سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

علت رویگردانی صحابه از امیرالمومنین(ع)پس از رحلت پیامبر(ص)/امام زمان(عج) بهار دلها:

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 510 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.12.23
 
خطبه های نمازجمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 94/12/21



http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله الحکیم فی کتابه : « قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى »(1)

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله .

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) ، یابقیه الله یا اباصالح (عج) ادرکنا و اغثنا

السلام علیک یا فاطمة الزهراء (س)، السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ، سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان وخانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند و ذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

ایام فاطمیه ، ایام شهادت حضرت زهرا(س) را به محضر حضرت صاحب الامر(عج) و به همه شما رادتمندان و علاقمندان و عاشقان اهل بیت(ع) تسلیت عرض می کنم و از حضور مومنانه شما برادران و خواهران مکرمه در نماز جمعه تشکر می کنم. از مدیران و مسئولین و سروران عزیز روحانی که شَرَف حضور دارند. از سخنران قبل از خطبه ها جناب سرهنگ ایرانمنش، رئیس محترم شورای اسلامی شهر و مطالبی که عرضه داشتند نیز تقدیر و تشکر می کنم.

همانگونه که در خطبه های گذشته خدمتتان عرض کردم . ایام، ایام فاطمیه و متعلق به حضرت زهرا(س) است و بحث ما نیز راجع به تفسیر خطبه حضرت زهرا(س) بود.

یکی از کلمات نورانی حضرت زهرا(س) این بود : « اِنَّ السَّعیدَ، کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلّیاً فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه »(2) همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.حضرت زهرا(س) در سخنرانی خود در خطبه فدک دفاع جانانه ای از امیرالمؤمنین علی (ع) کردند که اشاره کوچکی به آن می کنم تا به خطبه ای برسیم که حضرت زهرا(س) در جمع زنان مهاجر و انصار فرمودند.

بخش‌هاي منتخب از خطبه فدكيّه

از جمله فرازهاي نوراني اين خطبه اين فرازهاست: «كلَُّمَا أَوْقَدُواْ نَارًا لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ » (3) هرگاه آتش جنگ برافروختند خداوند خاموشش نموده،« اَوْ نَجَمَ قَرْنُ الشَّیْطانِ، اَوْ فَغَرَتْ فاغِرَةٌ مِنَ الْمُشْرِکینَ، قَذَفَ اَخاهُ فی لَهَواتِها،» یا هر هنگام که شیطان سر برآورد یا اژدهائى از مشرکین دهان بازکرد، پیامبر برادرش را در کام آن افکند، « فَلا یَنْکَفِی‏ءُ حَتَّى یَطَأَ جِناحَها بِأَخْمَصِهِ، وَ یَخْمِدَ لَهَبَها بِسَیْفِهِ» و او تا زمانى که سرآنان را به زمین نمى‌‏کوفت و آتش آنها را به آب شمشیرش خاموش نمى‌‏کرد، باز نمى‏‌گشت،«مَکْدُوداً فی ذاتِ اللَّهِ،» فرسوده از تلاش در راه خدا، « مُجْتَهِداً فی اَمْرِ اللَّهِ،» کوشیده در امر او، « قَریباً مِنْ رَسُولِ‏اللَّهِ،» نزدیک به پیامبر خدا، «سَیِّداً فی اَوْلِیاءِ اللَّهِ، » سرورى از اولیاء الهى، «مُشَمِّراً » دامن به کمر بسته،«ناصِحاً» نصیحت‏گر، « مُجِدّاً کادِحاً،» تلاشگر، و کوشش‏کننده بود، « لا تَأْخُذُهُ فِی اللَّهِ لَوْمَةَ لائِمٍ» و در راه خدا از ملامت ملامت‏‌کننده نمى‏‌هراسید. «وَ اَنْتُمَ فی رَفاهِیَّةٍ مِنَ الْعَیْشِ» و این در هنگامه‏‌اى بود که شما در آسایش زندگى مى‏‌کردید، « و ادِعُونَ فاکِهُونَ آمِنُونَ» در مهد امن متنعّم بودید، « تَتَرَبَّصُونَ بِنَا الدَّوائِرَ» و در انتظار بسر مى‌‏بردید تا ناراحتى‌‏ها ما را در بر گیرد، « وَ تَتَوَکَّفُونَ الْاَخْبارَ» و گوش به زنگ اخبار بودید، «وَ تَنْکُصُونَ عِنْدَ النِّزالِ » و هنگام کارزار عقبگرد مى‌‏کردید «وَ تَفِرُّونَ مِنَ الْقِتالِ» و به هنگام نبرد فرار می نمودید. (4) حضرت در این فرازها فرمودند : اگر در جنگ احد علی(ع) نبود، دشمن به مقصودش که شکست اسلام است، می رسید، چون در جنگ احد، مسلمانان از میدان جنگ فرار کردند .حتی نقل شده است پیامبر (ص) به اسم آنها را صدا می زدند که فلانی فلانی برگرد و آنها بدون توجه از کوه بالا می رفتند و فرار می کردند و پیامبر(ص) را تنها گذاشتند.صحنه جنگ را ترک کردند و دشمن جسارت پیدا کرد که دسته دسته به پیامبر حمله کنند تا کار را تمام کنند، یگانه حامی رسول خدا (ص) در آنجا امیرالمومنین بود که یک تنه سردسته دشمنان را به درک واصل می کردند.(5) در جنگ های بدر و احزاب هم که تمام کفر در مقابل تمام اسلام قرار گرفته بودند، اینگونه بود و حضرت علی (ع) تنها حامی رسول خدا(ص) بود که حضرت زهرا در این فراز از خطبه خود آن را بیان می کنند.

علت رویگردانی مردم از امیرالمومنین(ع):

حسن بن علي بن فضال گويد: از حضرت ابوالحسن (علي بن موسي الرضا -ع ) پرسيدم: «كيف مال الناس عنه الي غيره » چرا مردم از اميرالمؤمنان روگردان شده و ديگري را برگزيدند «و قد عرفوا فضله و سابقته و مكانته من رسول اللَّه(ص)» ؟ در حالي كه فضل و سابقه و منزلت او را با رسول خدا مي دانستند؟ فرمود: « انّما مال الناس عنه الي غيره،» بدين سبب از آن حضرت به ديگري روي آوردند كه « لانه كان قد قتل آباءهم و اجدادهم و اعمامهم و اخوالهم و اقرباءهم المحاربين للَّه و لرسوله عدداً كثيراً،» او بسياري از پدران و نياكانشان و عموها و دايي ها و خويشاوندانشان را كه محاربان با خدا و پيامبر بودند به هلاكت رسانده بود؛ « فكان حقدهم عليه لذلك في قلوبهم،» از اين رو كينه علي(ع) را در دل داشتند « فلم يحبّوا أن يتولي عليهم، » و نمي خواستند او بر آنان حكومت كند. «ولم يكن في قلوبهم علي غيره مثل ذلك» اين كينه را از ديگري در دل نداشتند، « لانه لم يكن له في الجهاد بين يدي رسول اللَّه (ص) مثل ما كان له،» زيرا كسي در عرصه جهاد در محضر پيامبر (ص)مانند علي (ع) نبود؛ « فلذلك عدلوا عنه و مالوا الي غيره» از اين روي از وي رخ برتافتند و به ديگري پيوستند.(6)امیر المؤمنین علیه السلام نیز در این باب در خطبه‌ای می‌فرماید :«کل حقد حقدته قریش على رسول الله صلى الله علیه وآله » قریش تمام کینه‌هایی که از رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) در دل داشت «أظهرته فی وستظهره فی ولدى من بعدی » در حق من آشکار نمود و پس از من به زودی در حق فرزندان من نیز آن را ابراز خواهد کرد ، « ما لی ولقریش !» مرا با قریش چه کار ؟! ، « إنما وترتهم بأمر الله وأمر رسوله » همانا به امر خدا و رسول با آنان جنگیدم ، « أفهذا جزاء من أطاع الله ورسوله إن کانوا مسلمین !» آیا این است سزای (جزای) کسی که خدا و پیامبرش را اطاعت کرده است ؟(7)

پیش بینی رسول خدا(ص)درباره رویگردانی مسلمانان از علی(ع):

رسول خدا (ص) نیز رویگردانی مسلمانان از علی(ع) را پیش بینی کرده بودند و در حدیثی فرموده‌اند: «و ان تؤمروا علیا(ع)- والا أراکم فاعلین ـ تجدوه هادیاً مهدیاً، یأخذ بکم الطریق المستقیم»، اگر علی(ع) را امیر خود بگردانید ـ که نمی‌بینم چنین کنید ـ او را هادی (هدایتگر) و مهدی (هدایت شده) می‌یابید که شما را در راه مستقیم نگه می‌دارد.(8)همین گونه دفاع را حضرت زهرا (س) از امیرالمومنین (ع)در خطبه ای که در زمان بیماریشان در جمع زنان مهاجر و انصار ایراد کردند، داشتند.

خطبه حضرت زهرا(س) در جمع زنان مهاجر وانصار:

هنگامى كه حضرت فاطمه علیهاالسلام بیمار شد، به همان بیمارى كه در اثر آن از دنیا رفت، زنان مهاجرین و انصار به عیادت ایشان آمده و گفتند: اى دختر پیامبر خدا با این بیمارى حالت چطور است؟ حضرت به جای اینکه از احوالات خودشان بگویند از بی وفایی هایی که در حق امیرالمومنین شده بود سخن گفتند و در فرازی از این خطبه به این موضوع اشاره کردند که چرا با علی دشمنی کردند و او را کنار گذاشتند. در فرازی از این خطبه حضرت فرمودند: « وَ مَا الَّذى نَقِمُوا مِنْ اَبِی‏الْحَسَنِ عَلَیْهِ‏السَّلامُ،» و چه عیبى از على علیه‏السلام گرفتند، « نَقِمُوا وَاللَّهِ مِنْهُ نَكیرَ سَیْفِهِ،» بخدا سوگند عیب او شمشیر براّنش بود،(زیرا بسیاری از سران کفر با شمشیر علی نابود شده بودندو به همین علت از علی کینه داشتند) « وَ قِلَّةَ مُبالاتِهِ لِحَتْفِهِ» و بى‏اعتنائى به مرگ، (علی از مرگ نمی ترسیدو آرزوی شهادت داشت. او شجاع بود و ترس در وجود او راهی نداشت)« وَ شِدَّةَ وَ طْأَتِهِ» و شدّت برخوردش،(هر کجا علی قدم می گذارد محکم قدم می گذارد و سست و لرزان قدم برنمی داشت .در مواضع خود ثابت قدم است و با صلابت و قاطعیت وارد می شود.آنها این قاطعیت را نمی خواستند.می خواستند علی مطابق خواست آنها عمل کند. ولی امیرالمومنین (ع) محکم در مقابل باطل می ایستاد و حق را استوار می کرد) « وَ نَكالَ وَقْعَتِهِ» و عقوبت دردناكش (علی در مقابل متجاوز سکوت نمی کندو به شدت او را عقوبت می کند و حق را در باره او جاری می کرد.چون علی حق را به حق دار می دهد و دست متجاوز را از بیت مال کوتاه می کند، او را کنار گذاشتند)،« وَ تَنَمُّرَهُ فی ذاتِ اللَّهِ» و اینكه غضبش در راه رضاى الهى بود.(چون علی شجاع و تسلیم ناپذیر است. نمر یعنی پلنگ از روحیات پلنگ این است که تسلیم نمی شود. عرب اگر بخواهد از کسی تعریف کند ،می گوید روحیه تنمر دارد مانند پلنگ شجاع است.).اینها از جمله عواملی بودند که که حضرت زهرا(ع) آنها را به عنوان علت کناره گیری مردم از علی(ع) بیان کردند.ان شاءالله در خطبه آینده به این مطلب می پردازیم که اگر علی(ع) بود چه می شد.اگر حاکمیت به دست علی(ع) بود ،چگونه و چه اتفاقی می افتاد به عبارتی دیگر آثار حاکمیت علوی را بررسی می کنیم.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما خواهران مکرمه و برادران بزرگوار را دعوت می کنم به تقوای الهی و انجام واجبات و ترک محرمات.

در توصیه به تقوی حدیث گهرباری را از پیامبر اعظم درباره نماز جمعه خدمتتان عرض می کنم.

ثواب حضور در نماز جمعه:

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : هر کس در روز جمعه غسل کرده و به سوی نماز جمعه قدم بر دارد، و به خطبه های امام گوش کند ، برای هر قدمش پاداش یک سال عبادت که روزش را روزه بوده و شبش را عبادت کرده به او داده می شود . (9) واقعا چه پاداش بزرگی نصیب همه ما شده است، برادران و خواهران این برکت نماز جمعه است و ما تا زنده ایم باید شکر نعمت جمهوری اسلامی و این آزادی برای انجام کارهای خیر را بجا بیاوریم و نماز جمعه را باشکوه برگزار کنیم.

امام زمان(عج) بهار دلها:

نکته دوم اینکه چون نزدیک ایام عید نوروز هستیم به یاد بهار دلها، حضرت صاحب الامر(عج) نیز باشیم. طبیعت با نوروز بهاری می شود . یکی از اوصاف و القاب حضرت صاحب الزمان «رَبیعِ الْأَنامِ، وَنَضْرَةِ الْأَیامِ» است .(10) امام زمان (عج)دلهای مردم را بهاری و زنده می کند و سرسبزی دوران به برکت وجود مقدس امام زمان است. مبادا غیبت امام زمان(عج) برای ما عادی شود و یادمان برود که ایشان در پس پرده غیبت هستند و از وجودشان غافل بشویم و به نبودشان عادت کنیم.

زنده نگه داشتن یاد امام زمان(عج) در دلها:

از جمله کارهایی که می توانیم برای زنده نگه داشتن یاد حضرت در دلهایمان انجام دهیم این موارد است:دعا و صدقه برای حضرت صاحب الزمان(عج) ، شاد کردن دل مومنین و کمک به آنها . همراهی و دوستی با دوستان امام زمان . حضور در مکانهایی که متعلق به امام زمان است. این گونه نام و یاد امام زمان را گرامی بداریم و زندگی خود را با نام حضرت بهاری کنیم.

مناسبتهای هفته:

روز بزرگداشت شهداء:

اولین مناسبت هفته آینده :شنبه 22اسفند مصادف با تاسيس بنياد شهيد انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني(ره)(1358ش) است. این روز را روز بزرگداشت شهدا نامیده اند تا یادمان نرود ، نفس کشیدن خود را مدیون خون شهدا هستیم. اگر رزم رزم آوران و خون شهدا نبود،همه مراکز توحیدی جهان از بین رفته بود.اگر ما امروز می توانیم از اهل بیت در مجالسمان نام ببریم ، همه از برکت شهدا و رزم رزم آوارن است.اگر نگاهی به دنیای اطرافمان بیندازیم ، می بینیم که گروههای تروریستی چگونه زندگی را بر دیگر با مسلمانان جهان تلخ کرده اند چگونه با آنها و ناموس آنها برخورد می کنند. اگر خون شهدا و رزم رزم آوران نبود، بدترین بلاها را استکبار بر سر ما می آورد. شیعیان سراسر دنیا در رنج و عذاب هستند، کشورهای چون سوریه ،بحرین و یمن .آرامش امروز ما مدیون جانفشانی های همین شهداست. برای هر پست و مسئولیتی که ما در این نظام داریم، بیش از 73 نفر شهید شدند و خون خود را فدا کردند تا این مسئولیت ها به دست ما رسیده است. سعی کنیم حافظ خون شهدا باشیم.ارزش های آنهارا حفظ کنیم. ان شاءالله که بتوانیم دِین خودمان را نسبت به شهدا ادا کنیم. بنده از خدمات خوب بنیاد شهید شهرستان نیز تشکر می کنم. از زحمات جناب آقای عرب و همکارانشان و خانواده شهدا تشکر می کنم. لیستی از خدماتی که این عزیزان در مدت یک سال در بنیاد شهید انجام داده اند، را تهیه شده و در اختیار بنده قرار گرفته است که به گوشه ای از این خدمات اشاره می کنم: دیدار و سرکشی از خانواده و ایثارگران در منازلشان 2375 دیدار ؛ برگزاری یادواره شهدا 90 مورد ؛ برگزاری زیارت عاشورا و سایر ادعیه 300 مورد؛ مسابقات قرآنی 350 مورد ؛خدمت رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر 380 مورد و دیگر خدمات ارزشمندی که این عزیزان انجام دادند که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س):

نکته بعد اینکه با توجه به ایام شهادت حضرت زهرا(س) ، از هیئت امنا مساجد و مداحان و هیئت های مذهبی می خواهم که اگر نمی توانید هر شب ایام فاطمیه را مراسم عزاداری بپا کنید، حداقل این سه شب مانده به شهادت حضرت زهرا(س) را در همه مساجد ،مراسم عزاداری داشته باشید.

خدمات ارزنده مرحوم آیت الله واعظ طبسی:

درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی را خدمت همه شما عزیزان تسلیت عرض می کنم.ایشان از یاران حضرت امام و مقام معظم رهبری بودند و خدماتی ارزشمندی این بزرگوار نسبت به آستان قدس انجام دادند .اگر وضعیت آستان قدس را قبل و بعد انقلاب مقایسه کنید ، تفاوت فاحش آن را مشاهده خواهید کرد و متوجه خدمات ارزنده ای این عالم ربانی می شوید.

۷ توصیه رهبر معظم انقلاب به تولیت جدید آستان قدس رضوی‏ :

1. بهره‌‏مندی معنوی از برکات آستان ملک‌پاسبان حضرت رضا علیه آلاف التحیة و الثناء، 2. خدمت به زائران و ضعفا و نیازمندان، 3. خدمت به مجاوران آستان مقدس رضوی، 4. توجه به ظرفیت فرهنگی آستان قدس رضوی در عرصه داخلی و بین‏‌المللی، 5. حفاظت از گنجینه آستان، 6. حفاظت از موقوفات و 7. ساماندهی‏ اقتصادی.

انفجار بمب در نماز جمعه تهران توسط منافقین:

24 اسفند مصادف با انفجار بمب در مراسم نمازجمعه تهران توسط منافقين(1363ش) در آخرین جمعه سال داشتیم. دشمن تنها راه را جدایی مردم از نظام جمهوری اسلام می دید و تصمیم گرفت تا این گونه نمازگزاران را با انفجار بمب از بین ببردو بیش از 14 نفر در این حادثه شهید شدند. خطیب نماز جمعه آن زمان ، رئیس جمهوری وقت، مقام معظم رهبری بودند و با اینکه حرارت این بمب تا نزدیکی تریبون آمد، ایشان با صلابت و استحکام خطبه ها را ادامه دادند و مردم نیز مرتب شعار می دادند و این ترفند دشمن هم خنثی شد. دشمنان اسلام ، تا این حد از برگزاری نماز جمعه احساس خطرناک می کنند و مخالف برپایی نماز جمعه هستند.

بمباران شیمیایی حلبچه:

25 اسفند بمباران شيميايي شهر حلبچه توسط رژيم بعث عراق(1366ش) را داریم. استکبار جهانی در جاهایی که بمب اتم علیه جمهوری اسلامی ، استفاده می شود، سکوت می کند و موافق است. آنها در زمان جنگ ایران و عراق حدود500 تن بمب شیمیایی را در اختیار صدام گذاشتند تا مردم خودش و ایران را نابود کند. ولی در سوریه که حامی ایران است ، به دروغ مدعی شدند ، سوریه از بمب شیمیایی استفاده می کند و به آتش جنگ دامن زدند.نفاق و بهانه های استکبار جهانی و امریکا از این نوع رفتارها کاملاً مشخص است.

توان دفاعی ایران در رزمایش موشکی سپاه:

توان دفاعی ایران را در رزمایش موشکی اقتدار ولایت دیدید که چگونه دشمن ترسانده شد. واگر امید داشت که روزی بتواند به جمهوری اسلامی ضربه بزند، امیدش ناامید شد. دست مریزاد به نیرو رزمی سپاه. همه ما موشک هایی که از سراسر ایران با بردهای مختلف ، 2000 ،800 ،500،300 کیلومتر شلیک شدند را دیدیم. دشمنان مبهوت قدرت ایران هستند که کی و چگونه ایران به این سطح از قدرت دست پیدا کرده است.آنهم به دست فرزندان نسل سوم انقلاب که مایه افتخار است که این توان نظامی یک سپر دفاعی برای نظام جمهوری اسلامی است.اگر خدای نکرده روزی، مستکبرین بخواهد به ایران حمله کند ، در اولین حرکت اسرائیل به یک چشم بر هم زدنی مورد هدف موشک های ایران قرار می گیرد و نابود می شود. این قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است. درود بر فرزندان سپاه که مایه آبرو نظام جمهوری و قرآن هستند.حوادث یمن را ببینید ، که این گونه دنیا در مقابل کشتار این ملت مظلوم سکوت کرده است ، ان شاءالله خداوند به داد این ملت مظلوم برسد و آل سعود را نیست و نابود بگرداند.

امروز ، روز پاکسازی شهر هم نامیده شده است . همه ما باید در پاکیزه نگه داشتن شهرمان کمک کنیم و محله و پارک محله خودمان را نظیف نگه داریم.

انتخاب بسیار خوبی را شورای شهر داشته اند و جناب آقای محمدی شهردار محترم خدمات بسیار ارزشمندی را انجام می دهند.شما نیز به ایشان و همکارانشان کمک کنید و اگر بدهی به شهرداری دارید، بپردازید. متاسفانه کارگران شهرداری که با جدیت مشغول کار هستند ،حدود چند ماه است که حقوق نگرفته اند و نزدیک عید نوروز واقعا سخت است.به تمیزی شهر هم کمک کنیم.ان شاءالله شهر ما در جهان شهره به نظافت و پاکی باشد.


پی نوشت:

1- سوره مبارکه شوری، آیه 23

2- امالی(صدوق) ص182

3- المائده/64

4- خطبه فدکیه : بلاغات النسأ، تأليف أحمد بن طيفور ص 26./ مختصر بصائر الدرجات، تأليف حسن بن سليمان حلّي ص 456/ السقيفة و فدك، تأليف أحمد بن عبدالعزيز جوهري ص 98./ شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار، تأليف نعمان بن محمد ج 3، ص 34، ح 174/ من لا يحضره الفقيه، تأليف شيخ صدوق (ره) ج 3، ص 372، ح 1754./ علل الشرائع، تأليف مرحوم صدوق(ره) ج 1، ص 289

5- واقدی، ج۱، ص۲۳۵ ، واقدی، ج۱ ص۲۴۰، آیتی، تاریخ پیامبر اسلام، ص256.

6- علل الشرايع، ص 126/ بحارالانوار، ج 8 (ط قدیم)، ص 151 به نقل از عیون و علل الشرایع

7- شرح نهج البلاغة ، ابن أبی الحدید ، ج 20 ص 328 و ینابیع المودة لذوی القربى ، القندوزی ، ج 1 ص 407

8- مسند احمد ، ج1 ، ص 109

9- مستدرک الوسایل، ج 2 ص 504

10- بحارالانوار، ج 99، ص 101، باب 7؛ مفاتیح الجنان، به نقل از سیدبن طاووس، بلدالامین، ص 286؛ با تعبیر (ربیع الیتام و نضره الایتام)؛ مصباح کفعمی، ص 497 با کمی تغییر.



http://yascms.ir/emam/gozaresh/m116.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m117.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m118.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m119.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m120.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m121.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m122.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m123.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m124.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m125.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m126.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.