سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

فرهنگ وقف برای حوزهای علمیه در جامعه باید نهادینه شود

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 433 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1397.06.18
 
کد خبر : 23581- ۱۳۹۷/۰۶/۱۷- دسته بندی : آخرین خبرها, اجتماعی, زرند, گوناگون





به گزارش زرندنیوز , امام جمعه زرند در جشن آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه جعفریه با اشاره به آیه ای از کلام وحی در سوره توبه گفت: همه نباید برای جهاد به جبهه جنگ بروید بلکه عده ای برای فقیه و عالم شدن کوچ کنند تا حلال و حرام اللهی را یاد بگیرند و وقتی برگشتند قوم خود را انذار و هدایت کنند و فقیه شدن دستور خداوند است.

وی افزود: اولین حوزه علمیه در زمان رسول خدا به وجود آمد و بعد زمان امام علی (ع) تا در زمان امام باقر(ع) و امام صادق (ع) اوج گرفت که حضرات معصومین شاگردانی تخصصی در زمینهای مختلف جهت پاسخگوی به شبهات تربیت کردند. امروز هم جامعه ما با وجود برنامه ریزی های فراوان دشمن جهت گمراه کردند مردم نیاز زیادی به روحانی و طلبه عالم دارد تا شبهات مختلف مردم بخصوص نسل جوان را پاسخگو باشند تا جوانانی پویا و ولایت مدار داشته باشیم.

وی گفت: طلبه ها و روحانیون عمر خود را وقف یادگیری و نشر احکام دین کردند و باید دولت و همه مردم به کمک حوزهای علمیه بیایند تا کلام ناب اهلبیت در جامعه نهادینه شود وقف برای امام زمان (عج الله) باید به عنوان یک حسنه درشهرستان گسترش پیدا کند با توجه به اینکه محصول شهرستان ما پسته است کسی یک کیز یا چند درخت خود را وقف امام زمان (عج الله) کند هم برکت داخل مالش می آید و هم از پاداش عظیم احیاء دین اللهی برخوردار می شود و شامل دعای امام رضا(ع) می شود که حضرت فرمودند: خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیاء کند که بارزترین احیاء امر حفظ و گسترش و کمک به حوزهای علمیه است.

حجت الاسلام ابراهیمی با نگاهی به ارتباط روحانیون با خارج از کشور و گسترش دین اسلام بیان کرد: در مراسم حج که تعداد جمعیت مسلمانان زیاد است اگر کسی زبان خارجه یاد داشته باشد می تواند از شیعه دفاع کند و دین ناب اسلام و تشیع علوی را به جهان معرفی کند , باید مدیران و مسئولین حوزه جهت فراگیری زبان خارجه در حوزه علمیه برنامه ریزی کنند تا طلاب و روحانیون به زبان خارجه جهت گسترش دین الهی مسلط شوند.

وی ادامه داد: امروز جامعه به طلبه و روحانی که عالم باشد نیاز دارد لذا جهت اینکه فقیه شوید باید از اول درس های مقدماتی مثل صرف , نحو خوب بخوانید تا بتوانید نهج البلاغه و قرآن کریم را بفهمید و مردم را هدایت کنید.



برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری زرند نیوز کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.