سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

تاثیر افکار مثبت بر زندگی انسانها / عاقبت اعتماد وتبعیت از آمریکا

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 392 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1395.04.19
 
خطبه نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 95/04/18


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول:


الحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین .

قال علی علیه السلام : « اَلمُؤمِنُ بَشرُهُ فی وَجِهِهِ و َحُزنُهُ فی قَلبِهِ » (1)

صورت مؤمن بشاش و باز است و حزنش در قلبش است.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)، یا بقیة الله یا اباصالح، ادرکنا واغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، شهدای والا مقام مدافع حرم ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ،سلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خدای متعال این نشستن و این سکوت و این خطبه را از همه ما قبول بگرداند ، ذخیره ارزشمند برای دنیا و برای آخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار قرار بگیرد باز هم صلوات بر محمد و آل محمد.
اولاً از حضور مومنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه در اولین نماز جمعه در ماه شوال صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. از سخنران قبل از خطبه ها جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای مهدی آسا نیز صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

تاثیر افکار مثبت بر زندگی انسانها:

در این خطبه مقداری به مسائل اخلاقی می پردازم ، شما مواجه شدید با افرادی که وقتی کنارشان می نشینید همه اش از مریضی می نالند ،همیشه می گویند مریضم و بیچاره ام و انرژی منفی ساطع می کنند ،آیا واقعاً این سبک زندگی یک سبک زندگی خداپسندانه است ، آیا واقعاً اخلاق اسلامی همین را می خواهد یا اینکه زندگی اسلامی جور دیگریست ، اصلاً ما کار به زندگی اسلامی هم نداشته باشیم ، اینگونه زندگی کردن که دائماً نگرش منفی داشته باشیم نسبت به خودش و مردم آیا آثاری هم دارد یا نه ؟! آیا ضرر و زیانی هم دارد یا نه؟! از نظر روان شناسی واقعاً ضرر دارد . قانون جذاب ، قانونی است صددرصد پذیرفته شده و حاکم بر ما است ، شما وقتی در کوه می روید و یک حرفی را می زنید این یک واکنشی را نشان می دهد و این کلمه به خودِ شما برمی گردد و منعکس می شود . اگر کنار کسی بنشینید که آن شخص مدام بگوید من مریضم و من حالم، خوب نیست ، همیشه از مشکلاتش حرف بزند ، فکر می کند که دارد خودش را تخلیه می کند فکر می کند این به نفعش است ، اما این به نفعش نیست ، قانون جذب ، چیز دیگری می گوید ، می گوید شما اگر مثبت را پخش کردی ،آرامش را پخش کردی، موفقیت و سلامتی و حرف خوب را پخش کردی ، همه این ها به خودت برمی گردد ،اما اگر آمدی افکار منفی که من نمی توانم و من ضعیف هستم و ... را پخش کردی این ها به خودت منعکس می شوند ، بازتاب این ها همه واکنشش به خودشان است، در اخلاق اسلامی و در روایات می فرمایند : « اَلمُؤمِنُ بَشرُهُ فی وَجِهِهِ وَ حُزنُهُ فی قَلبِهِ» (1)صورت مؤمن بشاش و باز است و حزنش در قلبش است ، که این خیلی مهم است که ما باید از نظر آداب اسلامی به آن توجه کنیم ، افکار منفی را از خودمان پخش نکنیم ، وقتی افکار و سخنان منفی را پخش کنیم آنها را دوباره جذب می کنیم ، غالب این نگرانی ها و استرس بخاطر ترس است ، آدم می ترسد شغلش را از دست بدهد ، می ترسد بیماری بگیرد و مشکلاتی برایش پیش بیاید. منبع این نگرانی ها ترس است و ترس هم از چیزهایی است که ممکن است به وقوع نپیوندد یا کمتر از 50 درصد به وقوع بپیوندد اینکه انسان از این اتاق ها بترسد این کار خطایی است ،این روز به روز استرس و نگرانی و دلشوره را در ما بیشتر می کند.

استفاده درست از وقت در بیان امام هشتم(ع):

روایت بسیار مهمی از علی بن موسی الرضا (ع) را خدمت شما نقل کنم که این روایت از موسی بن جعفر (ع) هم رسیده است، هم چنین به همین مضمون از رسول خدا (ص) ، در کتاب صحف حضرت ابراهیم خلیل هم آمده است :امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) می فرمایند : « إجتَهِدوا أن يَكونَ زَمانُكُم أربَعَ ساعاتٍ» بكوشيد كه زمانتان را به چهار بخش تقسيم كنيد : « ساعَةً مِنهُ لِمُناجاةِ اللّه ِ »زمانى براى مناجات با خدا «و ساعَةً لِأمر المَعاشِ » زمانى براى تأمين معاش «و ساعةً لِمُعاشَرَةِ الإخوانِ » زمانى براى تأمين معاش «و الثِّقاتِ و الَّذينَ يُعَرِّفُونَ عُيُوبَكُم و يَخلِصونَ لَكُم فِي الباطِنِ » زمانى براى معاشرت با برادران و معتمدانى كه عيب‌هايتان را به شما مى‌شناسانند و در دل شما را دوست دارند «و ساعَةً تَخلُونَ فِيها لِلَذّاتِكُم» و ساعتى براى كسب لذّت‌هاى حلال « و بِهذِهِ السّاعَةِ تَقدِروُن عَلَى الثَّلاثِ ساعاتٍ » و با بخش چهارم توانايى و نیروی انجام وظایف سه بخش دیگر را تامین كنید. (2)

آرامش دل تنها در ارتباط با خدا:

« ساعَةً مِنهُ لِمُناجاةِ اللّه ِ» انسان در زندگی اش وقتی را برای ارتباط و مناجات با پروردگار بگذارد این یک نیاز است ،چرا نیاز است ؟ چون ما از خداوند هستیم ، مثل یک شاخه درختیم و حیات معنوی ما وصل به توحید است، حیات معنوی ما وقتی است که ما اهل ذکر باشیم ، وقتیکه یاد او را در دل زنده کنیم، والا مثل شاخه درخت وقتی قطعش کنیم این شاخه بلافاصله خشک می شود، ما را هم اگر از درخت توحید جدا کنند چیزی از ما باقی نمی ماند و ما وصل به درخت توحید هستیم و از وجود او به وجود آمده ایم. گاهی انسان می گوید اگر موتوری داشته باشم دیگر چیزی نمی خواهم ، موتور را که به دست می آورد ، می گوید ماشین می خواهم ، باز می گوید ازدواج کنم و زندگی را سروسامان بدهم ، می بینیم که باز هم سیر نمی شود ،اگر فرزند و ملک و خانه و باغ و مغازه هم بدست بیاورد، باز هم می بینیم که دل آدم سیر نمی شود. اگر این دنیا را به ما بدهند باز می بینیم که دل ما سیر نمی شود ، چه زمانی ما سیر می شویم؟ وقتی که دل ما مطمئن باشد ، «... أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» (3) آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دلها آرامش پيدا مى‏كند. چون ما از وجود نامحدود به وجود آمده ایم، دنیا و مافی ها محدود است و این دل نامحدود ما را سیر نمی کند مگر اینکه به خود الله برسیم و این دل آرام می گیرد بنابراین امام هشتم (ع) می فرمایند یک بخشی از زندگی باید مناجات باشد ، وضو بگیرید سر به سجده بگذاریم و با زبان خودمان با خدا صحبت کنیم خدا را حاضر و ناظر ببینیم ، در درونمان خلوت کنیم ، مناجات کنیم .

کار و تلاش در زندگی:

دومین بخش از زندگی« و ساعَةً لِأمر المَعاشِ» باید کار و تلاش کنیم ، ،اگر شکست خوردیم دوباره برخیزیم و اگر در یک حرفه ای شکست خوردیم دلیل نمی شود در حرفه دیگر هم اینگونه باشد. انسان نباید هیچ وقت ناامید باشد ، کودک تا زمین نخورد، راه رفتن را یاد نمی گیرد ،همه انسان های موفق عالم چه در بحث معنوی و چه بحث مادی ، بارها زمین خوردند و اما نترسیدند و دوباره برخواستند.

دید وبازدید با انسانهای خوب:

سوم « ساعةً لِمُعاشَرَةِ الإخوانِ و الثِّقاتِ » دید و بازدید و بالاخره ما اجتماعی هستیم و نمی توانیم از افراد جدا شویم .ناچار به ارتباط هستیم، اما با آدم های خوب و مورد اطمینان رفت و آمد کنیم ، چرا بعضی ها بد از کار درمی آیند در صورتی که خودِ شخص و همسر و جد و آباء او همه خوب هستند اما فرزندانش بد شدند ؟! چون فرزندانش با انسانهای بد در ارتباط بودند،حتی در جامعه،انسانهای سطح پایینی هستند که فرزندانشان رشد معنوی بسیاری زیادی داشته اند ،چون این بچه ها با انسانهای خوب سر و کار داشته اند ، معاشرت نیاز همه ماست، مؤمنین و متدینین مراقب فرزندانتان و رفتار هایشان باشید ، یکی از مأمورین نیروی انتظامی به بنده زنگ زد و گفت در خطبه های نماز جمعه به مردم اعلام کنید که مراقب فرزندانتان باشد ، گفتم چه اتفاقی افتاده است ؟ گفت عده ای مشروب می خورند در خیابان ها عربده می کشند ومزاحم مردم می شوند ،چرا جوان شیعه کارش باید به اینجا بکشد ؟! بخاطر اینکه رفیق بد دارد و اینکه شبکه های ماهواری ای دائماً ، فحشا را تبلیغ می کنند، همه این ها اثر دارد ، بقول شاعر : « هر آنچه دیده بیند دل کند یاد ! » . رفیق بد ، تماشای فیلمهای مبتذل و... زندگی ها را دگرگون می کند ، بسیاری از ناامنی ها از مواد مخدر و مشروبات در جامعه ،شیوع پیدا می کند. من واقعاً همین جا از دستگاه قضا درخواست می کنم به مجردی که نیروهای زحمت کش نیروی انتظامی، کسی را که مشروب و مواد مخدر پخش توزیع یا مصرف می کند دستگیر می کنند، همان زمان حکم را اجرا کند این خودش بازدارندگی ایجاد می کند ، اما اگر بخواهند ، پرونده بررسی شود و حکم اجرا شود زمان طولانی طول می کشد و مجرمان جسور می شوند و آش همان آش و کاسه همان کاسه ، این اتفاق خیلی زشت است و این دوست ناباب هم دین را از انسان می گیرد و هم معرفت و هم زندگی ها را ،آدم هر کسی را نباید به خانه اش راه بدهد ، چه مسائلی از همین دوستان ناباب ایجاد شده است وچه زندگی هایی که بخاطر همین رفاقت ها از هم پاشیده شده است. در حدیث مذکور، امام رضا (ع) سفارش می کنند که با انسان های خوب و مورد اطمینان و دلسوز رفت و آمد کنید .

تفریح ولذت حلال در زندگی :

مورد چهارم که امام می فرمایند :« و ساعَةً تَخلُونَ فِيها لِلَذّاتِكُم » یک قسم از زندگی تفریح و لذت حلال است که یک نیاز است ، پارکی بروید ، به تفریح و دید و بازدید بپردازید. بعد امام رضا (ع) می فرمایند: از همین لذت حلال کمک بگیرید، به کمک این بخش است که شما توان گذراندن آن سه بخش را خواهید داشت.این ها یک برنامه زندگی یک انسان مسلمان است.

خدایا آنچه را گفتیم و شنیدیم به محض رضای خودت قرار بده.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خوهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی به انجام واجبات و حفظ حریم خدا ، سعی کنیم در زندگیمان حریم خدای متعال را حفظ کنیم آنچه را که نهی فرموده انجام ندهیم و یقین کنیم که نهی اش به نفع ماست و آنچه را که دستور داده انجام بدهیم که انجامش به نفع خود ماست ،امیدواریم که خدای تبارک تعالی توفیق تقوا و پرهیزکاری به همه ما کرامت بفرماید.

مناسبتهای هفته:

پیروزی مسلمانان در جنگ احزاب:

مناسبت هایی که این هفته داریم به طور اختصار خدمت شما عرض می کنم ، ماه شوال یادآور پیروزی مسلمانان در جنگ احزاب در سال پنجم است، جنگ احزاب بعد از جنگ احد و جنگ احد هم بعد از جنگ بدر است ، این سه جنگ ،پشت سر هم است ، جنگ احزاب سال پنجمی بود که پیغمبر خدا به مدینه تشریف فرما شدند ، چرا می گویند جنگ احزاب؟ چون مشرکین با تمام قوا به صحنه آمدند و تمام امکاناتشان را گذاشتند و از یهودی هایی که آن زمان بودند دست به دست هم دادند و با سران شرک هم پیمان شدند یک لشکر ده هزار نفری با تمام تجهیزات آن زمان در برابر سه یا چهار هزار نفر، مشرکین با یهودیان پیمان بستند که تا در این جنگ ،رسول خدا حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) و فرزندان عبدالمطلب را نکشند برنگردند .منافقین حرکت کردند و جاسوسان به پیغمبر خدا (ص) خبر دادند و حضرت مشورتی کردند سلمان فارسی پیشنهاد داد که یک خندقی بکنیم تا دشمن نتواند نفوذ کند ،پیغمبر خدا زحمت زیادی کشیدند ،وضع اقتصادی بسیار بد بود تا حدی که به هر سه نفر از مسلمانان ، یک دانه خرما می رسید، سختی های زیادی را تحمل کردند .(4)وقتی هم « عمربن عبدود » وارد میدان شد مبارز می طلبید ،تبلیغات سوئی شد که مسلمانان تضعیف شدند و در این هنگام امیرالمومنین حرکت کردند و ضربت امیرالمومنین کار را تمام کرد ، در جنگ خندق پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ درباره‌ي علي ـ عليه السلام ـ فرمود: «ضربه علي يوم الخندق افضل من عباده الثقلين» (5) ضربت علی در روز خندق از عبادت جن و انس برتر است. امروز همین نماز جمعه ما نیز از برکت ، همین ضربت امیرالمومنین (ع) است که پیروزی را نصیب مسلمانان کرد. که الان هر کس در مدینه می رود، برخی از آثار بجا مانده، هر چند آل سعود برخی از این آثار را تخریب کردند. این اتفاق تاریخی را برای این خدمت شما عرض کردم که وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند که امروز نظام جمهوری اسلامی به جنگ احزاب شباهت دارد .یعنی چه ؟! یعنی استکبار جهانی ، صهیونیست ها ، آل سعود و کشورهای منطقه و دشمن های داخلی، همه دست به دست هم دادند که نظام جمهوری اسلامی را به هر طریقی است سرنگون کنند ،اما ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران همان طور که در جنگ احزاب باعث پیروزی اسلام شد، امروز هم با رهبری وهدایت های مقام معظم رهبری و به همت شما جوانان عزیز دشمنان ما مایوس و شکست خورده خواهند شد و آینده از ان نظام اسلامی است ، این نکته را بارها مقام معظم رهبری امید داده اند ،تا جائی که صهیونیست ها گفته بودند ما تا 25 سال دیگر نظام جمهوری اسلامی را نابود می کنیم ، آقا فرمودند شما مگر تا 25 سال دیگر هستید؟! خودِ دانشمندان غربی پیش بینی کرده اند که صهیونیست ها تا چند سال آینده نابود می شوند آینده از آنِ نظام جمهوری اسلامی است .

سرنوشت حکومتهایی که به آمریکا تکیه کردند:

در جنگ احزاب، پیشنهاد حفر خندق داده شد،امروز خندق ما اقتصاد مقاومتی است ، راه نجات اقتصادی ما این است که دست روی زانوی خودمان بگذاریم و بر تولید داخل تکیه کنیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این هایی که از عقل برخوردارند نمی گویند که با آمریکا رابطه داشته باشیم ، نظام طاغوت با آمریکا یک پیاله شد ،مُرسی رئیس جمهور برآمده از نظام مصر به جای اینکه که به مردم تکیه کند و با اسلام و دین رابطه داشته باشد ،با آمریکا رابطه پیدا کرد، امروز حُسنی مبارک جنایتکار آزاد است ، اما مرسی در بند زندان است .قزافی با آمریکایی ها خوب شد ببینید چه سرنوشتی دارد، حافظ اسد ایستادگی کرد در مقابل آمریکا و کشورش هم ماندگار است ، ارتباط با استکبار جهانی و آمریکایی ها که مخالف اسلام ناب هستند، عامل سقوط است. امروز استکبار تمام توانشان را جمع کردند برای اینکه امام و راه امام را زمین بزنند و خون شهدای ما پایمال شود و انقلاب اسلامی نتواند زمینه ساز امام زمان گردد ،دشمنان تمام توانشان را به کار بردند و عده ای هم از داخل عقلشان تخته شده و می گویند ما باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم، آمریکایی که تمام جنایات جهان ، زیر سر آنهاست و نفاق را شما ببنید، یک کلیپی بود که اوباما وهمسرش به همراه دو دخترش در ماه مبارک رمضان به مسلمانان در کاخ سفید افطاری می دادند ، این حرکت نمایشی چه می خواهد بگوید ؟ می خواهد بگوید ما با مسلمانان دوستیم ! پس یمن و فلسطین و مردم غزه را چه کسانی می کشند ؟! داعش دست پروده چه کسانی است ، هشت سال جنگی را که بر ما تحمیل کردند دویست هزار نفر از بهترین فرزندان ملت به دست چه کسانی به شهادت رسیدند ؟! افغانستان را چه کسانی به آتش کشیدند ؟ در عراق و سوریه این ها چه کسانی بودند ؟! اگر این ها دشمنی نیست پس چیست ؟ اگر آل سعود و آل یهود به کمک استکبار بر علیه ملت مظلوم یمن اقدام می کنند این ها دشمنی است یا دوستی؟! این ها از فرعون هم بدتر هستند ، فرعون حداقل اسمش کافر بود ، اما این ها به اسم خادم الحرمین جنایت می کنند که نتیجه اش در همین شش ماه ، هفت هزار مسلمان فقط در عراق کشته شدند ،اینها جنگ نیابتی به نفع آمریکا نیست؟! اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند : دشمن را بشناسید و بصیرت داشته باشید و او را شکست بدهید ،امروز این نظام ابهت پیدا کرده و حالا یک عده بخواهند این ابهت را بشکنند و رابطه برقرار کنند و ما را ذلیل کنند . خدا سردار سلیمانی و سپاه قدس را حفظ کند ،آمریکا یک برنامه ای دارد که ارتباط برقرار شود که مبادا نظام جمهوری اسلامی بتواند به سپاه قدس کمک کند ،اگر سپاه نبود ایران نبود ، عراقی ها اعلام کردند اگر سپاه قدس و فرمانده دلاور ان نبود ، عراقی هم نبود ، سوریه ای هم نبود ،امروز دشمن کجا آمده بود ؟! این ها هستند که دارند می جنگند . جناب آقای سیف مدیربانک مرکزی اعلام کرد ، برجام هیچ پیروزی و موفقیت برای ما نداشت ،این نتیجه ارتباط با آمریکاست ، البته خدا را شکر می کنیم که رهبر و مردمی بیدار داریم که پای رهبر ایستادند و لطف الهی هم پای این ملت است و مدیران و مسئولین همه کمک می کنند تا ان شالله به خواست خدا استکبار جهانی شکست بخورد.

سالروز تخریب بارگاه ائمه بقیع:

مطلب دوم دراین هفته هشتم شوال در سال 1344 یادآور تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع به دست همین وهابیون از خدا بی خبر است و امروز هم آل سعود پیرو چنین مذهبی است ،در چنین روزی حرم اهل بیت را خراب کردند در واقع جنگ بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی است . ان شالله که روزی برسد که حرم امامان شهید بقیع، بار دیگر به دست ملت شیعه ساخته شود و آل سعود ان شالله به درک واصل شود.

حمله به مسجد گوهرشاد:

مطلب بعدی حمله به حرم گوهر شاد در سال 1314 است ، این نکته را عرض کنم که رضا خان رفت پیش آتاتور در ترکیه گفت می خواهیم حجاب را آزاد کنیم و آمد در ایران و مردان کلاه بین المللی بگذارند و حجاب زنان برداشته شود علما تحصن کردند از جمله جاهایی که تحصن کردند مسجد گوهرشاد بود ، مردم اعتراض کردند و اینها برای زهر چشمی بگیرند به مسجد گوهرشاد حمله کردند و پنج هزار نفر در آنجا کشته شد ، هدف آنها از اعتراض حفظ حجاب بود پنج هزار نفر خون دادند که ما نمی خواهیم بی حجاب باشیم.

هفته حجاب وعفاف:

چرا آمریکا در فضای مجازی تبلیغ بی حجابی می کند ؟چون بی حجابی بی عفتی را به دنبال دارد وقتی هم که بی عفتی آمد زن وزندگی نابود می شود، از همین شبکه تلگرام که 60 درصد اینترنت را در اختیار دارد بیش از هفت هزار کانون خانواده از هم پاشیده شده است این نتیجه تبلیغ بی حجابی است اگر حجاب برداشته شد کم کم مراوده هم آزاد می شود وقتی هم که مراوده آزاد شد زن از بین می رود ، زندگی وخانواده از هم پاشیده می شود به همین دلیل است که این روز را روز حفظ حجاب نام گذاشته اند .منتهی حجاب با اجبار، امکان پذیر نیست بلکه باید با منطق، با بی حجابی مبارزه کرد با بزن و بگیر نمی شود بلکه با حرف وشیوه خوب امکان پذیر خواهد بود البته باید بر طبق قوانین رفتار شود وکسی که قانون شکن است باید با او برخورد کنند ولی قبل از آن باید با منطق حرف زد سرنوشت کسانی که به این راه کشیده شده اند را باید تبیین کرد.

خدایا بحق محمد وآل محمد آنچه که گفتیم وشنیدیم محض رضای خودت قرار بده .


پی نوشت:

1- نهج البلاغه، قصار 333

2- تحف العقول، ص 409.

3- سوره مبارکه رعد، آیه 28

4- مغازی واقدی، ج2، ص440 / سیره ابن هشام، ج3، ص224 / فروغ ابدیت، ج2، ص532

5- شافعي، علي بن برهان الدين، سيره‌ي حلبيه، بيروت، مكتبه‌الاسلاميه، ج2، ص 319و320



http://yascms.ir/emam/gozaresh/m880.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m881.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m882.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m883.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m884.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m885.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m886.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m887.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.