سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حفظ منابع طبیعی واجب وتخریب آن حرام است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 409 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1396.12.16
 
کد خبر : 22454- ۱۳۹۶/۱۲/۱۶- دسته بندی : آخرین خبرها, اجتماعی, زرند


‍به گزارش زرندنیوز ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در دیدار با مهندس میزائی رئیس اداره محیط زیست و جمعی از پرسنل به مناسبت روز درخت کاری بیان داشت:‌حفظ منابع طبیعی واجب وتخریب آن حرام است و قطع کردن هر درخت ونهال برابر با قتل یک انسان است

امام جمعه زرند درباره اهمیت درخت وکاشت نهال در دین اسلام با اشاره به روایات اظهار کرد:‌رسول خدا(‌ص)‌می فرماید اگر روز قیامت شد نهالی به دست داری آن را بکار نگو قیامت شده دیگر نیازی نیست بلکه اگر زلزله قیامت هم شدباز نهال را غرس کن.

حجت الاسلام ابراهیمی در مورد حفظ منابع طبیعی بیان نمود:‌اسلام اهمیت زیادی به حفظ منابع طبیعی قائل شده که حفظ آن را واجب ، تخریب و نابود کردنش را حرام میداند.

وی افزود :‌ باید فرهنگ درخت کاری در جامعه ونسل جوان نهادینه شود وهمه این شعار را داشته باشیم که “دیگران کاشتند ما استفاده وبهره بردیم ما غرس کنیم فرزندانمانم استفاده کنند “سعی کنید درختان مثمر ثمر داخل شهر بکارید که مردم از ثمر آن هم استفاده کنند و همچنین از راههای علمی برای پرورش درخت ونهال استفاده کنیم.

ایشان همچنین بیان داشت: مارکو پلوی جهانگرد در خاطراتش می نویسد از کرمان تا کوهبنان آفتاب را ندیدم از بس درخت وسرسبز بوده ولی الان با وجود استفاده بی رویه از ذخیره های زیر زمینی وزدن چاه های زیاد منابع طبیعی تخریب شده همه باید با هم برای آبادانی و سرسبزی شهر وکشورمان تلاش مضاعف بکنیم.

امام جمعه زرند در بحث احیاءاراضی ملی درشهر بیان کرد:‌در بعضی از شهرک ها داخل شهر مردم خانه سازی کردند روی اراضی ملی با پروانه ساخت شهرداری چندین سال گذشته نباید مردم را ناراضی کنیم ومشکل ساز بشویم بلکه باید به مردم خدمت کنیم مهم برا منابع طبیعی اراضی که مانده حفظ کنند وبرا خدمت به مردم تلاش کنند.


برای دیدن لینک این خبر در ستایت خبری زرند نیوز کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.