سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

موضوع: غدیر سند حقانیت شیعه/ اقتدار کشور در پرتو قدرت نظامی:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 513 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.07.03
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 2/07/95


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال الله الحکیم فی کتابه : « الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا » (1)

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا اباصالح، یا بقیة الله ادرکنا واغثنا

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ،شهدای والا مقام شهرستان ،دو شهید گمنام گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان ، شادی ارواح شهدای مدافع حریم اهل بیت ، سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ،سلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات. امیدوارم خداوند متعال، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ای ارزشمند برای دنیا و آخرت، مخصوصاً برای اولین لحظه ورود ما به عالم قبر و قیامت قرار بگیرد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

اولاً از حضور مؤمنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در نماز جمعه این هفته تقدیر وتشکر می کنم. از مسئولین محترم ،ستاد برگزاری نماز جمعه ،سروران معظم روحانی،فرماندهان محترم نظامی و انتظامی، از هیأت امنای مسجد جامع ،قاری محترم، مجری محترم و سخنران قبل خطبه ها، جناب سرهنگ زمانی ، فرمانده محترم سپاه ، نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. بازهم صلوات بر محمد و آل محمد(ص).

غدیر مهمترین سند شیعیان:

خطبه غدیر رسول خدا(ص) مهمترین سند ما شیعیان است،سندی بسیار مهم در عین حال مظلوم، همانند خود مولا امیرالمومنین که مظلوم هستند، خطبه غدیر نیز مظلوم و مهجور است. وظیفه ماست که این خطبه را به گوش جهانیان برسانیم و اجازه ندهیم غدیر فراموش شود. همچنان که رسول خدا نیز در این خطبه فرمودند: « فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ» پس بایسته است این سخن را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا برپایی رستاخیز برسانند. (2) این یک ابلاغ و دستور است ،همانطور که خداوند به رسول خدا(ص) دستور دادند تا در قالب خطبه غدیر، هندسه نظام دینی و مسئله امامت و ولایت امیرالمومنین و یازده فرزندش را تا قیام قیامت به مردم ابلاغ کند، ما هم وظیفه داریم غدیر را ابلاغ کنیم. جشن عید غدیر نیز در راستای همین ابلاغ است.در خطبه قبل بخشی از خطبه غدیر رسول خدا را خدمتتان عرض کردم، در این خطبه بخش هایی دیگر از این خطبه را خدمت شما نمازگزاران عرض می کنم.ان شاءالله خداوند از همه ما در جهت ابلاغ پیام غدیر راضی و خشنود باشد.افرادی که از طرف صدا و سیما برای فیلمبرداری به صحرای غدیر رفته بودند،متوجه شده بودند که در این مکان حتی اگر آهسته صحبت کنند، زمین حالتی دارد که صدا را مانند موج در همه جای صحرا پخش می کند. برای داشتن این خاصیت بود که خداوند صحرای غدیر را انتخاب کرده بودند و پیامبر خدا نیز در صحرای غدیر جمعیت بالای 120 هزار نفر را اطلاع رسانی می کنند. البته برخی از افراد نیز لابه لای جمعیت بودند که سخنان پیامبر خدا(ص) را با صدایی بلند برای افرادی که دورتر قرار داشتند، تکرار می‌نمودند.(مثلا امروز در کنفرانس های خارجی همزمان که مسئول صحبت می کند ، مترجم نیز ترجمه می کند.)

خطبه رسول خدا(ص) در جمع مسلمانان:

در یکی از فرازهای این خطبه رسول خدا(ص) می فرماید:«مَعاشِرَالنّاسِ» ای انبوه مردم! « إِنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أَقُومُهُ فی هذا الْمَشْهَدِ،» آخرین بار است که در این اجتماع به پا ایستاده ام ( کنایه از اینکه آخر عمر من است،70 روز بعد از خطبه غدیر رسول خدا رحلت کردند .همانگونه که عمر یک انسان عادی محدود است، عمر پیامبران نیز محدود است ولی در گذشته شرایط زمان و مکان و شرایط اجتماعی اقتضا می کرد که خداوند برای هر دوره ای پیامبری جدید تعیین کند تا زمان رسول خدا(ص) رسید. وقتی یک پیام جهانی باشد، ضرورتی ندارد تا بعد از آن پیامبر جدیدی بیاید، برای همین بود که رسول خدا فرمودند : این آخرین باری است که در اجتماع شما صحبت می کنم یعنی بعد از من هم پیامبری نخواهد آمد، منتهی این شریعت باید ادامه پیدا کند که ادامه دهنده آن جانشین پیامبر است .) « فَاسْمَعوا »پس بشنوید (زیرا سخنان مهمی را می خواهم به شما بگویم)«وَ أَطیعوا وَانْقادوا لاَِمْرِ(الله) رَبِّکُمْ،» و فرمان حق را گردن گذارید؛ (2) مثال زیبایی را رسول خدا در یکی از فرمایشات خود دارند که می فرمایند: « مَثَلِ من و پیامبران گذشته مانند این است که شخصی خانه ای زیبا و کامل بسازد، اما آجر یک گوشه آن را کار نگذارد، مردمی که وارد آن خانه می شوند از همه جهت آن خانه، نظرشان را جلب می کند فقط می پرسند و می گویند: چرا آجر این گوشه کار گذاشته نشده است ، همان طور که آن آجر آخرین تکمیل کننده آن خانه است، من هم آن خشت آخرین و ختم کننده پیامبران هستم».(3)

علی(ع) شایسته مدیریت جامعه اسلامی:

مطلب بعدی را با ذکر یک مثال ،خدمت شما عرض می کنم: در بنایی شما سراغ شخصی می رود که ماهر باشد، هیچ وقت ساخت خانه ات را به کسی که سر رشته ای ندارد، واگذار نمی کنید،برای درمان بیماریها هم نزد پزشک متخصص و خِبره می روید،برای تعمیر ماشین خود نیز پیش یک تعمیرکار وارد می روید. در این فراز رسول خدا به بیان فضایل و مناقب امیرالمومنین می پردازند، اینکه امیرالمومنین همه شرایط احراز جانشینی رسول خدا را دارد. هرخوبی که در وجود انبیا گذشته است در امیرالمومنین (ع) جمع شده است و علی(ع) تمام تخصص لازم برای مدیریت جامعه اسلامی را داراست. وقتی ما برای انجام کارهای ساده زندگی نیاز به کارگر داشته باشیم، سعی می کنیم کارگری را انتخاب کنیم که امانتدار ، قابل اعتماد و کار بلد باشد، آیا ولایت و رهبری امت اسلامی بدون شرایط می شود؟ آیا کوری می تواند عصا کش کوری دیگر باشد؟ کسی که راهی را رفته و آگاه است ، برای هدایت انسانها سزاوارتر است یا او که نابلد است؟ پس پیداست آن کسی شایسته است که وارد و آگاه است.

رهبری در نظام الهی انتصابی از طرف خداوند:


با این مقدمه فرازی دیگر از سخنان گهربار رسول خدا را در غدیر خدمتتان عرض می کنم :« مَعاشِرَالنّاسِ»ای انبوه مردم ! « فَضِّلُوهُ » علی را برتر دانید، «فَقَدْ فَضَّلَهُ الله» که خداوند او را برگزیده؛ « وَاقْبَلُوهُ» و پیشوایی او را بپذیرید، « فَقَدْ نَصَبَهُ الله» که خداوند او را منصوب کرده است. (3)همانگونه که پیامبر باید معصوم از خطا باشد و این عصمت حالت درونی دارد وفقط خداوند است که می تواند تشخیص بدهد ،کدام انسان معصوم و خود نگه دار است و خود را حفظ می کند.پس جانشین پیامبر را هم باید خداوند انتخاب کند ، خداوند که از عصمت درونی امیرالمومنین آگاه است، او را برای جانشینی رسول خدا بر می گزیند. رهبری در نظام الهی انتخاب مردمی نیست،بلکه انتصابی و از طرف خداوند است. در عصر غیبت نیز ولایت و سرپرستی جامعه اسلامی انتصابی است یعنی نصب ولی فقیه هم از طرف خداست.

ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی:

امام راحل (ره) فرمودند: « قضیه ولایت فقیه یک چیزی نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد. ولایت فقیه یک چیزی است که خدای تبارک وتعالی درست کرده است. همان ولایت رسول الله است و اینها از ولایت رسول الله هم می ترسند.» (4) پس ولایت فقیه را خداوند درست کرده است،همانگونه که پیامبری و امامت را درست کرده است. عده ای می گویند: ولایت فقیه زمینی است یعنی در صورت پذیرش مردم، شخصی رهبر و ولی می شود .این حرف غلطی است و همان حرف اهل سنت است که معتقدند رهبری و امامت زمینی است و هر کس را مردم پذیرفتند رهبر است واین نادرست است.امامت ، ولایت و رهبری انتصابی است وخداوند باید انتخاب کند، زیرا امام باید عصمت و اگاهی داشته باشد و تنها خداوند آگاه به این امور است.خدای متعال در عصر غیبت، ولی فقیه جامع الشرایط را از طریق امام زمان منصوب می کند و امام زمان از ناحیه امام معصوم قبل خود و همین طور هر امام از طریق امام ماقبل خود منصوب می شود و امام علی(ع) از طریق پیامبر و پیامبر از طریق خداوند منصوب شده است. به این دلیل این انتخاب را انتخاب آسمانی است.ولایت و رهبری در نظام جمهوری اسلامی، آسمانی است یعنی نصب از طرف خداوند است.

نقش مردم در پذیرش رهبری:

البته نقش مردم هم در این راستا مهم است و آن پذیرفتن رهبر و امامی است که از طرف خداوند منصوب شده است.اینکه رسول خدا در خطبه غدیریه می فرمایند: «وَ أَطیعوا وَانْقادوا لاَِمْرِ(الله) رَبِّکُمْ »اطاعت کنید و فرمان خداوند را بپذیرید، نشان همین نقش مردم است.امیرالمومنین از طریق خداوند به عنوان امام منصوب شدند منتهی برای اِعمال ولایت، باید پذیرش مردمی وجود داشته باشد.فقیه را نیز خداوند به عنوان رهبر انتخاب کرده است ولی اگر بخواهد اِعمال ولایت کند باید مردم بپذیرند و رای بدهند و او را قبول داشته باشند.همانگونه که وقتی مردم از پذیرش ولایت امیرالمومنین سَر باز زدند،امام علی خانه نشین شد.پس در نظام فکری شیعه امامت و ولایت منصبی الهی است.وَلِّی فقیه هم نصب الهی است و مردم نمی توانند شرعی بودن را به کسی بدهند بلکه مشروعیت فقط از طریق خداوند است.اگر کسی معتقد باشد که مردم باید وَلِّی را انتخاب کنند،این اشتباه است.نقش مردم در پذیرش امامت و ولایت است که زمینه را برای اعمال امامت و ولایت آماده می کند.

امیرالمومنین(ع) اولی به نفس:

پیامبر در ادامه خطبه غدیر چنین می فرمایند:«فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ (ذالِکَ فیهِ وَافْهَموهُ وَاعْلَمُوا)» ای مردمان! بدانید این آیه درباره ی اوست. عمقی آن را فهم کنید « أَنَّ الله قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیّاً وَإِماماً» و بدانید که خداوند امیرالمومنین علی (ع) را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده است.« فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَالْأَنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإِحْسانٍ » پیروی او را بر مهاجران و انصار و آنان که به نیکی از ایشان پیروی می کنند « وَ عَلَی الْبادی وَالْحاضِرِ » و بر صحرانشینان و شهروندان « وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبی» و بر عجم و عرب « وَالْحُرِّ وَالْمَمْلوکِ » و آزاد و برده «وَالصَّغیرِ وَالْکَبیرِ » و بر کوچک و بزرگ « وَ عَلَی الْأَبْیَضِ وَالأَسْوَدِ » و سفید و سیاه « وَ عَلی کُلِّ مُوَحِّدٍ »و بر هر یکتاپرست لازم شمرده است.«ماضٍ حُکْمُهُ، جازٍ قَوْلُهُ، نافِذٌ أَمْرُهُ»(هشدار که) اجرای فرمان و گفتار او لازم و امرش نافذ است. « مَلْعونٌ مَنْ خالَفَهُ، مَرْحومٌ مَنْ تَبِعَهُ وَ صَدَّقَهُ» ناسازگارش رانده، پیرو و باورکننده اش در مهر و شفقت است. «فَقَدْ غَفَرَالله لَهُ وَلِمَنْ سَمِعَ مِنْهُ وَ أَطاعَ لَهُ» هر آینه خداوند، او و شنوایان سخن او و پیروان راهش را آمرزیده است. (2) همانگونه که پیامبر اولی به نفس بود، علی نیز اینگونه است. اولی به نفس یعنی اینکه ما تمایل داریم کاری را انجام بدهیم ولی پیامبر خدا به کار دیگری امر می کند،کاری را باید بانجام دهیم که رسول خدا فرمان داده است.مثلا رسول خدا فرمان به جنگ می دهد و ما نمی خواهیم بجنگیم. دستور سول خدا در اولویت است و باید ابتدا دستور او را انجام دهیم.پیامبر می فرماید :همانگونه که از من پیروی می کنید از علی هم پیروی کنید که دستور علی هم اولی به نفس است. خدا را شاکریم با اینکه از غدیر فاصله داریم ولی غدیر در جان و روح ماست، خدا را براین نعمت بزرگ تبعیت از غدیر شکرگزاریم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران ، خواهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی،انجام واجبات و ترک محرمات . انجام واجبات عزت می آورد و انجام محرمات ذلت در پی دارد. همانطور که زلیخا عزیز مصر بود و با پیروی از هوای نفس به ذلت افتاد و یوسف که بَرده بود ، اما در پی اطاعت از امر خداوند ، عزیز مصر شد. ان شاءالله ما هم در زندگی راه پیروی از دستورات خداوند را در پیش بگیریم، عزت دنیا و آخرت ما در همین است.

مناسبتهای هفته:

مناسبت های هفته را به اختصار خدمت شما نمازگزاران عزیز عرض می کنم.

پیشرفت وآبادانی مساجد از برکت رزم رزم آوران:


در هفته دفاع مقدس قرار داریم.اگر رزم رزم آوران نبود حتی آن راهبی که دنیا را ترک کرده و در دل کوه خدا را عبادت می کند، صومعه او هم از بین می رفت. برپایی و آبادانی تمام مراکز توحیدی دنیا از رزم رزمندگان است. چنانچه خداوند در قران می فرماید: « ... وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ يُذْکَرُ فيهَا اسْمُ اللَّهِ کَثيراً ... »(5) و اگر خدا ( رخصت جنگ ندهد و ) دفع شَّر بعضی از مردم را به بعض دیگر نکند همانا صومعه ها و دیرها و کنشت ها و مساجدی که در آن ( نماز و ) ذکر خدا بسیار می شود همه خراب و ویران شود.مجالس دعا و روضه ما، نماز جمعه و عبادات ما همه نتیجه جانفشانی رزمندگان است.باید این تلاش را قدر بداینم. این پست و مقام ،دینداری و این نظام جمهوری اسلامی و این آرامش و امنیت امروز ما مدیون خون شهداست و از برکت سالهای حماسه خون است.

چند نکته را خدمت شما عرض می کنم.

مدیریت ناب والهی حضرت امام خمینی(ره):

اولاً مدیریت و رهبری حضرت امام(ره) واقعا یک مدیریت ناب و الهی بود،ملت ایران در طول تاریخ هزاران ساله خود جنگ های زیادی را به خود دیده است که در طی آن، بخش هایی از خاک ایران از دست رفته است.تنها دوره ای که متجاوزان نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را تصاحب کنند ،در زمان جمهوری اسلامی است که این لیاقت فرماندهی ولی فقیه را نشان می دهد. دوماً مدیریت جهادی و از خود گذشتگی و سر از پا نشناختن مردم، صبر و استقامت مردم که همه اینها درس است.

اقتدار کشور در پرتو قدرت نظامی:

نکته دیگری که باید خدمت شما بزرگواران عرض کنم : امروزه یک عده می گویند: ما نیاز به قدرت نظامی نداریم واگر کشور ما بخواهد پیشرفت کند باید دست از توان نظامی بردارد. همانطور که کشورهای آلمان و ژاپن با کنار گذاشتن نیروی نظامی پیشرفت کردند که باعث شد این کشورها از هزینه نیروی نظامی خلاص شوند و پول آن را صرف کارهای علمی و تولیدی کنند!!!، اما حقیقت چیز دیگری است، اولاً که به این کشورها، اجازه نداد ند که نیروی نظامی داشته باشند، بعد هم پیشرفت آنها نتیجه سعی و تلاش آنها بود که روی پای خود ایستادند و در زمینه اقتصادی کوشش بسیار کردند.از طرفی این حرف بسیار خطرناک است، چرا ما توانستیم در هشت سال دفاع مقدس مقاومت کنیم؟ برای اینکه نیروهای بسیج به میدان آمدند و قدرت نظامی ما روز به روز پیشرفت کرد و از نظر نظامی قوی تر شدیم. همانطور که یک فرد ضعیف زود بیمار می شود،حتی یک درخت که ضعیف باشد زود آفت می گیرد و شاخه هایش خشک می شود و برگهایش می ریزد .یک کشور هم اگر از درون قوی نباشد با یک تاخت و تاز از بین می رود . چرا یک عده این صحبت ها را می کنند؟ جای تعجب است.اگر قدرت نیروهای نظامی ما کاهش پیدا کند، یک کشور کوچک هم به ما حمله کند، ما را شکست خواهد داد و تمام زحمات ما در همه حوزه ها از بین خواهد رفت.این حرف بسیار نادرست است و خلاف قران است، در قرآن خداوند می فرماید: « وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ » (6) شما (ای مومنان) در مقام مبارزه با دشمنان خود را مهیا کنید و تا حدی که میتوانید از آذوقه و آلات جنگی و اسبان سواری برای تهدید دشمنان خدا و دشمنان خودتان، فراهم سازید و... . قرآن خیلی صریح می گوید: تا می توانید از درون قوی باشید تا دشمنان از شما رعب و ترس داشته باشند،کشور هر چه از نظر نظامی و دفاعی قوی باشد، دشمن جرات حمله نخواهد کرد.

افزایش توان دفاعی وتهاجمی حق مسلم کشور:

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و متخصصان وزارت دفاع « افزایش توان «دفاعی و تهاجمی» را حق مسلم و قطعی کشور دانستند و با تأکید بر لزوم ادامه مسیر افزایش توان دفاعی گفتند: در دنیایی که قدرتهای «زورگو، سلطه گر و دارای کمترین جوهره‌ی اخلاق، وجدان و انسانیت» حاکم هستند، و از تجاوز به کشورها و کشتار انسانهای بی گناه هیچ ابایی ندارند، توسعه صنایع دفاعی و تهاجمی کاملاً طبیعی است، زیرا این قدرتها تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنیت تأمین نخواهد شد. »قدرت دفاع یعنی اگر کشور مورد تهاجم قرار گرفت بتوانید مقتدرانه از کشور دفاع کنید ،اجازه ندهید دشمن به ما ضربه بزند و به داخل کشور بیاید. خدا لعنت کند تفکر بنی صدر خائن را که می گفت اجازه بدهید دشمن به کشور داخل شود، بعد آنها را بیرون می کنیم.این تفکر هم که نباید قدرت نظامی داشته باشیم، تفکر بنی صدری است.قدرت تهاجم یعنی همان فرموده رهبر معظم انقلاب است که فرمودند: «اگر غلطی از رژیم صهیونیستی سر بزند، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.» این قدرت تهاجی است.افرادی که دم از کاهش توان نظامی می زنند، می خواهند کاری را که دشمن نتوانست با جنگ نظامی و در سالهای حماسه و خون انجام بدهد، امروز انجام دهند و سعی دارند تا با یک تحلیل اشتباه،این تفکر را به خورد مردم بدهند. ولی خدا را شکر که هم رهبری و هم نیروهای مسلح بیدار و آگاهی داریم و مردم ما بیدارند .اینکه پشت این حرفها چه خیالاتی است، خداوند آگاه است.این فرمایش مقام معظم رهبری است که توان دفاعی را افزایش دهید تا زورگویان احساس تهدید کنند .صحبت دیگری که این فرد می کند این است که برجام و مذاکرات هسته ای بود که سایه جنگ را ازکشور ما برداشت!!! اما حقیقت این است که مذاکره با امریکا هیچ دردی را دوا نکرد واین برجام نبود که سایه جنگ را از کشور ما برداشت، بلکه آزمایش موشکی بود که نظام جمهوری اسلامی و سپاه شلیک کرد و قدرت دفاعی و تهاجمی خود را به رخ کشید و باعث شد تا آنها جرات حمله نکنند وگرنه با لبخند و مذاکره که چیزی درست نمی شود.در همین مذاکرات اخیری که امریکایی ها با روسها داشتند و در سوریه آتش بس اعلام کردند،امریکایی ها بجای کمک های انسان دوستانه ، برای جبهه النصره سلاح فرستادند. آمریکایی ها واقعا شیطان هستند و به هیچ عهد وپیمانی پایبند نیستند.

قدرت نظامی ایران مانع از هجوم دشمنان:

مذاکره با شیطان در برجام و غیر برجام دردی را از کشور ما داوا نکرد و مشکلی را هم حل نکرد. اینکه اسرائیل جرات ندارد نگاه چپ به نظام جمهوری اسلامی کند. چون در عرض چند دقیقه ،ایران می تواند اسرائیل را با خاک یکسان کند وآنها به شدت از قدرت نظام جمهوری اسلامی واهمه دارند. امروز در هیچ کشوری حتی در فرانسه ، امریکا وترکیه امنیت نیست و هدف آنها از راه اندازی این گروههای تروریستی ،نابودی قلب اسلام یعنی جمهوری اسلامی ایران است.دست مریزاد می گوییم به کسانی که برای امنیت کشور کار می کنند که منافقان حتی نتوانستند یک کبریت در کشور ما آتش بزنند. خداوند را باید بر این نعمت بزرگ، امنیت و آسایش شکرگزاریم.امنیت هر کشوری در گرو قدرت نظامی آن کشور است که به لطف خدا و تلاش غیورمردان ایرانی ، جمهوری اسلامی هم قدرت دفاعی دارد و هم قدرت تهاجمی.

شأن نزول سوره هل اتی

سه شنبه، 25 ذيحجه نزول سوره «هل اتي » در شأن اهل بيت پيامبر اكرم(ص) و روز خانواده نامیده شده است.امام حسن(ع) و امام حسین( ع) در کودکی بیمار شدند ،امیرالمومنین و حضرت زهرا (س) برای شفای فرزندانش نذر کردند تا سه روز را روزه بگیرند،در وقت افطار با اینکه خود گرسنه بودند ،روز اول غذای خود را فقیر مسلمان، افطار روز دوم را به یتیم مسلمان و روز سوم غذای خود را به اسیری کافر و نامسلمان دادند و خود با آب افطار کردند و سر گرسنه به بالین گذاشتند. حتی گفتند :« إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا » ما براى خشنودى خداست كه به شما مى ‏خورانيم و پاداش و سپاسى از شما نمى‏ خواهيم. در اینجا خداوند به آنها مدال می دهد و جبرئیل نازل شد و آیات ابتدایی سوره هل آتی راقرائت کرد تا رسید به آیه «انّ هذا کان لکم جزاء و کان سعیکم مشکورا.» اين (پاداش) براى شماست و كوشش شما مقبول افتاده است.(7) .دنیا باید در مقابل اهل بیت (ع) زانو بزند،بشریت اینجا معنا پیدا می کند، این رفتار معنای واقعی حقوق بشر است. حتی به اسیر کافر نیز می گویند تشکر لازم نیست، ما برای رضای خداوند این عطا را انجام دادیم. به حق ، این روز را روز خانواده نامیده اند.

آسیب شبکه های مجازی برای خانواده ها:

در اینجا لازم است، چند نکته را در باب خانواده خدمت شما عرض می کنم:واقعا این شبکه های مجازی برای خانواده ها آسیب زاست. یکی از کارشناسان چند روز پیش در تلویزیون می گفت: در خودِ کشورهای پیشرفته مانند امریکا، فرانسه و... افراد در استفاده از فضاهای مجازی کاملا آزاد نیستند. والدین به فرزندان زیر 12 سال خود ،اجازه استفاده از موبایل هوشمند را نمی دهند، چون معتقدند که اثرات سوء بر روی آنها می گذارد. ولی متاسفانه در ایران خانواده ها برای اینکه ژست مدرن بودن به خودشان بگیرند، برای فرزندان کم سن و سال خودشان تبلت یا گوشی هوشمند تهیه می کنند و اصلا به این فکر نمی کنند که این گوشی های هوشمند حساب شده وارد ایران شده است و در دست فرزندان ما قرار گرفته است و پشت آن یک سری افراد هوشمند بی دین و کارشناسان خِبره هستند که خانواده را هدف گرفته اند و روی نسل اثر سوء می گذارند . حتی همسر اوباما می گفت من به فرزندانم اجازه استفاده از اینترنت را نمی دهم. همانگونه جسم فرزندانمان را در کوچه و خیابان رها نمی کنیم، چگونه فکر و روح او را در فضای مجازی رها بگذاریم که در اینترنت روی او اثر بگذارند .شبکه های اجتماعی خطر بسیار بزرگی برای بنیان خانواده است،شاید صدای ما در تریبون نماز جمعه به گوش همه مردم نرسد، خواهشی که از آموزش و پرورش دارم این است که از تاثیرات سوء فضاهای مجازی در جلسات اولیاء ومربیان صحبت کنید و والدین را آگاه کنید. دشمنان دین و ایمان ،حیا و غیرت ما را هدف قرار داده اند.متاسفانه حتی کودکان سه یا چهار ساله ما هم دستشان تبلت و گوشی است و با آن بازی می کنند،از اوباما سوال شد برای نابودی نظام جمهوری اسلامی چه کرده ای؟ گفت: موبایل هوشمند را به همه خانه های ایرانی وارد کردم.چه خانواده های زیادی به خاطر شبکه های مجازی از هم پاشیده شده است .آمار طلاق افرایش یافته است. چه فحشا و منکرات زیادی را از طریق همین موبایل و شبکه های اجتماعی رواج می دهند. فرزندان ما را که هیچ آگاهی ندارد ،در این شبکه ها رها نکنیم.

سالگرد تهاجم آمريكا به مردم مظلوم و بي پناه افغانستان
يكشنبه 4 مهر ،سالگرد تهاجم آمريكا به مردم مظلوم و بي پناه افغانستان به بهانه واهي مبارزه با تروريزم ( 2001 م) داریم.
دوشنبه 5 مهر شكسته شدن حصر آبادان در عمليات ثامن الائمه(ع) (1360 ه.ش) داریم. درود بر شهدای عملیات ثامن الائمه(ع) ،خداوند همه شهدا را رحمت کند.

روز خانواده و تكريم بازنشستگان

سه شنبه 6 مهر روز خانواده و تكريم بازنشستگان است.

سالگرد شهادت شهید هاشمی نژاد:

چهارشنبه 7 مهر ، شهادت حجت الاسلام والمسلمين سيدعبدالكريم هاشمي نژاد توسط منافقين( 1360 ه.ش) را داریم، خداوند این عالم بزرگ را رحمت کند.شهادت سرداران رشيد اسلام؛ شهيدان فلاحي، فكوري، نامجو، كلاهدوز و جها ن آرا ( 1360 ه.ش) را در این روز داریم، خدا رحمت کند همه این بزرگواران را که ما مدیون این عزیزان هستیم، روز بزرگداشت فرماندهان شهيد دفاع مقدس، روز آتشنشاني و ايمني را نیز در همین هفته داریم.


پی نوشت:

1- سوره المائده، آیه 3

2-خطبه غدیریه : علامه امینی، الغدیر، ج1ص12-151و294-322 / شیخ عبدالله، بحرانی، عوالم العلوم، ج15/3ص 307-327 / علامه مجلسی، بحارالانوار، ج37ص181-182/ حر عاملی، اثبات الهداة، ج2ص200-250/ سید ابن طاووس، الطرائف، ص33.

3- صحیح بخاری جزء چهارم، ص 226، مسند احمد بن حنبل، ج 3، ص 398.

4- صحفیه نور، ج 10، ص 27.

5- سوره مبارکه الحج،آیه 40

6- سوره مبارکه انفال، آیه 60

7- بحارالانوار، ج 35، ص 237، حدیث 1 و ص 241، حدیث 2 - امالی صدوق، ص 155 و مناقب، ج 2، ص 124.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/n766.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n767.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n768.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n769.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n770.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n771.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n772.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n773.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n774.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/n775.jpg

چاپ این نسخه درجه: 3.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.