سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

بهترين هديه را به همسرم مى‏دهم‏

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 663 مرتبه
دسته: خانوادهتاریخ: 1388.11.03
 
بهترين هديه را به همسرم مى‏دهم‏
مى‏گويند انسان‏ها به مهر و محبت زنده‏اند. اين سخنى است به غايت درست و خردمندانه كه بر اساس و منطبق بر نيازها و روحيات انسانى شكل يافته است. نياز به داشتن هم‏صحبت و ابراز مهر و محبت ميان همسران نيز از اركان اصلى زندگى مشترك و خانوادگى مى‏باشد. به عبارت ديگر، زندگى واقعى يعنى رابطه‏اى سرشار و لبريز از محبت ميان زن و شوهرى كه به يكديگر اعتماد و علاقه دارند. زن و شوهرى كه با شور و شوق به تداوم زندگى خود فكر مى‏كنند و با يكديگر يكرنگ و يكدل‏اند. بر همين اساس، يكى از مواردى كه موجب آسيب جدى به روابط زناشويى مى‏شود، اين است كه زن يا مرد و يا هر دو طرف احساس مى‏نمايند همسرشان نسبت به وى بى‏توجه و يا علاقه‏اش نسبت به گذشته كمتر شده است. مرد يا زنى كه يك چنين تصورى را از طرف مقابل‏شان در ذهن داشته باشند، احساس بى‏ارزشى و پوچى خواهند كرد و حتى ممكن است در درازمدت، احساس امنيت خود را نسبت به زندگى مشترك از دست بدهند. برخى از مردان يا زنان كه به همسرشان بى‏توجهى نشان مى‏دهند، دليل اين گونه رفتارهاى خود را گرفتارى‏هاى روزمره قلمداد مى‏نمايند حال آنكه در واقع ايجاد ارتباط رضايت‏بخش با همسر موجب خواهد شد تا زن يا مرد در مواجهه با مشكلات رو به تزايد زندگى قدرت و توان بيشترى داشته باشند. زمانى كه خانواده به عنوان پايه و اساس جوامع مطرح مى‏شود و ادعا بر اين است كه فرد بايد در نهاد خانواده احساس امنيت و آرامش داشته باشد، بى‏توجهى و بى‏محبتى، زمينه‏ساز تنش و اختلاف و از بين برنده اين پيش‏فرض خواهد شد. بنابراين جهت جلوگيرى از تنش در خانواده، ابراز علاقه زوجين نسبت به يكديگر كاملاً مهم و حياتى مى‏باشد. ضمن اينكه ابراز علاقه در هر دوره‏اى مى‏تواند شكلى متفاوت و متمايز داشته باشد.

همسرانى كه تا به حال از يك چنين اصل مهمى در زندگى زناشويى خود بى‏بهره بوده‏اند يا به آن بى‏توجهى نشان داده‏اند مى‏توانند به نكات زير توجه داشته و سريعاً به بازسازى روابط زناشويى خود بپردازند.

1- از ابراز علاقه به همسرتان خجالت نكشيد. ابراز علاقه نشانگر ميزان دوست داشتن و محبت شما نسبت به همسرتان مى‏باشد.

2- هيچ نگوييد علاقه‏ام را با رفتارم نشان خواهم داد. لازم است براى ابراز علاقه از كلمات زيبا و محبت‏آميز استفاده كرد.

3- هرگز اجازه ندهيد مشكلات و مسائل زندگى، شما را از همسرتان دور سازد. مشكلات هميشه هستند و خواهند بود.

4- در هر حال و هر حالت ابراز علاقه و عشق به همسر، بهترين و والاترين هديه به اوست. اين هديه را از وى دريغ ننماييد.

در اين ميان، زنان و مردان بايد حتماً به اصل تفاوت‏هاى فردى ميان خود معتقد باشند و بدانند زن و مرد دو موجودند كه از نظر هوش، استعداد، علايق، خصايص جسمانى و اخلاقى تفاوت‏هايى با يكديگر دارند. بنابراين زن و مرد بايد حداكثر توافق را ميان خصايص خود و همسرشان ايجاد و وجود يكديگر را مكمل و متمم بدانند.

براى اينكه زنان و مردان در زندگى مشترك از زندگى مشترك‏شان لذت ببرند لاجرم بايد به تمايزات خود با طرف مقابل‏شان به ديده احترام و واقع‏بينانه بنگرند. آنان مى‏توانند زندگى شيرينى داشته باشند به شرط اينكه از داد و ستد عاطفى به شيوه‏هاى قلبى، كلامى و عملى استفاده نمايند. به همسر و شريك زندگى‏شان ابراز محبت نموده و با زبان و عمل اين امر را اثبات نمايند.

ماهنامه پيام زن ـ شماره 154ـ دى 1383

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.