سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

اهمیت مجالسی که به یاد امیرالمومنین علی (ع) تشکیل می شود

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 1392 مرتبه
دسته: خانوادهتاریخ: 1388.11.03
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در جمع طلاب حوزه علمیه امام حسین (ع) به مناسبت عید سعید غدیر خم 14/9/1388
السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب (ع)
اهمیت غدیر
عید غدیر بر مولایمان صاحب الزمان (عج) و بر همه شما شیعیان و ارادتمندان علاقمندان و دوستداران مولا مبارک باشد انشاالله ،از اینکه تصدیع ایجاد کردیم از شما سربازان ولی عصر (عج) و از استاد عزیز این مدرسه جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای عباسی و مدیر خوب این مدرسه عذر خواهی نموده و از همه شما تشکر و قدردانی می نمایم . انشاالله که امشب و فردا بر همه ما و شما مبارک باشد از فیوضات غدیر بهره مندشویم نسیم الهی نسیم هدایت رایحه الهی برروی انسانها باز می شود مخصوصا در ایام خاص این قلب را و پنجره اش را انسانها بگشایند به نسیم رحمت الهی از جمله نسیم الهی هدایت و دستگیری غدیر است از ظرفیت عید غدیر برای هدایت خودمان، برای توسل خودمان به امیرالمومنین (ع) و برای حاجت گرفتن از مولا باید کمال استفاده را ببریم .
اهمیت مجالسی که به یاد امیرالمومنین علی (ع) تشکیل می شود
مجلسی که نام امیرالمومنین (ع) برده می شود با عظمت است حدیث داریم که در مجالسی که نام علی (ع) برده می شود ملائکه می آیند در آن مجلس شرکت می کنند و از فضائل امیرالمومنین (ع)بهره مند می شوند ، نورانی می شوند ، خوشبو می شوند ، مجلس که تمام می شود می روند به آسمان در مسیری که می روند فرشتگان دیگر از آنها سوال می کنند که شما این نورانیت مال خودتان نیست این را از کجا آورده اید . در جواب می گویند یک مجلسی بود در روی زمین نام امیرالمومنین (ع) ، فضائل امیرالمومنین (ع) برده می شد ما شرکت کردیم این نورانیت مال آن مجلس است می گویند ما برویم بهره مند شویم !می فرمایند نه ، آن مجلس تمام شد ، مگر اینکه شما خودتان را به در و دیوار آن مجلسی که نام امیرالمومنین (ع) برده شده بمالید هنوز آثارش باقی است . ذکر علی عباده : این حدیث پیامبر بزرگوار (ص) است . حالا بخشی از خطبه پیغمبر (ص) را مربوط می شود به این وظیفه من وشما ، رسالت و رساندن بحث امامت و ولایت امیر المومنین(ع) به نسل حاضر و نسل های آینده عرض می کنم دیگر زحمتی بر شما ایجاد نمی کنیم .
اهمیت خطبه غدیر
اولا خطبه غدیر را حتما مطالعه کنید. خطبه مفصلی است . پیداست این خطبه نزدیک یک ساعت تا یک و نیم ساعت طول کشیده صحبتهای حضرت بسیار پر اهمیت است . در این خطبه که نیاز به مطالعه و مطالعه عمیق دارد هر بخشش را می شود برای مردم در ایام مختلف بیان کرد حالا یک بخشی را من در نظر گرفتم که مربوط به کار ما هم می شود . وقتی این آیه نازل شد : یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک : (سوره مائده) پیغمبر خدا(ص) مامور شدند و در همین خطبه دارد که جبرئیل سه بار بر من نازل شد و من از خدا خواستم که مرا معاف بدارد ، از تبلیغ این مطلب چون من می دانستم منافقین زیادند و متقین هم کم هستند حضرت می دانستند که منجر به چه مسائلی می شود ، شهادت امیر المومنین (ع) شهادت حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) من از خدا خواستم که مرا معاف بدارد ولی خدا راضی نشد و وعده عصمت داد و تو را حفظ می کنم وشما باید این مطلب را برسانید اگر نرسانید در واقع اسلام ناقص است . اسلام کامل نیست .بعد می فرمایند: معاشر الناس انی ادع ها امامه و وراثه فی عقبی الی یوم القیامه : مسئله امامت و ولایت را تا روز قیامت مشخص کردند
بیان طرح جامع امامت و رهبری امت اسلام تا روز قیامت
طرح جامع امامت و رهبری را در روز عید غدیر در جمع 120هزار نفر پیغمبر خدا(ص) تبیین کردند فرمودند من امیرالمومنین (ع) را به عنوان امام و رهبر شما و از نسل علی (ع) رهبری امامان معصوم رااز طرف خدای متعال ابلاغ می کنم و حضرت هندسه نظام الهی را تا قیام قیامت معلوم کردند . و قد بلغت ما امرت بتبلیغه : آنچه که از طرف خدا مامور بودم به شما تبلیغ کنم تبلیغ کردم ، (تبلیغ یعنی رساندن). حجه علی کل حاضر و غایب : چرا پیغمبر خدا (ص) در مدینه مسئله امامت و رهبری را اعلام نکردند و آمدند در جمع 120 هزار حاجی که از همه جا آمده بودند مطرح کردند ؟ به خاطر اینکه امامت و ولایت جهانی و ماندگار است وحجت باشد بر هر کسی که حاضر است و بر هر کسی که غائب است . یعنی آنهایی که غایب هستند این امامت امیرالمومنین (ع) را نمی توانند انکار کنند و علی کل احد ممن شهد : بر هر کسی که امروز حاضر است در این صحرا اولم یشهد و یا هر کسی که در جلسه ما نیست ، ولد اولم یولد : زاده شده ویا هنوز زاده نشده است. مثل ماها که نبودیم این بحث امامت امیرالمومنین (ع) و ولایت امیرالمومنین (ع) حجت بر آنها هم است خواه مسلمانی که الان هستند زاده شدند یا اینکه هنوز زاده نشدند و به دنیا نیامدند .
لزوم رساندن پیام غدیر به همه نسلها تا روز قیامت
فلیبلغ الحاضر الغائب : پس باید برسانند حاضر ین به غائبین مسئله امامت و ولایت امیرالمومنین (ع) و ائمه و معصومین (ع) را و چهل بار نام علی (ع)و ده بار به عنوان امامان 4 بار نام حضرت مهدی (عج) در این خطبه آمده است . در این خطبه یعنی درخطبه غدیر خم فقط بحث امامت امیرالمومنین علی (ع) مطرح نبوده است : بحث امامت امامان معصوم (ع) هم مطرح شده است . فلیبلغ الحاضر الغائب فرمودند من واجب می دانم که حاضرین به غائبین برسانند یکی از کارهای ما تبلیغ است تبلیغ امامت و ولایت است . یکی از کارهای ما دفاع از مرزهای عقیده است ما طلبه ها مرزبان عقیده در برابر هجوم عقائد مختلف ، افکار مختلف مخصوصا امروز که تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی بلکه جنگ نرم به تعبیر مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) می خواهند از دست ما بگیرند اسلام ناب را ، تمام دشمنان دست به دست هم دادند که این اسلام کامل و ولایی با ولایت امیرالمومنین (ع)را از ما بگیرند : الوالد الی الولد : پدران به فرزندان مسئله امامت و ولایت امیر المومنین علی (ع) و ائمه معصومین را الی یوم القیامه : تا روز قیامت این مطلب باید تبلیغ کنند و گفته شود
پیش بینی پیامبر خدا از مسئله امامت و ولایت در خطبه غدیر
بعد حضرت پیش بینی می کنند سیجعلون الامامه بعدی ملکا و اغتصابا : من همین الان می گویم بعد از من امامت غصب می شود و آن را غاصبین به صورت سلطنت در می آورند . (مثلا حکومت شاه که حکومت سلطنتی بود ، عربستان سلطنتی ) من به شما بگویم که امامت بعد ازمن غصب شده و به صورت پادشاهی در می آید . معاویه پادشاهی درست کرد و حکومت غاصبانه بنی عباس هم همینطور و غصب کردند و سیجعلون یعنی به زودی بعد از من قرار می دهند امامت را به صورت ملک و پادشاهی و اغتصابا و غصبش می کنند الا لعن الله الغاصبین : آگاه باشید (هشدار می دهند )خدا لعنت کند آن کسانی که امامت را غصب می کنند . این بخشی از خطبه پیغمبر خدا(ص) بود که نقل کردم از این کتابی که دست من است به اسم جایگاه غدیر از مرحوم دشتی که شرح نهج البلاغه را نوشته است . بخشی از خطبه غدیر را توضیح داده است . آیت الله بهجت خیلی سفارش می کردند که زیارت غدیریه حتما خوانده شود فردا هم ساعت 9 صبح ما در خدمت شما هستیم تا مراسم برگزار شود ناهار هم اگر دوست داشته باشید که مهمان هستید و می توانید نیت روزه کنید روزه مستحب عید غدیر منتهی چون دعوت مومن مستحب است و روزه مستحبی رامی شود افطار کرد شما می توانیدنیت روزه مستحبی کنید ودر این مجلس افطار کنید که هم به ثواب روزه برسید و هم به ثواب دعوت مومن را اجابت کردن ، دوجانبه می شود هم ثواب روزه دارد و هم ثواب دعوت سر سفره مولا شما هم ان شاالله تشریف بیاورید بهرمند بشویم از فیوضات امیرالمومنین (ع) و عید غدیر بر همه شما مبارک باشد .
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته .

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.