیدالشهدا قرار داده است، تربت سیدالشهدا شفاست. خوردن خاک هیچ پیامبری حتی پیامبر آخرالزمان و همین طور خوردن خاک هیچ امامی حلال نیست و همه حرام است. ولی خوردن تربت سیدالشهدا نه تنها حلال است ، بلکه شفاست. دعا در زیر خیمه حسینی مورد قبول است. زائر امام حسین(ع)، مدت زمانی را که به زیارت سیدالشهدا می رود، جزء عمرش حساب نمی شود. صحبت در مورد امام حسین زیاد است ولی در این فرصت کم نمی توان خدمت شما عزیزان عرض کنم. سروران و وعاظ محترم حضور دارند و مداحان اهل بیت در مجالس نورافشانی می کنند ، از این ایام استفاده کنید . این مجالس مورد عنایت خدای متعال و اهل بیت است. کتاب طرق اسناد که در قرن سه و چهار توسط یکی علمای بزرگ شیعه نوشته شده است، احادیثی جمع آوری کرده است که نزدیک به ائمه بوده است ، در این کتاب آورده شده است:

پاداش گریه بر سیدالشهداء(ع):

از امام صادق(ع) روایت شده است كه به فضیل فرمودند: «تجلسون و تحدثون؟ » آیا شما گرد هم می‌آیید ودر باره ما با هم حديث و سخن مى‏گوييد؟ (برای ما مجلس می گیرید؟) فضیل جواب داد: «جُعِلتُ فداك» بله فدایت گردم.( برادران و خواهران ، شیعه اگر زنده مانده است از برکت این مجالس است. از برکت وعظ و عزاداری است.از برکت سینه زنی و دسته جات عزاداری است و اسلام ناب اگر به ما رسیده و ما امروز سرسفره سیدالشهدا نشسته ایم، همه از برکت این مجالس است.) آن حضرت فرمودند: « إن تلك المجالس أحبها » به درستی كه من این مجالس را دوست دارم؛ «فأحیوا أمرنا یافضیل» پس ای فضیل! امر ما را زنده بدارید، (یعنی این مجالس را گسترش بدهید و حضور پیدا کنید. این مجالس انسان را زنده می کند، قلب و روح انسان را زنده می کند.) « فرحم الله من أحیی أمرنا، » خداوند رحمت كند كسی را كه امر ما را زنده می‌دارد. «یا فضیل! من ذكرنا أو ذكرنا عنده » ای فضیل! هركس ما را به یاد بیاورد (و متذكر شود) یا آنكه نامی از ما نزد او برده شود (یا مداحی از ما یاد کند و یا به مداحی گوش بدهد ) « فخرج من عینه مثل جناح الذباب » و در اثر آن به اندازه‌ی بال مگسی اشك از چشمش خارج شود، «غفرالله له ذنوبه » خداوند گناهان او را می‌آمرزد، «و لو كانت أكثر من زبد البحر» گرچه گناهانش بیشتر از كف دریا باشد. (4) این هنر مجالس سیدالشهداست. هم اسلام را حفظ کرده است و هم افراد را حفظ می کند. بنابراین برادران و خواهران از این فرصت استثنایی استفاده کنید.

همه روزها عاشورا وهمه زمینها کربلاست:

نکته دیگر این است که « کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا » همه روزها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست، هر روز و هر زمان ، حق و باطل در مقابل هم هستند، حسینیان باید حسین زمان خود را بشناسند، یزید زمان خود را هم بشناسند. « الَّذينَ آمَنوا يُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالَّذينَ كَفَروا يُقاتِلونَ في سَبيلِ الطّاغوتِ »(5) کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می‌کنند؛ و آنها که کافرند، در راه طاغوت می جنگند. حق و باطل تا قیام قیامت مقابل هم بوده اند . همیشه حسین زمان و یزید زمان مقابل هم بوده اند، انقلاب اسلامی پرتویی از کربلاست . امام بزرگوار ، اسلام ناب و نام امام حسین(ع) را زنده کرده است. امام(ره) پرچم سیدالشهدا را بر دوش گرفت ، این پرچم ،پرچم حق و پرچم هدایت و پرچم انسانیت است که امروز به دست مقام معظم رهبری است. امروز استکبار جهانی پرچم یزید را گذشته و معاویه را بر دوش دارد که در مقابل اسلام و قرآن ایستاده اند، باید آنها را شناخت . مظلومیت ملت ایران برای این است که ما شیعه امیرالمومنین(ع) و رهرو راه امام حسین(ع) هستیم. وقتی یزیدیان از اباعبدالله الحسین خواستند بیعت بگیرند امام بزرگترین درس را به مسلمانان و شیعیان در طول تاریخ می دهد و راه را روشن می کند و با قاطعیّت می فرمایند: «وَ عَلَى الاِسْلامِ، السَّلامُ اِذْ قَدْ بُلِیَتِ الاُمَّهُ بِراع مِثْلَ یَزِیدَ »(6) هنگامى که امّت اسلامى به زمامدارى مثل یزید گرفتار آید، باید فاتحه اسلام را خواند! ودر جایی دیگر می فرماید: « یَزیدُ رَجُلٌ فاسِقٌ شارِبُ خَمْر قاتِلُ النَّفْسِ المحَرَّمَهِ مُعْلِنٌ بِالْفِسْقِ » یزید مردى است فاسق، میگسار، قاتل بى گناهان و آن کسى که آشکارا مرتکب فسق و فجور مى شود. « وَمِثْلی لا یُبایِعُ لِمِثْلِهِ،» بنابراین، هرگز شخصى مانند من، با مردى همانند وى بیعت نخواهد کرد! (7)

تلاشهای استکبارجهانی برای ابراندازی نظام جمهوری اسلامی:

همه می بینید که امروز یزیدیان زمان که در رأس آنها استکبار جهانی به رهبری امریکا و صیونیست ها و طاغوت های منطقه است، چقدر کشتار کردند و چه جنگهایی راه اندازی کردند و داعش را با آن با آن حجم وحشیگری به وجود آوردند. امروز هم وقتی می بینند نظام جمهوری اسلامی روز به روز بالنده می شود و پیشرفت می کند ، تحریمهای جدید را علیه ملت ایران وضع می کنند که این نشان قوت نظام جمهوری اسلامی است. استحکام نظام جمهوری اسلامی است که دشمن مستاصل شده است و این درس جمهوری اسلامی است که باید مقاومت و ایستادگی کرد و نباید با یزیدیان زمان بیعت کرد که امروز الحمدالله مردمی به فهمیدگی و عاقلی و به انسانیت ملت ایران در دنیا وجود ندارد.

درس بزرگ واقعه عاشورا برای مسلمانان:

برادران و خواهران واقعه عاشورا درس بزرگی برای همه ماست . انسان باید وفادار بماند. دشمن برنامه های مختلفی دارد، چنانچه در زمان سیدالشهدا هدف از بین بردن سیدالشهدا و جذب نیرو بود و از جبهه امام حسین(ع) کاستن و به جبهه خود افزودن بود. آیا همه آنهایی که همراه سیدالشهدا حرکت کردند تا آخر همراه حضرت باقی ماندند؟ خیر، هزاران نفر همراه امام حرکت کردند و در هر مرحله ای با هر سختی و گرفتاری امام را تنها می گذاشتند، درس سیدالشهدا این است که انسان باید تا آخر با ولایت در صحنه بماند ، تا اسلام پیروز شود ولو با خون دادن و با جان دادن. این درس بزرگ سیدالشهدا برای همه ماست که عده ای تا آخر جان پای امام ماندند ولی عده ای تا روز عاشورا با حضرت ماندند و در لحظات آخر حضرت را تنها گذاشتند و رفتند. چند برادر یکی ماند و یکی رفت و یکی هم وقتی رسید که کار از کار گذشته بود. امروز دشمن از طریق فضای مجازی و رسانه ، از دل شیعه یارگیری میکند، باید مراقب بود . در خطبه دوم عرض می کنم که دشمن خوابهای آشفته ای برای نابودی حسین زمان دیده است و اینکه ما در این میان وظیفه ای داریم، چند کلامی خدمتتان عر ض می کنم.

خدایا تو را به حق سیدالشهدا ، ما را لحظه ای از سیدالشهدا جدا مدار.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی؛ ان شاءالله در مجالس ذکر و عزاداری سیدالشهدا بیشترین حضور را داشته باشید. برادران و خواهران در هر زمانی انسان امتحان می شود ، سالی یک بار یا دو بار در سختی و خوشحالی ، در پولداری و بی پولی آزموده می شود. خداوند متعال می فرماید: « وَ لا يَرَوْنَ أَنَّهُمْ يُفْتَنُونَ في‏ کُلِّ عامٍ مَرَّةً أَوْ مَرَّتَيْنِ ثُمَّ لا يَتُوبُونَ وَ لا هُمْ يَذَّکَّرُونَ» (8) آیا نمى بینند که هر سال یک یا دو بار به بلایى آزموده مى شوند، ولى از عهده آزمایش برنمى آیند و خدا را نافرمانى مى کنند، سپس نه توبه مى کنند و نه متذکّر مى شوند ؟ همه باید در این امتحان نمره خوبی بگیریم. در سختی هایی که داریم . بعضی ها می گویند امسال به خاطر گرانی مجلس امام حسین(ع) نمی گیریم.

برکت در مجلس سیدالشهداست. در هیچ حالی ما نباید دست از سیدالشهدا و مجالس برداریم . در تنگناهای زندگی ، واجبات مالی خودمان را هرچند کم باید ادا کنیم. با خمس، زکات، انفاق و خیرات گشایش ایجاد کنیم.

توصیه امام رضا(ع) درباره جدی گرفتن خمس:

یکی از شیعیان امام رضا (ع) که تاجر دینداری بود و وضعیت مالی بسیار خوبی داشت در فارس زندگی می کرد، او همواره خود را شیعه وفادار به اهل بیت (ع) معرفی می کرد. البته گفتار و عمل او چندان یکسان نبود برای نمونه دادن خمس برایش دشوار بود. او روزی نامه ای به امام رضا (ع) نوشت و از ایشان اجازه خواست که خمسش را نپردازد. امام (ع) نامه او را خواندند و اینگونه پاسخ دادند: « بسم الله الرحمن الرحیم ، اِنَّ اللّه واسع كریم» بسم الله الرحمن الرحیم، بدان که خداوند وسعت دهنده و کریم است. « ضمن علی العمل الثّواب و علی الضیق الهّم» بر هر كارى ضامن ثواب است و بر تنگ نظرى غم و اندوه، « لا یحل مال إلّا من وجه أحلّه اللّه» هیچ مالی حلال نیست مگر از راهی که خدا آن را حلال کرده است. « إنّ الخمس عوننا علی دیننا و علی عیالنا و علی موالینا » پرداخت خمس کمک به ما اهل بیت (ع) است برای نشر دین و همچنین تامین نیاز نیازمندان خاندان ما و پیروان ما... «و ما نبذله و نشتری من أعراضنا ممّن نخاف سطوته فلا تزووه عنّا » پس خمس را از ما دریغ نورزید « و لا تحرموا انفسكم دعانا ما قدرتم علیه.» و تا می توانید خود را از دعای ما محروم نکنید « فأنَّ اخراجه مفتاح رزقكم و تمحیص ذنوبكم» زیرا دادن خمس، کلید روزی شما و باعث پاک شدن گناهان شما است « و ما تمهدون لأنفسكم لیوم فاقتكم» و چیزی است که برای روز بیچارگی خود آماده می کنید « و المسلم من یفی للّه بما عهد إلیه » و مسلمان کسی است که به عهدش با خدا وفا کند، «و لیس المسلم من أجاب باللّسان و خالف بالقلب و السّلام» مسلمان آن نیست که با زبان بپذیرد و با دل مخالفت کند. والسلام . (9) هر چه می توانیم در این ایام خودمان را به سیدالشهدا نزدیک کنیم، شخصى نزد امام باقر علیه السلام آمد و خمس مال خود را پرداخت، امام فرمود: «ضمنت لك علىّ و على ابى الجنّة» (10) بر من و پدرم لازم است كه بهشت را براى شما ضمانت كنیم. پس پرداخت وجوهات مالی نشانه ایمان و نشانه شیعه گری ما و نشانه علاقه ما به اهل بیت است.حتی در روایتی از امام زمان‏علیه السلام است که فرمود: «لعنة اللّه والملائكة والناس اجمعین على مَن استحلّ من مالنا درهماً» لعنت خدا و فرشتگان و مردم بر كسى كه یك درهم مال ما را حلال بشمارد و در روایت دیگر فرمود: «و نحن خصمائه»ما دشمنِ این گونه افراد هستیم. (11)

به فکر واجبات مالی خود باشید:

امام خمينى در تحريرالوسيله مى ‏فرمايد: « هر كس درهمى از خمس را نپردازد جزء ستمگران بر اهل بيت و كسانى كه حق آن بزرگواران را غصب كرده‏اند مى ‏شود» (12) در هر حال انسان، چه در رفاه و سختی و چه خوشی و ناخوشی ، باید دین و ایمان خود را حفظ کند. در مورد پرداخت واجبات مالی مثال می زنم: اگر کسی یک باغ مصفا به انسان بدهد و بگوید: هر سال از محصول آن استفاده کن و کل مخارج زندگیت را از روی آن بده ،مسافرت برو ،زیارت برو ،گردش کن و هرجا خواستی برو بعد از اینکه همه مصارفت تمام شد، یک پنجم از آنچه باقیمانده را به من بده. حال اگر بگوییم من همان یک پنجم را هم نمی دهم و در دادن این یک پنجم هم بخل و خست داشته باشد، این واقعا ظلم وناسپاسی است.خدای متعال چشم ،گوش و عقل به ما داده است و سراسر زندگی ما سرشار از نعمت های خداوند است به ما فرموده است: از همه نعمت های من استفاده کنید ولی هر سال هر چی زیاد آمد، یک پنجم آن سهم خداو پیامبرخداو سهم امام زمان و سهم ذریه زهراست، آن یک پنجم را از ما خود جدا کنید و بپردازید. وما بخواهیم خست به خرج دهیم، واقعا ظلم است. انسان باید در هر حال مومن باشد نه خوشی می ماند و نه سختی ، حالات انسان همیشه یک جور نیست ولی در هر حال انسان باید ایمان و تقوی دینداری و باور به اهل بیت داشته باشد.

مناسبتهای هفته را به اختصار خدمتتان عرض می کنم:

سالروز کشتاروحشیانه مسلمانان در صبرا وشتیلا:

این هفته سالروز کشتار وحشیانه مسلمانان در اردوگاههای فلسطینی صبرا و شتیلا، توسط صهیونیست هاست. آوارگان فلسطینی و لبنانی اردوگاه زده بودند، صهیونیست ها نتوانستند تحمل کنند، اردوگاه را به آتش زدند و چندین هزار نفر را در یک روز در این دو اردوگاه قتل عام کردند. این پیشینه این انسانهای جنایتکار است که امروز هم جنایات آنها را مشاهده می کنید.

وفات سید رضی جمع اورنده نهج البلاغه:

مناسبت بعدی وفات سید رضی ، جمع آورنده نهج البلاغه است، این مرد بزرگ یک کتاب به نام خصایص ائمه نوشتند و در فصل اول آن چند کلامی از امیرالمومنین را آوردند. عده ای دیدند و تشویق کردند چه خوب است شما با تخصصی که دارید، کلمات امیرالمومنین(ع) را جمع آوری کنید . ایشان هم از میان خطبه ها و کلمات و نامه های امیرالمومنین(ع) شیواترین و زیباترین کلمات را در کتاب نهج البلاغه جمع آوری کرده است. خدا رحمت کند این مرد بزرگ را که این میراث امیرالمومنین(ع) را برای همه به یادگار گذاشته است، ان شاءالله بتوانیم از آن استفاده کنیم.ان شاءالله هیئت های مذهبی شهرستان ، همانند سالهای گذشته که در روز تاسوعا و عاشورا مراسم عزاداری خوبی برگزار کردند، امسال هم با هم همکاری کنند و مراسم به خوبی برگزار شود.

توصیه های مقام معظم رهبری در باب هیئت های مذهبی ودسته جات عزاداری:

مقام معظم رهبری در باب هیئت های مذهبی و دسته جات عزاداری توصیه های داشتند که به صورت خلاصه خدمت شما عرض می کنم :

۱. فضاى هیأت‌ :
در هیئت باید دو عنصر باشد : یک) منطق قوی دو) عواطف که مراد همان وشور حسینی و شعور حسینی است. هم باید وعظ و خطبه و سخنرانی و آشنایی با اهداف سیدالشهدا باشد و هم شور و عاطفه و سینه زنی و اشک و گریه

۲. منبر : به منبر باید اهمیت داد، متاسفانه برخی از هیئت ها به منبر اهمیت نمی دهند و تا زمانی سخنران روی منبر است ، جمعیتی نیست و همین که سینه زنی شروع می شود، مردم جمع می شوند. سفارش مقام معظم رهبری ، به اهمیت کارکرد منبر و سخنرانی و وعظ است.

۳. هیأت نباید سكولار باشد.

۴. مداح هیأت‌

۵. اشعار مداحى‌ : شعر باید محکم و قوی و قانع کننده باشد.

۶. سبك و آهنگ مداحى‌ : سبک و آهنگ از سبک و آهنگ غربی نباشد مبتنی بر موسیقی باشد که از داخل جوشیده است و بر همان سبکی سروده شد،ه خوانده شود و از سبک غربی به شدت پرهیز شود.

علت تشدید تحریمهای دشمن بر علیه جمهوری اسلامی ایران :

آخرین نکته چرا دشمن تحریمهای خود را علیه نظام جمهوری اسلامی تشدید کرده است. چون دشمن فکر می کرد با برجام و مذاکره مستقیم، می تواند جمهوری اسلامی را مهار کند ولی وقتی دید اهدافش برآورده نمی شود، از برجام خارج شد. شخصیت ترامپ، رئیس جمهور امریکا، یک شخصیت جنجالی است و برخلاف رؤسای جمهور پیشین امریکا، کارهای خودش را با دیوانگی پیش می برد تا به این طریق ترس و دلهره در دل مخالفینش ایجاد کند. علت تشدید تحریمها علیه ایران، از یک طرف لابی امریکایی- صهیونیستی است که صهیونیست ها تشویق می کردند که امریکا تحریمها را تشدید کند، دوم لابی امریکایی - سعودی است . ترامپ ابتدا نظر خوبی نسبت به سعودی ها نداشت ولی وقتی دید اینها گاو شیرده خوبی هستند و می تواند مرتب از اینها پول دریافت کنند و با آنها بده بستان داشته باشد، ارتباط خودش را با آنها زیادتر کرد. و نیز لابی امریکا و منافقین است ، امروز منافقین در خود امریکا ملاقات هایی دارند و در فضای تشدید دشمنی علیه جمهوری اسلامی بی تاثیر نبوده است.آنها گفتند بر فضای منطقه تسلط پیدا میکنیم و حافظ اسد را از قدرت به زیر می آوریم ، بیداری اسلامی که در کشورهای اسلامی شروع شده بود گفتند: همین کار را در سوریه که پشتیبان مقاومت است، انجام می دهیم تا مقاومت را بشکنیم و داعش را ایجاد کردند ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی ، حکومت داعش برچیده شد. دشمنان وقتی همه آرزوهای خود را در این منطقه بر باد رفته دیدند، فضا را بر علیه جمهوری اسلامی تشدید کردند تا تغییر رفتار ایجاد کنند و ملت ایران را در تنگنا قرار بدهد و مردم بر علیه حکومت شورش کنند و اختلاف ایجاد شود، آنها خودشان را دوست مردم ایران معرفی می کنند ولی هدف نهایی آنها سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است. آنچه دشمن دنبال می کند و اهدافی که از تحریم و جنگ اقتصادی برنامه ریزی کرده است،یکی نابودی نظام جمهوری اسلامی با تشدید اختلافات ودیگری منزوی کردن نظام جمهوری اسلامی است. اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: با همسایگان ودیگر کشورهای دنیا ارتباط خوبی داشته بودند و اینکه فرمودند: مبادا دولت از پشتوانه مردم محروم شود، برای این است که اختلاف به هر قیمتی برای نظام جمهوری اسلامی مضر است و وحدت و همدلی یک اصل است تا دشمن ناکام بماند. مقام معظم رهبری طرح هایی را برای مهار امریکا دادند و با رئیس جمهور روسیه نحوه مهار امریکا را برنامه ریزی کردند؛ این مرد بزرگ چنین کشور را به خوبی مدیریت می کند ولی در این جنگ رسانه ای بیشترین هجمه ها علیه مقام رهبری است. در رسانه های دشمن، بیشترین توهین ها علیه مقام معظم رهبری ، سپاه ، بسیج و کسانی است که بیشترین تاثیرگذاری را دارند. همانطور که در خطبه اول عرض کردم درس بزرگ سیدالشهدا به ما این است که نظام جمهوری اسلامی پرچم سیدالشهدا را در دنیا برافراشته است و در مقابل تمام طاغوت های زمان ایستاده است ؛ ان شاءالله به خواست خداوند ، طاغوت شکست می خورد و برنده اصلی نظام جمهوری اسلامی است و پیروزی از آن اسلام ناب است. ولی نباید در جا زد و جوانان نیز باید تا آخرین لحظه همراهی کنند ، مبادا تحت تاثیر القائات دشمن قرار بگیرند. دشمن قصد دارد از بین جوانان ما یارگیری کند. متاسفانه عده ای تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار می گیرند. دشمن می خواهد مسئولین و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه بدهد. و اختلافات وجنگ داخلی را به نمایش بگذارد و کاری کند که مردم علیه دولت شورش کنند تا آنها نفس راحت بکشند ولی کور خوانده اند. هرچه دشمنان بیشتر علیه اسلام و قرآن و ولایت هجوم کنند، انسجام مردم ایران بیشتر می شود. از دل همین تحریمها ما رشد کردیم از دل همین برنامه هایی که دشمن علیه ما برنامه ریزی کرده است، ما رشد کردیم. امروز نگاه اقتصادی ما باید به دست خود جوانان ایرانی باشد، جوانان با استعدادی که در جای جای ایران اسلامی هستندو ان شاءالله پیروزی از آن اسلام و قرآن و اهل بیت است.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه الصف ، آیه 8

2- بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۳۲۲، حدیث
۱۴
3- الخصائص الحسينية : ص 14

4- بحارالانوار 44/282.

5- سوره مبارکه النساء آیه ۷۶

6- ملهوف (لهوف)، ص 99 و بحارالانوار، ج 1، ص 184.

7- امالى صدوق، ص 130 و بحارالانوار، ج 44، ص 312.

8- سوره مبارکه توبه، آیه 126

9- رضای خدا، محمد ابراهیم سراج، ص255

10- وسائل، ج 9، ص 528 .

11- وسائل، ج 9، ص 540 .

12- تحريرالوسيله، ج 1، ص 334.






http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1800.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1801.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1802.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1803.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1804.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1805.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1806.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1807.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1808.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/u1809.jpg

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.