سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

گردهمایی هیئت های عزاداری زرند با محوریت برنامه ریزی موکب ۲۰۲ اربعین برگزار شد

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 390 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1396.07.23
 
کد خبر : 21209- ۱۳۹۶/۰۷/۲۱- دسته بندی : آخرین خبرها, اجتماعی, زرند


سومین گردهمایی مسئولین هیئت های عزاداری شهرستان زرند در سال ۹۶ به میزبانی هیئت بیت الاحزان در تکیه حضرت حجت(عج) با محوریت برنامه ریزی و ساماندهی موکب ۲۰۲ شهرستان زرند در مسیر نجف به کربلا برگزار شد.

اخبار زرند : این جلسه که با استقبال خوب مسئولین هیئت های مذهبی زرند با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد نوید بخش خدمتی صادقانه به میهمانان امام حسین(ع) را می دهد.

در آغاز ضمن قرائت کلام نورانی وحی توسط قاری هیئت بیت الاحزان آقای محمد خیرخواه مسئول شورای هیئت های عزاداری شهرستان زرند ضمن تقدیر از مسئولین هیئت ها که در این گردهمایی شرکت کردند اشاره ای به ارزش و ارج خدمت به زائرین اباعبداله الحسین علیه السلام داشتند که بدون هیچ گونه چشم داشتی در مسیر گرانبهای اهل بیت قدم برمی دارند.

وی افزود در واقع محبت اهل بیت است که ما را لایق خدمت در این مسیر می داند.

در ادامه حبیب الله خنجری فرماندار زرند ضمن تقدیر از تمامی کسانی که این موکب را طی دو سال گذشته به راه انداخته و با تمامی توان خود در مسیر اهل بیت علیه السلام و آبروی شهرستان قدم برداشته اند خاطرنشان کرد:شهرستان زرند در بسیاری از شاخصه های فرهنگی دارای نقاط قوت می باشد.البته آسیب های نیز وجود دارد که انتظار می رود با ظرفیت سرشاری که در جهت اغنای فرهنگ دینی در هیئت ها وجود دارد تلاش هماهنگی در جهت توسعه شهرستان بردارند.

فرماندار شهرستان زرند در ادامه بیان داشت:هیئت ها خود را محدود به محرم و صفر نکنند و در تمامی سال با عظمی راسخ به مقابله با تهاجم فرهنگی غرب بپردازند.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهر زرند نیز طی سخنانی اظهارداشت: با فرا رسیدن ایام محرم، موضوع عزاداری بر سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) در سراسر دنیا شکل ویژه‌ و گسترده‌تری به خود می‌گیرد و همین مسأله باعث جلب توجه رسانه‌های جهان به اماکن مذهبی می‌شود. از این رو توجه به مضامین و محتوای شعرهای آئینی دوچندان اهمیت می‌یابد.

وی در ادامه تصریح کرد هیئت های مذهبی می توانند در مسائل عمومی و فرهنگی تاثیرگذار بوده و دستیابی به این مهم همراه با ایجاد نظم و ترتیب در بین هیئت های عزاداری می تواند نشان دهنده حرکتی بزرگ را از عزاداری های و محتوای عمیق فرهنگ اسلام واهل بیت علیه السلام به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام اکبر سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند اظهارداشت: امروز در مقطع حساسی از تاریخ قرار گرفته ایم.هیئت ها باید علاوه بر عزاداری به تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان در کاهش آسیب ها موثر باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند افزود: کسی که از پایه های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتمی هیچ موقع به دنبال مسائل سوء فرهنگی و ناهنجاری ها کشیده نمی شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند بخش دیگری از سخنان خود را به موضوع پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان،روند ثبت نام تا اعلام افراد حائز شرایط،زمان قانونی تبلیغات و نهایتاً رای گیری اختصاص داد.

در ادامه سیدرضا هاشمی عضو هیئت عزاداری بیت الاحزان علیه السلام و از اعضای فعال در برپایی موکب ۲۰۲ اربعین به ارائه گزارشی از وضعیت راه اندازی این موکب طی دو سال گذشته اشاره و بیان داشت:این موکب با همکاری و نظارت مداوم مسئولین شهرستان طی دو سال گذشته به پذیزایی عموم زائرین اربعین از کشورهای مختلف پرداخته تا ضمن خدمت در راه اهل بیت علیه السلام توفیقی برای شهرستان منصوب شود.

آقای هاشمی با اشاره به اینکه این موکب به نام شهرستان زرند و متعلق به همه هیئت های عزاداری و مردم است و تعلق به شخص یا هیئت خاصی ندارد از مسئولین هیئت ها خواست:با همکاری و مساعدت خود به عنوان طلایه‌دار مذهب تشیع در مقایسه با دیگر کشورهای اسلامی نقش برجسته‌تری در برگزاری پیاده روی اربعین داشته باشند.

در لحظات پایانی این گردهمایی موسی محمدی از خیرین شهرستان با توجه به تیررس قرارگرفتن مسائل اقتصادی در جهت ضربه به نظام جمهوری اسلامی از هیئت های عزاداری خواست در همه ابعاد مسائل کشور ورد پیدا کنند.

این مراسم با مداحی کربلایی مرتضی یزدانی مداح هیئت بیت الاحزان به پایان رسید.


برای دیدن لینک این خبر د سایت خبری زرند نیوز کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.