سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

غدیر، روز تجلی بیعت با امامت و ولایت‌ است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 449 مرتبه
دسته: سخنان امام جمعه در خبرگزاری ها و روزنامه هاتاریخ: 1396.06.20
 
کد خبر : 20703- ۱۳۹۶/۰۶/۱۸- دسته بندی : آخرین خبرها, اجتماعی, زرند, فرهنگی


به گزارش زرندنیوز ، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی اظهار داشت: غدیر، عید بزرگ ولایت و همچون روحی است که در کالبد اسلام دمیده شده و موجب کامل شدن دین آسمانی شد و نقش بسزایی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم در مذهب تشیع و اسلام گفت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد (ص)، علاقه بسیاری به حضرت علی (ع) داشتند و به همین علت فرموده‌اند که «من شهر علمم و علی (ع) باب آن است».

ابراهیمی افزود: همین سخن رسول اکرم (ص) نقشه راه و راهنمای سعادت دنیوی و آخرت ما در پیروی از اهل‌بیت (ع) است.

امام جمعه زرند، عید غدیر را روز تجلی بیعت با امامت و ولایت‌فقیه دانست عنوان کرد: باید عید غدیر خم را زمینه‌ای برای ولایت‌شناسی مردم قرار داد و آنها را با سیره اهل‌بیت (ع) بیشتر آشنا کنیم.

وی ادامه داد: در واقع مهمترین پیام غدیر به نسل امروز این است که سعادت و رستگاری جامعه انسانی تنها در گرو جاری شدن احکام الهی در زمینه‌های فردی و اجتماعی و تحت رهبری و مدیریت ولی‌فقیه است.

ابراهیمی گفت: پیرامون ارزش و فضیلت نماز عید غدیر روایت‌های بسیاری نقل شده و آنقدر بین نمازهای مستحب ارزش و اهمیت دارد که حضرت امام صادق (ع) در حدیثی فرموده‌اند هر کس در روز عید غدیر نیم ساعت قبل از ظهر به قصد شکرگذاری خدا دو رکعت نماز بگذارد، خداوند برای وی ۱۰۰ هزار حج و ۱۰۰ هزار عمره محسوب می‌کند.

وی تصریح کرد: تحکیم بیعت با ولایت، تبریک گفتن، اظهار سرور و شادمانی، مصافحه کردن، پیمان اخوت و برادری، احسان و انفاق، رفع حاجت مؤمنان ، دعا، روزه و عبادت، اطعام، ابراز برائت، ذکر صلوات، خواندن دعای ندبه، هدیه دادن ، گذشت و آشتى کردن از آداب عید غدیر است.

ابراهیمی از جمله برنامه‌های جشن غدیر خم در زرند را دعوت از سادات از جمله زن و مرد، برپایی کاروان‌های شادی توسط هیأت محله‌ها و حرکت به سمت مصلی، شعرخوانی توسط شاعران شهرستان زرند، مولودی خوانی و مرشد خوانی، قرائت دو خطبه عقد زوج‌های جوان در مراسم، برپایی نماز جماعت ظهر و عصر و اطعام ناهار بیش از ۵ هزار نفر عنوان کرد.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری زرند نیوز کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.