سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

پیام تسلیت امام جمعه محترم به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 380 مرتبه
دسته: مناسبتهاتاریخ: 1397.06.20
 
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم زرند با صدور پیامی فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین( ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کف آن حضرت را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و تمام عاشقان و مریدان آن حضرت تسلیت گفت.




http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


متن این پیام به شرح ذیل است:

« بسم الله الرحمن الرحیم»


" اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ"

سلام بر محرم و عاشورا، سلام بر امام حسین(ع)، سلام بر دستان بریده سقای کربلا،سلام بر خیمه های سوخته و بر ناله های کودکان تشنه، سلام بر صبر و دلتنگی های زینب(س)، سلام بر ندای جاودان ” هل من ناصر ینصرنی”و سلام بر اشک های صاحب الزمان(عج)
محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند. در این ماه که خیمه‌های عزاداری برپا می‌گردد و بیرق‌های سیاه بالا می‌رود؛ بیش از هر چیز باید بر پیام ها، درس‌ها و عبرت‌های برگرفته از این حادثه‌ی پر معنای تاریخ، یعنی عاشورای حسینی تمرکز کرد؛ چرا که اگر عزاداری‌ها و گریه بر سیدالشهدا (علیه السلام) و یارانش بسیار مطلوب است؛ تلاش برای برپایی و پیش بردن هدف آنان مطلوب‌تر خواهد بود.
بهترین مجالس عزاداری، مجالسی است که تقویت کننده تفکر عاشورایی و روحیه حماسی، سلحشوری، مقاومت، استکبار ستیزی و ذلت ناپذیری باشد. یزید زمان استکبار جهانی با محوریت آمریکا در چهلمین سال انقلاب اسلامی، تمام توان خود را برای شکست مقاومت ملت ایران به کار گرفته است. محرم و عاشورای امسال باید با تقویت روح امید، اتحاد و مقاومت در جامعه، شکست و ناکامی دشمن را رقم بزند.
فرا رسیدن ماه محرم و سالروز شهادت جانگداز سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کف آن حضرت را را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و تمام شیعیان جهان تسلیت و تعزیت عرض نموده، امید است با استعانت ازالطاف الهی توفیق شرکت در مراسم عزاداری مظلوم آل مرتضی را پیدا کرده و از این ایام معنوی، حظ و بهره لازم و کافی را برده و روح خود را جلا دهیم.
امیدوارم که مردم محب اهل بیت شهرستان زرند و مسئولان محترم هیئات و تشکل های دینی و مذهبی هم نوا با سایر عزاداران این سرزمین، فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در زمینه برپایی مجالس و آیین های سوگواری الهام بخش و عاری از هر گونه آسیب و انحراف را نصب العین خود قرار خواهند داد تا ان شاء الله شاهد اقامه مجالسی در شأن شهرستان زرند و جلال و شکوه و عظمت ابا عبدالله(ع) و محرم و صفر و عاشورای حسینی باشیم.


علی ابراهیمی

اما م جمعه شهرستان زرند – اول محرم الحرام 1440 هجری قمری


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.