سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

صدقه، سايه ای براى مؤمن در قيامت‏/تخریب بقاع متبرکه ائمه بقیع توسط وهابیون

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 487 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1394.05.04
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه 94/05/2


http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


خطبه اول


اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله طَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَاللَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

السلام علیک یاصاحب الزمان؛ یا بقیه الله یا ابا صالح ادرکنا واغثنا؛

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوارمان،شادی روح امام راحل عظیم الشأن،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروز در نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند وشادی روح شهدای گمنام شهرستان و سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال، این حضور مؤمنانه ،این نماز واین خطبه ،این نشستن واین سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار گیرد، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

خدای متعال را شکرگذارم که توفیق عنایت فرمود تا در ماه مبارک رمضان ، روزه بگیریم و نماز بخوانیم، نماز جماعت و نماز جمعه و نماز باشکوه عید فطر را برگزار کنیم . خدای متعال را بر این نعمت های بزرگش سپاسگذاریم. امیدواریم سال جدید بعد از ماه مبارک رمضان،سال رشد معنوی، دینداری، خدمت به خلق خدا برای همه ما باشد،صحت و سلامت همه شما را از خداوند متعال خواهانم، باز هم صلوات.

دو نعمتی که خداوند بر بندگانش ارزانی می کند:

خداوند دو نعمت بزرگ بر بندگان خودش ارزانی می کند، یکی دادن مال و فراوانی رزق ودیگری نعمت ریاست ، مقام و پست است، منتهی این نعمات در دست ما امانت هستند و ما بایستی هم حق مال را ادا کنیم و هم حق ریاست و مقام را. غنی و ثروت ما، مقام و مسئولیت های ما همگی خدادادی است ،درست است خود انسان هم تلاش کرده است ولی همه نتیجه لطف خدا ست، اگر انسان حق مسئولیتی که بر عهده دارد، را ادا نکند ضرر زیان بسیاری را هم متوجه خود و هم متوجه جامعه می کندو همچنین کسانی که این فرد مسئول را انتخاب کرده اند، مورد بازخواست قرار می گیرند.حتی اگر مردم نیز بدون تحقیق و بررسی کسی را برای مسئولیتی انتخاب کرده باشند، آنها هم در گناه ، کوتاهی و تقصیر آن فرد شریک هستند و مورد بازخواست قرار می گیرند.در حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله می خوانیم: «ما ذِثْبانِ ضارِیانِ ارْسِلا فِی زَرِیبَةِ غَنَمٍ اکثَرُ فَساداً فِیها مِنْ حُبِّ الْمال وَ الْجاهِ فِی دِینِ الرَّجُلِ الْمُسْلِمِ » (1) دو گرگ درنده که در آغُل گوسفندان رها شوند فساد و خرابی آنها بیشتر از حُبّ مال و مقام در دین انسان مسلمان نیست.مطابق این بیان، جاه طلبی و مقام پرستی، دین و ایمان انسان را بر باد می دهد، آنگونه که گرگ گرسنه گوسفندان را. ضرر و زیانی که دو گرگ گرسنه به آغل گوسفندان وارد می کنند و خرابی هایی که به جا می آورند، کمتر از فساد حُّب المال و ریاست در دین اسلام ایجاد می کند. حق مقام و مال باید ادا شود.

اهلیت در واگذاری پست ومقام:

در واگذاری ریاست ها و پست و مقام باید اهلیت را در نظر گرفت. حضرت یوسف به عزیز مصر گفت : «اجْعَلْنِي عَلَى خَزَآئِنِ الأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ » (2) حال که به من اعتماد کرده‌ای امور اقتصادی مردم را دست من بده و من هم حفیظ وهم علیم هستم. بنابراین مسئولیت ها در نظام دینی و الهی اولاً باید به افراد امانتدار و ثانیاً شخص آگاه نسبت به مسئولیت واگذار شود.این پست و مسئولیت امانتی از طرف خدا و مردم است، شما فردی را انتخاب می کنید و به عنوان نماینده به مجلس و شورای شهر می فرستید یا قرار است آن فرد در کسوت فرماندار ، شهردار ویا استاندار و... خدمت کند، پس باید هم اهلیت داشته باشد و هم توانایی و شایستگی انجام آن کار را داشته باشد. شایسته سالاری یک ویژگی مهم در انتصاب افراد است. اگر این شخص اهلیت نداشته باشد و یا امانتدار خوبی نبود، هم دین و دنیا خودش را نابود کرده است و هم نابودی و هلاکت جامعه را در پی دارد و جلوی پیشرفت آن جامعه را می گیرد و باعث عقب ماندگی می شود. کسانی هم که این افراد را برای این مسئولیت ها انتخاب کرده اند نیز مسئول خواهند بود و جوابگو هستند. مسئولین هم در انتخاب زیر دستان خود، مسئول خواهند بود.

حُّب مقام و جاه طلبی

امام صادق علیه السلام فرمود: «ایاکمْ وَ هؤلاءِ الرُّؤَساءِالَّذِینَ یتَرأَّسُون» از این گروه ریاست طلب بپرهیزید، « فَوَاللّهِ » به خدا سوگند «ما خَفَفْتِ النِّعالُ خَلْفَ رَجُلٍ » صدای کفش ها پشت سر کسی بلند نمی شود «الّا هَلَک وَ اهْلَک » مگر اینکه هم خودش هلاک می شود و هم دیگران را هلاک می کند(3) . توجه به این نکته لازم است که محرومان در آن زمان غالباً پابرهنه ها بودند و کفشهای صدادار مربوط به دنیاپرستان و ثروتمندان بود، بدیهی است که این گونه افراد برای خدا و معنویت دنبال کسی نمی روند. این پست و مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی امانت از طرف خدا ، امام راحل (ره) و شهداست. اگر کسی دراین امانت کوتاهی و خیانت کند خدا از او بازخواست خواهد کرد.

زكات آبرو

آیا از این آبرویی که خداوند به بنده‌اش داده است، مورد سؤال واقع نمی‌شود؟ رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: « ان الله تعالی لیسئل العبد فی جاهه » همانا خداوند از آبروی بنده‌اش سؤال می‌کند، « کما یسئل فی ماله» چنان‌که از مالش پرسش خواهد نمود. « فیقول» پس می‌فرماید: « یا عبدی» ای بنده‌ی مؤمن، « رزقک جاهاً » آبرو و اعتبار را من به تودادم، «فهل اعنت به مظلوماً أو اعنت به ملهوفاً؟» آیا با آن مظلومی ‌را یاری و یا گرفتاری و درمانده‌ای را فریادرسی نمودی؟ (4)روز قیامت از شما می‌پرسند که ما به تو آبرو دادیم. آن را در چه راهی صرف کردی؟ حاضر شدی آبرویت را برای چه کسی بدهی؟ ما هر چه به تو دادیم از تو زکات می‌گیریم. زکات آبرویت را چه کردی؟ آیا حاضر شدی آن را برای دفاع از یک مظلوم خرج کنی؟ آیا حاضر شدی با آبرویت دل شکسته‌ای را به‌دست بیاوری؟ آیا حاضر شدی آبرویت را برای بنده‌ی مؤمن من بدهی؟ خرج کردن آبرو خیلی سخت است. ما در طول تاریخ آن‌قدر انسان‌های مخلص داشته‌ایم که تا وقتی اعتباری نداشتند، این خلوصشان ادامه داشته، اما وقتی اعتبار پیدا کردند دیگر حاضر نشدند آن را برای خدا خرج کنند.در مورد مال هم همین گونه است، مال هم حق و حقوق واجبی دارد(مانند خمس و زکات) که باید ادا شود. علاوه بر آن، ادای آنها هیچی از مال کم نمی کند ولی بعضی گمان می کنند دادن خمس و زکات مال، به فقرا رسیدگی کردن این مال کم می شود ولی درحدیثی از امام صادق علیه السلام داریم که حضرت (ع) فرمود: « ثَلاثَةٌ اُقسِمُ بِاللّه‏ِ أَنَّهَا الحَقُّ » به خدا قسم سه چيز حق است: «ما نَقَصَ مالٌ مِن صَدَقَةٍ و َلا زَكاةٍ » هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، « و َلا ظُلِمَ أَحَدٌ بِظَلامَةٍ فَقَدَرَ أَن يُكافِئَ بِها » در حق هيچ كس ستمى نشد كه بتواند تلافى كند، «فَكَظَمَها» اما خويشتندارى نمود « إِلاّ أَبدَ لَهُ اللّه‏ُ مَكانَها عِزّا » مگر اين كه خداوند بجاى آن به او عزت بخشيد « و َلا فَتَحَ عَبدٌ عَلى نَفسِهِ بابَ مَسأَلَةٍ » و هيچ بنده ‏اى درِ خواهشى را به روى خود نگشود « إِلاّ فُتِحَ عَلَيهِ بابُ فَقرٍ »مگر اين كه درى از فقر به رويش باز شد (5) .

كم نشدن مال با پرداخت صدقه‏

« ما نَقَصَ مالٌ مِن صَدَقَةٍ قَطُّ » هيچ مالى هرگز بر اثر صدقه دادن كم نشد « فأعطُوا » پس عطا كنيد «ولا تَجبُنوا » و نترسيد(6). تفکر الهی این است که هيچ مالى هرگز بر اثر صدقه دادن كم نمی شود ولی تفکر شیطانی این است که اگر صدقه بدهی مالت کم می شود.

حفظ ایمان

مولای متقیان، امیرالمؤمنین علی (ع) می فرماید: «سُوسُوا إِیمَانَکُمْ بِالصَّدَقَهِ » ایمان خود را با صدقه دادن «وَ حَصِّنُوا أَمْوَالَکُمْ بِالزَّکَاهِ» و اموالتان را با زکات دادن نگاه‏دارید « وَ ادْفَعُوا أَمْوَاجَ الْبَلَاءِ بِالدُّعَاء»و امواج بلا را با دعا از خود برانید (7). صدقات ما حصاری است برای حفظ دین از قبح و حسادت وباعث می شود انسان اهل خیر باشد و در دعای دیگران شریک باشد. انسانی نیز که حق و حقوق مالش را ادا می کند(چه زکات واجب چه انفاق) در حساب کتاب روز قیامت ، در سایه مالش قرار می گیرد.

صدقه، سايه ای براى مؤمن در قيامت‏

رسول خدا (ص) فرمودند: « أرضُ القِيامَهِ نارٌ» زمين قيامت (يكپارچه) آتش است « ما خَلا ظِلَّ المؤمِنِ » به جز سايه مؤمن؛ «فانَّ صَدَقَتَهُ تُظِلُّهُ »زيرا صدقه‏اش بر او سايه مى‏افكند.(8) ساخت مسجد و مدرسه ، کمک به ازدواج جوانان، بر عهده گرفتن خرج تحصیل یک دانشجوی فقیر و کمک به درمان بیماران فقیر ویا معلمی که با علمش هدایتگر است ، همه اینها صدقات جاری و سایه ای است در روز قیامت که انسان را از آتش حفظ می کند.

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرماید: « إنَّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ لَيَضحَكُ إلى الرجُلِ » خداوند عزّ و جلّ به روي انسان لبخند مى زند «إذا مَدَّ يَدَهُ في الصَّدَقةِ » هرگاه انسان دست خود را به دادن صدقه دراز كند ، « و مَن ضَحِكَ اللّه ُ إلَيهِ غَفَرَ لَهُ » و هر كه خدا بر او لبخند زند ، آمرزيده است(9) . البته خداوند جسم نیست که لبخند بزند، مراد از لبخند حق ، رضایت و خشنودی خداوند است.حضرت علی علیه السلام فرمودند: «هرگاه با دست خود به فقیری کمک کردید، همان دست را ببوسید چون در حقیقت خداوند کمک شما را دریافت کرده است.»(10) . امام سجّاد عليه السلام نیز در حدیثی می فرماید : « إنَّها ( الصَّدَقَةَ) تَقَعُ فِي يَدِاللّه ِ قَبلَ أن تَقَعَ فِي يَدِ السّائِلِ »صدقه ، قبل از اين كه به دست نيازمند برسد ، در دست خداوند قرار مى گيرد .(11)آنچه که گفته شد یک بحث کلی بود.

تلاش شورای شهرانتخاب شهردار برای شهرستان:

در اینجا به یک بحث جزئی هم اشاره می کنم. یکی از مصادیق خدمت به مردم، خدمت در شورای شهر است.متأسفانه امروز شورای شهر ما ، شهره بازار شده است و همه از آنها گلایه داریم. البته خدای نکرده بنده نمی خواهم حرفی بزنم که موجب ناراحتی شود و یا زحمات این عزیزان نادیده گرفته شود ولی شهر، شهردار می خواهد .متاسفانه مدتی است که بر سر این مسئله بین شورای شهر وشهرداری و استانداری اختلاف است و شهر زرند بدون شهردار رها شده است، این طبیعی است که شهری که شهردار نداشته باشد، پیشرفت نمی کند و مشکلات آن زیاد می شود. اعضای شورای شهر، قسم یاد کرده اند که حافظ حقوق مردم شهر باشند.مردم این افراد را انتخاب کردند که گره گشایی کنند و در جهت رفع مشکلات شهرستان قدم بردارند،نه اینکه خودشان مشکل ساز شوند ، خصوصاً شهرستان زرند که بزرگان بسیاری در این شهر و در شورای شهر خدمت کرده اند، واقعاً آنچه پیش آمده است، شایسته مردم شهرستان زرند نیست. این حد اختلاف و درگیری شایسته نیست. برای رضای خداوند و با مشورت هم ، تلاش کنید تا هر چه زودتر یک شهردار برای شهر انتخاب کنید تا بی برنامه گی هایی که هر روز در شهر شاهد هستیم تمام شود. وجود شهردار برای شهر، بسیار مهم و حائز اهمیت است. اعضای شورای شهر باید به این مسئولیت و پستی که خداوند نصیب آنها کرده است، توجه داشته باشند و به صورت جِد وارد میدان شوند ویک شهرداری را انتخاب کنند تا بیشتر از این مشکلی ایجاد نشود.البته ما دیگر زحمات آنها را نادیده نمی گیریم و از تلاشهای آنها نیز تشکر می کنیم. ولی در این مورد، کارشان درست نیست. تلاش کنند تا این قسمت را درست کنند که هرچه زودتر شهرستان، شهردار داشته باشیم.

خدایابه حق محمد و آل محمد آنچه را که گفتیم وشنیدیم محض رضای خودت قرار بده.

خطبه دوم

اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّم وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله

تقدیر وتشکر از حضور پُرشور در نماز جمعه وعیدفطر:

در آغاز خطبه دوم خود وهمه شما برادران و خواهران مکرمه را دعوت می کنم به رعایت تقوی الهی، در ابتدا باید تقدیر و تشکر کنم از حضور مومنانه همه همشهریان و نمازگراران عزیز برای حضور باشکوه در نماز جمعه های ماه مبارک رمضان و خصوصاً برای شرکت در نماز باشکوه عید فطر. طبق آماری که دوستان ما اعلام کردند بالای 25 هزار نمازگزار در نماز عید حضور داشتند، از همه دست اندرکاران برگزاری نماز ، قاری محترم، خصوصاً مجری محترم که به نحو احسن دعاهای نماز عید را به صورت صحیح قرائت کردند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم. اما شنیدم عده ای ایراد گرفته بودند که دعاها اشتباه خوانده شده است ولی باید عرض کنم که بنده بهترین دعایی که درعمرم با صدای زیبا و صحیح شنیدم، دعای نماز عید فطر امسال بود که مجری محترم و دست اندر کاران محترم برپایی نماز،حتی احتیاط بین دو نسخه را نیز به زیبایی در قرائت خودشان رعایت می کردند. در دعای قنوت عید هر دو عبارت هم مخلصون و هم صالحون صحیح است. «وَاَعُوذُ بِكَ مِمّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُكَ الْمُخْلِصوُنَ (الصّالِحُونَ ) » که از مجری محترم بسیار تشکر می کنم. باز هم عده ای ادعا کردندکه جمعیت بسیار کم بود ولی همه شما دیدید که حضور باشکوه بود. دست اندر کاران برگزاری نماز، هم صفوف نماز را شمردند که بیش از 70 صف داشتیم و هم تعداد نمازگزاران هر صف را که بین 330 تا 350 نفر بود که جمعیتی حدود 25هزار نفر در نماز عید شرکت کرده بودند که این رقم برای شهرستانی چون زرند بسیار زیاد و باشکوه است.اینکه چرا عده ای دنبال این هستند که حضور باشکوه مردم را در روز عید کمرنگ نمایش دهند، نمی دانم.حتی نمازهای جمعه هم در ماه مبارک رمضان باشکوه زیاد برگزار می شد بطوری که اطراف مسجد جامع هم جای نشستن نبود.حضور جوانان ،مردم مؤمن و متدین شهرستان زرند واقعاً قابل تقدیر و تشکر است. روزی که این نظام جانفشانی و از خودگذشتگی می خواست، مردم شهر ما از جان و مالشان در راه حفظ اسلام و نظام گذشتند و امروز هم با حضور بسیار پُر رنگ و باشکوه خود در مسائل دینی و شرعی، به وظیفه خود در مقابل نظام عمل می کنند که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.

در توصیه به تقوی این حدیث را راجع به نماز جمعه از پیامبر خدا (ص) خدمتتان نقل می کنم:

صفوف اول را پر کنید

رسول خدا - صلی الله علیه و آله فرمودند: « احضروا الذکر» (مراد از ذکر نماز جمعه است) به نماز جمعه حاضر شوید « وادنوا من الامام » و نزدیک امام بنشینید، « فان الرجل لا یزال یتباعد » چرا که یک فرد هر چه از امام جمعه دور بنشیند «حتی یؤخر فی الجنة » در رفتن به بهشت در آخر قرار می‏گیرد؛ «و ان دخلها »گرچه داخل آن شود.(12) اهمیت نماز جمعه تا حدی است که زمان آمدن و رفتن به نماز واینکه کجای صف بنشینید هم دارای اهمیت است، در این حدیث حضرت به یک نکته مهم روانی اشاره می کند.« فان الرجل لا یزال یتباعد » اگر انسان در نماز جمعه عقب بنشیند، در بهشت هم آخر است. اگر در این دنیا از کار خیر دوری کنیم ،حتی اگر داخل بهشت می شویم،جزء آخرین نفراتی خواهیم بود که به بهشت وارد می شوند پس همواره ابدی سعی مان بر این باشد که در کارهای خیر، حرف اول را بزنیم.

اهمیت روز جمعه در بیان رسول خدا(ص):

روایتی دیگر را در خصوص نماز جمعه از رسول خدا (ص) خدمتتان عرض می کنم که انس بن مالک از رسول خدا(ص) نقل کرده که آن حضرت فرمود: « مَن قَلَّمَ أظافیرَهُ یومَ الجُمُعَة، و أخذَ مِن شارِبهِ و استاکَ، » کسی که روز جمعه ناخن ها و موی روی لب خود را کوتاه نموده، مسواک بزند « و أفرَغَ عَلی رأسِهِ مِنَ الماءِ حِینَ یَرُوحُ اِلَی الجُمعةِ » و هنگام رفتن به سوی نمازجمعه، کمی آب روی سر خود بریزد، « شیَّعَهُ سَبعونَ ألفِ مَلَکٍ کُلُّهُم یَستغفرون لَهُ، و یَشفعونَ لَهُ » هفتاد هزار فرشته او را بدرقه نموده، برای وی (از خداوند) طلب مغفرت و شفاعت می کنند.(13) این دو روایت بود در مورد اهمیت حضور در نماز جمعه ،ان شاءالله تاجایی که راه دارد باشکوه درنماز جمعه حضور پیدا کنید.چند نکته دیگر را به اختصار در خطبه دوم خدمت شما عرض می کنم. اولین موضوع هشتم شوال، یادآور یک فاجعه دردناک برای تشیع است که سالروز تخريب بقاع متبركه ائمه بقيع توسط وهابيون(1344ق) است که حدود 90 سال از آن می گذرد.

وضعیت بقیع قبل از تخریب

تا پیش از تخریب و ویرانی قبور مطهر بقیع توسط وهابیت متعصب که براساس معتقدات خود، به تخریب بسیاری از آثار تاریخی پرداختند، بر روی قبور پیشوایان و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبدها و بناهایی قرار داشت. ائمه بقیع در بقعه بزرگی که به‏ طور هشت ضلعی ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفیدکاری شده بود مدفون بودند.

پس از تسلط وهابیون بر مدینه آن‌ها ضمن تخریب قبور، آثاری که بر روی قبور قرار داشت را نیز از بین بردند. در جریان این واقعه بارگاه امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) ویران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومین (ع)، دیگر قبور را هم تخریب کردند . وهابیون در سال 1343 هجری قمری در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، ابی‌طالب (ع)، خدیجه (ع) و زادگاه پیامبر (ع) و فاطمه زهرا (ع) و "خیزران" عبادتگاه سری پیامبر (ع) را با خاک یکسان کردند و در جده نیز قبر "حوا" و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه نیز گنبد منور نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را تخریب نکردند آن‌ها همچنین در شوال 1343 با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهر را به یغما بردند و قبر حضرت حمزه (ع) و شهدای احد را با خاک یکسان و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پیامبر (ع) و دیگر قبور را هم خراب کردند.

وهابیون متعصب در همان سال به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهرحضرت امام حسین(ع) را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.

نگاهی کوتاه به عقاید وهابیون:

تخریب حرم مطهر ائمه بقیع(علیهم السلام) هر چند خون بر دل شیعه کرد؛ اما مجالی شد تا دوباره شیعه با مظلومیت و اشک، خود را معرفی کند. ولی آنچه باید در مورد این موضوع به آن توجه بسیار کرد، فاجعه تخریب بارگاه بقیع است که اگر چه به دست وهابیون صورت گرفت، اما نباید آن را به اهل تسنّن نسبت داد؛ زیرا وهابیتی که خود را به اصطلاح سنّی می داند، دست پرورده استعمار غرب است؛ آنجا که مِستر همفر، جاسوس انگلیسی، هنگامی که با محمد بن عبدالوهاب، بنیان گذار وهابیت، آشنا می شود و چون متوجه می شود كه عبدالوهاب جوانی جاه‌طلب و از خود راضي است و از مذهب و اعتقادات مسلمانان عيب‌جويي مي‌كند، با او صميمي می شود و با او در مورد مسايل مختلف بحث مي‌كرد و هر كجا كه محمد ابن عبد الوهاب بر خلاف مذاهب نظر مي‌داد او را تشويق مي‌كرد. همفر، محمد ابن عبدالوهاب را به حالتي كه دلخواه انگليس بود در آورد ومحمد ابن عبدالوهاب به همراه محمد ابن سعود از سال 1143ه.ق مذهب تازه‌اي را با نام وهابیت تاسيس كرد واین قانون را گذاشت که هر کس تفکرات آنها(وهابیت ) را قبول نداشته باشد،مشرک است. (15) اندیشه های وهابیت ریشه در عقاید ابن تیمیه دارد که سال ها بعد توسط شیخ محمد بن عبدالوهاب به شیوه ای دیگر بازخوانی و احیا شد. در اندیشه های ابن تیمیه و عبدالوهاب بسیاری از فرق اسلامی تکفیر می شوند، یادگیری فلسفه و منطق جایز نیست، زیارت قبور به ویژه قبر حضرت رسول(ص) حرام است، تصویر و عکس حرام است و ... (16)همچنین مستکبرین برای از انحراف مذهب شیعه، مذاهب بابیت و بهائیت را نام امام زمان (عج) راه اندازی کردند. امروزه هم بیشترین دشمنی را نسبت به قرآن و اسلام ناب ، وهابیون عربستان دارند.آنها جوانان تحصیل کرده را از کشورهای اسلامی با اسلام از بین رفته است و ما باید به گذشته برگشت کنیم واسلام را نجات بدهیم ولی در واقع بیشترین خدمت را به اسرائیل می کنند و حاشیه ی امن را برای امریکا ساخته اند و با هدف نابودی اسلام و قرآن به جنگ با مسلمانان می پردازند.تا جایی که سرکرده ملعون گروه داعش اعلام کرده است که اگر دستم به کعبه برسد، آن مرکز بت پرستی را خراب خواهم کرد. واضح است که تفکرات آنها امریکایی و اسرائیلی است و در پی تامین منافع صهیونیست ها هستند. آنها به جای اینکه وحدت بین مسلمانان را حفظ کند به تفرقه بین مسلمانان دامن می زنند.همانگونه که مشاهده می کنید، داعشی که اداعای خلافت اسلام دارد ، حتی یک گلوله به سمت دشمن واقعی اسلام، اسرائیل شلیک نکرده است و دائم در حال قتل و عام و سر بریدن مسلمانان است، امروز جنایات آنها در یمن، لبنان ، بحرین، لیبی ،سوریه و عراق را به وضوح می بینید. ان شاءالله خداوند همه آنها و دیگر دشمنان اسلام را ریشه کن کند. در اینجا لازم می دانم تا یک توصیه به شما جوانان عزیز بکنم : سران این گروهها قابل هدایت نیستند، اما آن جوان پُر شور و انقلابی از کشورهای اسلامی که باید به نفع اسلام باشد و برای پیشرفت اسلام کوشش کنند ولی متاسفانه جذب این گروهها شده است و در اختیار اهداف صهیونیست ها قرار گرفته است را می توان تا حدودی متوجه کرد، هرکدام از شما جوانان عزیز که به زبان های خارجی مثل عربی و انگلیسی مسلط هستید، در فضای مجازی وارد شوید و این جوانان را هدیت کنید .کاری که حضرت امیرالمومنین علی (ع) با خوارج کردند، خوارج به جنگ حضرت (ع) آمده بودند و مرتب به حضرت توهین می کردند ولی حضرت در پاسخ، آنان را نصیحت می‏کرد و مؤکداً به بحث و گفت‏وگو فرامی‏خواند تا حقایق روشن شود.(17) البته ما توقع نداریم که آنها را شیعه کنید، حداقلش این است که دست از دشمنی بردارند.

آمریکائیها قابل اعتماد نیستند:

مطلب بعدی اینکه از تیم هسته ای هم که مذاکرات را به سرانجام رساندند، تشکر می کنیم که انصافا تا آنجایی که در توانشان بود از حق ملت ایران دفاع کردند.از هدایت های مقام معظم رهبری نیز صمیمانه باید تشکر کنم. ولی هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است و یک توافق و یک برانجامی انجام شده است و هنوز باید منتظر بمانیم که نتیجه چه می شود ولی آنچه حائز اهمیت است، این است که امریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند . وزیری که از آلمان به ایران آمده بود وتعداد زیادی با خودش آورده بود تا از بازار ایران استفاده کنند. در ابتدا گفتند: ایران باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید و دست از مقاومت بردارید. هنوز که اتفاقی نیفتاده است، کشورهای غربی برای نظام جمهوری اسلامی خط و نشان می کشند! برداشت من و آنچه که مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند این است که برای رفع مشکلات اقتصادی ما باید دست رو ی زانو خودمان بگذاریم و کوشش کنیم. اگر فضایی ایجاد شود که خود مرم به صحنه بیایند، از هر نظر کشور ما خدشه ناپذیر می شود ، والا اگر بخواهیم منتظر بمانیم تا خارجی ها مشکلات ما راحل کنند، ضرر خواهیم کرد چون آنها فقط در فکر چپاول و غارت منابع ما هستند و غیر قابل اعتمادند. نظام جمهوری اسلامی راه خودش را می رود.سازمانهایی که در نظام جمهوری اسلامی هستند نیز باید راه خودشان را طی کنند تا ان شاءالله به نتیجه برسیم.

سالروز اقامه اولین نمازجمعه پس ازانقلاب:

امروز، اولین روز از هفته نماز جمعه است، پنجم مرداد ماه سال 1358 ه.ش ، اقامه اولين نماز جمعه رسمي جمهوري اسلامي ايران در تهران به امامت آيت الله طالقاني است که این روز را به همه نمازگزاران عزیز تبریک عرض می کنم. از ائمه جمعه ای که از اول انقلاب در زرند نماز خوانده اند نیز تشکر می کنم. خدا رحمت کند علامه حاج آقا جعفری را که نماز جمعه را در شهرستان اقامه کردند وخداوند همه ائمه جمعه ای که نماز جمعه را دراین شهرستان اقامه کردند، را حفظ کند و بالاترین خیرات را نصیب آنها بگرداند. از ستاد نماز جمعه برادران و خواهران ،مجریان نماز جمعه و همه دست اندرکاران برپایی نماز جمعه و مهمتر از همه حضور پررنگ شما مومنین و خواهران مومنه در نماز جمعه تقدیر و تشکر می کنم.



پی نوشت:

1- ری شهری، محمد، ميزان الحكمه، جلد 1، صفحه 492(حديث 3034)

2- سوره یوسف،آیه 55

3- اصول كافى، جلد 2، صفحه 297، حديث 2.

4- مستدرک الوسائل، ج۲، ص ۴۱۱

5- بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 75، ص209، ح79

6- 13/ 64؛ بحار: 96/ 131

7- غررالحكم، ح 9136

8-الکافی، ج۴، ص۳

9- كنز العمّال : ١٦١٦٦ .

10- محجة البیضاء، ج 12، ص 93.

11- مجمع البيان، ذيل آيه 104 سوره توبه.

12- سنن ابی داود، ج 1، حدیث 663/1108

13- جامع الاخبار:142؛مستدرک الوسائل:6400/46/6

14- حسینی شیرازی، سید محمد، بقیع، اصفهان، نشر بینش آزادگان، 1381.

15- خاطرات مستر همفر (جاسوس انگلیس در کشورهای اسلامی)، ترجمه: علی کاظمی، قم، نشر اخلاق، 1380

16- دیدار، (ضمیمه روزنامه جام جم)، 31/1/1385، ص 6.

17- محمود صلواتی، خارجیگری (تهران: نشر دانش، 1365) ص114ـ150



http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1261.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1262.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1263.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1264.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1265.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b1266.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.