سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

چگونه حق رابشناسیم

ارسال شده توسط: عرببازدید شده: 392 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1393.11.04
 
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در نماز وحدت دانشگاه جامع علمی کاربردی 93/10/9


http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg

السلام علیک یا صاحب الزمان (عج) .ان شاءالله خدای متعال این نماز جماعت را از همه ما قبول بفرماید.

از ریاست محترم این دانشگاه جناب آقای سیف الهی و همکاران محترمشان در میزبانی نماز وحدت این هفته در روز نهم دی صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

الحمدالله وحدت و همدلی بین مسئولین شهرستان و بین مردم زبانزد است و فضای شهر ،فضای بسیار آرامی است و عزیزانمان هم در ادارت مشغول خدمت هستند، ان شاءالله خدای متعال توفیقات روز افزون به همه شما عزیزان عنایت بگرداند. سالروز نهم دی ماه گرامی می داریم .

عظمت ملت ایران بالاتر از زمان حجاز:
امام بزرگوار(ره) در مورد عظمت ملت ایران حرفهایی دارند که بسیار ناب و گفتنی است که می فرمایند: مردم ایران از مردم زمانِ حجاز رسول خدا و مردم زمانِ امیرالمومنین ودیگر امامان باعظمت تر و والاتر هستند . این یک حقیقت است وآیاتی در قرآن مجید نیز در این خصوص وجود دارد .در همین باب روایاتی را خدمت شما عرض می کنم .پيامبر اکرم‏(صلي الله عليه وآله) مي‏فرمايد: "گروهي از ناحيه مشرق، قد بر مي‏افرازند و زمينه حکومت مهدي‏عليه السلام را فراهم مي‏سازند".(کنزالعمال، ج 14، ص 263) ودر روايتي ديگر مي‏فرمايد:"تَجِي‏ءُ الرّاياتُ السُّودُ مِنْ قِبَلِ المَشْرِقِ کَاَنَّ قُلُوبَهُمْ زُبُرُ الحَدِيْدِ فَمَنْ سَمِعَ بِهِمْ فَلْيَأتِهِمْ فَبايِعَهُمْ وَلَوْ حَبْواً عَلَي الثَّلْجِ"؛ افرادي با بيرق‏هاي سياه از ناحيه مشرق مي‏آيند که دل‏هاي آنان مانند قطعه‏هاي فولاد، محکم است. پس هر کس قيام آنان را شنيد، براي بيعت به سوي آنان بشتابد؛ هر چند لازم باشد با سينه بر روي برف برود.(بحارالانوار، ج 51، ص 84)

تداعی پیش بینی پیامبر(ص)برای یکی ازعلمای اهل سنت:
یک روایت از اهل سنت است که در سالگرد 22 بهمن تعدادی از علمای اهل سنت به ایران دعوت شده بودند از جمله بسیاری از علمای تونس که به تهران آمدند و اینها از بیرون هتل آمدند تا به مراسم بروند که یکی از علمای بزرگ تونس به زمین می خورد و زمانی که زمین می خورد برف هم آمده بود وهنگامی که می خواستند ایشان را بلند کنند گفت: صبر کنید تا من برف را لمس کنم از پیامبر‏(صلي الله عليه وآله) به مارسیده بود که پیامبر‏(صلي الله عليه وآله) فرموده بودند:مردم مشرق قیام می کنند که پرچم آنها حق است وبه آنها بپیوندید و ما گمان کردیم که مردم مدینه قیام می کنند و می گفتیم مدینه که برف نمی آید ولی امروز که به ایران اسلامی آمده ایم حرف پیامبر(ص) برای من تداعی شد واجازه بدهید تا برف را لمس کنم و معمولاً از مشرق زمین به ملت ایران تعبیر شده است وصاحب این پرچم حق است که این در باب عظمت ملت ایران است.

آمیخته شدن حق وباطل باهم:
مطلب دوم این است که شُبهه و فتنه یعنی آمیخته شدن حق وباطل که غبار آلود می شود وتشخیص آن مشکل خواهد بود که صاحب این پرچم و حق کدامیک راست می گویند و راه این است که حق و باطل را بشناسیم . در جنگ جمل که جنگ با طلحه وزبیر و عایشه همسر پیامبر (ص)بود، شخصی به نزد امیرالمومنین (ع) آمد و گفت : آقا این طلحة الخیر بوده است وزبیر بارها سختی را از پیامبر(ص) برداشته است و یاور حضرت (ص) بوده است وعایشه نیز همسر رسول الله بوده است، ما چگونه می توانیم با آنها بجنگینم؟ وبگوییم آنها باطل هستند وبرحق نیستند،جنگ ما جنگ با قران است،ما نمی توانیم با آنها بجنگیم و نمی توانیم حق را تشخیص بدهیم، به ما معیار بدهید.

امیرالمومنین(ع)؛قرآن ناطق :
امام(ع) فرمودند:من قران ناطق هستم، مبین و مفسر قرآن من هستم.بعد امام(ع) یک جمله ناب فرمودندکه :" فَاعرِفِ الحَقَّ تَعرِف اَهلَهُ " اِعرِف الباط لتَعرِف اَهلَهُ " (البحار/ج68/ص120) شهیدمطهری فرمودند: از ابن ابی الحدید مُعتزلی که می گوید: باید این جمله امیرالمومنین (ع)را آب طلا نوشت که به وضوح معیار حق را نشان می دهد. امام (ع) فرمودندتو حق را بشناس ،اهلش را می شناسی.

چگونه حق رابشناسیم:
پیامبر (ص) فرمودند: عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ يَدُورُ حَيْثُمَا دَارَ . پیامبر (ص) معیار داد علي با حقّ است و حق با علي. هر کجا علي باشد، حق هم آن جاست. حق به دور علي مي‌گردد، نه اين که علي به دنبال حق باشد. ما اگر بخواهيم حق بودن چيزي را بفهميم، اگر امام علي«سلام الله علیه» گفت: حقّ است، ما هم مي‌گوييم: حقّ است و اگر او آن را قبول نداشته باشد، مي‌گوييم: ناحق است. هرکجا علی هست آن حق است وهرکجا علی نیست آن بر باطل است.نگاه کن طلحه وزبیر وعایشه هست ولی مقابل علی هستند و علی حق است .وعمار هم همین را گفت این پرچمی را که شما می بینید امروز معاویه قران را عَلَم کرده است ما با این پرچم در زمان جاهلیت سالها مبارزه کرده ایم .

شناخت حق وباطل با امام حق:
شناخت حق وباطل با امام حق وبا رهبر حق سنجیده می شود .انسان وقتی گوشش به دهان ولی و رهبر باشد شناخت حق وباطل برایش آسان می شود یک جمله از امیرالمومنین(ع) یادداشت کرده ام که ایشان در خطبه ۹۳ نهج‌البلاغه می‌فرماید: "فتنه زمانی که می‌آید از روبرو شناخته نمی‌شود، وقتی که تمام می‌شود از پشت سر شناخته می‌شود یا در جای دیگری می‌فرمایند: ای مردم امام حاکم خود را در این فتنه‌های تنها مگذارید تا بعدها خود را سرزنش نکنید. خود را در آتش فتنه‌ای که پیشاپیشِ آن رفته‌اید بی‌اندیشه در می‌آورید، همانا من برای شما چراغم در تاریکی، هر کس در تاریکی است و حق را از باطل نمی‌شناسد به این چراغ بنگرد،‌ به من بنگرد و راه را بیابد".پس میزان امیرالمومنین(ع) است و در زمان غیبت امام زمان(عج)،میزان فقیه جامع الشرایط می شود و به هر طرف بچرخد او حق می شود و هرکس در مقابل او بایستد، باطل می شود .

کودتای88 وبصیرت مردم ایران:

در فضای تاریک سال 88 یک کودتایی را راه اندازی کردند تازحمات حضرت امام(ره) را از بین ببرند و نابود کنند ، در صبح عاشورا که آقای موسوی فراخوان داده بود که مردم به خیابان انقلاب بیایند، زدند وکشتند و مسجد به آتش زدند ،برضد نظام شعار دادند ،هتک حرمت عاشورا کردند و شعار جمهوری ایرانی را سر دادند و مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند ، لیبرال ها از آنها حمایت کردند، امام (ره)فرمودند: تا من زنده هستم اجازه نخواهم داد تا کشور به دست لیبرال ها بیفتد ،سلطنت طلب ها به میدان آمدند و آقای موسوی اعلام کرد که اینها مردم خداجو هستند.در روز عاشورابا هلهله ،سوت وکف زندگی مردم را به آتش زدند و به جای اینکه عذرخواهی کنند گفتند اینها مردم خداجو هستند .روز عاشورا معیار شناخت حق از باطل شد وغبار فتنه با روشنگری مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) وحمایت مردمی که به میدان آمدند، فرونشست. در واقع یک فرقان و یک صحنه غدیر تازه ای ایجاد شد و تجدید عهدی با آرمانهای حضرت امام (ره)ومقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) شد که این روز تاریخ ساز، ماندگار شد. امیدواریم همیشه گوش ما به فرمان ولی باشیم، اگر از ولی یک قدم جلو افتادیم گمراه شده ایم در صورت همراهی با ولی و رهبر ، تشخیص حق از باطل آسان می شود و عظمت ملت ایران هم به همین است که حق شناس هستند وپرچم باطل را هم بشناسند .

ان شاءالله انقلاب ما ماندگار و زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج)باشد که امام محمدباقر در بخشی از پیشگویی های خود راجع به ملت ایران می فرمایند: "...وَلا یَدفَعُونَها اِلّا اِلی صاحِبُکُم ..." زمام امور را در دست گیرند و به احدی جز حضرت مهدی نمی سپارند... .(بحار الانوار، ج 52، ص 243 ). پس ملت ایران ،پرچم انقلاب را به کسی نمی دهد مگر به صاحب آن پرچم،حضرت صاحب الامر(عج) .ان شاءالله که در دولت امام زمان(عج) هم خدمتگزار باشیم.

«والسلام علیکم و رحمه الله برکاته»

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.