سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حمایت از کالای ایرانی بر همه مردم و مسئولین واجب است/ نسبت به کالای ایرانی غیرت داشته باشیم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 553 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1397.01.14
 
انتشار: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ / ساعت ۱۹:۲۸:۰۵- کد خبر: 11645


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبح زرند ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند ضمن تبریک به مناسبت ولادت امیر المومنین (‌ع)‌ به همه شیعیان بخصوص پدران، با اشاره به ویژگی های اهلبیت بیان کرد:‌ اهلبیت (ع) مظهر مهربانی خدا هستند و انفاق و بخشش در زندگی اهلبیت نمود داشت و اگر زندگی هر یک از اهلبیت را نگاه کنیم بخشش و ایثار را می بینیم.

وی گفت :‌ مردم باید همانند اهلبیت (ع) بدون ریا کاری و خودنمایی عمل کنند و به وجود چنین پیشوایانی به خود ببالند و جلساتی به نام اهلبیت بپا کرده و فضائل ایشان بخصوص امام علی (‌ع) را در جامعه نهادینه کنند.

امام جمعه زرند اظهار داشت: اهلبیت ما در همه امور زندگی خود، رضای خدواند را در نظر می گرفتند بنابراین ما اگر بخواهیم شیعه واقعی باشیم باید ویژگی اهلبیت را یاد بگیریم و در جامعه و زندگی خود پیاده کنیم.

وی افزود:‌ جایگاه پدر و مادر در دین اسلام خیلی بالا و پر ارزش است و دین مبین اسلام توصیه اکید دارد که فرزندان به پدر و مادر خدمت کنند؛ اگر پدر و مادری در قید حیات است به آنها احسان کنند و اگر به رحمت خدا رفته اند زیاد یادشان کنند و برایشان طلب استغفار کنند.

حجت اسلام ابراهیمی در ادامه خطبه ها تصریح کرد:‌ لزوم حمایت از کالای ایرانی برای راه اندازی اشتغال بیشتر، واجب است، چرا که اگر چرخ کارخانه ها بچرخد اشتغال زیاد می شود بنابراین ما همانطور که مقام معظم رهبری حفظ الله فرمودند باید نسبت به کالای ایرانی غیرت داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما بهترین تولید کننده ها را در ایران داریم، باید همه مردم و مسئولان با تمام توان تولید کنندگان و کالای ایرانی را حمایت کنند و نه به کالای خارجی بگویند.

ابراهیمی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض و مراسم معنوی اعتکاف گفت: پیامبر (ص) ۱۰ روز اعتکاف ‌نگه میداشتند و اعتکاف مخصوص دین اسلام نیست بلکه از زمان قبل از حضرت ابراهیم بوده است؛ اعتکاف مثل معجون است، اثر زیادی دارد و انسان را پاک میکند و این خلوتگاه با خداوند، روح را باز می کند و قلب را جلا می بخشد.

وی افزود: به برکت جمهوری اسلامی مراسم اعتکاف رونق گرفت بطوریکه قبلا کسی نمی دانست و نمی توانست اعتکاف نگه دارد، حال می بینیم که جوانان ما در اعتکاف گل کاشته اند و مایه امید و افتخار هستند.

نمایند ولی فقیه در ادامه گفت: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی سالروز آغاز حکومت خدا در کشور است و این نظام به دست نزدیک ترین اشخاص به پیامبر از لحاظ رفتاری و کرداری یعنی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری هدایت می شود و به برکت خون شهدا ، آینده این نظام روشن و بسیار امیدوار کننده است.

وی در پایان گفت:‌ روز ۱۳ فروردین روز طبیعت را در پیش داریم که در دین اسلام سفارش زیادی به رفتن به طبیعت و استفاده کردن از سرسبزی شده است؛ حفظ و نگهداری سرمایه زمینی طبیعت و درختان واجب و تخریب آن به هر گونه حرام است.


برای دیذن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری زرند نیوز کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.