سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

خطبه حضرت زهرا(س) بعد از غصب فدك /حضرت زهرا(س) بزرگترین مدافع ولایت/بعد از انتخابات رقابتها به رفاقت تبدیل شود

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 477 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.12.10
 
خطبه های نمازجمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 94/12/07


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله .

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) ، یابقیه الله یا اباصالح (عج) ادرکنا و اغثنا

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز و بزرگوارمان، شادی روح امام راحل عظیم الشأن، شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای والا مقام شهرستان ، دو شهید گرانقدر مهمان امروز نماز جمعه ، شهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یا حضور پیدا می کنند ، شادی ارواح مطهر دو شهید گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی ، سلامتی خودتان وخانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال ، این حضور مؤمنانه ، این نمازجمعه ، این خطبه، این نشستن و سکوت را از همه ماقبول بگرداند و ذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد ، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد(ص).

ایام فاطمیه ، شهادت حضرت زهرا(س) را به همه شما علاقمندان حضرتش، تسلیت عرض می کنم. به همین مناسبت ، در خطبه اول مطالبی را راجع به بانوی دو عالم خدمت شما عرض می کنم.

خطبه فدکیه حضرت زهرا(س):

یکی از خطبه ها و سخنرانی های بسیار مهم حضرت زهرا(س)، خطبه فدکیه است که سخنرانی بسیار مهم و عالمانه ای است و از یادگارهای حضرت زهرا (س) است، این خطبه حدود 120 سطر است . ایراد این خطبه توسط حضرت زهرا (س) بیش از یک ساعت در مسجد پیامبر مسجد النبی طول کشیده است. علمای بزرگی این خطبه را شرح کردند ، از جمله آیت الله زنجانی که دو جلد در مورد شرح خطبه حضرت زهرا (س) نوشته اند. در این خطبه حضرت زهرا (س) کلمات بلند و عالمانه ای را بیان کرده اند. در بخشی از این خطبه حضرت زهرا (س) فلسفه احکام دین را بیان کردند. علت توحید ، نبوت ، واجبات و محرمات را شرح داده اند. از جمله در فرازهایی حضرت زهرا (س) فلسفه امامت و ولایت را تبیین کرده اند. اینکه به چه علت، خدای تبارک و تعالی امامت را بعد از نبوت پیامبر اعظم جز اصول اعتقادی اعلام کردند و امامت چه تاثیری دارد.

خطبه حضرت زهرا(س) بعد از غصب فدك :

روايت شده: هنگامى كه ابوبكر و عمر تصميم گرفتند فدك را از حضرت فاطمه عليهاالسلام بگيرند و اين خبر به ايشان رسيد، لباس به تن كرده و چادر بر سر نهاد، و با گروهى از زنان فاميل و خدمتكاران خود بسوى مسجد روانه شد، در حاليكه چادرش به زمين كشيده مى‏شد، و راه رفتن او همانند راه رفتن پيامبر خدا بود، بر ابوبكر كه در ميان عده‏اى از مهاجرين و انصار و غير آنان نشسته بود وارد شد، در اين هنگام بين او و ديگران پرده‏اى آويختند، آنگاه ناله‏اى جانسوز از دل برآورد كه همه مردم بگريه افتادند و مجلس و مسجد بسختى به جنبش درآمد. سپس لحظه‏اى سكوت كرد تا همهمه مردم خاموش و گريه آنان ساكت شد و جوش و خروش ايشان آرام يافت، (سپس به ایراد خطبه پرداختند، چه خوب است که برادران و خواهران مکرمه بیشتر به این خطبه توجه داشته باشند و حتی مسئولین در رابطه با این خطبه، مسابقه بگذارند و جوائزی برای آن در نظر بگیرند و جوانان را تشویق به مطالعه و حفظ خطبه کنند. امروز فرازهایی از این خطبه را در نظر گرفته ام که خدمت شما عرض می کنم.)حضرت زهرا علیهاالسلام در این خطبه با اشاره به فلسفه امامت فرمود: «قالت: فجعل الله... وَ طاعَتَنا نِظاماً لِلْمِلَّةِ، وَ اِما مَتَنا اَماناً لِلْفُرْقَةِ » خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت علیهم السلام را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه ها قرار داده است (1) تفرقه عامل بدبختی مردم و جدایی عامل شکست است، امامت اهل بیت(ع) باعث امنیت جامعه است.هر کدام از احکام را حضرت زهرا (س) در فرازهای مختلف بیان می کنند، ان شاءالله مؤمنین و متدینین در این ایام در مساجد مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) ، خطبه نورانی فدک را نیز بیان کنند.دو سخنرانی مهم حضرت زهرا (س) دارند یکی خطبه فدک و یکی هم خطبه عیادت که در عیادت عده ای از زنان مدینه که به دیدار حضرت آمده بودند، ایراد کردند. حتما این دو سخنرانی را مطالعه بفرمایید.

عامل وحدت جامعه اسلامی از بیان حضرت زهرا(س):

حضرت زهرا (س) ، عامل وحدت جامعه اسلامی را امامت امیرالمؤمنین(ع) و یازده فرزندش و در عصر غیبت ، امامت و ولایت جانشین امام معصوم ، ولی فقیه جامع الشرایط اعلام می کنند. حضرت زهرا (س) در همه جا از امامت و ولایت دفاع می کنند .تا جایی که جان عزیزشان را که در پیشگاه خداوند بسیار مقام دارد، فدای امامت می کنند. ما در جامعه خودمان این کلام حضرت زهرا (س) را با تمام وجود لمس می کنیم. پیروزی جمهوری اسلامی نیز از برکت امامت و ولایت و از برکت اطاعت از امام و رهبر بود. امروز ، روز اتحاد در جامعه است ، اگر در دوران نظام جمهوری اسلامی، دشمنان نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را غصب کنند، از برکت این است که مردم به ولایت و امامت اهمیت دادند و از ولایت پیروی کردند. تنها در دوره حاکمیت اسلام بود که ایران اسلامی حفظ شد و گرنه در دوان شاهان بی لیاقت قسمت های زیادی از کشور به مرور جدا شد. امام(ره) بود که مانند نخ تسبیح ، همه را به هم وصل کرد و امروز هم که امر ولایت بر دوش های پرتوان امام خامنه ای(مدظله العالی) است.

در فرازهای دیگر از خطبه فدکیه ،حضرت زهرا (س) امامت و ولایت حضرت علی(ع) را بیان می کنند و می فرمایند: «اَبَوا هذِهِ الامَّة مُحَمَّدٌ وَ عَلِیُّ » محمّد و علی پدران این امّتند. «یُقیمانِ اَوَدَهُم وَ یُنقِذانِهِم مِنَ العَذابِ الدّائمِ اِنْ اَطَاعُوهُما » اگر فرمانبرداری از آن دو بکنند، آن ها را از کژی نجات می دهند و از عذاب دایم می رهانند(نقش تربیتی امیرالمومنین (ع)را در این خطبه بیان می کنند که کژی ها و انحرافات به برکت ایشان از جامعه برداشته می شود.) «و یُبیحانِهم النَّعیمَ الدّائمَ اِنْ وافَقُوهُمَا» واگربا آنان موافقت داشتند برآن ها نعمت دایمی را مباح می کردند. (اگر جامعه با رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع)موافقت کردند، رحمت خدا بر مردم نازل می شود.)(1)

نمونه ای از دفاع حضرت زهرا (س) از ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) :

روزى حضرت زهرا(س) در احد بر مزار عموى پدرش «حمزه سیدالشهداء» ایستاده بود و عزادارى مى‏كرد. محمود بن ‏لبید فرصت را غنیمت ‏شمرده، پس ازعزادارى پرسید: اى دختر پیامبر خدا(ص)، آیا براى امامت و زعامت على بن‏ابى‏طالب(ع) از سخنان پیامبرخدا(ص) دلیلى به یاد دارى؟ فاطمه فرمود: « و اعجبا انسیتم یوم غدیر خم؟... » شفگتا! آیا حادثه عظیم غدیر خم را فراموش كرده‏اید؟... « اشهد الله تعالى لقد سمعته یقول»: خدا را گواه مى‏گیرم كه خود شنیدم آن بزرگوار مى‏فرمود(این نشان می دهد که خود حضرت زهرا هم در حجه الوداع و غدیر خم حضور داشتند. ) پیامبر(ص) فرمود: «على خیر من اخلفه فیكم » على بهترین كسى است كه او را در میان شما جانشین خود قرار مى‏دهم، «و هو الامام و الخلیفة بعدى » على (علیه السلام) امام و خلیفه بعد از من است.«و سبطاى و تسعة من صلب الحسین، » دو فرزندم حسن و حسین(علیهما السلام)و نه نفر از فرزندان حسین(ع) » ائمة ابرار «پیشوایان و امامانى پاك و نیك‏اند. « لئن اتبعتموهم وجدتموهم هادین مهدیین» اگر ازآنان اطاعت كنید، شما را هدایت ‏خواهند كرد « و لئن خالفتموهم لیكون الاختلاف فیكم الى یوم القیامة» و اگر با آنها مخالفت ورزید، تا روز قیامت تفرقه و اختلاف در میانتان حاكم خواهد بود.(2)

حتی روایت شده است حضرت زهرا علیهاالسلام دختر مکرّم رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم مرتب خطاب به مردم فرمودند: «أنسیتم قول رسول اللّه صلی الله علیه و آله وسلم یوم غدیرخم» آیا کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم را فراموش کردید که در روز غدیر خم فرمودند : «من کنت مولاه فعلیّ مولاه ؟» هرکس را که من مولای او باشم، پس علی نیز مولای اوست؟ «و قوله صلی الله علیه و آله وسلم » و کلام دیگر رسول رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم که فرمود:« أنت منی بمنزلة هارون من موسی» یا علی! جایگاه تو نسبت به من همانند موقعیت هارون نسبت به موسی علیه السلام می باشد.»؟! (3)نقل شده است: بعد از اینکه حضرت زهرا علیهاالسلام آن خطبه غرّا را ایراد فرمودند، در هنگام بازگشت از مسجد، رافع بن رفاعه به دنبال حضرت آمد و خطاب به ایشان عرضه داشت:« ای سرور زنان! اگر علی علیه السلام قبل از اینکه مردم با ابوبکر بیعت کنند، با آنان سخن می گفت و روشنگری می نمود، ما از او رویگردان نمی شدیم، و با فرد دیگری بیعت نمی کردیم!»حضرت زهرا علیهاالسلام فرمودند: «الیک عنّی فما جعل اللّه لأحد بعد غدیرخم من حجّة و لاعذر» مرا به حال خود بگذار، که خداوند بعد از جریان غدیرخم برای هیچ کس عذر و بهانه ای قرار نداده است. (4)سه روز تمام پیامبر خدا(ص) در غدیر خم ماندند و از مردم برای امامت حضرت علی (ع)پیمان گرفتند و دست علی(ع) را به عنوان امام ، وصی و جانشین بعد خود بالا آوردند و فرمودند: «مَعَاشِرَ النَّاسِ إِنِّی أَدَعُهَا إِمَامَةً وَ وِرَاثَةً فِی عَقِبِی إِلَی یوْمِ الْقِیامَةِ وَ قَدْ بَلَّغْتُ مَا أُمِرْتُ بِتَبْلِیغِهِ » ای مردم! همانا من، امامت و وراثت را تا روز قیامت در فرزندانم به جا گذاشتم و قطعاً آن چیزی را که مأمور به ابلاغش بودم، رساندم (5)«حُجَّةً عَلَی کلِّ حَاضِرٍ وَ غَائِبٍ وَ عَلَی کلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یشْهَدْ وُلِدَ أَوْ لَمْ یولَدْ فَلْیبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَی یوْمِ الْقِیامَةِ» تا حجت و سندی باشد بر هر حاضر و غائبی و بر هر کسی که شاهد است یا نیست، متولد شده است یا نه؛ پس حاضران به غائبان برسانند و پدران به فرزندان تا روز قیامت.»(6)

هشدار حضرت زهرا(س) به زنان مهاجر وانصار:

هنگامی حضرت زهرا(س) در بستر بیماری بودند و زنان مهاجر و انصار برای عیادت به خدمت ایشان رسیده بودند. حضرت هشدار سنگینی به آنان دادند و فرمودند : «...رویشان به خاک باد! مرگ بر آنان! لعنت بر قوم ستمکار! وای بر این امت! چه چیز آنان را از ستون های استوار رسالت و اساس نبوت و راهنمایی و مهبط فرشته وحی، و دانا به تمام امور دنیا و آخرت، گمراه ساخت؟ آگاه باشید که این انحراف خسران مبین است...» (7) البته پس از آنکه زنان این سخنان را به گوش مردان رساندند، سران مهاجر و انصار به جانب آن حضرت شتافتند تا شاید بتوانند برای این کارهای نابجای خویش عذری بیاورند. گفتند: «ای بانوی زنان جهان، اگر علی بن ابی طالب پیش از آنکه ما با ابوبکر بیعت کنیم و پیمان متابعت محکم کنیم، حاضر می شد و این سخنان را می فرمود، هرگز سر از اطاعت او بیرون نمی کردیم! حضرت فاطمه (ع) فرمود: از من دور شوید! « فلا عذر بعد تعذیرکم و لا أمر بعد تقصیرکم » پس از اتمام حجت بر شما، دیگر جایی برای عذر و بهانه شما نیست، و هیچ چیز چاره تقصیر و کوتاهی شما نکند.»(8)در جایی دیگر حضرت زهرا (س) عامل دوستی و محبت را دوستی با امیرالمومنین معرفی می کنند: « اِنَّ السَّعیدَ، کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ » همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است «مَن أحَبَّ عَلّیاً فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه» که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.(9)

آنچه گفته شد بخشی از فرازهای زندگی حضرت زهرا(س) بود .ایشان تا زمانی که زنده بودند ،مدافع امامت و ولایت بودند. این درس بزرگی از حضرت زهرا (س) برای همه ما مسلمانان و شیعیان است. واگر کسی نسبت به امامت و ولایت کوتاهی کند یا در عصر غیبت نسبت به ولایت جانشین امام عصر(عج) ، ولی فقیه جامع الشرایط کوتاهی کند، قطعاً پیرو حضرت زهرا(س) نخواهد بود.

خطاب حضرت زهرا(س) پس از رحلت پیامبر(ص) به مردم:

در روایت داریم که در یکی از روزهای پس ازرحلت پیامبر (ص) که مردم در کوچه نزدیک خانه حضرت علی (ع) گرد آمده بودند، دختر رسول خدا(ص) از خانه بیرون آمده و در کنار درب ورودی منزل ایستاد، و خطاب به مردم فرمود: « لا عهد لی بقوم حضروا اسوء محضر منکم» من ملتی را مثل شما نمی‏شناسم که اینگونه عهدشکن و بد برخورد باشند، «ترکتم رسول الله (ص) جنازه بین ایدیننا » جنازه رسول خدا را در دست ما گذاشته رها کردید «و قطعتم امرکم فیمابینکم» و عهد ما پیمانهای میانتان را بریده، فراموش نموده‏اید (هنوز هفتاد روز بیشتر از رحلت پیامبر(ص) نگذشته بود). « لم تستامرونننا و لم تردو النا حقا » و ولایت و رهبری امام علی (ع) و ما اهل بیت را انکار کردید، و حق مسلم ما را باز نگرداندید.« کانکم لم تعلموا ما قال یوم غدیر خم» گویا از حادثه روز غدیر خم آگاهی ندارید؟ « والله لقد له (علی بن ابی طالب) یومئذ الولاء لیقطع منکم بذالک منها الرجاء» سوگند به خدا که رسول گرامی اسلام در آن روز ولایت و رهبری امام علی (ع) را مطرح کرد و از مردم بیعت گرفت، تا امید شما فرصت طلبان تشنه قدرت را قطع نماید، «ولکنکم قطعتم الاسباب بینکم و بین نبیکم» ولی شما رشته‏های پیوند معنوی میان پیامبر (ص) و خودتان را پاره کردید، « ولله حسیب بیننا و بینکم فی الدنیا و الاخره». این را بدانید که خداوند در دنیا و آخرت بین ما و شما داوری خواهد کرد.(10)

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود همه شما برادران و خوهران مکرمه را دعوت می کنم به تقوی الهی ، تقوی سیاسی و تقوی اجتماعی.

امروز یکی از مسائل کشور درحال انجام است. مسئله حضور مردم در پای صندوق های رأی در دو انتخابات بسیار مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی است.

بعد از انتخابات رقابتها را به رفاقت تبدیل کنیم:

خدای متعال را شکرگزاریم که ما می توانیم نقشی در حفظ اسلام داشته باشیم. خداوند متعال به امام بزرگوار و شهدا بهترین پاداش را عنایت بفرماید که زمینه را فراهم کردند که ما نقشی در حفظ اسلام داشته باشیم و امروز بتوانیم حضور پیدا کنیم و با رأی خودمان اسلام و کشور خودمان را حفظ کنیم و باعث استحکام و اعتبار کشور و تقویت اسلام وطبق فرمایشات امام ، خط اصیل اسلام را حفظ کنیم و زمینه بشود تا خط اصیل اسلام بر کل جهان حاکم شود. با وضو و قصد قربت در انتخابات شرکت کنید که قطعا موجب استقلال و حفظ کشور است. برای هر پستی در این مملکت 73 نفر از بهترین فرزندان امام شهید شده اند. وظیفه ما حضور حداکثری در انتخابات امروز است. دشمن را زیر پا می گذاریم . در سالهای گذشته خواست دشمنان ایران اسلامی این بوده است که یا مردم در انتخابات حضور نداشته باشند یا حضور کمرنگی داشته اند. بیائید همه در خلاف جهت خواست دشمن حرکت کنیم و مشت محکمی به دهان دشمنان بزنیم. آنها می خواهند نظام جمهوری اسلامی را از ریشه بخشکانند ولی این نظام ، نعمت بزرگی است که خداوند به همه ما عنایت فرموده است.ان شاءالله که همه پُر شور در این انتخابات شرکت کنید. مردم شهرستان زرند مردمی مؤمن، متدین و ولایت مدار هستند که پیوسته در در خط اصیل اسلام بوده اند. ان شاءالله وظیفه مان را به نحو احسنت انجام بدهیم. غروب که رقابت کم کم تمام خواهد شد ، هرکس نماینده شد به خواست خدا، نماینده همه ماست و رقابت ها را باید به رفاقت تبدیل کنیم. دست در دست یکدیگر برای پیشرفت مادی و معنوی شهرستان تلاش کنیم. مردم این شهرستان لیاقت های بسیار خوبی دارد و هر کس که انتخاب شد ، آن عهدی که با مردم می بندد را فراموش نکند و به سمت آبادانی و پیشرفت مادی و معنوی شهرستان قدم بردارد .

ایجاد اختلاف در ایران خواست دشمن:

نکته دوم برخلاف انتخابات گذشته که دشمن دنبال تحریم انتخابات بود و پیام می داد که ای ملت ایران در انتخابات شرکت نکنید، این بار دست به ترفندی جدید زده است و می گوید : رأی بدهید منتهی به لیست و خواست ما رأی بدهید و می گوید به چه کسانی رأی ندهید.مخصوصا روباه پیر ،انگلیس که سالها در ایران دخالت کرده است.جنایات انگلیس در ایران بر کسی پوشیده نیست. هدف دشمن ایجاد اختلاف است و برای هیچ گروهی دلسوزی ندارد آنها به دنبال تفرقه هستند و وقتی هم خدای نکرده روی کار بیایند به کسی رحم نمی کنند. حتی امریکایی ها اعلام کردند که در ایران همه تندرو هستند . دشمن دنبال تفرقه است بین مردم و مسئولین و مسئولین عالی رتبه کشور! همه باید هوشیار باشیم و برخلاف خواست دشمن عمل کنیم.

تعریف وتمجید دشمن از گروهی خاص:

نکته دیگر اینکه اگر دشمن به تعریف و تمجید از یک گروهی خاص پرداخت ، آنها باید به فکر فرو بروند که ما چه انجام داده ایم که دشمن خون آشام و دشمنی واقعی اسلام از ما حمایت می کنند واینکه از لیست دشمنان اعلام برائت کنند و بیزاری بجویند تا جلوی تفرقه و اختلاف گرفته شود و هم اینکه از آنها دفع تهمت می شود و هم اینکه نشان می دهد آنها نیز چون دیگر گروهها ،مخالف دخالت دشمنان در امور داخلی کشور هستند ولی اگر سکوت کنند این شائبه پیش می آید که چرا دشمن می گوید به این افراد رأی بدهید، چه اتفاقی افتاده است.

خداوند خلف وعده نمی کند:

ان شاءالله همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند تقدیر و خواست خداوند این است که نظام جموری اسلامی علی رغم همه کینه توزی ها به پیروزی نهایی دست پیدا کند و این وعده الهی است که جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان می شود و این پرچم حق و ولایت و پرچم اسلام ناب به دست مبارک حضرت صاحب الزمان برسد و می رسد.خداوند خلف وعده نمی کند ، مهم این است که ما در این مسیر ثابت قدم بمانیم وجهت درست را تشخیص بدهیم و به رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم. گوش ما به دهان ولی باشد همان گونه که از سخنان حضرت زهرا(س) اشاره شد، امامت و ولایت دوازده معصوم و در عصر غیبت ولایت فقیه جامع الشرایط است که باعث حفظ حکومت و اسلام است. ان شاءالله همه ما در این مسیر حرکت کنیم و مجلسی داشته باشیم که ریلی که برای حرکت قطار دولت می سازد در اولین قدم ، اقتصاد را درست کند و رکودی که امروز در بخش های مختلف تولیدی و ... ایجاد شده است را برطرف کند و ایجاد اشتغال کند.

مهمترین مسئله امروز کشور:

امروز مهمترین مشکل ، مسئله اقتصادی و تولید و اشتغال است.مردم ما ،مردم شریف و بسیار خوبی هستند که با همه این مشکلات پای اسلام و انقلاب ایستاده اند ، این نعمت بزرگی است وظیفه همه ما این است که خدمت این مردم را بکنیم و مجلس آینده همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند : ترسی از دشمن نداشته باشد. مانند حضرت امام (ره) که فرمودند: اگر دشمن در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل همه دنیای آنها می ایستیم.ان شاءالله مجلسی باتشد که اگر امریکا ( کدخدا) در جریان برجام بدعهدی کرد ، محکم جوابش را بگیرد . همان گونه که پاسداران عزیز جواب تجاوز امریکایی ها را دادند و چه ذلتی برامریکا گذاشتند مجلس آینده هم ان شاءالله به خواست خدا مشت محکم ملت باشد که به دهان امریکا و دیگر دشمنان ایران اسلامی بزند و کشور را پیش ببرد.

والسلام علیکم برحمه الله برکاته


پی نوشت:

1- بخشی از خطبه فدکیه حضرت زهرا علیهاالسلام در مسجد مدینه ، توفیق ابوعلم، فاطمة الزهرا علیهاالسلام، ترجمه علی اکبر صادقی، امیرکبیر، 1364، ص 111.

2- بحارالانوار، ج‏36، ص‏353 – 354/ اسمى المناقب، علامه شمس‏الدین ابن‏جزرى، ص 32/ نهج الحیاه، ص 38.

3- اسنی المطالب، ص 50؛ الغدیر، ج 1، ص 97.

4- دلائل الامامة، ص 37 و 38؛ الخصال، ج 1، ص 173؛ بحارالانوار، ج 30، ص 124

5- اشاره به دستور خداوند متعال: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرین». سوره مائده/67.

6- احتجاج، ج1، ص 62.

7- طبرسی، 1381، ص247

8- طبرسی، 1381، ص249 و 250

9- امالی(صدوق) ص182

10- امالی شیخ مفید ص 49 و الامامه و السیاسه ج 1 ص 12



http://yascms.ir/emam/gozaresh/m66.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m67.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m68.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m69.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m70.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m71.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/m72.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.