سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

پیام امام رضا(ع)به ملت ایران

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 434 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.06.15
 
http://yascms.ir/emam/gozaresh/a1002.jpg


اَلحَمدُلِلهِ رَبَ اَلعالَمین. ثُمَّ صَلاه وَ َالسَلامُ عَلی سَیِدِ نا وَ نَبیِنا وَ طَبیبِ نُفُوسِنا اَبِی اَلقاسِمِ مُحَمَد(ص) وَ عَلی اَهل ِبَیتِهِ اَلطَیبینَ اَلطاهِرین سِیَّما بَقیتَ الله رُوحی وَ اَرواحِ اَلعالَمینِ لِتُرابِ مَقدَمِهِ اَلفَداه.

اُوصیکُم عِبادَ اَلله ِوَ نَفسی بِتَقوَی الله.

اَلسَلامَ عَلَیکَ یا صاحِبَ اَلزَمان یا بَقیَه اَللهِ یا اَباصالِح اَدرِکنا وَ اَغِثنا،اَلسَلامَ عَلَیکَ یا عَلی اِبنِ مُوسَی الرِضا.

خشنودی مولایمان صاحب الزمان (عج) سلامتی رهبر عزیز و بزرگوار و بهتر از جان، شادی روح امام راحل عظیم الشان شادی ارواح طیبه شهداء شهدای شهرستان شهدای والامقامی که بستگانشان در این نماز جمعه با شکوه حضور دارند سلامتی همه خدمتگذاران نظام اسلامی ،سلامتی خودتان و خانواده و فرزندانتان اجماعاً صلوات .

امیدوارم که خدای متعال این حضور مومنانه، این نشستن ،این سکوت و این خطبه را از همه ما قبول بفرمایدو ذخیره ای ارزشمند برای دنیا برای آخرت و برای اولین لحظه ورود ما به محضر پروردگار ان شاءالله قرار بدهد باز هم صلوات بر محمد و آل محمد.

دهه کرامت
دهه کرامت و در آستانه ولادت با سعادت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع)قرار داریم این ولادت با سعادت را به مولایمان صاحب الزمان (عج)و به همه شما ارادتمندان و علاقه مندان، عاشقان و دوستداران حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج)تبریک عرض می کنم.ان شاءالله که شفاعت و زیارت ایشان نصیب همه ما بگردد. اجازه بفرمائید به مناسبت دهه کرامت و ولادت آقا علی ابن موسی الرضا (ع)چند جمله ای را از این امام هُمام خدمت شما عزیزان و بزرگواران عرضه بدارم.امام بزرگوار در یازدهم ماه ذیقعده که ما در آستانه ولادت ایشان هستیم به دنیا آمدند در بزرگوارشان آقا موسی ابن جعفر (ع)است.

شِمه ای ازمادرامام رضا(ع)
مادر بزرگوارشان نجمه که قبر شریفشان در مدینه است که تعدادی از زائران مشهد زمانی که می آیند، سعی می کنند زیارت مادر امام رضا(ع) را که در بیرون از قبرستان بقیع است ، زیارت کنند و اسم ایشان تکتم نیز نامگذاری شده است در باب مادر بزرگواشان باید بگویم که ایشان در واقع کنیز بوده اندکه تاجری در مغرب می گوید:این کنیز را من خریداری کردم، یکی از راهبه ها و اهل کتاب از من سوالی کرد که این کنیز را برای چه کسی خریداری کرده ای ، من گفتم این کنیز را برای خودم خریده ام .گفت: این کنیز نصیب تو نخواهد شد .این کنیز نصیب بزرگ مردی در مشرق خواهد شد که فرزند بزرگی از او بدنیا خواهد آمد روزی امام هفتم به یکی از اصحاب خود فرمود :بروید و ببینید از بغداد کنیزی را آورده اند یا خیر،می گوید : ما حرکت کردیم و آمدیم به بازار ، چند کنیز رادیدیم و آقا کنیزها را دیدند و فرمودند:کنیز دیگری هم دارید یا خیر؟گفت:کنیزی را دارم اما مریض است و آقا فرمودند : همان کنیز را بیاورید. گفت:خیر آن کنیز مریض است و آن را نمی فروشم.که امام حرکت کردند و به منزل رفتند و به همین صحابی خود فرمودند که فردا برو و همان کنیزبا همان قیمتی که من می گویم خریداری کن. روز بعد شد و صحابی امام هفتم به بازار آمد و به نزد همان فروشنده رفت و گفت:آمده ام همان کنیز را بخرم و فروشنده گفت: من چند سوال از تو دارم این آقایی که شما می خواهید کنیز برایش بخری کیست و چه شخصیتی است و از نسل کیست؟ که صحابی امام گفت:من توضیح دادم و گفتم که ایشان ازنسل حضرت زهرا سلام الله علیها است گفت:پس آن راهبی که در مغرب(کشور اروپایی فعلی)این حرف را به من زده بود حرف حسابی زد ومن این کنیز را خریداری کردم و به نزد امام هفتم آوردم و این قصه را گفتم و آقا فرمودند :بله فرزند بزرگ من که عالم آل محمد است را ایشان بدنیا می آورد .

ای دل غلام شاه جهان باش و شاد باش پیوسته در حمایت لطف الله باش
از خارجی هزار به یک جو نمی خرند گه کوه تا به کوه منافق سپاه باش
چو احمدم شفیع بود روز رستخیز گو این تن بلاکش من پر گناه باش
آن را که دوستی علی نیست کافر است گو ضامن زمانه و گو شیخ راه باش
امروز زنده ام به ولای تو یا علی(ع) فردا به روح خاک امامان گواه باش
قبر امام هشتم سلطان دین امام رضا(ع) از جان ببوس و بر در این بارگاه باش.
این شعر از حافظ است منتهی این بیت آخر را از دیوان حافظ برداشته اند. نمی دانم به چه دلیل.اینگونه امام رضا(ع) از این زن پاک متولد شدند.

پیام امام رضا(ع)به ملت ایران
حالا در این روز من پیام امام هشتم علی ابن موسی الرضا(ع) به ملت ایران را عرض می کنم.جناب عبدالعظیم حسنی می خواستند به ایران تشریف بیاورند و به خدمت امام هشتم علی ابن موسی الرضا (ع)رسیدند و بعد امام این پیام را دادند و فرمودند :به شیعیان ما این پیام را برسان، صحبت من در اولین خطبه ای که در محضر شما هستم همین پیام امام هشتم علی ابن موسی الرضا(ع) می باشد .

زیارت عبدالعظیم حسنی معادل با زیارت امام حسین(ع)
حضرت عبد العظیم حسنی شخصیت بسیار والایی دارند ثواب زیارت ایشان معادل ثواب زیارت حضرت سید الشهدا است این بزرگوار زمانی که خواستند به ایران بیایند وتشیع را گسترش دهند وپیام اهل بیت را برسانند امام رضا(ع) این پیام را به ملت ایران ان زمان فرمودند: «یا عَبدُ اَلعظیم اَبلِغ عَنی اَولِیایی اَلسَلام». جناب عبد العظیم به دوست داران و شیعیان ما سلام برسان وَ" قُل لَهُم " به شیعیان ما بگو "لا تَجعَلُوا لِلشِیطانِ عَلی اَنفُسِهِم سَبیلا ض». مبادا اجازه دهند شیطان به آنها نفوذ کند ،او به زور بر کسی تسلط ندارد اگر ما راه نفوذ را باز گذاشتیم بر ما مسلط می شود مثل اینکه لبه پرتگاه باشیم اگر کسی لبه پرتگاه باشد با کوچک ترین اشتباه پَرت می شود دوست ناباب، رفتن به مجلس گناه، قسم دروغ راه تسلط شیطان بر ما را هموار می کند امام فرمودند راه نفوذ شیطان را سَد کنید.

و«َ مُرهُم بِالصِدقِ فِی اَلحَدیث»(وآنان را به راستگویی درگفتارشان امرکن) بدترین گناهان شُرب مسکرات و شراب است بعد از شراب دروغ است همه گناهان را جمع کردند و کلید آن را دروغ گذاشته اند همه دارایی انسان، چه مادی وچه معنوی با دروغ از بین می رود امام بعد از اینکه فرمودند راه شیطان را سد کنید ومی فرمایند: راستگو باشید .
«وَ اَداءُ اَلامانات» سومین مطلبی که امام می فرمایند :ای شیعیان امانت دار باشید .

«مُرهُم بِالسُکوت وَ تَرکِ اَلجِدالُ فیما لا یُغنیهِم» با یکدیگر بحث و جدال نکنید که اینها بجز اینکه انسان را از راه راست منحرف کند چیز دیگری ندارد.

« وَاِقبالُ بَعضُهُم عَلی بَعضٍ وَاَلمُزاوِرَهٍ» امام می فرمایند: به یکدیگر سَر بزنید واحوال یکدیگر را بپرسید به یکدیگر روی آورید .

"وَاَلمُزاوِرَه"، به زیارت یکدیگر رفتن چه برکاتی دارد روز قیامت خدای متعال به مومنین می فرماید: مومن من مریض شدم چرا از من عیادت نکردی؟ مومن به خدا می گوید :شما که مریض و بیمار نمی شوید خدا می فرماید :بنده من مریض شد و ناراحتی برایش ایجاد شد چرا به عیادت او نرفتی ؟اگر به زیارت او می رفتی من را آنجا می یافتی.امام می فرماید: به زیارت یکدیگر بروید "فَاِن ذلِکَ قُربَه اِلَی" اگر میخواهیم امام رضا ما را دوست داشته باشد و اگر می خواهید به امام رضا تقرب پیدا کنید ،راهش برادری و محبت و دوستی ووحدت است .

« وَلا یَشغُلوُا اَنفُسِهِم بِتَمزیقِ بَعضُهُم بَعضاً» خودشان را سرگرم حمله کردن و تهمت زدن به یکدیگر نکنند و دیگران را با اخلاق بد طرد نکنند.

«فَاِنی اَلَیتُ عَلی نَفسی » و بعد امام می فرماید: قسم می خورم " اِنَهُ مِن فِعلِ ذلِک" هرکس این کار را انجام دهد "وَ اَسخَطَ وَلِیاً مِن اَولِیائی"و دوستی از دوستان مرا ناراحت کند من از خدا خواسته ام که او را در دنیا وآخرت به بدترین عذاب ها دچار کند .این گوشه ای بود از پیام امام هشتم علی ابن موسی الرضا(ع) که بعد از سلام از شیعیان در خواست کردند.

ما شیعه امیر المومنین هستیم و دشمنان زیادی در سراسر دنیا داریم اطراف ما پُر از دشمن است ،ما باید برادری و وحدت و دوستی و محبت را بین خودمان تحکیم کنیم که این خواست قران و اهل بیت است،ان شاء الله خداوند متعال توفیق دهد بتوانیم وظایف خودمان را به نحو احسن انجام بدهیم .

خدایا بحق محمد وآل محمد(ص) آنچه را که گفتیم و شنیدیم محض رضای خودت قرار بده ، سلام خالصانه ما را محضر امام زمانمان ابلاغ کن، قلب مولا یمان را از ما راضی وخشنود بگردان، رهبر عزیز و بزرگوار را در پناه امام زمان(عج) محافظ بفرما ،دوستانش در سراسر دنیا زیاد و دشمنانش را خوار و ذلیل بگردان.

خطبه دوم
اوصیکم عباد الله و نفسی بتقوی الله
ای شاه خراسان ،قبله مشکل گشا،آقا نگاهم میکنی
دست من و دامان تو ،آقا نگاهم میکنی
خسته روح و خسته جسمم ،آقا نگاهم میکنی
دل شکسته،چشم پُراشک،اقا نگاهم میکنی
یا غریب الغربا ء من غریب و بی کسم،آقا نگاهم میکنی
کمتر از آهو نِیَم،آقا نگاهم میکنی.

در آغاز خطبه دوم خود وهمه شما برادران و خواهران مکرمه را به رعایت تقوای الهی دعوت میکنم خدای متعال راشکرگذارم وتشکر میکنم از مقام عظمای ولایت حضرت ایت الله العظمی خامنه ی و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور حضرت آیت الله نقوی وتقدیر و تشکر میکنم از برادران عزیز و سروران بزرگوارم حضرت حجت الاسلا م والمسلمین قاسمی زاده وحضرت حجت الاسلا م والمسلمین جعفری که به حقیر اعتماد نموده وتوفیق خادمی مردم متدین و ولایت مدار شهرستان زرند را به بنده حقیر دادند.

صمیمانه از همه عزیزان و بزرگواران ودست اندر کاران تشکر میکنم امید وارم که خدای متعال توفیق خدمتگذاری بیشتری به این بنده حقیر عنایت کند که خدمتگذار شما باشم تا با هم بتوانیم مسایل دینی ،شرعی، معنوی ، فرهنگی و اقتصادی را پیش ببریم.

از فرماندار محترم، بخشدار،شهردار ،شورای شهر، شورای تامین، نماینده شهرستان ،سپاه، نیروی انتظامی، خانواده های محترم شهداء و ایثارگران و همه مردم شریف زرند تقدیر و تشکر به عمل می آورم.

یاد و خاطره ائمه جمعه سابق و مرحوم شاهرخی ومرحوم آیت الله جعفری را گرامی می داریم و از خداوند بزرگ برای برادر بزرگوار ایشان که کسالت دارند شفای عاجل را طلب نموده و از زحمات حجت الاسلام کرمی پور امام جمعه سابق زرند نیز تقدیر و تشکر می نمایم.

مناسبتهای هفته

قیام17شهریور
قیام 17شهریور و کشتار جمع بی شماری از مردم متدین و بی دفاع که توسط رژیم ستمشاهی انجام شد، این شهادت ها بود که کمر طاغوت را شکست و ملت همراهی خود با امام را اعلام کردند .ما هر چه داریم مسوولیت هایی که بر عهده ما گذاشته شده ،همه از برکت امام راحل و شهداء است و روز قیامت همه ما باید جوابگوی شهداء باشیم.

مطلب بعدی شهادت آیت الله قدوسی سرتیپ وحید دستجردی و دومین شهید محراب آیت الله سیدنصرالله مدنی نیز می باشد که سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه کشور که توسط حضرت امام(س) منصوب شدند نیز در این هفته قرار دارد.

رویاوخواب وخیال استکبار
برنامه ریزی های استکبار جهانی و سالروز حملات یازدهم سپتامبررا نیز داریم که آمریکا با این برنامه ریزی ها به دنبال این بود تا یک خاورمیانه جدید درست نماید و همه را به صهیونیست ها تحویل دهد. وی تصریح کرد:به اسم اینکه مسلمانان تروریست هستند به عراق و افغانستان حمله کردند و دنبال اشغال عراق و افغانستان بودند.تا به رویای خود یعنی از نیل تا فرات جامه عمل بپوشاند و آن را در اختیار صهیونیسم قرار دهند. عراق اشغال و خسارتهای زیادی بر مردم منطقه و مسلمانان وارد شد و بعد از این تلاشها وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که خاورمیانه در آستانه تحول قرار دارد و خاورمیانه جدید با محوریت اسرائیل شکل خواهد گرفت، اما آنها به هیچ یک از اهدافشان نرسیدند و آنچه پیروز شد اسلام بود .

بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری شکی نیست که براساس حقایقی که خداوند متعال تقدیر کرده است خاورمیانه جدید شکل خواهد گرفت اما این خاورمیانه خاور میانه اسلام خواهد بود.مردم مظلوم غزه با چهار میلیون جمعیت بدون سلاح پنجاه روز از زمین و هوا و دریا مورد حمله قرار گرفتند اما ارتش صهیونیست نتوانست آن ها را شکست دهد و در لبنان و غزه نیز شکست خوردند.

توصیه رهبری به دولت مردان
مقام معظم رهبری درفرمایشات خود به دولتمردان توصیه هایی را داشتند که از جمله فرمایشات مقام معظم رهبری کار،فعالیت ،خدمت مستمر و استفاده تمامی مسوولین از فضای ایجاد شده برای پیشرفت همه جانبه ،پرهیز از حاشیه سازی،حفظ انسجام درونی، شنیده شدن یک صدا از دولت و پرهیز از دو قطبی کردن جامعه با شعار و دعواهای سیاسی بود. مقام معظم رهبری هم چنین سعه صدر،آرامش و موضع گیری سریع و قاطع در مقابل استکبار جهانی در موضوع فلسطین ،غزه،تکفیری ها و دخالت آمریکا را نیز خواستار شدند.

ایشان همچنین برتوجه ویژه به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در روستاها و اسیر نشدن در جناح بندی های سیاسی،لزوم رعایت خط قرمز و دوری از فتنه و حامیان فتنه تاکیدنمودند.

بیان اولویت کاری
اولویت کاری بنده وحدت ،همدلی پشتیبانی و حمایت صدرصدی از ولایت و ولایتمداری و کمک همه جانبه برای پیشرفت شهرستان است. ان شاءالله با سعی و تلاش و با وحدت و برادری پشت سَر ِولی و رهبر عزیزمان ادامه مسیر خواهیم داد. در روز انتخابات هر فرد با مشورت به کسی که دوست دارد رای می دهد و پس از آن باید با وحدت وبرادری همدلی و برادری کار را پیش ببریم و نیازی به جنگ و قهر نیست. می توانیم با برادری و محبت شهرستان زرند را به جایگاه خودش برسانیم.

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.