سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

در بحث مصرف تولیدات داخلی باید متعصبانه رفتار کنیم/ سرمایه داران زرندی سرمایه خود را از شهرستان بیرون نبرند

ارسال شده توسط: امام جمعه زرند:بازدید شده: 445 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.12.09
 
انتشار: جمعه, ۸ اسفند ۱۳۹۳ / ساعت ۱۳:۳۸:۵۷
کد خبر: 2549
بازدید: 16 بازدید

http://yascms.ir/emam/gozaresh/aaaa732.jpg

به گزارش “صبح زرند” ، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند در ابتدای خطبه های نماز جمعه امروز، با شکرگزاری به درگاه خداوند متعال به دلیل نعمت باران و برف رحمت، که در این چند روز بر زمین شهرستان زرند به خوبی بارید ، اعلام کرد که بعد از نماز جمعه به شکرانه این نعمت، دو رکعت نماز شکر را می خوانیم.

امام جمعه زرند ضمن اشاره به آغاز ایام فاطمیه در هفته پیش رو و تسلیت این ایام و با اشاره به سیره زندگی و خصوصیات اخلاقی و رفتاری این بانوی بزرگ اسلام ، از همه مومنین خواست با برگزاری مراسم باشکوه عزاداری و روضه خوانی در مساجد ، تکایا و حسینیه ها و همچنین در منازل ، حق حضرت فاطمه (س) را به خوبی ادا کنند.

وی در ادامه گفت : با توجه به سالگرد تاسیس کمیته امداد توسط امام راحل (ره) و در پیش بودن هفته احسان و نیکوکاری ، شایسته است که همه ما تا در قید حیات هستیم اهل خیر و نیکوکاری باشیم و به محرومان و نیازمندان کمک کنیم.

وی اظهار داشت : برای نیکوکاری مناسب است که ابتدا به همسایه و مخصوصاً فامیل و خویشاوندان نزدیک ، کمک و مساعدت کرد و به اندازه توانمان، دست آنهایی که نیازمند هستند را بگیریم.

ابراهیمی تصریح کرد : اگر هم توانایی مالی جهت کمک به نیازمندان نداریم حداقل از طریق زبانی و رفتاری خیر رسانی کنیم و در هر صورت منشاء خیر باشیم.

خطیب جمعه زرند با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با دو مشکل بزرگ اقتصاد -که یکی دولتی بودن آن و دیگر متکی به نفت بودن است- گفت : ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری دوای درد اقتصاد ماست و کارهایی که در این زمینه صورت گرفته قابل تقدیر است ولی متاسفانه آنچنان که در شعار گفته شده در عمل کافی نبوده ، چرا که اگر کافی بود دشمن نمی توانست این چنین عرض اندام نماید .

وی تاکید کرد : باید آنچنان کار کنیم که همه استان ها و شهرهای کشور هر کدام روی پای خود بایستند و در اقتصاد خودکفا باشند.

وی ادامه داد : در سفری که روزهای قبل به سیرجان داشتم مشاهده نمودم که فرد سرمایه داری آمده بود و در شهر خودشان سرمایه گذاری کرده بود ولی متاسفانه اکثر سرمایه داران شهرستان زرند ، سرمایه خود را از این شهرستان بیرون می برند و این اتفاق بسیار بدی است.

امام جمعه زرند تصریح کرد : بهتر است که سرمایه داران شهر زرند و روستاهای این شهرستان ، در شهر و روستای خود سرمایه گذاری کنند و با احداث کارگاه ها و کارگاه های کوچک ، اشتغال زایی کنند و گوشه ای از مشکلات جوانان را مرتفع نمایند.

وی گفت : در کنار بحث تولید داخلی در اقتصاد مقاومتی ، بحث مهم دیگر، بحث مصرف است و ما باید استفاده از تولید داخلی را فرهنگ سازی کنیم و تا جایی که تولیدات داخلی هست سمت تولیدات خارجی نرویم و در این امر باید دلسوزانه و متعصبانه رفتار کنیم تا تولیدات داخلی رواج پیدا کنند و چرخ اقتصادمان بچرخد و البته دولت و مسئولان هم باید بر تولید نظارت داشته باشند تا جنس های باکیفیت و مرغوب تولید شود.


چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.