سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، امام جمعه زرند: بیعت امروز ما با مقام معظم رهبری همان بیعت با امیرالمومنین در غدیر خم است

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 392 مرتبه
دسته: سایت خبری صدای زرندتاریخ: 1394.10.23
 
کد خبر : 41288
تعداد نظرات : 0 نظر
تاریخ انتشار خبر : ۲۲ دی, ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند، نشست اخلاقی پرسنل نیروی انتظامی زرند در محل نمازخانه ستاد فرماندهی این شهرستان برگزار شد.حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند در ابتدای بیانات خود ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم و مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان پیرامون شناخت خدا و امانت داری ایراد سخن نمودند.

ایشان در باب معرفت و شناخت خداوند به بیانات حضرت سیدالشهدا در پاسخ به سوالی در این باب اشاره نمود که حضرت فرمودند “خدای متعال انسان را خلق نکرد مگر آنکه خدا را بشناسد و پس از شناخت، از او اطاعت نماید و با بندگی خدای متعال از غیر او بی نیاز گردد”. فردی پرسید یابن رسول الله شناخت خداوند به چه معناست؛ حضرت پاسخ داد “معرفت خدا این است که اهل هر زمان امام و پیشوایی که اطاعت از او واجب است بشناسند”.

وی در ادامه به عصر غیبت امام زمان اشاره نمود و افزود: به گفته خود امام عصر در این دوران اطاعت و شناخت فقیه واجد الشرایط، معرفت و شناخت خداست؛ لذا اطاعت از ولی فقیه اطاعت از معصومین و تخلف از دستور او تخلف از دستور معصومین است.

امام جمعه زرند به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره نمود و اظهار داشت: به فرموده معظم له کسانی که با انقلاب اسلامی و آرمان ها و اهداف حضرت امام بیعت کرده اند با رسول خدا بیعت نموده اند.

ابراهیمی افزود: بیعت امروز ما با مقام معظم رهبری همان بیعت با امیرالمومنین (ع) در غدیر خم است چرا که اختیارات ولی فقیه در راستای همان اختیارات ائمه معصومین است.

ایشان به شبه عدم مشروعیت ولی فقیه در صورت عدم پذیرش مردم اینگونه پاسخ داد: مشروعیت ولایت فقیه از جانب خداوند و شرع است همانگونه که پیامبر و ائمه را خدا نصب نموده است.

نماینده ولی فقیه در زرند با اشاره به آیه شریفه (وشاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله) افزود: خداوند در این آیه به پیامبر توصیه نموده است که پس از مشورت در امور به تنهایی تصمیم گیری نماید؛ لذا بحث شورای رهبری که این روزها عده ای مطرح می کنند برخلاف آیات صریح قرآن و قانون اساسی است و مردم باید با هوشیاری و بصیرت همیشگی نمایندگانی ولایتمدار انتخاب نمایند تا زمینه نفوذ این تفکر غلط از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در ادامه این نشست صمیمی یکی از مهمترین خصائل اخلاقی انسان را امانتداری دانسته و افزود: دایره و محدوده امانتداری بسیار وسیع و گسترده است و این خصلت نیکو باعث ایجاد آسایش و آرامش در جامعه می شود.

وی اضافه کرد: بارزترین صفت حضرت محمد (ص) قبل از نبوت امین بودن ایشان است و معصومین به امانتداری بسیار سفارش نموده اند و امانتداری را معیاری مهم برای شناخت افراد می دانند.

ایشان در پایان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را امانات مهمی برشمرد که از برکت امام راحل و شهدا اکنون به ما سپرده شده اند و مهمترین امانتی که امام بزرگوار به ما سپرد، نظام جمهوری اسلامی بر پایه و محوریت ولایت فقیه است لذا همه ما باید حافظ این امانت بزرگ و عظیم باشیم.


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری صدای زرند کلیک کنید


برای دیدن لینک این خبر در سایت خبری زرند نیوز کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.