سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

نوروز انتظار ظهور

ارسال شده توسط: مديربازدید شده: 412 مرتبه
دسته: خطبه های نماز جمعهتاریخ: 1393.02.29
 
خطبه های نمازجمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه محترم شهرستان بافت مورخ 93/1/1
نوروز انتظار ظهور
http://yascms.ir/istgah/ebrahimi3.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول
ثواب صله رحم

این سال جدید را تبریک عرض می نمایم و آرزوی صحت، سلامتی، سعادت و خوشبختی برای همه همشهریان و شما نمازگزاران دارم انشاءالله سال بسیار خوب و روشن و پربرکتی داشته باشید. خدا را قسم می دهم به آبروی حضرت زهرا(سلام الله علیها) این سال را سال ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار بدهد و ما را مورد توجه آن حضرت قرار بدهد.
دعای تحویل سال
«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» ای خدایی که پروردگار ما هستی، هم دانایی و توانا، ای عزیز شکست ناپذیر، ای خدایی که خالق آسمان و زمین هستی و تدبیر زمین و زمینیان به دست توست، ای خدای که مقلب القلوب هستی، قلبهای را دگرگون می کنی و همه چیز به دست توست، در این سال جدید احسن الحال را به همه ما کرامت بگردان. احسن الحال یعنی بهترین حالت در زندگی که کارهای ما خدایی باشد. ما بتوانیم به بندگان خدا خدمت کنیم. بتوانیم گره ای از کسی باز کنیم و بتوانیم زندگی خودمان را زندگی خدایی قرار دهیم.
تفسیر نوروز از ديدگاه امام صادق(علیه السلام) و سنتهای خوب و با ارزش
در نوروز سنتهای بسیار نیکویی نهفته است که مورد تایید اسلام قرار گرفته است. یک روایت بسیار زیبا از امام صادق(علیه السلام) در باب نوروز خدمتتان عرض می کنم. یکی از اصحاب امام صادق(علیه السلام) به نام معلی بن خنیس می گوید من روز نوروز خانه امام صادق(علیه السلام) آمدم. امام فرمودند «فَقَالَ أَ تَعْرِفُ هَذَا الْيَوْمَ» آیا امروز را می شناسی؟ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ گفت جانم به فدایت فرمودند «هَذَا يَوْمٌ تُعَظِّمُهُ الْعَجَمُ» این روزی است که عجمها و ایرانیان بزرگ می دانند«وَ تَتَهَادَى فِيهِ» در این روز هدیه به همدیگر می دهند. «فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقُ علیه السلام وَ الْبَيْتِ الْعَتِيقِ الَّذِي بِمَكَّةَ» واو قسم است «الْعَتِيق» یعنی خانه قدیمی، اولین خانه ای که در این کره خاکی برای مردم ساخته شد خانه خدا بود. امام قسم می خورند قسم به خانه قدیمی که عتیق است آن هم خانه در مکه است. یعنی قسم به کعبه، «مَا هَذَا إِلَّا لِأَمْرٍ قَدِيمٍ» این نوروز چیز جدیدی نیست که ایرانیان او را انتخاب کرده باشند این یک امر قدیمی است یعنی عمر طولانی دارد. «أُفَسِّرُهُ لَكَ» من برای تو این را تفسیر و بازگو می کنم (تفسیر یعنی کشف کردن حقیقت و پرده را کنار می زنند) و نوروز را برای شما بیان می کنم. «حَتَّى تَفْهَمَهُ» تا تو حقیقت نوروز را درک کنی، ببینید این نوروز چه حقیقتی دارد؟ معلوم می شود این عید نوروز مورد تایید اسلام قرار گرفته است«يَا مُعَلَّى» خطاب به معلی بن خنیس می کنند «إِنَّ يَوْمَ النَّيْرُوزِ»ما به فارسی نوروز می گویم وقتی این کلام به عربی تبدیل شود نیروز می شود.
نوروز روز بندگی خداوند
«هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي أَخَذَ اللَّهُ فِيهِ مَوَاثِيقَ الْعِبَادِ أَنْ يَعْبُدُوهُ» نوروز روزی است خدا عهد و پیمان از بندگان گرفته که او را عبادت کنند او را بشناسند و بندگی کنند. خدایی که همه چیز به دست اوست جهان مرده را لباس سبز می پوشاند. تدبیر عالم به ید قدرت اوست این روز خداشناسی و توحید است و روزی که خداوند از انسانها عهد گرفته که فقط فقط بنده او باشند و او را بپرستند.«وَ لَا يُشْرِكُوا بِهِ شَيْئاً» هرگز به خدا شرک نیاورند. از بت، کاری ساخته نیست. امروز بخش عظیمی از جهان و از جمله هندوستان و کشورها دیگر اینها مشرک هستند و بت پرستی می کنند که هیچ قدرتی ندارد. به دست خود انسان ساخته شده است می فرمایند نوروز روزی است که خدا را بندگی کنند او را بشناسند و شرک به خدا نیاورند.
نوروز روز ایمان به پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و ائمه معصومین(علیهم السلام)
«وَ أَنْ يُؤْمِنُوا بِرُسُلِهِ وَ حُجَجِهِ» روز نوروز روزی است که خدا پیمان گرفته هم خدا را پرستش کنند و هم ایمان به پیغمبران الهی پیدا کنند به حجت خدا ایمان بیاورند «وَ أَنْ يُؤْمِنُوا بِالْأَئِمَّةِ علیهم السلام» در واقع چنین روزی است که به امامان معصوم ایمان بیاورند. بعد از پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم)به جانشین حقیقی پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) مومن بشوند. «وَ هُوَ أَوَّلُ يَوْمٍ طَلَعَتْ فِيهِ الشَّمْسُ» نوروز اولین روزی است که خورشید بر آن تابید. در دنیا اولین روزی که خورشید طلوع کرده در نوروز بوده است. بعد توضیحاتی حضرت عرض می کنند تا به اینجا می رسند «وَ مَا مِنْ يَوْمِ نَيْرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِيهِ الْفَرَجَ»هر روز نوروز که می آید ما انتظار فرج و ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را داریم «لِأَنَّهُ مِنْ أَيَّامِنَا» چون نوروز از ایام ما محسوب می شود «وَ أَيَّامِ شِيعَتِنَا» نوروز از ایام شیعیان ما محسوب می شود «حَفِظَتْهُ الْعَجَمُ» ایرانیان او را حفظ کردند «وَ ضَيَّعْتُمُوهُ أَنْتُمْ» و امام خطاب به معلی می کند اما شماها آن را ضایع کردید«وَ هُوَ أَوَّلُ يَوْمٍ مِنْ سَنَةِ الْفُرْسِ»(مستدرك‏الوسائل،ج6،ص352) بله این اولین روز از سال ایرانیان محسوب می شود اما در واقع از ما و شیعیان ما است. این تعبیر زیبا از امام صادق(علیه السلام) درباب تفسیر عید نوروز است. ایرانیان او را حفظ کردند سنتهای بسیار نیکو، نظافت، پاکیزگی، صله رحم کردن، به دیدار فقرا و نیازمندان و کمک به آنها جزء دین است و از سالی که نظام جمهوری اسلامی هم برپا شد نوروز آن جایگاه خودش را در بین ما پیدا کرد. منتها سنتهایی است چشم هم چشمی، اسراف که باید انسان همیشه پرهیز کند. اسراف کردن همیشه بد است پرخوری همیشه بد است. حفظ حجاب و پوشش همیشه خوب است در نوروز هم بهتر است.
آداب نوروز : غسل، نماز، روزه و پوشیدن لباس تمیز
در روایت دیگری می فرمایند«صَلَاةِ يَوْمِ النَّيْرُوزِ وَ الْغُسْلِ فِيهِ وَ الصَّوْمِ وَ لُبْسِ أَنْظَفِ الثِّيَابِ وَ الطِّيبِ وَ تَعْظِيمِهِ وَ صَبِّ الْمَاءِ فِيهِ» روز نوروز شد غسل کن، بهترین لباست را بپوش، بهترین عطرها را بزن و اگر می توانی آن روز را روزه بگیری به شکرانه سلامتی و اول سال سعی کنید روزه باشید. خوب این سنتهای بسیار خوب است مخصوصا امسال زیارت امامزادگان و از ذریه پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) شروع کردیم انشاءالله سال پر خیر و برکتی باشد.
زمانی برای امیرالمومنین علی(علیه السلام) فالوده ای درست کردند و برای آقا آوردند. حضرت فرمودند این چیست؟ گفتند این فالوده است و ایرانیان آوردند و امروز روز نوروز است و ما این را برای شما هدیه آوردیم امام فرمودند«اِصنَعوا لَنا كُلَّ يَومٍ نَيروزا»(كتاب من لا يحضره الفقيه،ج ۳ ، ۳۰۰ ،۴۰۷۳ و ميزان الحكمه، ج 8 ،ص 311) کاش هر روزمان نوروز بود. اِصنَعوا یعنی هر روز را برای ما نوروز درست کنید. یا می فرمایند«نيروزنا كل يوم» هر روز ما نوروز است. البته یک روایت داریم که منصور خلیفه عباسی روز نوروز امام موسی بن جعفر(علیه السلام) را خواست و هدایايی برای منصور آورده بودند، به امام گفت امروز روز نوروز است. امام فرمودند به جدم نگاه می کنم چیزی برای تایید نوروز نداریم. دو روایت ما در این زمینه داریم منتها مرحوم مجلسی می فرماید روایت معلی بن خنیس سندش مشهورتر است و روایتی که امام موسی بن جعفر(علیه السلام) فرمودند حمل بر تقیه کردند بالاخره این طاغوت بود و این عید مال شیعیان است كه به حجت الهی و ائمه ایمان بیاورند نباید دست این افراد بیفتد و امام كه این جمله را فرمودند از روی تقیه بوده است. ولی بهرحال عید نوروز عیدی است كه اسلام تایید کرده و سنتهای بسیار نیکویی است اما آداب غلطی وجود دارد که ما آن آداب غلط را کنار بگذاریم و آداب خوب جای آن را بگیرد. مثلا قبل از نوروز چهارشنبه سوری است غیر از ضرر و زیان هیچ برای انسان ندارد چیزی که ضرر دارد و عقل قبول ندارد و سنتی که از زردتشتیان باقی مانده است و این سنت غلط چه آثار سوء در جامعه گذاشته است. افراد بیگناهی مجروح و کشته شدند افرادی تا آخر عمر نابینا شدند اسلام جلوی این سنتها غلط را می گیرد و سنتهای درست را جذب می کند و تکلیف می کند.
خطبه دوم
«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله»

در آغاز خطبه دوم خود و همه شما برادران و خواهران مکرمه را به تقوای الهی و پرهیز دعوت میکنم.انشاءالله این سال جدید سالی پر از خیر و برکت برای همه و ما باشد. این سال را مقام عظمای ولایت سال شکوفایی اقتصاد و فرهنگ در پرتو مدیریت جهادی نامگذاری کردند. انشاءالله سال پرخیر و برکتی برای تمام مسلمانان و شیعیان و ملت بزرگوار و هم استانیها و همشهریان عزیز باشد. یکی از سنتهای بسیار خوب در توصیه به تقوا عیادت از بیماران است. در فامیل، همسایه اگر بیمار داشته باشید یا آسایشگاه معلولین و بیمارستانها اگر بتوانید احوالی در این سال جدید بپرسیم بسیار نیکو است.
عیادت از بیماران
روز قیامت خدای تبارک و تعالی از انسانها و فرزندان آدم گله می کند می فرماید «إِنَّ اللّه‏َ عزوجل يَقولُ يَومَ القيامَةِ: يَابنَ آدَمَ مَرِضتُ فَلَم تَعُدنى» در روز قیامت خدای متعال می فرماید یابن آدم من مریض شدم چرا به عیادت من نیامدی «قالَ: يا رَبِّ كَيفَ أَعودُكَ وَأَنتَ رَبُّ العالَمينَ؟» خدایا چگونه شما را عیادت کنم شما اصلا مریض نمی شوید و مرض در وجود شما راه پیدا نمی کند شما سبحان و منزه از نقصها هستید، شما رب العالمین هستید، چگونه شما مریض می شوید؟ «قالَ: أَما عَلِمتَ» فرزند آدم مگر نمی دانی «أَنَّ عَبدى فُلانا مَرِضَ فَلَم تَعُدهُ» بنده من، مگر نمی دانی فلان بنده من مریض شد شما عیادتش نکردید. او که مریض شد کانّ من مریض شدم. بنده من مریض شده بود و شما او را عیادت نکردید «أَما عَلِمتَ أَنَّكَ لَو عُدتَهُ لَوَجَدتَنى عِندَهُ»(نهج الفصاحه،ص311،ح775) شما اگر او را عیادت می کردید من را آنجا می یافتی. انسانی که مریض است آهی که می کشد در واقع اسم خدای تبارک و تعالی می گوید به خاطر همین است که پیش بیمار می روید بگوید برایتان دعا کند چون خدا دعایش را مستجاب می کند. به بیمار امید بدهید. پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) وقتی که عیادت بیمار می کردند این بیماری را آسان جلوه می دادند.
روایت دیگری از امام صادق(علیه السلام) است «ولى لِجَعفَرِبنِ مُحَمَّدٍ عليهما السلام مَرِضَ بَعضُ مَواليهِ فَخَرَجنا إِلَيهِ نَعودُهُ وَ نَحنُ عِدَّةٌ مِن مَوالى جَعفَرٍ فَاستَقبَلَنا جَعفَرٌ عليه‏ السلام فى بَعضِ الطَّريقِ فَقالَ لَنا أَينَ تُريدونَ؟ فَقُلنا: نُريدُ فُلانا نَعودُهُ فَقالَ لَنا: قِفوا، فَوَقَفنا، فَقالَ: مَعَ أَحَدِ كُم تُفّاحَةٌ أَو سَفَرجَلَةٌ أَو اُترُجَّةٌ أَو لُعقَهٌ مِن طيبٍ أَو قِطعَة ٌ‏مِنْ‏ عودِ بُخورٍ؟ فَقُلنا: ما مَعَنا شَىْ‏ءٌ مِن ْ‏هذا، فَقالَ: أَما تَعلَمونَ أَنَّ المَريضَ يَستَريح ُ‏إِلى كُلِّ ما اُدخِلَ بِهِ‏ عَلَيهِ»(كافى(ط-دار الحدیث) ج5، ص317) یکی از بستگان امام صادق(علیه السلام) مریض شده بود اصحاب گفتند به عیادت برویم امام صادق(علیه السلام) را در راه دیدند آقا فرمودند کجا می روید؟ گفتند عیادت یکی از بستگان شما می رویم آقا فرمودند بایستید آيا سيبى، بهى، تُرنجى، كمى عطر يا قطعه ‏اى عود با يكى از شما هست؟ گفتند از اين چيزها با خود نداريم. آقا فرمودند مگر نمى‏ دانيد كه بيمار از اين كه چيزى برايش ببرند، آرامش مى‏ يابد.وقتی شما دست خالی می روید بیماری را تشدید می کند. شما باید کاری بکنید ایجاد آرامش به او بدهید وقتی هدیه برای او ببرید این باعث آرامش برای او می شود و خجالت نمی کشد. خوب این شیوه عیادت از بیماران است. در سال جدید از پدر و مادر و اقوام و فامیل احوال پرسی کنید ولو با یک تلفن باشد. اگر کینه ای از کسی به دل دارید گذشت کنید اگر زندگیهای که خبر دارید خراب شده است راه دارد آنها را آباد کنید گره های را باز کنید. اینها دستورات دینی و اسلامی است که در اول سال جدید ما موظف هستیم آنها را انجام دهیم.
اهمیت عزاداری در ایام فاطمیه
نکته دومی که باید خدمت شما نمازگزاران عرض کنم قبل از سال و شروع سال جدید با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرده است و وظیفه شما شیعیان است حرمت حضرت زهرا(سلام الله علیها) را نگهدارید منافاتی ندارد که ما نوروز داشته باشیم و ایام فاطمیه را حفظ کنیم. منافاتی ندارد دیدو بازدید داشته باشیم شب در مجلس عزاداری حضرت زهرا(سلام الله علیها) شرکت کنیم منافاتی ندارد نوروز داشته باشیم در خانه خودمان زیارت و روضه حضرت زهرا(سلام الله علیها) را برگزار کنیم این تقارن باارزش است. عشق و علاقه خودمان را به حضرت زهرا(سلام الله علیها) ابراز کنیم ما هر چه داریم از برکت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است. مقام حضرت زهرا(سلام الله علیها) نزد خدای تبارک و تعالی خیلی بالا است خدا به پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و امیرالمومنین علی(علیه السلام) می فرماید اگر فاطمه نبود شما را خلق نمی کردم. در حدیث کساء آمده است «هُم فاطِمَةُ وَ اَبُوها وَبَعلُها وَبَنُوها» در یک سه کلمه شاهکار علوی است و شاهکار حضرت زهرا(سلام الله علیها) است. وقتی جبرئیل سوال می کند «ومن تحت الکساء» چه کسانی زیر عبا هستند؟ پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) عبا را دور امیرالمومنین علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) گرفتند، می خواهند اهل بیت(علیهم السلام) را مشخص کنند و مردم اهل بیت(علیهم السلام) را بشناسند. اگر از من و شما سوال کنند زیر این عبا چه کسانی هستند؟ می گویم اول رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم)، دوم امیرالمومنین علی(علیه السلام)، حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) است. ولی خدای تبارک و تعالی می فرماید «هُم فاطِمَةُ» اینها فاطمه یعنی تنها اسم ظاهری آمده فاطمه است «وَ اَبُوها» واو را واو عطف می گویند یعنی فاطمه دوباره تکرار شده، فاطمه و پدر فاطمه(سلام الله علیها) «وَبَعلُها» ها به فاطمه برمی گردد فاطمه و شوهر فاطمه(سلام الله علیها) «وَبَنُوها» فاطمه و فرزندان فاطمه، این کلام را دست هر ادیب عرب شناس بدهند سر تسلیم در مقابل حضرت زهرا(سلام الله علیها) فرود می آورد. حضرت زهرا(سلام الله علیها) چه عظمتی دارد که خداوند می فرماید فاطمه و پدر فاطمه، فاطمه و شوهر فاطمه، فاطمه و فرزندان فاطمه، شش مرتبه با عطف و ضمیر و یک مرتبه با اسم ظاهری، در یک این سه کلمه هفت بار اسم حضرت زهرا(سلام الله علیها) تکرار شده است این عظمت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است. این ایام را قدر بدانید در مساجد روضه برگزار کنید ما باید وظیفه مان را انجام دهیم. همیشه کارهای خیر با کم شروع شده است«لَا تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ»(خطبه 201 نهج البلاغه)پیغمبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند در راه هدایت و راه صحیح از کمی افراد وحشت نکنید. روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) حتما هئیتهای جوان محب و عاشق حضرت زهرا(سلام الله علیها) عزاداری و سینه زنی را ترک نکند هر مسجدی هیئت و جوانانش بیاید. شبهای شبهای فاطمیه است عشق و علاقه خودمان به حضرت زهرا(سلام الله علیها) ابراز کنیم. ما ایرانیان هر چه داریم از برکت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است. اگر فاطمه(سلام الله علیها) نبود امام علی(علیه السلام) نبود، معارف فاطمی و علوی و معارف پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) هرگز به من و شما نمی رسید، اگر فاطمه(سلام الله علیها) نبود امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) نبود، اگر امام حسین(علیه السلام) نبود دین خدا نبود ما مدیون حضرت زهرا(سلام الله علیها) هستیم. خواهشی از مومنین و متدینین دارم امسال را بیشتر عشق و علاقه مان را به حضرت زهرا(سلام الله علیها) ابراز کنیم.
پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب(دام ظله العالی): هدایتگر و کارشناسی شده و راهکار و راهبرد
نکته بعدی همانطور اول خطبه عرض کردم دیشب پیام مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) شنیدید امروز هم در مشهد تکمیل کردند البته من فرصت پیدا نکردم بیانات رهبر را کامل گوش کنم. حتما باید گوش کنیم. کارشناسی شده و راهکار است، هدایتگری و طریق نجات است، حرف عادی نیست، حرف عالیترین کارشناس در دنیای اسلام در مواجهه با دشمن است. طرح و برنامه برای اسلام و هدایت جمهوری اسلامی، هدایت مستضعفین در جهان است. حتما بیانات مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) را با تمام وجود گوش کنید و انشاءالله عمل کنیم. آقا سال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند. چرا در این سال و چند سال گذشته بحث اقتصاد را مطرح کردند؟ بالاخره کشوری بخواهد در مقابل دشمن قد علم کند و با این دشمنانی اسلام دارد و هر روز برای نابودی نظام جمهوری اسلامی توطئه می کنند این کشور باید مستحکم باشد. دست و نگاهش به بیگانه نباشد. مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) طرحی را تبیین کردند که در هیچ کجای بحثهای اقتصادی دنیا مطرح نشده است و آن اقتصاد مقاوم و اقتصاد مقاومتی است. این همان طور که انقلاب اسلامی نو است این طرح اقتصادی یک طرح نو و ابتکاری است. اگر در همه کتابهای اقتصادی غربی نگاه کنید شما مباحثی با عنوان میاحث اقتصاد مقاومتی پیدا نمی کنید و یک طرح ابتکاری و شیوه نو با مواجه هجمه دشمن است که در هر لحظه ای که دشمن بخواهد ما را تحریم و گرفتار کند این کشور از درون مستحکم باشد. این طور نباشد که ما به اندک چیزی از هم پاشیده بشویم و امروزه هم فرمودند چند تا از کشورها چند سالی شروع کردند و کشور خودشان را مستحکم کنند.
آثار اقتصاد مقاومتی و اجرای آن در شهرستان بافت
نکته ای که برادران و خواهران مکرمه در بحث اقتصاد مقاومتی است این اقتصاد مردمی است دولتی نیست. یعنی زن و مرد، پیر و جوان باید در مباحث اقتصادی شرکت داشته باشند کارمندان دئولت برای بعدازظهر خودشان طرح و برنامه ای داشته باشند. مخصوصا در شهرستان بافت که بیکاری موج می زند. بعد از اینکه کارمندان بازنشسته می شوند تازه با خرجهای کم شکن مواجه می شوند پسر و دخترش می خواهند ازدواج کنند کاری که در این ساله برای دولت انجام داده دیگر برای خودش کاری انجام نداده است. دستش خالی می شود. این طرح هم به درد کشور می خورد و هم به درد همه می خورد. چهار نفر باهم طرح و برنامه ای بریزند و کسی آب و زمین دارد توانایی دارد به میدان بیاید و گوشه ای از کار بگیرد و برای آبادانی کشور سرمایه گذار باشد و اهل تولید باشد. راهکارهایش را مسئولان نظام در هر شهرستانی دارند برنامه ریزی می کند وشما از این موقعیت برای به نحو احسن استفاده کنید. خانمها می تواند در این بحث شرکت کنند مدیریت کنند و هر کدام گوشه از کار را بگیرند از عقل و تجربه استفاده کنند هم زندگی خودشان را بتوانند خوب اداره کنند و هم ده نفر را سرسفره خودشان نان بدهند قطعا مومنی که پولدار باشد از مومن فقیر پیش خدا ارزشش بیشتر است. مخصوصا در این موقعیت که دشمنان ما کمر به نابودی نظام جمهوری اسلامی بستند هر روزی مشکلی ایجاد می کنند. آقا فرمودند دشمن خودش می داند ما اصلا دنبال ساخت سلاح هسته ای نیستیم یعنی ما هرگز نه بمب اتم را ساختیم و نه می سازیم. استکبار جهانی هم ساخته و هم مصرف کرده است. پس برای چی اینقدر جنجال می کنند؟ بریا اینکه ذهن ملت و مسئولین را مشغول و غافل کند که این کشور پیشرفت کند و همیشه یک دردسری برای این کشور درست کنند و از پیشرفت همه جانبه کشور مسئولین باز بمانند. در این گیر و دادی که دشمن دارد دائم تبلیغات می کند طرح اقتصاد مقاومتی و فرهنگی که مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) طرح کردند در واقع دهان آنها را پر می کند و کشور از درون ساخته می شود. نه اینکه ما دور خودمان را خط بکشیم ما دیگر با دنیا نمی توانیم ارتباط برقرار کنیم. خیر، ما با دنیا باید ارتباط داشته باشیم کشور ما باید روی پای خودش بیاستد انشاءالله همه شما عزیزان و بزرگواران در این مسئله همکاری داشته باشند و یک فکر و پیشرفتی برای خودتان طراحی کنید.
استفاده از تولیدات داخلی رمز موفقیت اقتصادی
نکته آخر اینکه ما باید از تولید داخل استفاده کنیم نکته بسیار مهمی است در جهیزیه و خرید سعی کنیم از اجناسی استفاده کنیم هم خوب و از داخل باشد. اگر ما از اجناس خارجی استفاده کردیم این پول از چرخه مملکت خارج می شود کارمند خارجی سرکار می رود و او زندگی آباد می شود ولی کارخانه و کارمند داخلی ما روز به روز ورشکسته می شود یعنی هر یک از ما با خرید جنس خارجی توی سر تولید و کارگر داخلی خودمان زدیم یعنی با دست خودمان کشور خودمان را فلج می کنیم هر کدام ما تصمیم بگیریم ادارات و نهادها و ارگانها از تولید داخلی استفاده کنند این باعث می شود هم تولید شود و هم مصرف شود.
والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته

چاپ این نسخه درجه: 0.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 0 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.