سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مراسم گرامیداشت هفته وحدت با حضور و سخنرانی امام جمعه محترم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 240 مرتبه
دسته: گزارش تصويريتاریخ: 1396.09.26
 
حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم گرامیداشت هفته وحدت که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و شهروندان سنی مذهب مورخه 96/09/24 در محل تکیه چهلچراغ برگزار شد.



سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در مراسم گرامیداشت هفته وحدت توسط مهاجرین افغان ساکن زرند مورخه96/09/24


الحمدلله رب العالمین،الصلاة والسلام علی عبدالله ورسوله و حبیبه وصفیه وحافظ سره ومبلغ رسالاته سیدنا ومولانا اباالقاسم المصطفی محمد وعلی آله طیبین الطاهرین المعصومین.

قال الله الحکیم فی کتابه: « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ » (1)

خدای متعال را شکر گزارم که توفیفی عنایت فرمود تا در جمع شما برادران عزیز وبزرگوار حضور پیدا کنم. از جناب مولوی محمد که زمینه برگزاری این جلسه بسیار باشکوه وحضور اینجانب را فراهم نمودند، صمیمانه تقدیروتشکر می نمایم .خیر مقدم عرض می کنم خدمت فرماندار محترم، مدیران ومسئولین که در این جلسه نورانی شرَف حضور دارند .

هفته پُر از خیر وبرکت وحدت را و میلاد سراسر نورانی رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص)و رئیس مذهب واستاد بعضی از بزرگان اهل سنت حضرت امام جعفر صادق (ع) را خدمت شما بزرگواران تبریک عرض می کنم.

استفاده کردیم از شعر بسیار زیبایی که برادر عزیزمان تلاوت کردند که هم شور وعشق نسبت به رسول خدا(ص) بود وهم دردهایی که جامعه اسلامی به آن گرفتار شده است.

معنای وحدت بین مسلمانان :

هفته وحدت را گرامی می داریم .از دیدگاه حضرت امام ومقام معظم رهبری وحدت به چه معناست؟ آیا وحدت به این معناست که تمام شیعیان راه و روش اهل سنت را برگزینند ویا اهل سنت راه و روش شیعیان را انتخاب کنند ویکی شوند؟ آیا منظور از وحدت این است؟ منظور از وحدت این نیست سالها مسلمانان با عقاید مختلفی که درجزئیات داشتند با هم زندگی کردند وهیچ گونه نزاع ودرگیری بین شان نبوده است،منظور از وحدت این است که جامعه اسلامی نسبت به هم مهربان باشند و با محبت رفتارکنند ودشمن مشترک را بشناسند وحدت یعنی همین ،ید واحده در مقابل دشمنان همه مسلمانان،این معنای وحدت است، عشق وعلاقه ومحبت نسبت به جمیع مسلمانان درسراسردنیا، شیعه واهل سنت و اهل سنت خودشان با مذاهب مختلفی که دارند،دوست و رفیق باشند، محبت داشته باشند ،در زندگی غمخوار وکمک حال هم باشند، اما آن دشمنانی که می خواهند بین آنها تفرقه و دودستگی ایجاد کنند تا از منابع آنها پایمال بشود ومنابع آنها را غارت کنند وآن دشمن مشترک را بشناسند،منظور از وحدت که حضرت امام ومقام معظم رهبری و بزرگانی درگذشته مثل آیت الله بروجردی ،جمال الدین اسد آبادی ، شیخ شلتوت، علامه شرف الدین،کسانی که درگذشته وحال قائل به تقریب بین مذاهب بودند وبحث وحدت را مطرح می کنند مشترکات را گرفتند ودر مقابل دشمن ید واحده هستند ،مشترکات ما چیست؟ ما همه خدا پرست هستیم وخدا را قبول داریم وکتاب همه ما مسلمانان یکی وآن هم قرآن است ،پیغمبر همه ما مسلمانان وآخرین پیغمبر رسول خاتم پیامبر اعظم(ص) حضرت محمد(ص) اعتقاد همه ما به معاد ونماز و زکات واعتقاد همه ما مسلمانان به محبت اهل بیت پیغمبر(ص) ، هیچ مسلمانی که در سراسر دنیا موحد واهل دین ودیانت باشد نمی تواند بگوید من آل پیغمبر(ص)را دوست ندارم، برای اینکه درنماز اگر آل را ذکر نکند نماز به فتوای همه علما باطل است در نماز باید بگوئیم"اللهم صل علی محمد وآل محمد" این عشق همه مسلمانان نسبت به آل پیغمبر و امیرالمومنین(ع)وحضرت زهرا(س)وحسنین که اینها آل پیغمبر(ص) هستند ، اینها مشترکات همه ما هستند ، دلیلی ندارد که ما در این مسائل با هم اختلاف داشته باشیم بلکه آن کسانی که می خواهند بین ما دشمنی ایجاد کنند جهان را به آتش کشیدند، افغانستان وعراق ویمن را به آتش کشیدند وامروز بیست هزار کودک یمنی از بیماری و بی دارویی می میرند ، در بحرین وسراسر دنیای اسلام هم همینطور است، شما ببینید که در میانمار مسلمانان با چه بدبختی زندگی می کنند و آنها را زنده زنده می سوزانند واز بین می برند.

تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان:

ما باید این دشمن مشترک که دشمن همه ماست را بشناسیم واجازه ندهیم بین ما تفرقه ایجاد بشود، استکبار جهانی به رهبری امریکا، صهیونیستها ، دهها سال است که قبله اول مسلمانان را اشغال کرده اند ومسلمانان را به خاک وخون کشید ه اند وهنوز هم همینطور است وبدتر از همه انگلیس خبیث که سالهای سال با تجربه بسیار مهمی که کسب کرده وفرقه سازی کرده است ، در بین اهل سنت وشیعه فرقه سازی کرده ودر بین شیعه واهل سنت بهائیت را ایجاد کرده است اینها همه فرقه هایی است که شما باید تاریخ و زیر ساختهای آنها را ببینید که به دست چه کسانی ایجاد شدند و الّا مسلمانان که باهم جنگی نداشتند .سالها در کنار هم باخوبی زندگی می کردند .اینکه امروز مقام معظم رهبری می فرمایند: شیعه انگلیسی وسنی صهیونیستی- آمریکایی مثل دو لبه قیچی برای نابودی اسلام ناب آمده اند ، ما همه پیرو اسلام ناب هستیم ، امروز شیعه لندنی- انگلیسی به مقدسات اهل سنت توهین می کنند ، دشمنی وکینه ها را نسبت به مسلمانان تشدید می کند، اهل سنت صهیونیستی آمریکایی که به تعبیر امام راحل اسلام آمریکایی امروز تقابل یعنی ضدیت بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی است که ما همه بایداین را بدانیم ودست به دست هم بدهیم واین دشمن مشترک که اصلا نمی خواهند نامی از اسلام باشد ،نخست وزیرانگلیس یک زمانی قرآن را بالا گرفت وگفت: تا قرآن ونام محمد(ص) بین مسلمانان محترم است ما آسایش نداریم این معنای وحدت است.

چرا باید وحدت داشته باشیم:

ممکن است شما از ما سوال کنید که دلیل ومدرک این سخن چیست؟ به چه دلیل شما می گوئید ما بایدوحدت داشته باشیم با این مبنایی که ذکرکردید جواب من این است که مبنای ما قرآن است ودستور خدای تبارک وتعالی است که فرمود: « إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ » (1)مومن به خدا وپیغمبر (ص) ایمان دارد وهمه با هم برادر هستند این یک آیه بود.

به ریسمان الهی چنگ بزنید:

آیه دوم که می خواهم خدمت شما عزیزان عرض می کنم که در شعر عزیزمان مولوی محمد هم بود « وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْواناً »(2) به یاد بیاورید آن زمانی که دشمن هم بودید ما شما را به هم نزدیک کردیم با پیروی از قران ومحبت به اهل بیت( علیهم السلام)شما دشمن هم بودید ولی به برکت اسلام برادر شدید خوب این اندیشه قران است پس اندیشه وحدت اندیشه خدای تبارک وتعالی است ، بالاتر از آن را خدمت شما عرض کنم بالاتر از آن خدای تبارک وتعالی به اهل کتاب می فرماید: « قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلى‌ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ »(3) ای اهل کتاب بیائید مشترکات را بگیرید ، همه ما در این که خدا را قبول داریم وحدت داشته باشیم، می فرماید: مسیحیت ، یهودیت، زرتشتیها شما خدا را قبول دارید واین بین همه ما مشترک است وما خدا پرست هستیم ، ادیانی که اهل کتاب هستند خدا را قبول دارند حالا ولو اینکه شرک آلود باشند ، خدا می فرماید: شما بیائید ودر یک محور دور هم جمع شوید ،این اندیشه قرآن است، وحدت، برادری، دوستی ومحبت اندیشه قرآن است.

ایجاد وحدت بین دو قبیله توسط رسول خدا(ص):

پیامبر عزیز وگرامی ما وقتی که وارد مدینه( یثرب آن زمان) شدند کار رسول خدا(ص) جمع کردن مردم ودوری از تفرقه واختلاف بین دو قبیله بزرگ آن زمان یعنی دو قبیله اوس وخزرج که سالها یکدیگر را کشته بودند وسالها با هم نبرد کرده بودند ولی به برکت اسلام وقرآن بین این دو قبیله صلح وبرادری ایجاد کردند وبعد دو نفر دونفر را با هم برادر قرار داد وبین مهاجرین وانصار دوستی برقرار کرد این دین ماست که همه ما را به وحدت دعوت کرده است این راه و روش رسول خدا(ص) است ،اگر ما مسلمانیم باید قرآن را بگیریم وپیرو قرآن باشیم چگونه مسلمانی که " اشهد ان لااله الاالله واشهد ان محمداً رسول الله" را می گوید خوب این خون وجان ومالش محترم است چگونه امروز یک عده ای اینها را سر می بُرند وآنها رامی کشند این خلاف اندیشه قرآن وفکر پیامبر خاتم(ص) است واین راه و روش مسلمانی نیست.

سفارش امام صادق(ع) به ارتباط با غیر شیعه:

از زبان رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع)هم خدمت شما مطلبی را عرض کنم .امام صادق (ع) از طرفی به شیعیان دستور می دادند که با غیر شیعیان و حتی غیر مسلمانان معاشرت کنید، به میان آن ها بروید، با آن ها در مساجدشان نماز بگذارید. «صلوامعهم فی مساجدهم » یا «خالفوا الناس باخلاقهم »؛ با مردم با رفتار خودشان برخورد کنید و به عیادت مریض های آن ها بروید و درتشییع جنازه های آن ها حاضر بشوید، حتی در روایت، به زید (از اصحاب خود) فرمود: «ان استطعتم ان تکونوا الائمة و المؤذنین فافعلوا فانکم اذا فعلتم ذالک قالوا هؤلاءالجعفریة رحم الله جعفرا ماکان احسن مایعلم قد یعلم اصحابه اما اذا ترکتم ذالک قالوا هؤلاء الجعفریة فعل الله جعفرا ماکان اسوء یعلم اصحابه.» یعنی اگر توانستید، امام جماعت یا مؤذن درمسجدهایشان شوید، این کار را بکنید. اگرشما این کار را انجام دادید، خواهندگفت: این ها جعفری ها هستند. خدا جعفر را رحمت کند. چه قدر خوب تربیت کرده است. اصحابش را واقعا خوب تعلیم کرده است. اما اگر این کار را نکنید، خواهند گفت جعفری ها یک جوری هستند. خدا جعفر را چه کار بکند. چه بد اصحابش را تربیت کرده است.(4) این در یک فراز بود.

شیعیان زینت اهل بیت(علیه السلام):

باز در یک فراز دیگر می فرمایند: « «مَعاشِرَ الشیعةِ! کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا »(5) شما شیعیان زینت ما اهل بیت هستید وموجب ننگ وعار ما نباشید ودر جایی دیگر معاویةبن وهب می گوید: به امام صادق(ع) عرض کردم: « کیف ینبغی لنا ان نصنع فیما بیننا و بین قومنا »در منطقه ما مذاهب مختلف وجود دارد ما چگونه با آنها رفتار کنیم؟ امام فرمودند: « تنظرون الی ائمتکم الذین تقتدون بهم ، فتصنعون ما یصنعون»به پیشوایانتان نگاه کنید وبه آنها اقتدا کنید پیشوایان شما چکارمی کنند؟ « فوالله انهم لیعودون مرضاهم و یشهدون جنائزهم و یقیمون الشهادة لهم و علیهم » به خدا سوگند وقتی که برادران اهل سنتشان مریض می شود. امام وپیشوای شما به عیادتشان می رود ودر تشیع جنازه آنها شرکت می کند واگر گفتند شهادت بده ، به نفع ویا به ضررشان شهادت می دهند « و یؤدون الأمانة الیهم » اگر امانتی را به دست آنها سپرده شود آن امانت را به آنها پس می دهند(6) ، امامان شما این گونه هستند گویا این فرد سختش بود حرف امام ورئیس مذهب را بپذیرد . امام فرمود: آیا می ترسید گمراهتان کنیم؟! نه به خدا هرگز شما را گمراه نمی کنیم! (7) خوب این راه خدا وپیغمبرخدا (ص) ورئیس مذهب امام جعفرصادق(ع) است که جناب ابوحنیفه دو سال شاگردی امام صاق(ع) را انجام داد وگفت: « لولا سنتان لهلک نعمان » اگر من این دو سال را شاگردی امام صادق(ع)نمی کردم هلاک می شدم(8) ویا جناب مالک ودیگران هم همینطور بودند.این شیوه اسلامی است .

مقام معظم رهبری محور وحدت در جامعه امروز:

امروز مامحور می خواهیم که مانند یک نخ تسبیح همه ما را دور هم جمع کند که آن نخ وحدت دستورات خدا وقرآن وپیغمبرخدا(ص)ومحبت به اهل بیت وامروزهم رهبر حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (حفظه الله تعالی)که محور ودوستدار وحدت ومسلمانان هستند وکید وحیله دشمنان را برملا می کنند وراه ورسم صراط مستقیم را به روی ما می گشایند . بنابراین آنچه که دستور اسلام وقرآن در هفته وحدت است این است که ما مشترکات را بگیریم ودشمن همه مسلمانان را بشناسیم واجازه ندهیم که بین ما تفرقه وگروه گرایی ایجاد کند و ید واحده باشیم تا بتوانیم بر دشمن پیروز بشویم .الان بیش از یک میلیارد ونیم مسلمان در سراسر دنیا زندگی می کنند، صهیونیستهای خون آشام چهاروپنج میلیونی بر کل مسلمانان مسلط شده اند .

اسرائیل نابود شدنی است:

امام فرمودند: اگرمسلمانان هرکدام یک سطل آب روی اسرائیل بریزند آب اسرائیل را خواهد برد ولی این چهار پنج میلیون برهمه آمریکا مسلط هستند وجهان رابه آتش کشیدند وحتی غمشان نیست که مسلمانان کشته شوند وهر چه که مسلمانان کشته شوند برای آنها بهتر است، آنها حاکمیت را از نیل تا فرات می دانند وشما دیدید که رئیس جمهور آمریکا رسما قدس را پایتخت اسرائیل خون آشام اعلام کرد وگفت: ما می خواهیم سفات خودمان را از تلاویو به بیت المقدس منتقل کنیم یعنی کاری که هیچ کس علنی جرئت آن را نداشت انجام بدهد ولی رئیس جمهور امریکا این کار را انجام داد معنای این چیست؟ آیا علنی شمشیر کشیدن بر علیه مسلمانان نیست؟ چرا هست، شمشیر کشیدن بر علیه قبله اول مسلمانان است بنابراین دشمنی استکبار جهانی وامریکا وصهیونیستها نسبت به مسلمانان یک واقعیت است وتوهّم نیست،امروزکشتار مسلمانان در سراسر دنیا واختلاف افکنی بین فرقه های مسلمانان کار صهوینیستها وانگلیسی ها وکار استکبارجهانی است .آیا اینها موفق می شوند؟ طبق دستور قرآن اینها شکست می خورند وازبین می روند به شرطی مسلمانان وحدت داشته باشند وهمدل باشند ونسبت به هم محبت داشته باشند اینها ان شاء الله شکست خواهند خورد وآن وقت جنگی است که با صهیونیستها آغازبشود وخدا سردار سلیمانی را حفظ کند که بعد ازشکست داعش وقتی که امریکائیها اعلام کردند که ما می خواهیم قدس را پایتخت اسرائیل قرار بدهیم به فرماندهان جنگ درغزه اعلام کردند که ایران اسلامی وسپاه قدس پشتیبان شما هستند وهر لحظه که شما نیاز به کمک داشته باشید همان کسانی که استکباررا در سوریه وعراق شکست دادند همان ها باز به کمک شما خواهند شتافت .ان شاء الله روزی برسد که همه مسلمانان در سرسر دنیا با وحدت وهمدلی از آوارگی نجات پیدا کنند وزندگی خوبی داشته باشند وانچه را که خدا راضی است را بتوانند انجام بدهند .ما هم درخدمت شماهستیم وهمانطور که مقام معظم رهبری توصیه فرمودند که بچه های افغان را در مدارس ثبت نام کنید تا سواد یاد بگیرند ،هر چه انسان علم ودانشش بیشتر باشد بهتر می تواند زندگی کند وموفق شود.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته


پی نوشت:

1- سوره مبارکه حجرات ،آیه 10

2- سوره مبارکه آل عمران، آیه ۱۰۳

3- سوره مبارکه آل عمران، آیه 64

4- شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج1، ص383 و شیخ حر عاملی، وسائل الشیعة، ج8، ص430.(سند این روایت صحیح است. محمد بن علی بن الحسین بإسناده عن زید الشحام

5- امالی صدوق، ص 327، ح17؛ مشکوة الانوار، ص 173؛ منتخب میزان الحکمة، ص239.

6- شیخ کلینی، کافی، ج2، ص636 ؛ علی بن حسن بن فضل طبرسی، مشکاة الانوار فی غرر الاخبار، ص123؛ شیخ حر عاملی، وسائل الشیعة، ج12، ص6.(سند این روایت صحیح است. محمد بن یعقوب‏ عن محمد بن یحیى عن أحمد بن محمد عن علی بن الحکم عن معاویة بن وهب

7- علی بن حسن بن فضل طبرسی، مشکاة الانوار فی غرر الاخبار، ص123و بحار الأنوار، ج85، ص119.

8- مختصر تحفة الاثناعشریه، آلوسی، ص 8، مطبعة سلفیه، قاهره، سنه، 1387


http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5120.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5121.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5122.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5123.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5124.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5125.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/p5126.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.