سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

ماندگاری اسلام ازبرکت امام حسین(ع)

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 563 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.08.10
 

http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg

السلام علیک یا صاحب الزمان یا بقیه الله یا اباصالح ادرکنا و اغثنا.

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین خشنودی ملایمان صاحب الزمان سلامتی رهبر عزیز بزرگوارمان شادی روح امام راحل عظیم الشان شادی ارواح طیبه شهداء دو شهید گمنامی که افتخار نماز جمعه امروز ما هستند شادی ارواح طیبه شهدای شهرستان شهدای والامقامی که بستگانشان در نماز جمعه حضور دارند سلامتی همه خدمتگزاران به نظام اسلامی سلامتی خودتان برآورده شدن حاجات و رفع و دفع بلاها به برکت این دو شهید گمنام اجماعاًصلوات بفرستید.

قال رسول الله (ص):« اِنَ الحُسَین مِصباحُ الهُدی وَ سَفینَه النِجاه» ایام عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع)ایام عزاداری، ایام مرثیه سرایی برآقا امام حسین (ع)سالار شهیدان و همه شهداء کربلاست تسلیت عرض می کنم به محضر مولایمان صاحب الزمان (عج)و به همه شما ارادتمندان و علاقه مندان سیدالشهداء (ع)ان شاءالله خدای متعال در این ایام با برکت مصیبت و عزا ایام زنده ماندن اسلام ناب از برکت امام حسین (ع) توفیق عزاداری و شرکت درمجالس عزا را به همه ما عنایت بگرداند صلواتی را مرحمت بفرمائید.

امتیاز امت آخرالزمان:
حدیث بسیار مهمی را صاحب مستدرک الوسائل نقل می کند روزی که حضرت موسی کلیم به مناجات پروردگار رفتند حضرت موسی(ع)سوال می کند خدایا چه امتیازی به امت پیامبر آخرالزمان دادی چه خصلت های خوبی را نصیب مسلمانان کردی خدای متعال در جواب حضرت موسی می فرماید ده ویژگی ده خصلت نصیب امت پیامبر آخرالزمان کردم حضرت موسی می فرماید خدایا ممکن است آن ده ویژگی را به من نیز بیاموزی تا من به بنی اسرائیل بگویم که به اینها عمل کنند آن ویژگی ها را به من نیز یاد بده تا من نیز بگویم بنی اسرائیل هم به این ویژگی ها عمل کنند.شما هم توجه بفرمائید چه نعمت بزرگی را خدای تبارک و تعالی نصیب من و شما نموده است خدای متعال می فرمایند آن ده ویژگی این ها هستند اولین ویژگی که من نصیب امت پیامبر آخرالزمان کردم این است که آن ها اهل نماز هستند نماز اولین واجب از فروعات دین ماست و همه چیز با نماز سنجیده می شود نماز در کنار زکات .

زکات:
دومین ویژگی که نصیب مسلمانان کردم و باعث برتری آنها شده است زکات می باشد« اَقیمُوا الصَلوه وَ آتَوُا الزَکاه» نماز اگر بخواهد قبول شود باید در کنار آن زکات هم باشد یک زکات فقهی و اصطلاحی داریم و کسی که جو و گندم داشته باشد باید زکات مال خود را پرداخت نماید وقتی که زکات پرداخت شود خدای متعال رحمت خودش را نیز بر ما نازل می کند وقتی مردم به زکات واجب اهمیت ندهند خشکسالی و گرفتاری پیش می آید و برکت از زندگی برداشته می شود .

عمومیت معنای زکات:
زکاتی که در قرآن آمده هم شامل زکات مستحب و هم شامل زکات واجب می شود و این روایت نیز همین را می گوید که آن ها هم اهل نماز هستند و هم اهل زکات ،هم رابطه با خدا دارند و هم انفاق مستحب و هم زکات واجب دارند دلیل بر این است که زکات در قرآن زکات اصطلاحی نه گانه نیسیت خود قرآن است آنجا که خدای متعال می فرماید:« اِنَما وَلِیِکُمُ اَللهَ وَ رَسُولِهِ وَ اَلذینَ آمَنُوا اَلذینَ یُقیمُونَ اَلصَلوهَ وَ یُوتُونَ اَلزَکوهَ وَ هُم راکِعوُن » (سوره مائده-آیه55)این آیه در روز مباهله نازل شده است می فرماید :رهبر شما خداست وَلی شما خداست .وَلی شما رسول است و وَلی شما امیرالمومنین است منتهی اسم نمی آورد و می گوید آن کسی است که نماز می خواند و در حال رکوع زکات می دهد زکاتی که امیر المومنین در حال رکوع داد زکات فقهی نیست این بود که انگشتر خود را به فقیر دادند بنابراین به انفاق در راه خدا،تزکیه مال، انفاق واجب، انفاق مستحب درقرآن زکات گفته شده است.اقیموا الصلوه و آتوا الزکوه من و شما نیز باید زکات بدهیم و انفاق کنیم ،به فقراء رسیدگی کنیم این برتری مسلمانان بر امتهای دیگر است دلسوز و رحیم باشیم، گره گشا باشیم در زندگی خودمان.

روزه:

سومین ویژگی این است که اهل روزه هستند روزه ماه مبارک رمضان به غیر از مسلمانان هیچ امتی در ماه مبارک رمضان روزه نمی گیرند البته آن ها هم روزه دارند هر امتی برای خودش روزه دارد منتهی روزه ماه مبارک رمضان مختص ما مسلمانان است .

حج:
چهارمین ویژگی آن ها حج است که حقیر هم امسال حضور داشتم و نائب الزیاره همه شما برادران و خواهران مکرمه بودم از ائمه جمعه عزیزی که این مدت نمازرا اقامه کردند تشکر می کنم بنده همه جا به یاد شما نمازگزاران و مردم خوب و مومن و ولایت مدار شهرستان زرند بودم هم در عرفات هم در منا و هم در کنار خانه خدا و هم در مسجدالنبی و در قبرستان بقیع.ان شاءالله خدای متعال رزق و روزی همه شما عزیزان و بزرگواران بگرداند.

تلاش وجهاد:
پنجمین ویژگی که خدا می فرماید که به مسلمانان عطاء کرده است جهد است.

نمازجمعه:
ششمین ویژگی را می فرمایند:نماز جمعه است. اصل نماز و هم حضور در نماز جمعه هیچ امتی از امت های پیامبران گذشته نماز جمعه را نداشتند و این افتخار بزرگ را خدای بزرگ نصیب مسلمانان کرد ه است ان شاءالله خدا نصیب شما کند.

اولین اقدام پیامبرهنگام ورود به منطقه قبا:
زمانی که پیامبر خدا به قبا رسیدند 4روز در آنجا اقامت کردند و اولین اقدامی را که در آنجا انجام دادند برنامه ریزی برای مسجد قبا بود این مسجد را طراحی کردند،شبانه روز همه مسلمانان کمک کردند و سنگ های حَره را جمع آوری کردند و آن مسجد را ساختند حضرت فرمودند: کسی که در مسجد قُبا دو رکعت نماز بخواند مثل این است که یک عمره انجام داده است .

اولین نمازجمعه توسط رسول خدا(ص):
بعد از 4 روز زمانی که میخواستند به طرف مدینه حرکت کنند روز جمعه بود بعد از پیمودن تقریبا یک کیلو متر رسیدند به مسجد یک قبیله ای؛ چون ظهر جمعه شد دستور خدا این بود که ای پیامبر به برکت حضورتان در اینجا اولین نماز جمعه را در شهر یثرب یا همان مدینه النبی که قصد ایجاد حکومت اسلامی را دارید برگزار کنید و اولین نماز جمعه را پیامبر خودشان اقامه کردند و و فرمودند: از این لحظه نماز جمعه واجب است و فرمودند :خدا به کسانی که در نماز جمعه حضور پیدا کنند برکت بدهد و دعا کردند.

خدای متعال قبل از رسالت نبی مکرم اسلام به حضرت موسی فرمودند موسی امتیاز و برتری مسلمانان بر سایر امتها این است که من نماز جمعه را به آنها هدیه دادم خدا را شکر میکنم مردم ولایت مدار زرند نشانه شا ن حضور در نماز جمعه و حضور در جبهه های جنگ است.

نمازجمعه میزبان دوشهیدگمنام:
امروز هم خوشحال هستیم که میزبان این دو شهید بزرگوار هستیم . برادران وخواهران این افتخار بزرگی است که امروز نصیب این شهرستان شده شهدای بزرگ و والا مقام، این ستاره های درخشان مخصوصا در این نماز جمعه .این شهدای بزرگ هر کدام خورشید تابانی هستند هر حاجتی که دارید به این شهدا متوسل شوید امروز نماز جمعه ما خیلی قیمتی شده است ،ما همیشه وصیت نامه شهدا را به عنوان شهید میهمان داشتیم و امروز خود شهدا را داریم و افتخاری بزرگ نصیب نماز گذاران و نماز جمعه شده است .

این برتری امت پیامبر(ص)و دیگری جهاد و نتیجه این جهاد این شهدا هستند که امروز مهمان ما هستند و شما عزیزان خوب استفبال کردید ان شاء الله مراسم هم خوب برگزار شود.

نماز:
هفتمین ویژگی که خدا می فرماید به امت پیامبر آخر الزمان داده شده، نماز جماعت است. سه مرتبه نماز تکرار شده است هم اصل نماز،هم نماز جمعه و هم نماز جماعت .

برادران و خواهران در این ماه محرم از نماز جماعت بهره ببرید از روحانیون عزیز و محترمی که به شهرستان آمده اند ویا در شهرستان حضور دارند بهره ببرید حدیث داریم یک رکعت نماز به جماعت ارزش آن از چهل سال نماز فرادی و در منزل بیشتر است وخدای متعال می فرماید: من به این امت برگزیده نماز جماعت را دادم .

قرآن:
هشتمین ویژگی و امتیاز، قران کریم ،کتاب هدایت، کتاب نور است یک طرحی از سوی شورای سیاست گذاری اعلام شده که از شب شام غریبان تا شب هفتم ختم قرآن بگیریم برای شهدای کربلا ابتدا برای شهدا کربلا قران می خوانیم .

خدای متعال می فرماید: ای موسی، من به این امت برگزیده قرآن را دادم، مهمترین معجزه و جاودانه ترین معجزه نبی مکرم اسلام،حضرت موسی هم معجزه داشت پیامبران دیگر نیز معجزه داشتند ولی موقت بود حضرت موسی وقتی که عصا را انداخت و تبدیل به اژدهها شد دستش را بیرون می اورد ومثل خورشید می درخشید یا حضرت ابراهیم که آتش بر او گلستان شد اینها معجزه و کرامت هستند ولی موقتند معجزه جاودان پیامبر من وشما قران است که اگر تمام دنیا از اِنس و جِن جمع بشوندکه ضربه ای به آیات نورنی قرآن بزنند نمی توانند. این کتاب بزرگ و تاریخی به اندازه سر سوزنی به آن خدشه ای وارد نشده « وَ اِنا نَحنُ نَزَلنا الذِکرَوَ اَنا لَهُ لَحافِظُون»(سوره حجر-آیه9)خدا خودش وعده حفظ داده است.

علم:
نهمین ویژگی علم است مسامانان اگر به دستورات پیامبر عمل می کردند سرآمد بودند اولین آیات ،در مورد اهمیت علم ودانش است شاید منظور علم فقه باشد و شاید نحوه زندگی از ان لحظه ای که به دنیا می اییم وتا زمانی که از دنیا می رویم تا بعد از مرگ قرآن و اسلام برنامه دارد که چه بگنیم و چه کاری را انجام ندهیم.

عاشورا:
آخرین و مهم ترین نکته می فرماید: دهمین برکت و خصلتی که به مسلمانان دادم عاشورا است .معلوم است که همه اینها برای حضرت موسی روشن بوده وآن چیزی که نا معلوم بوده،عاشورا بوده است که حضرت موسی می فرماید: عاشورا چیست؟

بیان عاشورادرکلام خداوند:
خداوند می فرماید: «عاشُورا اَلبُکاءَ وَ اَلتَباکیَ عَلی سِبطِ اَلنَبیِ اَلمُصطَفی» عاشورا گریه کردن ،محزون شدن بر فرزند پیامبر گریه کردن بر امام حسین و عزاداری نمودن « وَاَلمَرثِیهُ وَ اَلعَزاعَلی مُصیبَتِ اِبنِ اُلمُصطَفی» عزاداری کردن و مرثیه سرایی و نوحه سرایی کردن بر مُصیبت امام حسین (علیه السلام )اینها را خداوند قبل از شهادت امام حسین(ع) برای حضرت موسی بیان می کند .

برکات کربلا:
مساله کربلا مساله بسیار مهمی است که قبل از شهادت امام حسین مطرح شده است وبعد خدا می فرماید: یا موسی هیچ بنده ای از بندگان من در آن زمان بر فرزند مصطفی گریه وعزاداری نکند مگر اینکه بهشت را برای او قرار دهم وهیچ بنده ای یک درهم از مال خود را به خاطر عشقی که به امام حسین دارد و به خاطر محبتی که به امام حسین دارد اطعام و انفاق نکند مگر اینکه هفتاد درهم به او برکت می دهم و در بهشت من خواهد بود و گناهانش امرزیده خواهد شد چرا کلمه عاشورا در اخر امده است برای اینکه اگر اسلام ماندگار شده است اگر حج ماندگار شده است اگر نماز ماندگار شده است همه از برکت امام حسین(ع) است اگر ایشان نبودند اسلام طاغوتی بود معاویه برنامه ریزی کرده بود تا اسلام را از طریق سلطنتی نابود کند امام می فرماید: غصب خلافت یک حرف است ولی اسلام را طاغوتی کردند و به ارث در آوردند و تا جایی که یزید بگوید: "لا وَحیُ نَزَل وَلا خَبَرُ جاءَ" که اصلا وحیی نبود و هیچ خبری نبود پیامبری در کار نبود اینها دنبال انکار اصل اسلام بودند منافق بودند معاویه و ابو سفیان مجبور شدند اسلام بیاورند اینها به دنبال نابودی و محو اسلام بودند.

ظرفیت عاشورا:
امروز من وشما سر سفره امام حسین نشسته ایم هر چه که داریم از برکت امام حسین داریم یکی از مستشرقین به یکی از کشورهای اوروپایی می رود روز یکشنبه به کلیسایی می رود و می بیند که میوه ها را شیک چیده اند هوای کلیسا بسیار مطبوع و خوشبو انواع واقسام میوه ها ولی یک جمعیت اندکی به کلیسا آمدند و من رفتم نزد کشیش و گفتم چقدر کم و اندک این همه پذیرایی فراهم است آن کشیش از من سوال کرد که شما اهل کجا هستید و چه مذهبی دارید وقتی گفتم شیعه هستم گفت:شما قَدر امام حسین(ع) را بدانید یک پرچم مشکی می زنید و با این پرجم مشکی مردم حضور پیدا می کنند ما اگر امام حسین(ع) را داشتیم تمام دنیا را تسلیم خودمان می کردیم این است ظرفیت بزرگ عاشورا که پیامبر می فرمایند :«حُسینُ مِنی وَ اَنَا مِن حَسِین» امروز هر چه داریم از برکت اسلام ناب و از برکت سید الشهدا(ع) است.

ماندگاری اسلام ازبرکت امام حسین(ع):
باید قدر این عزاداری و سینه زنی و زنجیر زنی را بدانیم ،قدر این جوانان که در این مجالس حضور پیدا می کنند حالا با هر عقیده ای و با هر قیافه ای خیلی با ارزش است.

تلویزیون اعلام می کرد در مراسمی که عده ای جوان می آمدند شام و ناهار می خورند خادم مجلس گفت: ما زیارت عاشورا و روضه خوانی هم داریم ،سینه زنی داریم چرا شما فقط برای ناهار می آیید وآانها را بیرون کرد شب سید الشهدا(ع) را در خواب دید، آقا فرمودند: اینها چند مرتبه در سال به خانه شما می آیند این جوانان که می آیند به خاطر من می آیند چرآنها را طَرد کردید این حرکت دسته جات امام حسین(ع) خیلی ارزش دارد مثل آب زلال است این آب زلال تمام گناهان را می شوید و خیلی قیمتی است اسلام اگر مانده است از برکت سید الشهداء(ع) است ان شاء الله روز عاشورا در این مراسم همگی شرکت کنید با دلهای پاک که بر خواسته از عشق به امام حسین(ع) است .

جایگاه شهداء گمنام:

امروز نماز جمعه ما میهمان دارد،مردم شریف زرند از فرزندان خودشان استقبال کردند ،خانواده شهدا امروز شما میهمان دارید بعد از سی سال شهدا به شهر ما آمده اند تا بار دیگر ارزش ها را زنده کنند ،جانبازان عزیز رزمندگان سالهای حماسه و خون برادر های شما برگشته اند ،جوانان و نو جوانان دوستانتان از سفر بر گشته اند همه شهدا عزیز و والا مقام هستند ولی شهدا گمنام یک چیز دیگری دارند آنها حتی از نام خودشان گذشته اند.

مسئول بنیاد شهید دیروز می گفت: مادر شهیدی چشم انتظار بچه اش بود و غروب که می شد دَرِ خانه اش لامپی روشن می کرد می گفتند چرا لامپ روشن می کنی می گفت: منتظر م تا خبری از پسرم بیاورند. این افتخار نصیب ما زرندی ها شده است که دو شهید گمنام که فرزندان ما هستند به این شهرستان تشریف آورده اندو ان شاء الله در ساخت حرمشان کمک کنیم .

توسل به حضرت ابوالفضل العباس(ع):
می خواهم این جمله را عرض کنم «لا یَومَ کَیَوُمَکَ یا اَباعَبِدِ اَلله». برادران شهدا برادرانتان آمده اند. تا حضرت اباالفضل(ع) زنده بودند بچه های امام راحت بودند ؛خودِ سید الشهداء (ع)نیز پشت و پناهی داشتند، پرچم دار داشتند ،پشتشان به حضرت گَرم بود ،صدای حضرت بلند شد "یا اَخَا اَدرِک اَخَاک" امام به سرعت حرکت کردند و خودشان را به برادر برسانند،در راه که می آمدند،راوی می گوید:که دیدیم امام از اسب پیاده شد یک چیزی برداشته و می بوسد فکر کردیم حسین قرآن پیدا کرده که این گونه به سینه می چسباند و می بوسد نزدیک که آمدند ، دیدند دست های بریده عباس است . می گوید: که امام دیگر سوار اسب نشد ،می گوید:« بِاَنَ اِلِانکِسارَعَلی وَجهِ اَلحُِسَین» آثار شکستگی در چهره حسین(ع) پیدا شد؛ آرام آرام آمد کنار بدن برادر خم شد،سَرِ برادر را به دامن گرفت آقا چشم باز کردند وشروع به گریه کردند حضرت فرمودند: چرا گریه می کنی فرمودند: گریه من به خاطر خودم نیست که دستانم قطع شده ،گریه من به خاطر شماست ،من الان سرم بر دامن شماست و فرمودند : یک خواهشی دارم من به بچه ها وعده آب دادم و منتظر من هستند جنازه من را به خیمه شهدا نبرید، امام برگشتند، همه کودکان منتظر عَمو هستند ،بچه ها دوان دوان آمدند،سکینه صدا زد بابا از عمویمان چه خبر؟ امام آرام آمدند طرف خیمه عباس عَمود خیمه را کشیدند، این خیمه بر زمین افتاد ،جانها به قربانت یا حسین(ع).

خطبه دوم
ان شاء الله خداوند این حضور مومنانه و این نماز جمعه را از ما قبول بفرماید .

درآغاز خطبه دوم همه شما عزیزان را به رعایت تقوی الهی دعوت میکنم و نشانه این تقوی این است که عزادار سید الشهدا(ع) باشیم .

همان طور که عرض کردم این افتخار بزرگ نصیب نماز جمعه شده است که دو شهید گمنام به نماز جمعه آمده اند ، اولاً از خودِ این شهدا باید تشکر کرد که ما را قابل دانسته اند که در شهرستان و نماز جمعه ما حضور پیدا کرده اند. این انسانهای عاشق امام حسین(ع)، ما بالا تراز اینها عاشق و شیفته امام حسین(ع) نداریم .

درباب شهداء گمنام و محل دفن آنها خدمت شما عزیزان عرض کنم که شهدای گمنام زیر نظر بنیاد شهید نیست بلکه زیر نظر بنیاد حفظ آثاروارزشهای دفاع مقدس است با مسولیت سردار باقر زاده و شهدایی که می خواهند دفن بشوند، از تهران و کرمان می آیند،چند نقطه را شناسایی می کنند و ازآن نقطه عکس وفیلم می گیرند و یک نقطه را خودشان انتخاب می کنند چون بعضی دوستان گفتند چرا آنجا دفن نکردید ؟ باید بگوییم اینها نه دست بنیاد شهید است و نه فرمانداری و نه حتی خودِ امام جمعه، بلکه این مسولین خودشان در سراسر کشور مدیریت و برنامه ریزی می کنند و با تجربیاتی که این چند سالها کسب کرده اند، نقاطی را برای دفن شهدا انتخاب می کنند و این پارک را هم خودشان انتخاب کرده اند ومهم این است که من وشما بتوانیم نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم تا ان شاء الله حَرَمی برای آنها ساخته و یک زیارتگاه شود و دو شهید شیفته امام حسین(ع) اینجا دفن شوند ، کوشش شود تا حرم این دو عزیز ساخته شود ودر شهرستان غریب نمانند و دِینِ خودمان را به شهدا ادا کنیم که حتی از نام خودشان گذشتند این قدر اینها خالص بودند و به مرحله خلوص رسیدند .

رزمندگان دفاع مقدس می دانند چقدر سخت است تا به این مقام دست پیدا کنند باید خیلی خالص باشی که حتی از نام خودت هم بگذری انسان هر چه می خواهد برای خودش است که به یادگار بماند ولی این شهدا از نام خودشان هم گذشتند واز اسم واوازه خودشان نیز مثل حضرت زهرا(س)گذشتند.

باید حُرمت همه شهداء و خانواده شهداء را داشته باشیم چون آن ها هستی خودشان را برای ما دادند، اگر این شهداء نمی رفتند ما امروز نماز جمعه نداشتیم، مسوولیت نداشتیم ،همه باید قدر بدانیم ان شاءالله همه کمک کنیم و در تشییع فردا حتماً حضور داشته باشیم آن چیزی که مهم است و وظیفه من و شماست این است که بدانیم این شهداء هم عزادار و هم رهرو می خواهند، میراث این شهداء این نظام جمهوری اسلامی است ،میراث شهداء رهبر عزیز و بزرگوارمان است ،در همه وصیت نامه شهداء آمده است که پیرو امام باشید پیرو رهبر باشید و آن چیزی که بسیار مهم است که رهرو راه و میراث شهدا باشیم و قدر دان باشیم .از برکت امام حسین(ع) هفته ،هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است که خودآقا نامه نوشتند و فرمودند:« اُریدُ اَن آمِرَ بِالمَعرُوف وَ اَنهی عَنِ اَلمُنکَر».

نحوه اجرای امربه معروف ونهی ازمنکر:
شب گذشته حاج آقا قرائتی در تلویزیون یک حدیث بسیار خوب نقل نمودند،آقای قرائتی این نکته را گفتند که امر به معروف و نهی از منکر راهش این است که خوبی در جامع زیاد بشود و اگر خوبی در جامعه زیاد شد، بدی خود به خود می رود ما باید کاری بکنیم که خوبی در جامعه زیاد بشود فرمودند: یک خانم به من زنگ زده و پیغام داده که برای ازدواج بچه هاش دعا کنم ،دعابسیارخوب است وباید باشد،ولی اگر فرزندت می خواهد ازدواج کند،بایدعلاوه بردعا کمکش کنید تا ازدواج کند. ازدواج یک معروف است وقتی که ازدواج آسان در جامعه رواج داشته باشد منکرات نیز خود به خود برداشته می شوند ایشان روایتی از امام حسین(ع) نقل کردند" کسی که می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید ویژگی هایی داشته باشد.

ویژگیهای آمربه معروف ونهی ازمنکر:
اولین ویژگی این است که حلال و حرام را بشناسد و عالم باشد .
دومین ویژگی این است که که از روی هوا و هوس نباشد .

"ناصِحُ الخَلق "خیر خواه باشد و از روی خیر خواهی از مردم بخواهد که به خوبی ها عمل کنند. در یک جایی مجلس عروسی بود که من نیز حضور داشتم یک دختر کوچک که لباس عروس پوشیده بود ،آمد و به پیرمردی سلام کرد این پیرمرد با تندی گفت : برو بچه و این بچه را طرد کرد و گفت: برو به مادرت بگو چادر سَرَت کند، خوب این چه امر به معروفی است که این بچه زده می شود جواب سلام بچه را بده و بگو دخترم چه لباس قشنگی پوشیده ای ولی خوب بود که یک روسری هم به سَرَت می کردی و این بهتر جواب خواهد داد و اگر بخواهید با تندی بگویید چادر و نماز و دینت را حفظ کن گوش به حرف نمی دهد .
خدا می فرماید :موسی با فرعون که می خواهی سخن بگویی با نرمی حرف بزن حالا اگر کسی که می خواهد امر به معروف کند باید واقعاً خیرخواه باشد و با مهربانی و با لطف و خوش بیان باشد ،اخلاق مردم را بداند که با هر کسی چگونه صحبت کند.

محکوم کردن اسیدپاشی دراصفهان:
یک نکته ای را من در باب امر به معروف و اسیدپاشی که در اصفهان رخ داده است می خواهم عرض کنم و آن کسانی که طراحی کردند این یک جنایت بسیار بزرگی هست و محکوم است کسی که بخواهد اسید بپاشد روی صورت یک انسان جنایت آشکاری انجام داده است، در جامعه خیلی چیزها اتفاق می افتد ولی بعضی چیزها تاثیر آنی و فوری دارد اسید بپاشید و صورت یک خانم و یا یک مرد را نابود کنید یا او را کور کنید این یک جنایت بسیار بزرگ است منتهی یک ظلم دیگر هم شد و آن اینکه این کار را به آمرین به معروف نسبت دادند و بعد هم بخواهند که این فریضه بزرگ را که قیام امام حسین (ع) برهمین امر بوده را زیر سوال ببرند و این ظلم بزرگی است، امیدواریم که دستگاههای ما هم کسانی که این جنایت بزرگ را انجام دادند دنبال کنند وهم کسانی را که این تهمت ها را می زنند و این وقایع را به این جریان مومن وصل می کنند و ارزش ها را زیر سوال می برند این هم ظلم است .چه کسی حاضر است که به اسم امر به معروف یک نفر را کور کند کجای این معروف است، این از هر منکری که شما فکر کنید زشت تر است و هر کس این کار را انجام دهد جنایتکار است و بخواهند این قانون را که در مجلس تصویب شده زیر سوال ببرند این هم ظلم است و نامردی است که جریانی که بخواهد ارزش ها را حفظ کند دین مداری را حفظ کند زیر سوال ببرد ،این ظلم بزرگی است و قابل بخشش نیست همان طور که نماز و روزه بر من و شما واجب است این فریضه مهم هم واجب است البته با زبان خوب و نرم. چه بسا که تصریح ،بعضی از جاها اثر منفی دارد ،با کنایه حرف زدن با این شیوه و تذکر لسانی آن هم با زبان خوب ونرم، این وظیفه من وشما و آحاد مردم است واین چیزی است که من و شما باید از مُحرم یاد داشته باشیم .

مناسبتهای هفته:

مصادف شدن عاشورا باسیزده آبان:
تاسوعا و عاشورا را در پیش داریم. روز عاشورای امسال مصادف شده است با سیزده آبان ،در سیزده آبان چند نکته تاریخی قرار دارد یکی سالروز تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343 ،آمریکایی ها و استکبار جهانی آمدند و امام ما را غریبانه، تنها و بی کس ا زایران تبعید کردند منتهی امام چون انقلابش مبتنی بر انقلاب سیدالشهداء(ع) بود و بر راه سیدالشهداء(ع) بود، روشنگری کردند تا سال1357 دانش آموزان آمدند و از امام و انقلاب دفاع کردند و به شهادت رسیدند و یک سال بعددر سال1358 همین دانش آموزان همان هایی که امام را تبعید کرده بودنداز ایران تبعید و بیرون کردند .امام فرمودند :این انقلاب بزرگتر از انقلابهای دیگر است و واقعاً هم همین طور است و این تبلور شعار "هِیهاتِ مِنَا الذِلَه" سیدالشهداء (ع)است که ما زیر بار استکبار جهانی نمی رویم یزید که منحصر به یزید سال 61 نیست، اسلام حق وباطل امروز در مقابل یکدیگر هستند .

جمله مقام معظم رهبری را عرض می کنم فرمودند : این نهضت و این انقلاب اسلامی ، از برکت این پرچم برافراشته اسلام در ایران در مقابل باطل و طاغوت و استکبار تا نابودی استکبار جهانی ادامه دارد .

چند نکته قابل دقت و تأمل:
13 آبان مصادف با روز عاشوراست من دو خواهش دارم اول اینکه هیئت ها به نماز اهمیت دهند و هر کجا که وقت نماز شد برنامه ی نماز ظهر عاشورا را به جدیت انجام دهند چون خودِ سیدالشهداء نیز روز عاشورا نماز را برپا کردند .

نکته دوم چون روز مبارزه با استکبار جهانی است مداحان یزیدیان زمان را فراموش نکنند لعن و نفرین و مرگ بر استکبار جهانی که یزیدیان زمان باشند رادر اشعار خودشان بگنجانند که ان شاءالله امسال مرگ بر آمریکا با شکوه تر از هر سال گفته شود.

نکته سوم توجه به معارف سیدالشهداء و خطبه های امام حسین(ع) است. امام حسین(ع) خیلی خطبه خواندند اگر می شد در مجالس ما مداحان برنامه ریزی می کردند از اول محرم هرشب پنج دقیقه یکی از خطبه های سیدالشهداء متن عربی آن را می خواندند که بحث خطبه های سیدالشهداء از همه چیز غنایش بیشتر است ،حضرت صحبت های مختلفی را به شیوه های مختلف در وز عاشورا داشتند و چند خطبه بسیار مهم خواندند که این را در دستور کار قرار بدهید و کم کم رواج پیدا میکند ممکن است که اولش خوب نگیرد اما وقتی که به میدان آمدید و بحث روضه های مقتل را کار کنیم کم کم جای خود را در بین ما پیدا می کند .

روزدانش آموزرا تبریک عرض می کنم وروز تجلیل ازاسراء ومفقودین وهمینطور شهادت امام زین العابدین را تسلیت عرض می کنم .

خدایاآنچه راکه گفتیم وشنیدیم محض رضای خودت قراربده.

چاپ این نسخه درجه: 5.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.