سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خطیب جمعه زرند: اغتشاش گران در استان کریمان جایگاهی ندارند/ مسئولانی که کوتاهی می کنند نسبت به خون شهدا مدیون هستند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 458 مرتبه
دسته: سایت خبری صبح زرندتاریخ: 1396.10.16
 
انتشار: جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶ / ساعت ۲۱:۲۲:۲۲- کد خبر: 11286



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبح زرند ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته ابراز داشت: ما برای اینکه زحمات امام (ره)، شهدا و رزمندگان پا برجا بماند باید پایه های اسلام را حفظ کنیم که اگر این پایه ها حفظ شوند دین خدا حفظ خواهد شد.

وی افزود: در روایتی از امام باقر (ع) اسلام پنج پایه دارد که اولین آنها نماز است یعنی رابطه با خدا، بنابراین ما باید تلاش کنیم نمازهایمان را خصوصا بصورت جماعت با شکوه هرچه تمام تر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: طبق این روایت، دومین پایه اسلام، زکات یعنی ارتباط با مردم است؛ زکات باعث می شود فقر نابود شده و برادری و برابری حفظ شود.

وی در ارتباط با دیگر پایه های اسلام گفت: حج بعنوان اجتماع سالانه مسلمانان سومین پایه اسلام است که باعث می شود روح تسلیم بودن در برابر دستورات خداوند شکل گیرد و چهارمین پایه، روزه است که از ابعاد گوناگون انسان را می سازد و باعث می شود بر خود کنترل پیدا کنیم.

ابراهیمی در ادامه این روایت گفت: پنجمین پایه اسلام ولایت است یعنی پذیرفتن رهبری یک انسان خدایی؛ و امروز اگر ایران اسلامی با این همه هجمه سنگین دشمنان از پای در نیامده است به دلیل حفظ پایه های اسلام خصوصا پیروی از ولایت است.

وی افزود: در فتنه ۸۸ و اغتشاشات اخیر، آنچه که فتنه گران را سر جایشان نشاند اول هدایت های حکیمانه رهبری و دوم هوشیاری مردم بود.

امام جمعه زرند در ادامه خطبه ها به کوچک نشمردن دشمنان اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) به مالک اشتر می فرمایند که از دشمنت بعد از اینکه صلح کردی در حذر باش، چرا که دشمن چه بسا از در دوستی آرام آرام جلو می آید اما قصد فریب و حیله دارد.

وی اظهار داشت: بعد از برجام ما باید مواظبت می کردیم که دشمن کلاهی سرمان نگذارد و باید خوش گمانی نسبت به دشمن را کاملا کنار بگذاریم.

وی تصریح کرد: ما هرجا که از حرف ولی و رهبر کوتاه آمدیم در همانجا به مشکل برخوردیم، مثلا رهبر بارها اقتصاد مقاومتی را راه حل مشکلات اقتصادی دانستند ولی کم کاری ها در این زمینه باعث رخنه دشمن و ضربه زدن به کشور می شود و یا رهبری بارها از اهمیت شبکه های مجازی گفتند ولی دیدیم که بی توجهی مسئولین باعث سوءاستفاده دشمن از این راه در اغتشاشات اخیر شد.

وی ادامه داد: تاکنون مردم غیور ایران دماغ دشمنان را به خاک مالیده اند، و با حضور پرشور مردم در شهرهای مختلف، اغتشاشات اخیر از بین رفت و بار دیگر آمریکا شکست خورد.

حجت الاسلام ابراهیمی سر نخ همه فتنه ها را در دست انگلیس، آمریکا و صهیونیست دانست و گفت: آنها همیشه برنامه ریزی برای ایجاد فتنه دارند اما اکنون قصد اغتشاش نداشتند ولی وقتی بحث گرانی و اعتراضات پا گرفت، زمینه را آماده دیدند و دست به کار شدند.

وی ابراز داشت: در کرمان اکثر اغتشاش گران که شناسایی و دستگیر شدند از افراد سابقه دار بودند؛ و مردم ما نشان دادند که منافقین و اغتشاش گران در استان کریمان جایگاهی ندارند و امروز بعد از نماز جمعه در سراسر استان راهپیمایی خواهند کرد.

وی افزود: هیهات که مردم خصوصا جوانان ما زیر بار ظلم نمی روند و انتظار می کشند که روزی پنجه در پنجه آمریکا، استکبار جهانی را از صفحه روزگار محو کنند.

خطیب جمعه زرند اظهار داشت: اعتراض با اغتشاش فرق می کند و انتقاد حق مردم است ولی اعتراض با آتش زدن قرآن، پرچم و مساجد و آدم کشی و تعطیل کردن کسب و کار مردم فرق می کند و اینها کارهای نفاق و استکباری است.

وی در ادامه خطبه ها به مسائل شهر زرند اشاره کرد و بیان نمود: شهر زرند یک شهر صنعتی است که کارگران و مهندسین متعددی در حال فعالیت هستند، بنابراین اولا باید توسط مسئولان کارخانجات دقت شود که هر پیمانکاری به کارگیری نشود، ثانیا اگر آن پیمانکار حقوق کارگران را پرداخت نکرد باید مدیرعاملی که آن پیمانکار را آورده است پاسخگو باشد.

وی افزود: ما تایید نمی کنیم که کارگران همراه خانم‌ها جلوی کارخانه ای را بگیرند و کاری را تعطیل کنند بلکه آنها باید از راه قانونی اعتراض کنند ولی دستگاه‌های نظارتی هم باید با جدیت با مدیرعامل آن کارخانه برخورد کنند و باید حال کارگری که چندین ماه حقوق نگرفته را بفهمند.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی ما نباید خواب باشند و یا با کارخانجات همکاری کنند، بلکه حتی اگر یک ماه حقوق کارگران عقب افتاد و اعتصاب کردند باید مسئول آن شرکت را بازخواست و بازداشت کنند.

ابراهیمی گفت: همین مردم که چندین ماه حقوق نگرفته اند اگر بحث دفاع از اسلام و انقلاب در میان باشد به سرعت پا در رکابند، بنابراین مسئولانی که کوتاهی می کنند مدیون هستند چرا که این مسئولان سر سفره شهدا و رزمندگان نشسته اند و حق ندارند بی تفاوت باشند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بنگاههای زرند، گفت: اکثر بنگاه‌ های املاک زرند صادق هستند اما تعداد اندکی از بنگاه های شهر، کلاه گذار هستند بطوریکه زمین های زیادی را به چند نفر می فروشند و طوری قولنامه ها را تنظیم می کنند که دست مردم از احقاق حقشان بسته شود.

امام جمعه زرند تصریح کرد: همه مردم که حقوق نمی دانند و به راحتی سرشان کلاه می رود البته باید حواسشان را در هنگام نوشتن سند جمع کنند، به همین منظور به اینگونه بنگاه داران یک فرصت داده ایم که حق مردم را باز گردانید وگرنه نامشان را در نماز جمعه آینده به مردم خواهیم گفت تا همگان آنها را بشناسند.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صبح زرند کلیک کنید

برای دیدن لینک این خبردر سایت خبری صدای زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.