سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند: شیعه بودن خود را مدیون امامزادگان هستیم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 372 مرتبه
دسته: سایت خبری صدای زرندتاریخ: 1394.11.17
 
کد خبر : 42044
تعداد نظرات : 0 نظر
تاریخ انتشار خبر : ۱۵ بهمن, ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶


به گزارش خبرنگار صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” امام جمعه شهرستان زرند در مراسم اعطای احکام هییت امناء بقاع متبرکه در شهرستان زرند ضمن تقدیر و تشکر از ریاست اداره اوقاف و زمامداران دینداری در شهرستان و تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی؛ با استفاده از آیات و روایات به ذکر عظمت امام بزرگوار و انقلاب اسلامی پرداخت.



حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به جامعیت کار امام خمینی رحمت الله علیه و آزادی دین توسط ایشان اظهار داشت: دین در دست طاغوت به اسارت بود و خود غربی ها می گویند امام با انقلاب خود مسلمانان را مسلمان واقعی کرد.

ایشان با بیان اینکه امام مراکز فرهنگی را نجات داد، ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ امام نجات وقف بود؛ ایشان اوقاف را نجات داد. وقف و اوقاف جزء اموال سرهنگ ها و وزراء طاغوت بود. درآمد موقوفات بین این افراد تقسیم می شد اما امام همه اینها را برداشت و کاری کرد که وقف به نیت واقف بازگردد.

امام جمعه زرند ضمن تقدیر از حضور مدعوین و سخن از سختی کار برای تشکیل هییت امناءی هماهنگ با هم برای بقاع متبرکه؛ اظهار داشت: حرمت امامزاده را باید متولی اش نگه دارد، بقاع متبرکه یک امانت و یک افتخار برای من و شما هستند و اگر خدایی ناکرده کسی بقعه را قبول ندارد حق ندارد که به خدمت آن بیاید؛ وقتی کسی چیزی را قبول ندارد چگونه می تواند به عنوان خادم در آن خدمت کند. بدانید که خدمت به امامزادگان خدمت به اهل بیت است؛ امامزادگان باید قطب دینی و فرهنگی یک شهر باشند.

ایشان در ادامه سخنان خود فرمود: وقتی که یک ذهنیتی در شخصی رسوخ کرد خارج کردن آن بسیار سخت و مشکل است و کار یک سال و چند سال نیست. اگر امامزادگان نبودند ما بر همان عقاید باطل خود بودیم. ما شیعه بودن خود را مدیون این امامزادگان می دانیم.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: ما در زمان طاغوت با اینکه کشور اسلامی بودیم، جرات نداشتیم اسم امام را بیاوریم. کسی حتی جرات نداشت رساله امام را داشته باشد. این امامزادگان در دوران بنی امیه و بنی عباس که ذریه حضرت رسول را به راحتی آب خوردن می کشتند و زنده میان دیوار دفن می کردند با تلاش و خون دل خوردن دل ما را به ولایت امیر المومنین (ع) نزدیک کردند.

ایشان با اشاره به ارادت مردم به امامزادگان از هیات امناءی بقاع خواست: نهایت سعی و تلاش خود را در جذب مردم به وسیله تبلیغات و غیره انجام دهند و در این مسیر دلسرد نشوند که این مسیر مبارک و میمون است، چون خدمت به اهل بیت است و انشاءالله مزه خدمت به اهل بیت را درون قلب خود حس می کنید.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صدای زرند کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.