سيستم مديريت محتواي ياس/دفتر امام جمعه بخش چترود  

مطالب

خانه مشهور لیست اضافه

لزوم رسمی شدن عید غدیر

ارسال شده توسط: مدیربازدید شده: 632 مرتبه
دسته: سخنرانیتاریخ: 1388.10.24
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی در مراسم جشن عید غدیر در مسجد امام محمد باقر (ع) 15/9/88



http://yascms.ir/emam/Untitled - 20.bmp



السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی ابن ابی طالب (ع)
السلام علیک یا صاحب الزمان یا بقیة الله یا اباصالح المهدی ادرکنا و اغثنا (عج)
خوش آمد عرض می کنم خدمت همه شما شیعیان مولا علاقمندان مولا، دوستداران امیرالمومنین (ع) عید غدیر بر همه شما بزرگواران براداران و خواهران ، جوانان و نوجوانان ، پسران و دختران ، همه وهمه و به حضرت صاحب الامر (عج) تبریک عرض کرده و خدا را شکر می کنم که این توفیق خدمتگزاری و نوکری شما شیعیان را خدا نصیبم کرده است. خدا را بر این نعمت شکر گزارم. از همه عزیزانی که زحمت کشیدند طی این چند روز کمک کردند تا این مجلس با شکوه برای مولایمان امیرالمومنین (ع) برگزار شود و نام علی(ع) برده شود از همه تشکر می کنم . عزیزانی که شعر خواندند ، مجری خوب امروز ، مداح اهل بیت آقای حسینخانی ، نماینده محترم شما مردم شریف جناب مهندس بختیاری ، همه و همه برادران عزیزی که همکار من بودند طی این چند روز پشت صحنه بودند زحمات زیادی کشیدند و تدارک 2500 نفر غذا را دیدند از جناب آقای کاویانی ، جناب آقای رستگاری و همکارانشان صمیمانه تشکر می کنم. از همه عزیزانی که کمک مالی کردند کسانی که عقیقه آوردند از همه مسئولین که همکاری کردند مخصوصاً از بسیج و سپاه ، از هیئت امناء مسجد صاحب الزمان (عج) و مخصوصا جوانهای این مسجد ، جوانان مسجد النبی (ص)، مسجد بازار از چند روز جلسه گذاشتند و برنامه ریزی کردند برای برپایی جشن . اگر نواقصی داشته این برنامه به دیده اغماض بر ما بنگرید.
لزوم رسمی شدن عید غدیر
براداران ، خواهران ما باید کاری بکنیم که غدیر رسمی شود . غدیر عید رسمی من و شما باشد . مسیحی ها برای ولادت پیغمبرشان خودکشی می کنند شما در تلویزیون دیدید تمام کشورهای مسیحی نشین برای پیغمبرشان ، برای عید کریسمسشان چه کارها نمی کنند؟ اهل سنت عید فطر، عید قربان را چه با شکوه برگزار می کنند. ما ایرانی ها برای عید نوروز که مورد تایید اسلام است از یک ماه قبل تدارک عید می بینیم . پیغمبرخدا(ص) می فرمایند: مهمترین عید امت من عید غدیر خم است. از عاشورا مهمتر است هم پای نبوت، هم پای امامت است. چقدر من و شما اهمیت می دهیم برای عید غدیر ؟ آیا به اندازه نوروز ما اهمیت به عید غدیر می دهیم؟ آیا به اندازه یک صدم مسیحی ها ما به عید غدیر ، عید ولایت ، عید امیرالمومنین (ع) ما بها می دهیم؟ بهترین پروژههای ما باید در عید غدیر افتتاح شود. هدیه دادنها، جهیزیه خریدنها، عروسی ها ، خانه تکانی ها باید در عید غدیر باشد.خیلی فاصله داریم تا اینکه عید غدیر مهمترین عید ما شود. برادران و خواهران ما به امیرالمومنین (ع) مدیونیم . من وشما هر چه داریم از علی (ع) و اولاد علی (ع) داریم. بخشی از خطبه امیرالمومنین (ع) را در عید غدیر را خدمتتان عرض می کنم.
پیغمبرخدا(ص) جاهای دیگر می توانستند ولایت و امامت را مطرح کنند اما چون امامت و ولایت جهانی است مخصوص زمان پیغمبرخدا(ص) نیست تا قیام قیامت هندسه نظام دینی ، الهی باید مشخص شود. در جمع 120 هزار مسلمان مسئله وصایت و جانشینی و رهبری را مطرح کردند. شایسته سالاری امیرالمومنین(ع)، سبقت در جهاد، در علم و فضیلت ، در علم وتقوا در جمع 120 هزار مسلمان امامت مولا و یازده امام معصوم(ع)، چهار بار در خطبه غدیر اسم امام زمان (عج) آمده است . 10 بار تمام ائمه را پیغمبر خدا(ص) ذکر کردند. چهل بار نام حضرت علی (ع) آمده این دورغ را مولوی عبدالحمید از کجا آورده است و تا بحال هیچ عالم سنی هم نگفته که پیامبرخدا (ص) روز عید غدیر ابوبکر را به خلافت منصوب کرده است. اگر اهل سنت قائل به خلافت ابوبکر هستند می گویند مردم او را انتخاب کردند نه اینکه منصوب از طرف خدا و پیغمبر (ص) است.
پیامبر خدا(ص) می فرمایند: «فاعلموا معاشرالناس» بدانید و آگاه باشید ای گروه مسلمانان ، ای انبوه مسلمانان «ان الله قد نصبه لکم ولیاً و اماماً»خدا علی (ع) را انتخاب کرده است . خدا امیرالمومنین علی (ع) را به عنوان امام و رهبر شما انتخاب کرده است. «فرض طاعته علی المهاجرین و الانصار» اطاعتش بر همه مسلمانان مدینه و مکه واجب است «وعلی التابعین» آنهایی که بعداً می آیند «علی البادی و الحاضر» آنهایی که حاضرند آنهایی عرب هستند، آنهایی که فارس و عجم هستند، آنهایی که کوچک و بزرگ هستند، آنهایی که سفید هستند و آنهایی که سیاه هستند «و علی کل موحد» و بر هر انسانی که اهل توحید است ، بر هر انسان خداپرست«ماض حکمهُ حکم علی نافذ» و حاکم است.«جاز قوله» حرف علی (ع) را باید بپذیرید نه حرف دیگران را، حرف غیر علی (ع) جواز ندارد فقط امیرالمومنین(ع) از طرف خدا جواز دارد «نافذ امره» امر علی(ع) باید پذیرفته شود نه امر دیگران «ملعون من خالفه» خدا لعنت کند کسانی که با علی (ع) مخالفت کنند «مرحومٌ من تبعه» این دعا شامل حال ماست خدا رحمت کند کسانی که از علی (ع) متابعت کنند. ما امروز جمع شدیم که بگوییم یا امیرالمومنین(ع) شما را دوست می داریم، شما امام ما هستید. عشقمان ، علاقه مان را به مولا ابراز کنیم . یا امام زمان (عج)خوشحالیم که پیرو شما هستیم «فقد غفرالله له و لمن سمع منه» خداوند از گناه کسانی که حرف علی (ع) را بشنوند درگذرد«اطاع له» رحمت خدا بر کسی که علی (ع) را دوست بدارد و مطیع امیرالمومنین (ع) باشد. «ثم من بعدی علی»مردم بعد از من علی (ع) است مواظب باشید «ولیکم امامکم » امام شما بعد از من علی (ع) است. آن هم به امر خدا. بعد از این خطبه آمد یک نفر آمد پیش رسول خدا (ص) گفت: یا رسول الله (ص) گفتی نماز بخوان خواندیم ، روزه بگیر گرفتیم، آمدی پسر عم خودت را بر ما امام قرار دادی از طرف خودت این کار را انجام دادی یا از طرف خدا؟ خیلی هم ناراحت بود. پیغمبرخدا(ص) فرمود: امر ، امر خداوند هست . این مرد ناراحت شد و گفت : خدایا اگر حرف پیغمبرت(ص) راست است همین الان یک سنگی از آسمان بیاید بر سر من بیفتد در همان موقع یک سنگی از آسمان آمد بر فرقش خورد و نابود شد و صدای تکبیر اصحاب بلند شد. آیه نازل شد «سأل سائل بعذاب واقع» سوره معارج مال این قصه است. علی (ع) از طرف خدا امام شما هست. «ثم الامامةُ فی ذریتی من ولده» امامت از ذریه من و از نسل علی (ع) تا قیام قیامت .«الی یوم تلقون الله و رسوله » تا زمانیکه شما خدا و پیغمبرخدا(ص) را ملاقات کنید. در روز عید غدیر پیامبرخدا(ص)تنها امامت امیرالمومنین (ع) را معلوم نکردند بلکه هندسه نظام دینی را تا قیام قیامت مشخص کردند و امامت یازده فرزند حضرت امیر (ع) را بیان نموده و حتی امامت امام زمان (عج) را هم معلوم کردند و مردم بیعت کردند و امروز امام زمان (عج) هم در پشت پرده غیبت است. اطاعت از امام زمان (عج) لازمه اش اطاعت از ولی فقیه است. این نظام جمهوری اسلامی از برکت خطبه غدیر است. رهبری فقیه جامع الشرایط را هم خدا درست کرده است. بعضی ها می گویند ما ولایت فقیه را حد قانون اساسی قبول داریم آنها نمی فهمند این مطلب یعنی چه؟ یعنی اگر در قانون اساسی نیامده بود ما قبولش نداشتیم. خدا درست کرده است ولایت فقیه را ، امام زمان (عج) درست کرده است. پیغمبرخدا(ص) درست کرده است.شیعه علی (ع) اگر بفهمد این چنین حرفی را نمی زند. مثل کسی که بگوید امامت امیرالمومنین (ع)را پیغمبرخدا(ص) درست کرده است!
امامت امیرالمومنین (ص) را خدا درست کرده است. امامت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را خدادرست کرده است. باید منصوب باشند . بعد از غیبت امام زمان (عج) چهارنفر منصوب از طرف امام عصر (عج) بودند به عنوان نائب خاص تا 70 سال ، بعد از 70 سال فقهاء نائب عام امام زمان (عج) هستند. امام معصوم (ع) می فرمایند: «الراد علیهم کالراد علینا» کسی که فقیه را رد کند ما را رد کرده است. کسی که ما را رد کرده در واقع پیغمبرخدا(ص) را رد کرده، پیغمبرخدا(ع) را که رد کند خدا را رد کرده این نظام وصل به هم است هندسه نظام دینی را پیغمبرخدا(ع) در غدیر مشخص کردند. امروز هم جمهوری اسلامی هر چه دارد از برکت غدیر دارد. غدیر مظلوم است .

سیاست فراموش کردن غدیر
دنیای اسلام غدیر را فراموش کرده است. سیاست این بود که غدیر فراموش شود ، نام علی (ع) را کسی نبرد . خلیل ابن احمد این حرف را دارد می گوید دشمنان کوشیدند کسی نام علی (ع) را نبرد. صد سال مولا را لعن می کردند. بچه ها شعرهایشان لعن به علی (ع) بود. می فرمایند : من تعجب می کنم دوستانت هم جرأت نمی کردند نام تو را ببرند. اگر نام علی(ع) را می بردند گوینده را شکنجه و اموالش را غارت می کردند . ذریه علی (ع) را لای دیوارها می گذاشتند ولی شرق و غرب عالم از فضائلت پر است .
شرق و غرب عالم از فضائل علی (ع) پر است. امروز ما جمع شدیم فقط به عشق امیرالمومنین (ع) «ذکرُ علیٍ عباده» من از همه شما بزرگواران تشکر می کنم . خدا به همه شما خیر بدهد ما هم نوکر شما هستیم . خدمتگزار شما هستیم افتخار می کنیم به این خدمتگزاری ، همه پیرو فقیه هستیم، برای آبادانی شهرستان دست به دست هم بدهیم وحدت و همدلی حرف امام (ره) حرف رهبر ، حرف خداست «واعتصموا بحبل الله جمیعاً» حرف امام زمان (عج) است . پیشرفت شهرستان با همدلی و برادری و محبت با محوریت ولی فقیه درست می شود ان شاءالله دست به دست هم بدهیم این شهرستان آباد شود بهترین خدمت امروز کار است کار است کار است. بهترین مبارزه با آمریکا، شعار خوب است ولی اصل کار است. ان شاءالله به کمک شما شهرستانی آباد قابل قبولی داشته باشیم. من از همه شما بزرگواران تشکر می کنم . غذا به اندازه 2500 نفر تهیه شده است بعد از نماز سفره انداخته می شود ان شاءالله نوش جان می فرمایید.

اهمیت اطعام در عید غدیر
کسی خواست کمکی داشته باشد بیایید دفتر امام جمعه ، یکی از بهترین کمکها عقیقه است . سنت عقیقه احیاء شود. روز عید غدیر یک نفر را غذا بدهید مثل اینکه تمام پیغمبران را غذا دادید تمام صدیقین را اطعام کردید یک درهم را خرج کنید پاداشش هزار درهم است. کمک کنید مجالس اهل بیت (ع) را مجلس امیرالمومنین(ع) مخصوصاً عید غدیر با شکوه برگزار شود من از همه مسئولین و آنهایی که اسم بردم و آنهایی که یادم رفته که اسم ببرم و از همه عزیزانی که این چند روز کمک کردند نقشی داشتند حرفی زدند برای برپایی با شکوه غدیر از همه شما صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم ان شاءالله سال آینده بتوانیم با شکوه تر غدیر را برگزار کنیم.
والسلام علیکم و رحمة الله

چاپ این نسخه درجه: 1.00   چند مرتبه به این پست امتیاز داده اند: 1 مرتبه

نظرات

تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
 
 

 
 طراحی سايت توسط شهر الکترونیک کرمان  پشتیبان رسمی سیستم مدیریتی سایت ساز دریا طراحی شده است.