سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

مسجد البیعه وشهداء فخ

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 680 مرتبه
دسته: عکس ها و خاطرات حجة الاسلام ابراهیمی امام جمعه در تمتع90تاریخ: 1394.03.21
 
خاطرات حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی روحانی کاروان معراج نور کرمان در تمتع90



[]http://yascms.ir/emam/gozaresh/bb525.JPG


تاریخ:سه شنبه 3/8/90 مصادف با 27 ذی القعده

مسجد البیعه وشهداء فخ:

امروز از ساعت9:30 الی 11 در سالن اجتماعات جلسه مناسک داشتیم و الحمدلله حضور زائران بسیار خوب بود.فکر می کنم 90 درصد از زائران شرکت کرده بودند. معاون محترم جناب حاج آقای نیک طبع و معین محترم جناب حاج آقا غلامی صحبت کردند.حاج آقا غلامی این جلسه را به محرمات احرام اختصاص دادند که 24 چیز بر محرم حرام می شود و بعد توضیح دادند. بنده هم امروز چند تذکر و دو تا از اماکن زیارتی شهر مکه را توضیح دادم و برنامه ریزی درباره دیدار از این محل را اعلام کردم. یکی از اماکن ارزشمند مسجدالبیعه می باشد بعد اعلام کردیم که زائران ساعت 4 بعد از ظهر پایین هتل باشند تا حرکت کنیم.یکی دیگر از اماکن زیارت شهداء فخ است که هر دو مکان تاریخ آن را توضیح دادم. ساعت 4 بعدازظهر مدیر رنگ زد که باید به مسجدالبیعه برویم و من خوابم برده بود به سرعت بیدار شدم و به پایین هتل رفتم. مدیر محترم جناب حاج آقا شمس الدینی تعداد زیادی از زائران را با مینی بوس هتل با عوامل به ورودی جمرات فرستاده بود. من که آمدم تعدادی از زائران هم بودند با ماشین به ورودی جمرات رفتیم. مدیر نحوه وارد شدن به هتل را از ورودی جمرات نشان داد که زائران در برگشت از منی بعدازظهر روز دوازدهم ذی الحجه گم نشوند.

مسجد شاهد بیعت مردم مدینه با پیامبر(ص)در سالهای 11و12و13بعثت:

دست جمعی به مسجدالبیعه حرکت کردیم مسجدالبیعه با دیوارهایی به رنگ شیری در سمت راست کسی بود که به جمرات می رفت و در سمت چپ کسی بود که از جمرات خارج می شد و به سمت مکه و کنار تابلو بدایة المنی است. این مسجد شاهد حضور مردم مدینه در نیمه شب های منی در سالهای 11 و 12 و 13 بعثت بوده است که با عشق، علاقه، فهم، شعور و بصیرت در این نقطه با پیامبرخدا حضرت ابوالقاسم محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) بیعت کردند.این نقطه در عقبه منی واقع شده است که خیلی با جمره فاصله ندارد و در یک دره بوده است.

معاد بیعت مردم با پیامبر(ص)

در سال یازدهم بعثت، وقتی مشرکین در ایام ذی الحجه به منی آمدند، نیمه شب که همه به خواب رفتند 6 نفر از مردم مدینه به محضر رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)مشرف شدند و حضرت علی(علیه السلام)درب ورودی دره نگهبانی می دادند.در سال 12 بعثت هم 11 نفر و در سال 13 بعثت 75 نفر از بزرگان اوس و خزرج که مسلمان شده بودند به همراه دو نفر خانم به محضر رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)مشرف شدند و در این مکان و در این سه سال با پیامبرخدا(صلی الله علیه و آله و سلم)بیعت کردند. بعضی از مفاد بیعت به این صورت است که:شریک برای خداوند قائل نشوند، دزدی نکنند، زنا نکنند، فرزندان خود را نکشند و مطیع رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)باشند. بعد آنها از رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)درخواست کردند که یک نفر را به عنوان مبلغ به مدینه بفرستند. ایشان هم مصعب بن عمیر را که قاری قرآن بودند همراه گروهی فرستادند و در اثر تلاش و کوششهای فراوان مصعب بن عمیر، تلاوت قرآن و صدای اذان در تمام شهر مدینه به گوش می رسید و قبل از رسیدن رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)مردم مسلمان شدند. بعداً به یاد این ماجرای تاریخی و حضور پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)مسجدی ساختند به نام مسجدالبیعه که مسلمانان از این مسجد دیدار کنند، در آن نماز بخوانند، همیشه به آرمان پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم)وفادار باشند و بدانند برای جهانی شدن اسلام و قرآن چه زحمات طاقت فرسایی کشیده شده و آنان هم با رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)بیعت کنند، به اسلام و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)وفادار باشند، از اسلام و قرآن و اهل بیت(علیهم السلام)دفاع و حمایت کنند، مطیع دستورات آنان باشند و زحمات رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)و اهل بیت ایشان خاصه حضرت علی(علیه السلام)را پاس بدارند. بنابراین از این مکان بود که اسلام انتشار یافته و امروز به ما رسیده است.

الان یک سنگ نوشته در دیوار مسجد کار گذاشته شده که ابن فهد نقل کرده: مسجدالبیعه در سال 144 هجری ساخته شده است. لازم به توضیح است که در زمان ما این مسجد فقط چهار دیواری بدون سقف است که قبلاً کوه بوده بخاطر این که ورودی منا وسعت داشته باشد تمام کوهها کنده شده است و ورودی منی خیلی بزرگ و جمرات هم در چندین طبقه ساخته شده است. هر کدام از طبقات ورودی و خروجی مجزا دارند چون جمعیت زیادی به حج می آیند.اگر زمانی جمرات یک ستون کوچک و عرض خیلی کم بوده الان در چهار طبقه ساخته شده و عرض جمرات هم در 25 متر و جمرات از دو طرف جمره زمان قبل گسترش پیدا کرده و محل جمره قبل وسط جمره فعلی است.

حال وهوای مسجد البیعه

امروز بعدازظهر با زائران در این مسجد نماز خواندیم خیلی دلچسب بود، چون رنگ و بوی قدیم را داشت، کف مسجد خاکی بود و یک قسمت زیلو داشت و محراب مسجد یک سجاده داشت و بخشی از آن خاکی بود که وقتی در این محراب قرار گرفتم و دو رکعت نماز خواندم حال بسیار خوشی به من دست داد و احساس کردم در این نقطه به محضر رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)مشرف شده ام و می خواهم با آقا بیعت کنم.

کرامت زنان از برکت ظهور اسلام

لحظاتی در این مسجد نشستیم و ماجرای این مسجد را توضیح دادم و اشاره کردم آزادی زن از برکت اسلام و پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)است.چون مردم مشرک جاهل حجاز دختران خود را زنده به گور می کردند.در جاهای دیگر هم برای زن حرمتی قائل نبودند.یهودیان زنان خود را در زمان عادت از خانه بیرون می کردند.حتی در کشورهای اروپایی امروز، وقتی زن ازدواج می کند فامیل خود را از دست می دهد و زن به وسیله اطفاء شهوات و عروسکی برای فروش کالا و تجارت تبدیل شده است.در بین آنها زن کجا و کرامت و ارزش زن کجا!اسلام بود که به زن و دختر کرامت و ارزش داد. پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)فرمودند:بین فرزندان در بوسیدن فرق نگذارید و وقتی هدیه می خرید اول به دختر خود بدهید.پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)چقدر به دختران مسلمان عزت و کرامت می دادند، با چه عزت و کرامت و ارزش مداری با دختر خود حضرت فاطمه(سلام الله علیها)مواجه می شد.خانمها یادشان باشد پیامبرخدا(صلی الله علیه و آله و سلم)بودند که شأن و جایگاه زن را در اجتماع و نزد مردان بالا بردند و فرقی بین زن و مرد قائل نشدند، ایشان برتری را به تقوا دانستند و زن را مالک مال و اموال معرفی کردند و برای او حقوقی مجزا قرار دادند. اگر اسلام در ارث برای زن نصف و برای مرد دو برابر قرار داد، می بینیم که فرقی بین زن و مرد نیست چون مرد باید مهریه بدهد و زن مهریه را می گیرد، مرد باید کار کند و حق و حقوق زن را تأمین کند در نتیجه حق زن و مرد مساوی می شود. اگر اسلام دیه زن را نصف و دیه مرد را دو برابر قرار داده بخاطر آثار اجتماعی است که مرد دارد و باید کار کند و حق و حقوق زن و بچه را بپردازد وقتی مرد آسیب ببیند تعداد زیادی آسیب می بینند، چون در واقع نان آور خانه آسیب دیده است و مرد تأمین کننده زندگی یک خانواده است.

احکام اسلام براساس خیر وصلاح، انسان وضع شده

احکام اسلام از روی حکمت الهی و خالق عقل و حکمت وضع شده و سرسوزنی در آن خدشه نیست چون خالق انسان نیاز انسان را می دانسته و به تمام زوایای وجودی انسان عالم بوده چون خالق و دوستدار بوده و صلاح و فساد انسان و خیر صلاح انسان را از همه حتی خودشان بهتر می دانسته لذا دستوراتی داده و احکامی وضع کرده که انسان باید انجام دهد چون خیر و صلاح و سعادت و خوشبختی انسان در آن است و آنچه را گفته نباید انسان انجام دهد و نهی کرده چون ضرر و زیان داشته و مانع سعادت و خوشبختی او بوده. خداوند همه این دستورات و وظایف سعادت ساز و سعادت آفرین را بوسیله پیامبر خود به مردم ابلاغ کرده و وقتی هر پیامبر از دنیا رفته است جانشین او را تا روز قیامت به مردم زمان خود تا آخر عمر بشریت اعلام کرده و جانشین های خود را به عنوان راهنما و دستگیر و شفا بخش و نجات آفرین معرفی کرده منتهی مردم به جای این که توجه کنند، جانشین های ایشان را مورد توجه قرار دهند و از آنها به نفع سعادت خود و فرزندان و جامعه و محیط زندگی و محیط کار خود استفاده کنند از در مخالفت وارد شدند بعد آنها را خانه نشین و یکی پس از دیگری به شهادت رساندند تا نوبت به دوازدهمین جانشین پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)رسید که می خواستند ایشان را هم بکشند و از بین ببرند اما خداوند از روی حکمت خود برای این که زمین از حجت خالی نباشد، ایشان را از چشم مردم مخفی نمودند و تا وقتی که مردم به خود بیایند و او را طلب کنند و بدانند به غیر از راهنما از طرف خداوند هیچ راهنمایی که بتواند سعادت دنیا و آخرت آنها را تعیین کند وجود ندارد. تا خود مردم بدانند مرجع دینی و فکری و عقلی و مرجع حکومتی آنها باید رهبر عادل و عالم و معصوم باشد و آن راهنما(امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف))هست که الان از انظار مردم مخفی است .ایشان ما را می بینند و می شناسند و گره از کارها باز می کنند اما ما ایشان را نمی شناسیم تا زمانی که درک کنیم ایشان برای ما خیر محض هستند و آماده شویم تا از ایشان تبعیت کنیم. ما باید امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)را امام برگزیده ببینیم خداوند هم به مردم رحم نموده و ایشان را از پس پرده غیبت بیرون می آورد و جهان و جهانیان را از هر جهت خوشبخت و سعادتمند می کند و تمام امکانات رفاهی و دنیوی و نیازها را برآورده می کند و جهان و جهانیان را از هر جهت خوشبخت و سعادتمند می کند و تمام امکانات رفاهی و دنیوی و نیازها را برآورده می کنند که هیچکس نیازمند و گرفتار نباشد، کسی به کسی زور نگوید، آسایش ایجاد شود آن هم آسایش جهانی. خوشی و خوبی باشد آن هم خوشی و خوبی جهانی.

در عصر غیبت امام عصر(عج)وظیفه جامعه تبعیت از ولی فقیه

فعلاًکه از نعمت ظهور ایشان محروم هستیم باید گوش به حرف جانشین آن راهنما و وصی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) باشیم چون آنان عالم به قرآن و احکام خداوند و دستورات پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)و امامان معصوم(علیهم السلام)و عالم به همه دستورات آن جانشینان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)و جانشین حی و زنده هستند که آنها را به مرجع تقلید تعبیر می کنیم.

عده ای در این عصر مرجع تقلید را به مرجع شناس و فقیه شناس معرفی کرده اند و در رأس مرجع و ملجأ مسلمین جهان حضرت آیة الله العظمی امام خامنه ای(حفظه الله تعالی)که جان و جانان است و نفس گرم ایشان مایه هدایت جهانیان است و با کمک مردم ایران و همه مراجع بزرگوار زمینه ظهور آن منجی و آخرین وصی پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)را مهیا می کنند.


به امید دیدارش و تبعیت از فرمانش

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.