سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

امام جمعه زرند مطرح کرد: لزوم استفاده از تمام امکانات برای اجرای امر به معروف در زرند

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 464 مرتبه
دسته: خبرگزاری فارستاریخ: 1394.04.20
 
گروه استانها / حوزه شمال كرمان
94/04/18 - 16:34
شماره: 13940418000835


به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی در جلسه احیای امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر شهرستان با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: مهم‌ترین فرمایش حضرت علی (ع) هنگام ضربت خوردن اهمیت امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر بود.

وی در ادامه با استناد به آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار (ع)، احیای امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر را یکی از فرائض اصلی دین مبین اسلام برشمرد و بیان کرد: طبق آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار (ع) بر هر مسلمانی فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر واجب است و عامه مردم باید به دید یک تکلیف الهی به آن نگاه کنند.

امام جمعه زرند قانون خوب و آگاهی همه مردم به قوانین را عامل پیشرفت یک جامعه دانست و عنوان کرد: امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر و ترویج آن در جامه باعث سعادتمندی آن جامعه و مردم است و آنها را از گزند آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند.

ابراهیمی گفت: استفاده صحیح از امکانات ادارات و دستگاه‌های مربوطه در زمینه احیای امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر وظیفه خطیری است که همه نهادها باید با استفاده از تمام امکانات خود به‌منظور اجرای صحیح این فریضه الهی تلاش کنند.

سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب زرند نیز در این جلسه با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی ابراز داشت: دشمنان همواره تلاش می‌کنند که ضد ارزش‌ها را القا کنند.

وی افزود: فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد و این فریضه ارزشمند باعث اصلاح بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود و ضامن حیات جامعه اسلامی است.

دادستان زرند تصریح کرد: جامعه‌ای که فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر در آن کمرنگ شود، دچار مشکلات اخلاقی می‌شود، لذا باید به این مقوله با نگاه ارزشی و دینی بنگریم.

قویدل گفت: در هر جامعه‌ای که ناهنجاری و آسیبی وجود دارد، ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش می‌شود یا مردم آگاهی به قوانین و مقررات ندارند یا اگر آگاهی دارند به درستی عمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی و مهجور ماندن این فریضه الهی باعث افزایش آسیب‌های‌ اجتماعی و کمرنگ شدن ارزش‌ها می‌شود، افزود: باید ترویج امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه فرهنگ‌سازی شود و تنها ترویج این امر وظیفه روحانیت نیست بلکه همه اقشار به نوبه خود در تحقق این امر مهم رسالت سنگینی بر دوش دارند.

علی شجاع‌حیدری مسئول تذکر لسانی ستاد احیای امر‌به‌معروف استان کرمان هم با تأکید بر اینکه انجام امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر مراتبی دارد، از تمام دستگاه‌های فرهنگی و متولیان و مسئولان مربوطه خواست به صورت جدی و پیگیر به احیای امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر و آموزش و ترویج امر‌به‌معروف با زبان مناسب و روی خوش بپردازند.

وی تصریح کرد: این مقوله برای همه مردم مهم و ضروری بوده و باید با آموزش صحیح و احساس مسئولیت برای تحقق این امر مهم گام بردارند.

این مسئول افزود: ستاد احیا شهرستان زرند با توجه به عملکرد بسیار خوب خود از ستادهای برتر استان است و انتظار می‌رود تمام مسئولان ادارات فریضه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر را به نحو احسن اجرا کنند تا بتوانیم شاهد جامعه‌ای سالم و با فضیلت اخلاقی باشیم.

مهدی مقبلی معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیا امر‌به‌معروف استان کرمان نیز با بیان اینکه دشمنان همواره تلاش می‌کنند با ابزارهای مختلف جوانان کشورمان را از مسیر اسلام و انقلاب منحرف کنند، افزود: امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر یک مشارکت همگانی را می‌طلبد که در ترویج این فریضه مهم همه مردم باید تلاش کنند.

منصوری دبیر ستاد امربه‌معروف زرند هم در این جلسه با اشاره به اینکه عوامل مختلفی از جمله ایجاد شناخت، فرهنگ‌سازی، تذکر لسانی و فضاسازی فرهنگی تبلیغاتی در تحقق امر‌به‌معروف و نهی‌از منکر ضروری است، افزود: باید با آموزش صحیح و احساس مسئولیت برای تحقق این امر مهم گام‌های ارزشمندی برداشته شود.


برای دیدن لینک این خبر در خبر گزاری فارس کلیک کنید

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.