سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

موضوع:انقلاب اسلامی درکلام پیامبراعظم(صل الله علیه وآله وسلم)

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 439 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.11.20
 
خطبه های نماز جمعه شهرستان زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه محترم مورخه93/11/17

خطبه اول
اَلحَمدُ للِه رَبِ اِلعالَمینَ الصَلاة وَالَسلامُ عَلی عَبِداللِه وَ رَسُولِهِ وَحَبیبِه وَصَفیهَ وَحافِظِ سِرِه وَمُبَلغِ رِسالاتِه ِسِیدِنا وَمَولانَا اَبِی القاسِمِ المُصطَفَی مُحَمَد(صلی الله علیه وآله وسلّم )وَعَلی آله الطَیِبینَ الطاهِرین المَعصُومینَ اَلهُداةِ المَهدیین وَالَلعنَ الدائم عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعینَ ِاِلی قِیامِ یَومِ الدین.

قال الله الحکیم فی کتابه : " وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ "(1)

السلام علیک یاصاحب الزمان؛ یا بقیه الله ادرکنا واغثنا،السلام علیک یا ابا عبدالله.

اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقَوَیَ الله.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان(عج) ،سلامتی رهبر عزیز وبزرگوار وبهتر از جانمان،شادی روح امام راحل عظیم الشان،شادی ارواح طیبه شهدا ، شهدای انقلاب وشهدای والا مقام شهرستان وشهدای والامقامی که بستگانشان امروزدر نماز جمعه حضور دارند یاحضور پیدا می کنند،شادی ارواح مطهر دوشهید گمنام شهرستان ،شادی ارواح مومنین ومومناتی که اهل نمازجمعه بودند واز دنیا رفتند وسلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی وسلامتی خودتان وخانواده وفرزندانتان اجماعاً صلوات.

امیدوارم خداوند متعال این حضور مؤمنانه و باشکوه و این نمازجمعه واین خطبه ،این نشستن واین سکوت را از همه ماقبول بگرداند وذخیره ای ارزشمند برای دنیا وآخرت برای اول لحظه ورود ما به محضر پروردگار عالم قرار دهد، باز هم صلوات بر محمد وآل محمد.

از حضور مومنانه همه شما برادران و خواهران مکرمه، سروران عزیز روحانی ،مسئولین عزیز در این نماز جمعه صمیمانه تشکر و قدر دانی می کنم.از مجری ،مؤذن محترم از شاعر اهل بیت جناب آقای ایرانمنش و از جناب آقای ایزدی که مسائل شرعی را قبل از خطبه ها ارائه دادندصمیمانه تشکر می کنم. ایام خجسته دهه فجر انقلاب اسلامی است، این ایام خجسته این پیروزی انقلاب اسلامی برهمه شما مبارک باشد. در خطبه های گذشته موضوع بحث ما شیوه و روش رسول خدا(ص) بود. قرآن مجید پیامبر(ص) را به عنوان الگوی زندگی ما معرفی کرده است که ما به راه و رسم وشیوه و سخنان پیامبر اعظم(ص) به عنوان اسوه کامل توجه کنیم. امروز موضوع بحث من انقلاب اسلامی در کلام رسول خداست.

انقلاب اسلامی ازدیدگاه رسول خدا(ص):
آیا در قرآن مجید مخصوصاً در کلام و سیره رسول خدا(ص) از انقلاب اسلامی ایران که زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الامر (عج)است. از این مردم با وفا ، ازاین شهدای خوب از رهبر بزرگوارمان که هدایت گر ماست وما را از دست فرعونیان نجات داد اسلام ناب را به ما هدیه کرد وبه برکت او طاغوت سرنگون شد، مطالبی را داریم؟ بنده حقیر به اندازه فرصتی که دارم ، در این خصوص مطالبی را خدمتتان عرض می کنم. صلواتی را مرحمت بفرمایید. ما چند آیه شریف قرآنی داریم که شان نزول و مصداق این آیات را پیامبر خدا (ص) ملت ایران معرفی کرده است. بنده با توجه به ضیق وقت، دو ، سه آیه را عرض می کنم ولی این بحث را شما خودتان پیگیری و مطالعه داشته باشید می توانید از اینترنت هم استفاده کنیدکتابهایی هم دراین باره نوشته شده است. چنین نیست که این آیات و روایات امروز نازل شده باشد، همه اینها از زبان پیامبر(ص) است که شیعه وحتی اهل سنت هم نقل کرده است منتهی ما تا به حال پیگیری و دنبال نکردیم باید این روایات را جمع آوری کنیم. از جمله این آیات ، آیه 3سوره جمعه است که خداوند می فرمایند: " وَآخَرِينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ " و بر گروهی ديگر که هنوز به آنها نپيوسته اند. منظور آیه آن کسانی هستند که هنوز به مسلمانان ملحق نشدند و خداوند در این سوره خبر می دهد از کسانی که ملحق به اسلام می شوند و نيز روایت شده که كه پيامبر گرامى اين آيه را تلاوت مى‏فرمود كه برخى از ياران از تفسير آن پرسيدند.

"وَ رُوِىَ اَنَّ النَبِىَ قَرَأَ هذِهِ الايَة، فَقيلَ لَه: مَن هؤلاء؟" آنها چه کسانی هستند که آن بزرگوار دست مبارك را بر شانه «سلمان» نهاد و فرمود: سلمان و همشهریهای او.

مسلمانان زمان پیامبر(ص)به چه چیزی پشت کرده بودند:
خداوند در آیه ای که در ابتدای خطبه خدمتتان عرض کردم خیلی واضح همه چیز را بیان می کند" وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ "(1)"وَإِنْ تَتَوَلَّوْا "(خطاب به جمع مسلمانان که عرب هستند) اگر شما پشت کنید و روی بگردانید "يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ " خدا جایگزین می کند یک قومی را که غیر از شما باشند(منظور گروه‏هاىی ديگر از مردم كه با زبان و لغت عرب آشنايى ندارند و با آن گفت گو نمى‏كنند) " ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ " كه مانند شما نخواهند بود.
ببینید چقدر سربسته و رمز گونه است اگر شما پشت کنیدو دست از اسلام بردارید،کسانی را خداوند جایگزین شما می کند که اولاً غیر از شما هستند و ثانیاً مثل شما نیستند. مگر مسلمانان آن زمان به چیز پشت کردند؟ تاریخ را ملاحضه می فرمایید آنها هم اهل نماز و روزه بودند و هم جهاد می کردند و هم زکات می دادند منتهی به مهمترین رکن اسلام که ولایت و امامت امیرالمؤمنین بود پشت کردند.از امام و اهل بیت جدا شدند. پیامبر(ص) فرموده بودند: قرآن و اهل بیت ، آنها گفتند: "حَسبُنَا کِتابَ الله"واین را شعار رسمی خود قرار دادند. پس مسلمانانت آن زمان از فرمایش و وصیت رسول خدا(ص) در مورد جانشینی و ولایت امیرالمؤمنین(ع) رویگردان شدند.

نقل روایت ابوهریره:

این روایت را ابوهريره هم نقل کرده است ،ما فقط اکتفا به علمای شیعه نمی کنیم . ابوهريره در اين مورد آورده است كه: پس از نزول اين آيه بر پيامبر گروهى از ياران كه در كنار آن حضرت بودند، در مورد گروه جايگزين پرسيدند و گفتند: من هؤلا الّذين ذكر الله فى كتابه؟ اى پيامبر خدا! اين گروهى كه خدا در اين آيه شريفه بدانها اشاره مى‏كند، كيانند؟
پيامبر دست مبارك خود را بر پاى سلمان - كه در كنارش نشسته بود - زد و فرمود: " هذا وَ قَومِهِ ..." منظور این آيه شريفه اين مرد و هموطنان اوست؛

آیات وخبرازآینده درخشان ملت ایران:
آیات دیگری هم در این مورد داریم. مانند این آیه که خداوند می فرماید: " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ " ای کسانی که ايمان آورده ايد ، هر که از شما از دينش بازگردد چه باک ، "فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ " به زودی خدا مردمی را بياورد که دوستشان بدارد و دوستش بدارند "أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ" در برابر مؤمنان فروتنند " أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ " و در برابر کافران سرکش ، "يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ "، در راه خدا جهاد می کنند "وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ " واز ملامت هيچ ملامتگری نمی هراسند "ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاء "اين فضل خداست که به هر کس که خواهدارزانی دارد ، "وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ"وخداوند بخشاينده وداناست.(2)هنگامی که این آیه نازل شد،باز هم پیامبر(ص) فرمودند که اینها سلمان و همشهریهای سلمان هستند .مجموعه این آیات از آینده بسیار درخشان ملت ایران خبر می دهند که قوم ایران که همشهریهای سلمان هستند که به دین پشت نمی کنند و عَلَم اسلام را بر دوش دارند ،این لطف و عنایت خداست به کسی که طالب حق است . اما درباره شخص حضرت امام (ره) هم چون سیره و کلام حضرت رسول را داریم بررسی می کنیم ، طبق اطلاعات ناقص این حقیر، روایاتی آمده که خدمتتان عرض می کنم .

سّرسکوت پیامبر(ص)وعظمت شیعیان علی(ع):
مرحوم مجلسی نقل می کنند که : " أَقْبَلَ أَبُو بَكْرٍ وَ عُمَرُ وَ الزُّبَيْرُ وَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ جَلَسُوا بِفِنَاءِ رَسُولِ اللَّهِ ص " ابو بكر و عمر و زبير و عبد الرحمن بن عوف در صحن خانه حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم نشسته بودند " فَخَرَجَ إِلَيْهِمُ النَّبِيُّ ص " حضرت رسول صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم هم (از حجره خويش) بيرون آمد "فَجَلَسَ إِلَيْهِمْ‏ "و در جمع آنها نشست، " فَانْقَطَعَ شِسْعُهُ فَرَمَى بِنَعْلِهِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (ع)" ناگاه بند كفش آن جناب كنده شد حضرت كفش خود را به على بن ابى طالب عليه السّلام داد تا اصلاح كند "ثُمَّ قَالَ " فرمودند: (به خودتان ببالید که ایرانی هستید و شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستید ، به این روایت به دقت و با تمام وجود گوش بدهید) " إِنَّ عَنْ يَمِينِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَوْ عَنْ يَمِينِ الْعَرْشِ"همانا از جانب راست خداوند عزّ و جل يا از جانب راست عرش، "قَوْماً مِنَّا" مردمى از ما (قومی از ما، مثل جمله پیامبر(ص)که فرمودند سلمان منا سلمان از ما اهل بیت است) " عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ " بر كرسى‏هائى از نور هستند "وُجُوهُهُمْ مِنْ نُورٍ " كه صورتهاشان از نور "وَ ثِيَابُهُمْ مِنْ نُورٍ " و لباسهايشان از نور، "تَغْشَى وُجُوهُهُمْ أَبْصَارَ النَّاظِرِينَ دُونَهُمْ " نور آنها چشمهاى بينندگان از غير آنها را پر كند، "قَالَ أَبُو بَكْرٍ" ابو بكر گفت " مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ " آنها چه كسانى هستند يا رسول اللَّه؟ "فَسَكَتَ" حضرت سكوت فرمود " فَقَالَ الزُّبَيْرُ " زبير پرسيد "مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ" يا رسول اللَّه آنها چه کسانی هستند؟ " فَسَكَتَ " سكوت فرمودند "فَقَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ " عبد الرّحمن پرسيد "مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ " يا رسول اللَّه آنها چه کسانی هستند؟ " فَسَكَتَ " باز چيزى نفرمود، "فَقَالَ عَلِيٌّ ع" تا حضرت على عليه السّلام سؤال كرد، "مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ " يا رسول اللَّه آنها چه کسانی هستند؟ " فَقَالَ هُمْ قَوْمٌ تَحَابُّوا بِرَوْحِ اللَّهِ " فرمود آنها كسانى هستندكه به واسطه روح الله با هم دوستى كنند "عَلَى غَيْرِ أَنْسَابٍ وَ لَا أَمْوَالٍ " و دوستيشان بر پايه نژاد و مال نيست، " أُولَئِكَ شِيعَتُكَ " يا على آنها شيعيان تو هستند "وَ أَنْتَ إِمَامُهُمْ يَا عَلِيُ‏ " و تو امام آنهايي.(3) اینجا سرّ سکوت پیامبر(ص) مشخص می شود، حضرت(ص) می خواهد عظمت شیعیان امیرالمؤمنین را در این کلام مشخص کنند.
یک روایت دیگر هم داریم که مضمونش این است که پیامبر اسلام به حضرت علی علیه السلام میفرمایند: که در آخرالزمان یکی از فرزندان من که همنام پیامبر بنی اسرائیل است بنام روح الله به حق قیام می کند و ظالم را از کشورش بیرون میکند و حکومت تشکیل می دهد.

مهندس ومعمارانقلاب اسلامی:
اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم متوجه می شویم که تا کنون در تاریخ ملتی که شیعه و پیرو علی(ع) باشند و یک جهت ومتحد در مقابل ظلم بایستد باشندو پیشوایی به نام روح الله داشته باشند، دیده نشده است. به تعبیر آیت الله جوادی آملی ، امام بزرگوار ما معمار و مهندس این انقلاب هستند، مهندس طراحی می کند و معمار پیاده می کند،امام(ره) هم هندسه نظام اسلامی را ترسیم کردند وهم معماری کردند، اسلام وانقلاب را پیاده کردند.امروز هر چه ما داریم ،از یک طرف از برکت امام بزرگوار و از طرف دیگر از برکت ملت خوب ایران داریم که هیچ ملتی به عظمت ملت ایران نیست که آیات و روایات آن را هم خدمتتان عرض کردم وبه گفته خود امام بزرگوارمان(ره)، ملت ایران از ملت حجاز و ملت زمان امیرالمؤمنین(ع) هم بالاتر است.

انقلاب وتقدیم آن به امام عصر(عج):
عبد الله بن مسعود نقل می کند در محضر پيامبر خدا (ص) بوديم ناگاه چند نفر از جوانان بني هاشم خدمت آن حضرت آمدند. چون چشم پيامبر به آنان افتاد" أَغرَّ "محزون شد " و رَقَّت عيناه "و چشمانش اشک آلود گرديد " و تَغيَر لونُه "و رنگ صورتش تغيير کرد. عرض کردم:" ما نَزالُ نَري في وجهِکَ شيئاً نَکرَهُه "در چهره شما علامت حزن و اندوه مي بينم که براي ما هيچ خوشايند نيست. رسول خدا (ص)) فرمود:" إنّا أهلُ بيتٍ اِختارَ اللهُ لنا الآخرةَ علي الدنيا"، همانا خداوند براي ما اهل بيت، آخرت را بر دنيا ترجيح داد و آن را براي ما انتخاب نمود " و إِنّ أهلَ بيتي سَيُلقَونَ مِن بَعدي بلاءً و تَشريداً و تَطريداً "و همانا اهل بيتِ من، بعد از من گرفتار سختي ها و آزمايش ها و آوارگي ها خواهند شد و اين امر به درازا خواهد کشيد" حتّي يَأتيَ قَومٌ مِن قِبَلِ المَشرقِ " تا آن که مردماني از مشرق زمين قيام کنند(این اوارگی اهل بیت تا قیام مردم ایران ادامه دارد)" وَ مَعهم راياتٌ سُودٌ "و با پرچم هاي سياه بپاخيزند.(انقلاب ما از محرم شروع شد) " فَيَسأَلونَ الخَيرَ "آنان خواهان خير (دين و حاکميت ديني) هستند" ولا يُعطونَه "و لکن به آنان ندهند. "فيُقاتِلون فيُنصَرون " سپس مبارزه و جهاد می کنند و توفيق به دست می آورند (امام(ره) هم می فرمودند که این انقلاب را خدا پیروز کرد و گرنه باقدرتی که دشمن داشت، یک روزه ،انقلاب ما را نابود می کرد) " فيُعطونَ ما شاؤُوا ولا يَقَبَلونَه حتّي يَدفَعوها إلي رجلٍ من أهلِ بيتي "به آنان خواسته هاي اوليه شان را بدهند، ولي آنان قانع نگردند و به مبارزه خويش ادامه دهند تا آن که حاکميت ديني خويش را به مردي از اهل بيتم(حضرت صاحب الامر(عج)) بدهند، " فيَملأُها عَدلاً و قِسطاً "پس، آن مرد، زمين را پر از عدل و داد کند؛ " کما مُلِئَت جوراً و ظُلماً "همان طور که از جور و ستم پر شده باشد." فَمَن أَدرکَ ذلک منکم " پس هر کس از (نسل هاي)شما او را درک کند "فَليَأتِهِم وَلَو حَبواً عَلَي الثَلجِ " بايد خدمت او رسد و او را ياري دهد و همه هستي خود را تقديم او کند؛ با حرکت کردن و خزيدن بر روي يخ و برف باشد. (4)

از این آیات و روایات در می یابیم که سه عامل مهم باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد: یک - اسلام ناب ، دو- رهبری حضرت امام(ره) و عامل سوم خوبی وپیروی ملت ایران از پیشوای به حقشان امام خمینی(ره) .

خدایا به حق محمد وآل محمد هرچه زودتر این انقلاب را متصل به انقلاب حضرت مهدی(عج) بگردان. و ما را جز سربازان و یاران باوفای امام زمان(عج) قرار بده، راه و اندیشه حضرت امام (ره)و رهروی ایشان را نصیب همه ما بفرما. اطاعت از مقام معظم رهبری را نصیب ما بفرما و مارا جز یاوران رسول خدا ومومنین به اسلام و قران قرار بده.خدایا شّر ظالمان به خودشان برگردان....

خطبه دوم
اُوصیکُم عِبادَالله وَنَفسی بِتَقوَیَ الله
درآغاز خطبه دوم خود وهمه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوی الهی و توجه به حضرت صاحب الامر امام زمان(عج) دعوت می کنم.
داستان عجیب و تأثیر گذار شهید شیخ حسن شحاته در زندان مصر:
شهید شیخ حسن شحاته روحانی جلیل القدر و مدافع حریم مقدس ولایت امیرالمومنین (ع) و چهره سرشناس و برجسته تشیع در مصر است در دورانی که اخوانی ها روی کار آمده بودند به دست کینه توزترین و دشمن‌ترین افراد به ظاهر مسلمان یعنی سلفی‌های گمراه و وهابیت دست نشانده به شهادت رسید. یکی از دوستان نقل می کرد: حدود 12 سال قبل که مرحوم شحاته به ایران آمده بودند، به اتفاق چند نفر به زیارت ایشان رفتیم و ایشان ماجرای گرفتار شدنشان در زندان مصر را برای ما تعریف کردند. ایشان گفتند: زمانی که من شیعه شدم، پس از مدتی کوتاه و در جشن عید غدیر مرا دستگیر کردند و روانه زندان کردند. دو سه هفته ای در زندان بودم تا اینکه شب عاشورا فرا رسید، در آن شب به امام زمان (عج) توسل پیدا کرده و زیاد گریه کردم و با دلی شکسته به امام زمان گفتم: آقا مرا به خاطر یاری دین و نشر مکتب شما، به اینجا آورده اند؛ فرزندانم در خانه منتظر من هستند و از اوضاع من بی خبرند، مولاجان! منت بر سرم بگذار و مرا از این زندان نجات دهید؛ این ها را گفتم و خوابیدم، در عالم رؤیا دیدم در وسط زندان یک صندلی قرار دادند و امام زمان (عج) تشریف آورده و بر روی صندلی نشستند، همین که خواستم به احترام حضرت برخیزم و دستشان را ببوسم، ناگاه متوجه عقرب سیاهی شدم که بر روی دستم قرار دارد و به من اجازه حرکت نمی دهد، از حضرت کمک خواستم، ایشان اشاره ای فرمودند و عقرب از روی دستم به زمین افتاد و هلاک شد، دوباره خواستم برخیزم که عقرب دیگری را روی دستم مشاهده کردم، باز از حضرت کمک خواستم و ایشان با اشاره عقرب را به زمین انداختند، مرتبه سوم نیز هنگام برخاستن متوجه عقرب سومی شدم و باز از امام زمان طلب کمک نمودم و حضرت آن را نیز به هلاکت رساندند، بعد از آن برخاستم، به حضرت سلام کرده و دست ایشان را بوسیدم.. ناگهان با صدای مأمور زندان از خواب پریدم، که با پرونده قضایی من در همان نیمه شب به زندان آمده بود و به من گفت: برخیز! قاضی دستور داده فوراًً آزاد شوی.. برخیز! و به برکت عنایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف من از زندان آزاد شدم...

امام عصر(ع)ازمادرنسبت به نوزادش مهربانتراست:
برادران و خواهران ما هیچ وقت در زندگی نباید نا امید شویم؛ کسی باید نا امید شود که امام نداشته باشد. در هرجا و در هر حال ، هر گرفتاری داشته باشید (مخصوصاً آنهایی که دست به خودکشی می زنند از رحمت خدا نا امید می شوند ) به امام زمان(عج) متوسل شوید و از آقا یاری بگیرید، امام زمان(عج) از مادر نسبت به نوزادش مهربانتر است .من در این نماز جمعه می گویم یاصاحب الزمان(عج) ما با تمام وجود شما و یاد و نام شما را دوست داریم ، امام وشهدا و رهبر را دوست داریم آقا هر کدام از ما به امیدی به نماز جمعه آمده ایم ، به ما عنایت کن و گره از کار ما بگشا، بعضی گره ها فقط به دست شما باز می شود وبعضی از حوائج تنها با دعای شما بر آورده می شود. یوسف زهرا قربانت شوم ما هرجمعه به عشق شما ، دلهای پاک را دور هم جمع می کنیم تا یاد و نام شما را ببریم و به درگاه خداوند استغاثه کنیم .ان شاءالله که همه حاجت روا شویم .

انقلاب اسلامی زمینه سازظهورحضرت حجت(عج):
مجدداً دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را به حضرت صاحب الامر تبریک عرض می کنم . زیرا این انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور ایشان است. همچنین تبریک عرض می کنم خدمت مقام عظمای ولایت ، شما نمازگزاران و بزرگواران ، خانوادهای معظم شهدا و جانبازان ، آزادگان و ایثارگران. ان شاءالله با چشمان خودمان ببینیم که این پرچم به صاحب پرچم داده می شود وما ملت ایران و جوانان ایران در رکاب حضرت صاحب الامر(عج) باشیم.

مناسبتهای هفته:
مناسبت هایی که داریم به اختصار خدمتتان عرض می کنم.

بیعت هُمافران نیروی هوایی باحضرت امام خمینی(ره):

اولین مناسبت ، یکشنبه 19 بهمن روز نیروی هوایی نام گذاری شده است. در زمان طاغوت وقتی همافران و نیروی هوایی با امام خمینی(ره) بیعت کردند، کمر طاغوت را شکستند چون نیروی هوایی ما بسیار قوی بود و طاغوت هزینه زیادی برای آن کرده بود ولی افسران جوان نیروی هوایی وقتی به محضر حضرت امام(ره) آمدند و رژه منظمی را رفتند وبا امام بیعت کردند. عکاسی که از آنها عکس یادگاری گرفته بود، می گوید من از پشت سر عکس گرفتم که مبادا چهره اینها مشخص شود و طاغوت برای آنها مشکل به وجود بیاورد. این روز را تبریک عرض می کنم.

حکومت نظامی:
روز  ٢١  بهمن  ١٣۵٧   روزى بسيار حساس و سرنوشت‌ساز بود. سفير آمريكا در تهران همراه با كارگزاران نظام رژيم شاه تصميم به كودتاى خونينى گرفته بودند و به همين منظور ساعت  ۴  بعد از ظهر را به‌عنوان حكومت نظامى اعلام كردند. وقتى رژيم شاه حكومت نظامى اعلام مى‌كرد كسى حق نداشت از خانه خارج شود وگرنه كشته مى‌شد. بقاياى رژيم شاه مى‌خواستند با اعلام حكومت نظامى و خانه‌نشين كردن مردم، محل استقرار امام خمينى و ديگر ياران مؤثر در انقلاب را بمباران كرده و جمع زيادى از ياران اصلى انقلاب را به شهادت برسانند و به خيال خود كار انقلاب را يكسره كنند. در همان شرايط حساس از جانب حضرت امام خمينى (ره) پيامى صادر شد كه در همان ساعت  ۴  بعد از ظهر همه مردم به خيابان‌ها بريزند.

اگراین حکم ازطرف امام زمان(عج)باشدچه می گویید:
آيت اللّه طالقانى با امام خمينى بيش از نيم ساعت بر سر اين مسئله بحث مى‌كند و مى‌گويد: آقا شما ايران نبوديد، اين رژيم پليدى است و به صغير و كبير رحم نمى‌كند. شما حكم خود را پس بگيريد و حكومت نظامى را قبول كنيد وگرنه همه مردم كشته مى‌شوند. ولى امام خمينى قبول نمى كردند و آيت اللّه طالقانى مرتب بر خواسته خود اصرار مى‌كرد. تا اين‌كه امام خمينى با قاطعيت و جديت فرمودند: آقاى طالقانى اگر اين حكم از طرف امام زمان عليه السّلام صادر شده باشد چه مى‌گوييد؟ آيت اللّه طالقانى مبهوت شد و ديگر قادر به سخن گفتن نبود.

ما نمی گذاریم سقوط کند؛نگهش می داریم:
دردوران جنگ جهانی اول واشغال ایران توسط قوای انگلیسی وروس که حملات وهجوم ها به ملت شیعه اوج گرفته بود ،مرحوم آية الله العظمى نائينى، رحمة الله، خيلى پريشان بودند و نگران از اينكه وضع به كجا خواهد انجاميد. حضور قشون متجاوز اجنبى در خاك ايران و كشتارهاى فراوانى كه از مردم مظلوم و غيور اين سرزمين در جريان كشاكش مزبور صورت گرفت، همراه با قحطى و كمبود شديد ارزاق عمومى، قلب همه عناصر شريف و مستقل اين ديار را به درد آورده و شديداً نگران اسلام و ايران و تشيع ساخته بود. مرحوم آية الله نائينى نيز يكى از همين افراد بودكه مشاهده وضع اسفبار ايران و مردم مسلمان و شيعه آن در زير چكمه صاحب منصبان ضد اسلام، آرام و قرار را از وى گرفته بود. در همين زمانها شبى به امام عصر، عجل الله تعالى فرجه، متوسّل مى شود و در حال توسل و گريه وناراحتى به خواب مى رود و خواب مى بينند كه ديوارى به شكل نقشۀ ايران، شكست برداشته و خم شده و در حال افتادن است. در زير اين ديوار يك عده زن و بچه نشسته اند و ديوار دارد روى سر اينها خراب مى شود.

مرحوم ميرزا وقتى اين صحنه را مى بينند به قدرى نگران مى شوند كه فرياد مى زنند و مى گويند كه: خدايا اين وضع به كجا خواهد انجاميد؟ در اين حالات، مى بينند كه حضرت امام عصر، ارواحنافداه، تشريف آوردند و انگشت مباركشان را به طرف ديوارى كه خم شده و در حال افتادن بود گرفتند و آن را بلند كردند و دومرتبه سرجايش قرار دادند و بعد فرمودند: اينجا شيعه خانه ماست. مى شكند، خم مى شود، خطر هست، ولى ما نمى گذاريم سقوط كند، ما نگهش مى داريم.(5)

سالروزپیروزی جمهوری اسلامی ایران:
ایران خانه امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) است .انقلاب مابه لطف امام زمان(عج) پیروز و زمینه ساز ظهور شد. مدیران ومسئولین ما باید کمک کنند تا روز 22 بهمن، سالروز پیروزی جمهوری اسلامی و سالرزو برافراشته شدن پرچم الله، را هر چه باشکوهتر برگزار کنیم.جمهوری اسلامی خواست پیامبر و اهل بیت است، همانطور که پیامبر فرمودند خاندان من اسیر می شوند خدا می داندچه تعداد زیادی از سادات و ذریه پیامبر را ظالمان زنده زنده لای دیوار ها گذاشتند و فریادشان را دفن کردند وچه تعداد از علمای سادات ما در تاریخ به شهادت رساندند .ملت ایران به ظلم به اهل بیت پایان دادندو زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شد، شعار انقلاب ماآزادی و استقلال جمهوری اسلامی است. خدا را بر این نعمت شکرگذاریم. انقلاب اسلامی ما با بقیه انقلابها فرق می کند چون رنگ وبوی خدایی دارد و بزرگداشت آن هم بابقیه فرق می کند.کشورهای دیگر سالگرد انقلاب شان فقط چند نفری دور هم جمع می شوندو تمام می شود ولی انقلاب ما چندین سال است باشکوه برگزار می شود و نسبت به سایر انقلاب ها ممتاز است. ان شاءالله همه در هرچه باشکوه برگزار شدن ، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مان که 22 بهمن است تلاش کنیم و مسیر راهپیمایی از میدان 22بهمن تا میدان معلم در ساعت 9:30 صبح است ان شاءالله سعی کنیم همه حضور داشته باشیم و جواب بی حرمتی به رسول خدا را در این راهپیمایی خواهیم داد.

خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی:
مطلب بعدی را که باید خدمتتان عرض کنم این است که انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی را انجام داده است در زمان طاغوت در سال 1356پنج ونیم بشکه نفت صادر می شدو جمعیت ایران 30میلیون نفر بود و اکثر روستاها زیر خط فقر بود ،من از فرماندار سوال کردم ،درهمین شهرستان فقط یکی دو تا از روستاهای بزرگ ما از نعمت برق برخوردار بود ولی امروز اگر شما نگاه کنید روستایی بالاتر از 20خانوار پیدا نمی شود که برق نداشته باشد .امروز دانشمندان ما پیشرفت بسیاری کرده اند. دراین همین شهرستان دیروز 4.5 کیلومتر روشنایی برق خورشیدی افتتاح شد که انصافاً از اداره برق ، فرماندار ، وزیرمحترم و استاندار محترم جای تشکر دارد. با دومیلیار هزینه آن هم در عرض40 روز چنین کار بزرگی را انجام دادند. تلاش شبانه روزی کارمندان اداره برق پاسخی بود در عمل به گفته های مقام معظم رهبری در باب مدیریت جهادی.

مزایای برق خورشیدی:
برق خورشیدی مزایای زیادی دارد اولاً از نور خورشید گرفته می شود و پاک است. اگر بخواهیم همین مسیر را با سوخت دیگری روشن نگه داریم باید 117هزار لیتر در طول سال مصرف شود ولی با این انرژی رایگان خدادای ،در این میزان سوخت صرفه جویی شد. جای تشکر از همه دولت مردان و کارمندان و ... منتهی اگر جایی حرفی زده می شود وانتقادی می شود،کسی نباید ناراحت بشود که چرامام جمعه این کلام را گفت.همه می دانیم انتقاد با دشمنی فرق می کند ما دولت و رئیس جمهور را دوست داریم ، آنها فرزندان انقلاب و نظام هستند خود فرماندار رنج خورده این انقلاب است و اگریک تذکری دادیم به معنای این نیست که با آنها مخالف هستیم . انتقاد و حمایت 100 درصدی سرجای خودش محفوظ است ما از نظام 100 درصد حمایت می کنیم .

شکرنعمت با مصرف درست وبه جا:
تقدیر وتشکر می کنیم از همین خدمت بزرگی که در شهرستان انجام شد، منتهی شکر این نعمت این است که ما درست و به جا مصرف کنیم .ما هفتمین کشور از نظر تولید برق هستیم ولی سرانه مصرفمان از همه کشورها بیشتر است ، اگر تمام کارخانه های اطراف ما برق تولید کنند ولی چون مصرف ما بسیار زیاد است، بازهم کمبود برق خواهیم داشت. ما نباید اسراف کنیم باید منابع خودمان را حفظ کنیم، این منبع خورشیدی که اینجا گذاشته شده است دو میلیارد هزینه داشته ،باید در حفظ آن بکوشیم آن را نگهداری کنیم ونرویم با سنگ یا تفنگ بادی شیشه های آن را بشکنیم ،هرطور شده باید این سرمایه را حفظ کنیم. نکته بعدی اینکه از زحمات شبانه روزی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کنیم، قتل های نابهنجاری را در این هفته داشتیم که کمتر از 12ساعت یکی و کمتر از 48 ساعت این قاتلین دستگیر شدند که ان شاءالله به سزای اعمالشان برسند وهمچنین جای تقدیر دارد از دادگستری، داستان محترم و مجموعه قضات که برای امنیت و آرامش در شهرستان تلاش می کنند.

خدایا چنان کن سرانجام کار * تو خشنود باشی و ما رستگار


پی نوشتها:

1- سوره محمد،آیه 38/ و اگر روی برتابيد ، به جای شما مردمی ديگر آرد که هرگز همسان شما نباشند

2-آیه 54 سوره المائده

3- بحارالانوار جلد 68 (در برخي از چاپها جلد65) صفحه 139

4- حاکم نيشابوري، مستدرک، ج 4، ص 464؛ مسند احمد بن حنبل، ج 5، ص 577 و طبقات ابن سعد، ج 4، ص 4 به نقل از البيان، کنجي شافعي، باب پنجم.

5- به نقل از مقالۀ راز بقای ایران، عنایات اهل بیت (علیهم السلام) در ماهنامه موعود


http://yascms.ir/emam/gozaresh/b234.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b232.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b233.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b235.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b236.jpg

http://yascms.ir/emam/gozaresh/b237.jpg

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.