سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین با صدا وسیمای کرمان به مناسبت دهه مبارک فجر

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 446 مرتبه
دسته: مصاحبهتاریخ: 1395.11.13
 
مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین با صدا وسیمای کرمان به مناسبت دهه مبارک فجرمورخه95/11/11


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG



بنده ابراهیمی هستم امام جمعه شهرستان زرند،ابتدا ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی را تبریک عرض می کنم.

شخصیت برجسته امام خمینی:

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ، نظام ایران، نظام غیر اسلامی بود و طاغوت بر ما مسلط بود .کشور ایران، کشوری وابسته بود و در دنیا هیچ به حساب نمی آمد. مستشاران امریکایی در تار و پود کشور ما دخالت داشتند.به برکت حضرت امام (ره) ، کشور ما آزاد شدو آزادی واقعی را حضرت امام به ملت ایران هدیه کردند. این امام بود که اسلام ناب را در رگ های ما به جوشش آورد ، شخصیت حضرت امام ، شخصیت بسیار برجسته ای است.

مردی از قم قیام می کند :

در روایتی از امام كاظم‌ علیه السّلام است که فرمودند: « رجلٌ مِن قم يدعو الناس الي الحقِّ» مردي از قم، مردم را به سوي حق دعوت مي‌كند. «يجتمع معه قومٌ كُزبُر‌الحديد» جماعتي همانند پاره‌هاي آهن گرد او جمع مي‌شوند « لا تزلهم‌الرياحُ‌ العواصف » كه طوفان‌هاي سهمگين آنان را به‌لرزه درنمي‌آورد، «و لا يملّون مِنَ‌الحرب و لا يجبُنون » از جنگ نمي‌هراسند و ترسي به دل راه نمي‌دهند، «و علي الله يتوكلون والعاقبه للمُتَّقينَ» بر خدا توكل دارند و سرانجام، پيروزي با پارسايان است.( 1)

کار بزرگ حضرت امام درحق ملت ایران:

یکی از کارهای بزرگ فرهنگی که حضرت امام انجام دادند ، این بود که ما را به حق و اسلام ناب دعوت کردندو کار بزرگی که مردم انجام دادند، وحدت و همدلی و پذیرش بود. از روزی که حضرت امام فریاد حق و اسلام را در ایران بلند کردند،15 سال طول کشید تا مردم آماده شدندو به ندای حضرت امام لبیک گفتند .کار بزرگی را که حضرت امام انجام دادند این بود که فکر را عوض کردند و روحیه خود باختگی را تبدیل به خود باوری کرد. ما قبل از انقلاب هیچ به حساب نمی آمدیم و دنیا ما را قبول نداشت.

مستشاران نظامی اجازه نمی دادند، فرزندان این ملت دست به وسایل هواپیمایی و نظام بزنند. امام از برکت امام ، تفکر ما می توانیم گسترش پیدا کرد و خودباختگی از ملت ایران دور شد.و با تفکر ما می توانیم نهضت اسلامی وارد فاز جدیدی در دنیای انقلاب شد. امام استقلال را به ما هدیه داد و طاغوت سرنگون شد وقتی به حوزه های مختلف نگاه می کنیم ، در بحث آموزش و پرورش، اقتصاد، سیاست و... خواهیم دید که به برکت حضرت امام تحولات بزرگی صورت گرفته شد.

پیشرفت ایران در زمینه آموزش و پرورش:

بحث فرهنگ و آموزش و پرورش یک آماری را خدمت شما شنوندگان عزیز عرض کنم : در سال 55 حدود 47.5 درصد از مردم ایران باسواد بودند ولی سال 82 حدود 85درصد از مردم باسواد بودند. در زمان منحوس پهلوی (پدر و پسر) حدود 47هزار مدرسه ساخته شده بود ولی از برکت امام بعد از انقلاب، در 12 سال، بیش از 78هزار مدرسه ساخته شد. با اینکه جمعیت ایران در دوران پهلوی 30میلیون بیشتر نبود،کل دانش آموزان تقریبا 7.5 میلیون نفر بودند ولی در سال 81 ،بیش از 31میلیون دانش آموز داشتیم و این تحول بزرگی است که در بحث آموزش صورت گرفته است.همین طور در زمینه های دیگر هم از برکت انقلاب تحولات زیادی صورت گرفت.در شهرستان زرند هم از این تحول جدا نیست. قبل از انقلاب ، نماز جمعه برگزار نمی شد. اهل سنت به این موضوع ایراد می گرفتند که شما چگونه مسلمانانی هستید که نماز جمعه ندارید؟ یکی از برکات انقلاب اسلامی، هدیه نماز جمعه بود که از برکت حضرت امام و خون شهداو از برکت انقلاب به ایران اسلامی هدیه شد.و از همان ابتدای انقلاب تا کنون در شهرستان زرند همانند دیگر همه شهرهای ایران اسلامی با شکوه برگزار می شود.و الحمدالله حضور مردم در مساجد، تکایا و نمازهای جماعت چشمگیر است و در مراسماتی ملی ، دینی و مذهبی و برنامه هایی که مربوط به انقلاب است، مردم شهرستان زرند، حضور چشمگیری دارند.

من از همه شما بزرگواران تقدیر و تشکر می کنم،ان شاءالله موفق و مؤید باشید.

السلام علیکم و رحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- بحارالانوار؛ ج60، ص216

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.