سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

حضرت مهدی (عج)ازدیدگاه پیامبر(ص)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 435 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.11.28
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم 93/11/24

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg

خطبه اول
اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّموَعَلی آله طَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.
اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج)،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوار وبهتر از جانمان،شادی روح امام راحل عظیم الشان،شادی ارواح طیبه شهدا وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروزدر نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند،شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال این حضور مؤمنانه و باشکوه و این نمازجمعه واین خطبه ،این نشستن واین سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

درخطبه های گذشته درباره سیره و روش رسول خدا صحبت کردیم ،امروز هم درمورد حضرت مهدی موعود از دیدگاه و نظر رسول خدا(ص) چند کلامی خدمتتان عرض می کنم.امام زمان مرکز امید است جان جهان است.سلام و درود ما بر مولایمان صاحب الزمان در هر کجای عالم که هستند. درباره وجود مقدس امام زمان(عج) درگفتار و روش و سیره رسول خدا (ص) چند کلامی را خدمت شما عرض می کنم.

اسم والقاب حضرت مهدی (عج)ازدیدگاه پیامبر(ص):
از «جابر بن عبدالله انصاری» نقل شده است که پیامبر گرامی اسلام فرمود: «مهدی از فرزندان من است. اسم او، اسم من و کُنیه او، کُنیه من است. او از نظر خَلق و خُلق، شبیه ترین مردم به من است».(1)

دراین روایت بیان شده که نام حضرت صاحب الامر(عج) ، هم نام رسول خدا(ص) است.نام پیامبر ما محمد است و کُنیه شان ابوالقاسم می باشد، منتهی در بعضی از روایات، نهی شده نام حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء برده شود علت این دستور را در روایات و احادیث بررسی می کنیم و اینکه آیا هم در غیبت صغری و هم در غیبت کبری،بردن نام ایشان نهی شده است؟ بین علما بحث است ولی بطور اجمال ائمه در دوران غیبت صغری، فرموده اند، جایز نیست كه حضرت صاحب الامر(عج) را به نام (م- ح- م- د)یاد كنید. این کار برای حفظ جان حضرت صاحب الامر(عج) است،چون دشمن در پی ایشان بود و اگر به ایشان دسترسی پیدا می کرد، ایشان را به شهادت می رساند وهر کس نام حضرت را می بُرد ، او را تحت نظر می گرفتند تا شاید با تعقیب او به امام زمان(عج) برسند. خلفای غاصب بنی عباس در زمان شهادت امام حسن عسکری(ع) یقین کردندکه او فرزندی ندارد و ارث این بزرگوار را بین نرجس خاتون مادر این امام زمان(عج) و جعفر کذاب تقسیم کردند. به این جهت بردن نام ویژه حضرت که همان نام پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) است، جایز نیست و تنها می توان از القاب ایشان بهره برد که معروف ترین آنها مهدی و قائم و صاحب الامر ،حجت ،خلف صالح، صاحب الزمان و بقیه الله است.

حضرت ولی عصر(عج)شبیه ترین مردم به پیامبر(ص):

در ادامه روایتی که خدمتتان عرض کردم، پیامبر می فرمایند:« از نظر خَلق و خُلق، شبیه ترین مردم به من است » خَلق یعنی شکل ظاهری، وقتی حضرت صاحب الامر (عج ) ظهور می کنند ،سیمای ایشان جوان است،پیامبراکرم(ص) در40 سالگی مبعوث شدند. قیافه امام زمان هنگام ظهور شبیه، جوانی رسول خدا است. خُلق یعنی اخلاق ،از نظر اخلاق هم شبیه ترین مردم به رسول خدا هستند.همانطور که پیامبر خدا مهربانترین مردم است دلسوزترین مردم است.حضرت صاحب الامر هم مهربانترین مردم واز خود ما به ما به ما مهربانتر است. در روایت آمده است:"کَالام الشفیقه علی ولدها الصغیره"امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)مانند مادر،مهربان بر نوزاد است. امام زمان(عج) از ما به خود ما مهربان تر و مظهر رحمت است. امروز هم امام زمان همین مهربانی را دارند فریادرس و مشکل گشا هستند.مرکز امید و آرزو هستند. ادامه پیامبر گرامی اسلام می فرمایند: « برای او غیبت و حیرتی است که امّت ها در آن گمراه شوند، سپس مانند شهاب ثاقب پیش آید و زمین را پر از عدل و داد نماید همانگونه که پُر از ظلم و جور شده باشد».

شهاب به معنای شعله ، ثاقب به معنای فروزان است . به گفته پیامبر ، امام زمان مانند ستاره ای درخشان و خورشیدی تابان هستندکه جهان را روشن می کند که حضرت صاحب الامر(عج) نیز با آمدنشان جهان را روشن می کنند و زمین را هم پُر از عدل و داد می نماید.همانگونه که پُر از ظلم و جور شده است.

ملت ایران دوستدارحضرت ولی عصر(عج):
در روایت دوم ، امام محمد باقر (ع) از پیامبر اکرم (ص) روایت می کند که فرمود: خوشا بر احوال کسی که قائم اهل بیت مرا درک کرده و در غیبت و پیش از قیامش پیرو او باشد ، دوستانش را دوست بدارد و با دشمنانش دشمن باشد ، چنین کسی در روز قیامت از رفقا و دوستان من و گرامی ترین امت من خواهد بود.(2)شما هم باحضور در راهپیمایی 22بهمن و اعلام برائت از دشمنان امام زمان مشمول این حدیث می شوید.ملت ایران طبق این حدیث که دوستدار حضرت صاحب الامر هستند از رفقا پیامبر هستند. دربعضی روایات آمده است به عنوان برادر رسول خدا هستند .

دلم برای برادرانم تنگ شده است:
ابو بصیر از ابوجعفر [امام محمدباقر] که درود خدا بر او باد نقل می کند که فرمود: روزی پیامبر خدا، که بر او و خاندانش درود باد، در حالی که عده ای از یارانش نزد او بودند، فرمودند: «أللّهمّ لقّنی إخوانی» ایشان این سخن را دو مرتبه تکرار کردند. در این هنگام گروهی از یاران که گرد آن حضرت بودند گفتند: ای پیامبر خدا! آیا ما برادران شما نیستیم؟
فرمود: لا، إنّکم أصحابی " نه، شما یاران من هستید " « و إخوانی قوم فی آخرالزمان آمنوا و لم یرونی» برادران من قومی هستند [که] در آخرالزمان [خواهند آمد] آنها به من ایمان می آورند در حالی که مرا ندیده اند. « لقد عرّفنیهم اللّه بأسمائهم وأسماء آبائهم»، «من قبل أن یخرجهم من أصلاب آبائهم وأرحام أمّهاتهم»، خداوند آنها را با نامهایشان و نامهای پدرانشان شناسانده است، پیش از آن که از پشتهای پدران و رحمهای مادرانشان خارج شوند.«لأحدهم أشدّ بقیّة علی دینه من خرط القتاد(کنایه ازسختی ودشواری کاری است) فی اللّیلة الظلماء، أو کالقابض علی جمر الغضا(نیز کنایه از مشکل بودن کاری است)، أولئک مصابیح الدّجی، ینجیهم اللّه من کل فتنة غبراء مظلمة». هر یک از آنها بر دین خود پایدار می ماند، در حالی که این عمل از دست کشیدن بر خارهای گون در شب تاریک و یا در دست گرفتن آتش برافروخته از درخت گز دشوارتر است.ایشان چون چراغی فروزان در دل تاریک شب می درخشند، خداوند آنها را از همه فتنه های تیره و تار در امان نگه می دارد(3).

ایمان مردم آخرالزمان:
از امام صادق (ع) روایت است که پيامبر اكرم (صل الله عليه و آله و سلم )فرمودند:‌اي علي بدان كه شگفت انگيزترين مردم از جهت ايمان و عظيم‌ترين آنها از روي يقين مردمي اند كه در آخرالزمان خواهند بود. پيامبر(صل الله عليه و آله و سلم) را نديده اند و محبت امام (عجل الله تعالي فرجه الشريف) نيز از آنان محجوب است، اما به سياهي كه بر سفيدي رقم خورده است، ايمان آورده‌اند.(4)در زمان امامت حضرت علی(ع)، مردم آن زمان حضرت علی(ع) را دیدند ولی به او پشت کردند. امام حسین(ع) و عظمت او را می دانستند ولی چه بلاها که سَرِحضرت نیاوردند. ولی ملت ایران به تعبیر پیامبر خدا عظیمترین ایمان و یقین را نسبت به اهل بیت دارند. ملت ما طوری به امام زمان یقین و باور دارد که گویا حضرت رادیده اند.

چراامام زمان(عج)غایب هستند:
امام زمان(عج) دو غیبت دارند، یکی غیبت صغری یا غیبت کوتاه مدت و دیگری غیبت کبری و دراز مدت که تا امروز هم ادامه دارد.چرا امام زمان غائب هستند، غائب به معنای نامرئی بودن نیست، مثل صوت ، که هست صوت دیده نمی شود . امام زمان وجود دارند و مردم ایشان را می بینند .ایشان در بین ما حضور دارند و رفت وآمد می کنند ولی ما امام رانمی توانیم ببینیم و ایشان را بشناسیم.معنای غیبت این است که مردم امام زمان را نمی شناسند. معنایش این نیست که امام زمان نامرئی است، امام زمان امید و مرکز دلها ست .

چگونگی انتفاع انسانها ازوجودامام غایب:
ممکن است کسی سوال کند فایده امام غایب چیست؟ از خودِ امام زمان هم سوال کردند.شاید شبکه های ماهواره ای بحث های غلط اندازی هم داشته باشند. ولی وجود مقدس پيامبر(ص) در پاسخ به سؤال جابر بن عبدالله انصاري درباره اینکه آیا انسان از وجود امام غايب نفع می برند ،فرمود: آري! قسم به خدايي كه مرا به نبوت برگزيد! به درستي كه آنان طلب روشنايي مي‌كنند به نور او و در دوران غيبت‌اش به ولايت او نفع مي‌برند، چنانچه ار آفتاب پشت ابر استفاده مي کنند .(5) خورشید دو نوع تابش دارد . اگر خورشید نباشد، رشدی نخواهد بود و جهان از بین می رود. امام زمان(عج) مرکزدلها است ،حجت خدا باید همیشه روی زمین باشد. منتهی پشت ابر است و مستقیم نمی توانیم استفاده کنیم تا زمانی که مردم آمادگی پذیرش را داشته باشند. منتهی خورشید پشت ابر نورافشانی و حیاط و زندگانی را دارد.

فلسفه اساسی غیبت:
فلسفه اساسی غیبت چیست؟ هدف از پیامبران و وجود مقدس ائمه این است که دستگیروهدایتگر ما باشند .زمانی فرامی رسد که دشمنان اجازه نمی دادند، امام معصوم مردم را راهنمایی کند ، وقتی مردم نتوانند از وجود امام استفاده کنند و دشمن هم دنبال از بین بردن امام حَی باشد، حکمت الهی اقتضا می کند که امام پشت پرده غیبت باشند تا زمانی که مردم آمادگی پذیرش حضرت را را پیدا کنند.اگر امام زمان غیبت نکرده بود ، مطمئناً تا بحال به شهادت رسیده بود .دشمنانِ حکومتی همواره به دنبال امام زمان می گشتند و مراقبان و جاسوسان زیادی را برای امام حسن عسکری (ع) گذاشته بودند ولی به اذن خدا بارداری مادرشان اصلا ًمشخص نبود ، مانند حضرت موسی(ع). آنها جاسوسانی گذاشته بودند که آیا امام حسن(ع) همسری دارد که باردار باشد یا خیر، هنگامی که شب ولادت امام زمان فرا رسید، امام حسن(ع) به عمه خودش گفت : امشب حجت خدا به دنیا می آید ، شما در منزل ما بمان ؛ ایشان بسیار تعجب می کنند از کدام خانم می خواهد بدنیا بیاید، کسی باردار نیست! فلسفه غیبت امام زمان این است که اگر امام زمان حضور داشت و در بین مردم بود مانند پدر بزرگوارشان امام حسن(ع) ایشان را به شهادت می رساندند وزمین از حجت خدا خالی می شد و هیچ کس نمی توانست به اهداف عالیه انسانی برسد.

غیبت امام زمان(عج)ازناحیه خدانیست:
هدف این جهان این است که مردم جهان خدایی شوند وحکومت عدل برپا شود. به تعبیر خواجه نصیر طوسی که می فرماید: «وجوده لطف و غیبته منّا»(6) این غیبت از ناحیة ماست.پس غیبت از ناحیه خدا نیست چون خدا فیاض است و از ناحیه خود حضرت صاحب الامر نیست زیرا حضرت بارها فرمودند: برای تعجیل در فرج و ظهور من بسار دعا کنید که همانا فرج من، فرج و گشایش خود شماست.(7) همچنین در جایی دیگر حضرت فرمودند: « شیعیان ما به اندازه آب خوردنی، ما را نمی خواهند، اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد »(8).

امام وشهداء زمینه سازان ظهورحضرت ولی عصر(عج):
انقلاب اسلامی ، امام بزرگوار ، شهدا ، رهبر عزیز و ملت ایران زمینه ظهور را در جهان فراهم می کنند. همانطور که می بینید ، امروز استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای نابودی جمهوری اسلامی بکار برده است. با وجود اینکه حکومت ایران، بارقه ای از حکومت امام زمان است و رهبر ما جانشین امام زمان است، تمام دنیا برعلیه انقلاب اسلامی بسیج شده است.

علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای:
یکی از دلایلی که مذاکرات هسته ای به نتیجه نمی رسد این است که آنها با اصل دین مشکل دارند وتا امروز هم دشمنی آنها ادامه دارد، خدا می داند تا کی جهان آماده می شود وظهور اتفاق می افتد، ما ملت ایران وظیفه داریم جهان را آماده کنیم. در عصر غیبت ، علمای دین و فقهای مورد تایید ائمه ، ولایت امر را برعهده دارند و امروز رهبر عزیز و بزرگوار ما حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای نایب عام حضرت هستند ، همان طور که در زمان غیبت صغری، 69 سال مردم رها نبودند و به یک نحوی، هم امام حضور داشتند و هم غایب بودند ، به این معنی که همه نمی توانستند با امام در ارتباط باشند . 4نفر از بزرگان وفقها که مورد تایید امام زمان بودند در طول 69 سال نایبان خاص حضرت بودند وآنها نامه ها و درخواست های مردم را به حضرت می رساندند و بعد از 69 سال که این 4مرد بزرگ از دنیا رفتند، غیبت کبری آغاز شد .

فقها ونایبان عام حضرت مهدی(عج)در عصرغیبت کبری:

دلیل اینکه چرا نیابت خاص ،به همان طریق ادامه پیدا نکرد ،این بود که وجود مقدس نایبان خاص هم در خطر بود.دشمنان بارها آنها را دستگیر می کردند و5-6 سال زندان می کردند تا اینکه در این 69 سال مردم برای غیبت کبری آمادگی پیدا کنند ، امام صادق(عليه‏السلام) در روايت مقبوله عمر بن حنظله، مى‏فرمايد:... «مَنْ كَانَ مِنْكُم مِمَّنْ قَدْ رَوَى‏ حَديثَنَا وَ نَظَرَ فِى حَلَالنَا وَ حَرَامنَا وَ عَرَفَ اَحكَامَنَا فَليَرضُوْا بِهِ حَكَماً فَاِنِّى قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حَاكِماً فَاِذَا حَكَمَ بِحُكمِنَا فَلَمْ يُقبَلْ مِنهُ فَاِنَّمَا استخَفّ بِحُكْمِنَا وَ عَلَينَا رَدٌّ وَ الرَّادُّ عَلَينَا كَالرَّادُّ عَلَى اللّهِ وَ هُوَ عَلَى حَدِّ الشِّركِ بِاللَّهِ» (9)«مردم بايد به كسانى از شما (شيعيان) كه حديث و سخنان ما را روايت مى‏كنند و درحلال و حرام ما به دقت مى‏نگرند و احكام ما را به خوبى باز مى‏شناسند (عالم عادل)، مراجعه كنند و او را به عنوان حاكم بپذيرند. من چنين كسى را بر شما حاكم قرار دادم. پس هرگاه به حكم ما حكم كند و از او پذيرفته نشود، حكم خدا كوچك شمرده شده و بر ما رد شده است و آن كه ما را رد كند، خدا را رد كرده است و چنين چيزى در حد شرك به خداوند است.»در عصر غیبت کبری فقها به طور عام نیابت حضرت را بر عهده دارند ومردم باید گوش به فرمان فقیه جامع الشرایط باشند ورَدحکم فقیه به منزله رَد حکم امام زمان(عج) و به معنی رَد حکم خداست که رَد کردن حکم خدا درحَد شرک است. خدا را شکر می کنیم در عصر غیبت امام عصر(عج) و در عصر زعامت جانشین حضرت صاحب الامر ، زمینه ساز ظهور حضرت زندگی می کنیم . خدایا سلام خالصانه ما را به محضر حضرت صاحب الامر ابلاغ بفرما ؛ تعجیل در ظهورشان بفرما و قلب ایشان از ما راضی و خشنود بگردان .

خطبه دوم
اَلحَمدُ اللِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِ سِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَدصلی الله علیه وآله وسلّموَعَلی آله طَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

در آغاز خطبه دوم خود وهمه شما برادران و خواهران مکرمه ، جوانان و نوجوانان را دعوت می کنم به تقوی الهی،ان شاءالله یاد حضرت صاحب الامر(عج) را در دلها همیشه زنده بداریم.

صدقه دادن برای سلامتی حضرت صاحب الامر(عج):
بسیار نیکوست اگر برای سلامتی حضرت صاحب الامر(عج) صدقه بدهیم وحتی به تعبیر بعضی از علما پولی را جمع کنیم و گوسفندی را برای سلامتی ایشان خیرات بکنیم.منظور این است که همیشه نام و یاد عزیز دل فاطمه ،یوسف زهرا را در دلها زنده نگه دایم.

حضرورگرم مردم زرند درراهپیمایی 22بهمن امسال:
اولین نکته در خطبه دوم این است که تشکر و قدردانی می کنم از حضور معنا دار مردم شریف شهرستان زرند،از همه شما برادران و خواهران مکرمه که امسال مثل دیگر جاهای ایران اسلامی حضور بسیارگرمتر و بیشتری داشتید. ان شاءالله خدای متعال عزت روزافزون به همه شما عنایت بگرداند. دل امام زمان ،دل رهبر و دل همه دوستداران امام زمان را شاد کردید ودشمنان خدا را نا امید کردید و ترس و لرز در دل آنها انداختید .ان شاءالله که همه ثابت قدم باشید.

انقلاب اسلامی متفاوت ازسایرانقلابها:
انقلاب اسلامی هم در پیدایش با همه انقلاب ها تفاوت دارد، چون الهی است و رهبرش با همه رهبران دیگر فرق می کند .نوع همراهی ملت با همراهی مردم در دیگر انقلابها فرق می کند و در نگهداری و سالگرد هم فرق می کند این هم یکی از معجزات است. شیوه نگهداری از انقلاب ما با حضور همه مردم صورت می گیرد. در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه مردم به میدان می آیند و در واقع با حضورشان اعلام می کنند ما انقلاب اسلامی را دوست داریم .ما نظاممان را دوست داریم و بیعت مجدد می کنند در واقع هر راهپیمایی بیعت مجدد با اصل انقلاب ،امام و رهبر است ، همچنین این راهپیمایی بیانگر بیعت مجدد با دین خدا واعلام بیزاری و برائت از دشمنان وآمریکا و اسرائیل است.

تشکرازحضورملت ازبیان امام خمینی(ره):
من جملاتی را جهت تشکر از ملت ، در گفتار حضرت امام انتخاب کرده ام که خدمتتان معرفی می کنم. اینکه امام در مورد حضور مردم در هر انتخابات چه فرمایشی داشته اند،می فرمایند همگی باید از خداوند متعال تشکر کنیم که به ملت ما توفیق این خدمتگذاری ها به انقلاب را عطا کرده است وازملت تشکر کنیم که در همه مراحل از قبل از انقلاب وبعد از پیروزی انقلاب و بعد از انقلاب ، یک جهت برای اقامه عدل الهی برای دفع اشرار و رژیم های فاسد واقامه جمهوری اسلامی کوشش می کردند و از زمانی که به پا خواستند تا امروز در صحنه بودند واکنون هم بیش از پیش در صحنه حاضرند.از همه اقشار ملت لازم است تشکر کنم که باراهپیمایی های اخیر پشت جنایتکاران پلید خصوصا آمریکا را لرزانده وبا تمام وجود قدردانی کنم.

درتمام دنیامردمی به خوبی مردم ایران نیست:
یکی دیگر از جملات حضرت امام در تمام دنیا مردمی به خوبی مردم ایران پیدا نمی شود واقعا هم همین طور است. امام خمینی در وصیتنامه خویش می فرمایند: من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی (ع) می باشند.در قران هم خداوند مردم ایران را این گونه معرفی می کند: "يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ " (10) خداوند گروهى را بياورد كه ايشان را دوست دارد و ايشان او را دوست دارند، مردم ما قبل و بعد از انقلاب طوری در صحنه اند که انسان شرمنده می شود .من در اینجا خودم را شرمنده میدانم که زبان به وصف و تقدیر از آنان بگشایم خداوند پاداش عظیمی برای این اخلاص و رشد وبندگی را خواهد داد. این بخشی از صحبتهای حضرت امام درمورد ملت ایران بود.

سخن مقام معظم رهبری درمورد دشمنی آمریکا:
یکی از صحبت های مقام معظم رهبری را نیز در این مسئله خدمتتان عرض می کنم. آقا می فرمایند دشمنی آمریکا با ملت ایران دشمنی با شخص امام نیست .دشمنی بخاطر اسلام است این فرمایش ایشان را خدمتتان عرض می کنم.دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی از روز اول شروع شد هرچه توانستند تا امروز انجام دادند .دشمنی آنها با انقلاب بوده و هست . دشمنی آنها با مردمی است که این انقلاب را پذیرفته اند و قبول کردند. بارها اعلام کردند که ریشه ملت ایران باید خشکانده شود .دشمنی آنها به این خاطر است که ما مؤمن هستیم و به اسلام ناب تمسک کردیم، ما مسلمان هستیم و می خواهیم اسلام را در دنیا پیاده کنیم.این غلط است که بعضی ها طوری وانمود می کنند که دشمنی آمریکا و رژیم مستکبر با اشخاص و امام و یا امروز با رهبری است . در حقیقت آنها با اصل این مفهوم ، ایستادگی، استقلال طلبی و عزت خواهی مخالف هستند.مشکل آنها مردمی است که اینها را پذیرفته است واین دشمنی از گذشته بوده و هست و ادامه دارد. آنها مخالف اسلام و بیداری اسلامی و ایران اسلامی هستند. همه تلاش آنها این است که حرکت اسلامی در دنیا زنده نشود.ما دنبال زنده بودن، حیات طیبه و تمدن اسلامی هستیم. ان شاءالله این پرچم به دست حضرت صاحب الامر(عج) برسد. مقام معظم رهبری در ادمه صحبتشان می فرمایند : علاج صحیح در مقابل این زیاده خواهی آمریکایی ها این است که تسلیم نشویم و علاج صحیح این است که ما از داخل مستحکم باشیم ومستحکم کردن ساخت داخلی نظام از وظایف ماست که هم بر دوش دولت و هم بردوش ملت است که با وحدت وهمدلی همراه باشد.

مناسبتهای هفته:

حکم تاریخی امام درخصوص اعدام سلمان رشدی:
این هفته مصادف است با صدور حکم تاریخی حضرت امام مبنی بر اعدام سلمان رشدی.از هنگامی که انقلاب اسلامی شروع شد دشمنی با انقلاب اسلامی روز به روز بیشتر شد .یک روز اعلام کردند که از زمان پیامبر تا قبل از انقلاب 1500 کتا ب علیه اسلام نوشته شده است ولی از ابتدای انقلاب تا کنون 3500 تا 4000 عنوان کتاب نوشته شده است .اسلام ستیزی و حجمه به قران مجید در قالب طنز و کاریکاتور افزایش یافته است . با این حرکت، امام حکم اعدام سلمان رشدی را صادر کردند که هنوز هم این حکم پابرجاست .

شهادت شهیدسیدعباس موسوی :
شهادت حجه الاسلام سید عباس موسوی دبیر کل حزب الله لبنان را به دست صهیونیست ها داریم ،این مرد بزرگ از شاگردان مخلص امام موسی صدر و آیت شهید سید محمد باقر صدر است. مرحوم صدر شاید هم هنوز زنده باشند ایشان را فرستادند نجف تا در خدمت آیت شهید سید محمد باقر صدر تلمُذ کنند .سید حسن نصرالله هم از شاگردان سید عباس موسوی است وایشان حزب الله را در لبنان تاسیس کرد و خدمات ارزنده ای را انجام داد. ودشمان ایشان را به شهادت رساندند.

درآخرالزمان یکی ازفرزندان من قیام می کند:
روایتی از سید عباس موسوی نقل شده است که خدمتتان عرض می کنم: در اوایل رهبری آیت الله خامنه ای، آیت الله شهید سید عباس موسوی (دبیرکل سابق حزب الله لبنان) برای دیدار با رهبری و عرض تسلیت به پسر امام، مرحوم حجت الاسلام احمدآقا خمینی به ایران می آیندو بعد با سیداحمد آقا ملاقات می کند و به ایشان تسلیت می گویند و بعد یک روایت به ایشان می گوید که مضمونش این است که پیغمبر اسلام (ص) به علی (ع) می فرمایند که در آخرالزمان یکی از فرزندان من که همنام پیامبر بنی اسرائیل است بنام روح الله به حق قیام می کند و ظالم را از کشورش بیرون می کند و حکومت تشکیل می دهد و بعد از او فرزند دیگر من از اهل خراسان که همنام علی است صاحب حکومت می شود و در دست راستش خللی وارد میشود و پرچم را به صاحب امر می دهد، تا سید عباس این روایت را به سیداحمدآقا گفت. سیداحمدآقا گفت: حالا شما این را گفتید. منم یک چیز به شما بگویم که وقتی روز ششم تیر آقای خامنه ای ترور شد. به من گفتند که این خبر را به امام بدهید. من ترسیدم که خبر را بگویم برای قلب امام مشکلی پیش بیاید لذا نگفتم. باز بعد از مدتی با ترس رفتم پیش امام. تا امام مرا دید فرمود: فکر می کنید که من خبر ندارم چه اتفاقی افتاده است. بعد امام به من فرمود که دست راست آقای خامنه ای چی شد؟ منم گفتم که دست راست ایشان دیگر کار نمی کند و عصب دستشان از کار افتاده است ؛بعد از اینکه این حرف را زدم ناگهان دیدم امام رو به قبله ایستاد و سه بار فرمود: الحمدلله؛ من تعجب کردم که چرا امام این را گفت و اظهار ناراحتی یا چیزی نگفتند و من این ماجرا را نمیدانستم تا موقعی که حدیثی که شما گفتید خواندم و فهمیدم که منظور امام چی بود.

قیام مردم تبریز:
در این هفته قیام مردم تبریز به مناسبت چهلم روز شهادت مردم قم را داریم. که این اربعین گرفتن ها، باعث پیروزی انقلاب شد.

اهمیت وضرروت فراگیری علم فقه:

ثبت نام برای حوزه علمیه هم شروع شده است، فرزندان خودتان را بفرستید .واقعا حوزه نیاز به دانشمند دارد ،جهان اسلام نیاز به فرزندان شما دارد . ما در شهر خودمان طلبه کم داریم. اگر طلبه خوبی باشد هم دنیا را دارد و هم آخرت و هم کاربرایشان است. طُلابی که در لباس حضرت صاحب الامر(عج) هستند ، هم به دنیا می رسند ومی توانند به کارهای اداری وارد بشوند وهم می توانند به کار فقاهت بپردازند راه باز است. اسلام از برکت همین علمای دین به ما رسیده است.ما بالاتر از جهاد در راه خدا نداریم. خدا می فرماید:« و مؤمنان را وظيفه نيست كه همگى {به سوى جهاد} كوچ كنند، پس چرا از هر گروهى از آنان، طايفه‏اى كوچ نمى‏كنند تا در دين دانا شوند و چون بازگشتند قوم خود را انذار كنند شايد آنها از معاصى بر حذر باشند» (11).این فقیه شدن خواست خدوند عالم است. ما به همه علوم نیاز داریم ولی علوم دیگر را نداشته باشیم از جای دیگر می توانیم وارد کنیم از چین و ... ؛ ولی عالِم دینی و قاضی را نمی توانیم از جای دیگر بیاوریم.حوزه علمیه افتخارتربیت سربازی حضرت صاحب الامررا دارد.

« خدایا هرچه را گفتیم و شنیدیم محض رای خودت قرار بده».


پی نوشت:

1- شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، ترجمه: منصور پهلوان، ج 1، باب 25، صص 534 و 535، ح 1.

2- کمال الدین و تمام النعمه ، ج ۱ ، باب ۲۵

3- بحارالانوار، ج52، ص124-123، ح8.

4- يا عليُّ واعلم اَنَّ اَعجب النّاس ايماناً و اعظمهُم يقيناً قَومُ يكونون في آخرالزّمان لَم يلحقُوا النّبيّ وحجب عنهم الحجّة فآمنوا بسوادٍ علي بياضٍ/ مجلسى، پيشين، ج21، ص366؛ شيخ صدوق، كمال الدين و تمام النعمه (تهران: كتاب فروشي اسلاميه، 1377)، ج1، ص288، باب26، ح8.

5- « ... اَيْ و َالَّذي بَعَثَني بِالنُّبُوَّيِ اِنَّهُمْ يَسْتَضيئونَ بِنورِهِ وَ يَنتَفِعونَ بِوِلايَتِهِ في غَيْبَتِهِ كَانْتِفاعِ النّاسِ بِالشَّمْسِ وَ اِنْ تُجَلِّلُها سَحابٌ» /كمال الدين، ج 1، ب23، ح 3.

6- خواجه نصيرالدين طوسي، تجريد الاعتقاد ، المقصد الخامس ، المسألة الأولى

7- کمال الدّین، ج 2، ص 485.

8- شيفتگان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و برکات حضرت ولی عصر -عجل الله تعالی فرجه الشریف
(حکایات کتاب عبقری الحسان )

9- ر.ك: محمد بن يعقوب كلينى، اصول كافى، دارالتعارف، 1401ق، ج 1، ص 67 ؛ محمد بن حسن عاملى، وسائل الشيعه، تهران: انتشارات اسلامى، ج 18، ص 98.

10- سوره المائده ، آیه 54

11- سوره التوبه،آیه 122



http://yascms.ir/emam/gozaresh/b313.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b314.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b315.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b317.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b318.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b319.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b320.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b321.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b322.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/323.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.