سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

شهدای گمنام تفکر بسیجی را در بین ما احیا کردند

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 1079 مرتبه
دسته: خبرگزاری هلیلتاریخ: 1389.03.03
 
امام جمعه بافت در گفتگو با هلیل عنوان کرد:
شهدای گمنام تفکر بسیجی را در بین ما احیا کردند/رسانه ها نباید بگذارند تفکر بیسجی خاموش شود

[left]http://www.halil.ir/images/stories/clip_image002emam.jpg


به گزارش هلیل،حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه بافت در پی انتشار گزارش تصویری از آئین تشیع شهدای گمنام در این شهرستان ، در گفتگو با هلیل گفت:با توسل به آقا ابولفضل شهدای گمنام مهمان ما شدند و تفکر بسیجی را احیا کردند و رسانه ها نباید بگذارند این تفکر خاموش شود.[/left]

وی افزود: از پیگیری جدی تا میزبانی شهدای گمنام 20 روز به طول انجامید وهمچنین خانواده های شهدا در این مدت پذیرایی و میزبانی از زائران شهدای گمنام را عهداه دار بودند.
امام جمعه شهرستان بافت خاطر نشان کرد:هر وقت در جامعه احساس شود ارزش ها در حال کمرنگ شدن می باشند شهدای گمنام می آیند و تجدید خاطره می کنند.
ابراهیمی تصریح کرد:ما شرمنده شهدا هستسم در این خصوص که نتوانستیم به خوبی ادای دین کنیم و همانا حیات ما از برکت خون شهدا است و هر کاری که انجام بدهیم بدون منت فقط ادای دین نسبت به شهدا می باشد.


وی از راه اندازی هئیت شهدای گمنام در اولین فرصت خبرداد و افزود:با همکاری هئیت محبین ،هئیت شهدای گمنام شهرستان بافت زیر نظر دفتر امام جمعه شهرستان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان راه اندازی و فعالیت فرهنگی و مذهبی خود را شروع کرده است..


ابراهیمی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به انتشار گزارش تصویری از آئین تشیع شهدای گمنام از طرف سایت هلیل گفت:نباید نسبت به انتشار اخبار نگاه بدبینانه داشت و باید به همراه ارائه ی کارهای انجام شده ،بدون استفاده از عینک خطی نقد خیرخواهانه و بدور از تخریب داشته باشید و خطی و جناحی بودن رسانه استفاده عینک یک طرفه بینی بر چشم می باشد و توقع نبود این گونه عمل کنید.


وی افزود:برای برگزاری آئین تشیع پیکر مطهر شهدای گمنام در شهرستان بافت تفکیک کار شده بود ولیکن عمدی در خصوص مسائلی که این سایت منتشر کرده بود وجود نداشته است .


امام جمعه بافت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما چه تعبیری از دفاع مقدس دارید گفت:تفکر بسیجی در دفاع مقدس متجلی شد و تفکر بیسجی تنها تفکر نجات دهنده کشور بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود.


ابرهیمی یادآور شد:کسی که دارای تفکر بسیجی است اهل گذشت،ایثار و احسان می باشد و تجربه ثابت کرده است هر زمان از این مولفه فاصله گرفتیم کشور در همه ی زمینه های علمی،فرهنگی ،اقتصادی و ... متضرر شده است.


وی با اشاراه به دیدگاه های حضرت امام در خصوص بسیجیان گفت:حضرت امام با این همه مقام و عظمت بیان کردند خدایا من را با بسیجیان محشور بگردان و دیدگاه مقام معظم رهبری همین گونه می باشد.


ابراهیمی بیان کرد:بسیجی یعنی خودش را ندیدن و خدا را دیدن ،بسیجی یعنی کم هزینه و پر کار و تنها تفکر ی کشور را در مقابل استکبار پیروز کرد همین تفکر بود.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه عده ای دوران دفاع مقدس را بنام خودشان مصارده ،و اجازه ورود نسل جوان را به این میدان معنوی نمیدهند اظهارداشت:تفکر بسیجی از آن یک شخص نمی باشد بلکه از امامت و ولایت جوشیده است و در عصر غیبت ولی فقیه نماد تفکر بسیجی می باشند و اینکه بعضی ها خودشان را نماد ولایت مداری می دانند اشتباه است .


امام جمعه بافت در ادامه در پاسخ طرح سوال دیگری مبنی بر از یادگار دفاع مقدس چه تعبیری دارید افزود:یادگار دفاع مقدس کسی است ،ارزش هایی را که بسیجیان آفریدند ،آنها را حفظ و ادامه دهد و تفکری که اسلام را پیروز و از رهبری حمایت کرد همین تفکر بود.


وی با ابراز خرسندی از خدمات دولت در کشور و شهرستان بافت گفت:دولت خدمات زیادی را ارائه داده و همواره به دنبال احیای تفکر بسیجی بوده است و همه ی مدیران با پیروی از مقام عظمای ولایت باید تفکر بسیجی داشته باشند.


لازم بذکر می باشد،این نشست و گفتگو با امام جمعه شهرستان بافت در پی انتشار گزارش تصویری از آئین تشیع شهدای گمنام از طرف سایت هلیل در محل دفتر ایشان و با حضور حجت الاسلام محمد محمد ابراهیم پور مسئول دفتر امام جمعه،حجت الاسلام طاهر آقا ملایی مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه بافت و حجت الاسلام طاها آقا ملایی مبلغ بومی شهرستان بافت انجام شد.


اضافه می شود،با تشکر از خدمات و زحمات بی شائبه امام جمعه محترم این شهر که با ظرافت و تیز بینی معنوی در اولین فرصت برای رفع و پیگیری این سوءتفاهم ایجاد شده قدم برداشتند و در جهت اصلاح و بهبود روند اطلاع رسانی نکاتی را به ما گوشزد کردند و از دامن زدن بیشتر به این موضع جلوگیری نمودند.


یاداور می شود، هدف از انتشار گوشه هایی از حضور پر شکوه مردم در مهمان نوازی و استقبال از شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس فقط به صرف تبین اهداف این عزیزان بوده است و اگر در این بین نیز تصاویری از لنز دوربین دور نمانده، خدای نکرده نادید ه گرفتن دیگر عظمت و شکوه این مراسم نبوده و عکس ها موجود دال بر این ادعا می باشند و فقط برای اینکه در دیگر مناسبت ها و موارد از تکرار این مباحث کوچک و اما دارای برد فرهنگی وسیع جلوگیری شود ،این موضوعات منتشر شدند.


این در حالی است،طبق گفتگوی انجام شده و تبادل نظر با امام جمعه شهرستان بافت و با حضور روحانیت حاضر در این نشست در اولین فرصت چند تصویر ی که مورد نظر بود از طرف هلیل عدم انتشار و با همکاری و همفکری مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه بافت در انتشار عکس روز و سخن روز تجدید نظر شد.


و اما باید متذکر شد، هلیل در این نشست چند ساعته برخی از ناگفته ها را برای رفع این سوءتفاهم با امام جمعه ولایی و مردمی شهرستان بافت در میان گذاشت و همچنین مشخص شد که بکار بردن برخی مسئولان که افرادی به امام جمعه فعال این شهر تعمیم دادند کج سلیقگی بوده و چرا آقایان یک در صد این موضوع را برای پاسخگویی در حوزه کار ی خودشان تعریف نکردند ،به هر حال لازم می باشد بعضی از افراد و اشخاص به جای پردازش به این مسائل و دعوت دیگران به عریضه نویسی وقتشان را مصروف خدمت به راه شهدا کنند و از راه شهدا اینگونه دفاع کنند و نه از بکار بردن یک لغت،

گفتنی است، کسانی که هلیل را متهم به قومگرایی و دیگر مسائل دور از شان کرده اند بدانند هلیل موجب بگیر هیچ بخش دولتی و غیر دولتی نمی باشد و تنها در مسیر اطلاع رسانی شفاف و به دور از سیاسیت زدگی قلم خواهد زد چون که به دنبال،استخدام،پست،مقام،تجلیل و ارتقاع جایگاه نیست و همین قلم به ظاهر صد تومانی را به میزها صد میلیاردی عوض نخواهد کرد و تا آخر ین لحظه کار خبری این رویه را دنبال خواهد کرد.


هلیل نیز در این جلسه برای انعکاس اخبار و مشکلات این شهرستان به امام جمعه این شهر قول مساعد داد و این در حالی است در گذشته غیر از این نبوده و با اکثریت مدیران شهرستان بافت تعامل رسانه ای وجود داشته است و این روند استمرار خواهد داشت.
بخش های دیگر این گفتگو در اخبار بعدی منتشر خواهند شد.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.